|
|
Bekijk resultaten poll: Ben je het met Jan eens? | |||
Ja, en hij mag deze vergelijking best trekken |
![]() ![]() ![]() ![]() |
30 | 35.29% |
Ja, maar ik vind de vergelijking niet zo slim |
18 | 21.18% |
Nee, maar hij mag zeggen wat hij wil |
18 | 21.18% |
Nee, en ik vind dat hij deze vergelijking niet had mogen trekken |
11 | 12.94% |
Ik zal mij actief gaan verzetten tegen Marijnissen |
8 | 9.41% |
Aantal stemmers: 85. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
lid zijn van de NSB is nog steeds iets anders dan behoren tot een nationaliteit, etniciteit of religie. Als je nu had gezegd,..de kinderen van een NSBer ombrengen, ... ja ok. dat past wel in hetzelfde straatje. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Waren die van het noorse verzet daarom meteen terroristen omdat het ingecalculeerde burgerslachtoffers waren. Voor de duitsers waarschijnlijk wel maar voor de eigen bevolking nog steeds niet. Waren het nog steeds verzetstrijders. Of aanslagen op NSBers. Zijn ook geen soldaten, en als het geen soldaten zijn dan zijn het burgers. Zullen er ook vast geweest zijn. En als je leest wat ik poste. Terrorisme is niet altijd tegen burgers gericht. En het doel van terrorisme is ook niet per difinitie zoveel mogelijk burgers te doden maar, zoals ik poste: to achieve political or social ends, to intimidate opponents, or to publicize grievances. Wat gewoon blijft is dat je in beide gevallen probeerd de politieke macht of tegenstanders omver te krijgen door het plegen van aanvallen en te raken op gevoelige plekken. Dat is wat het verzet ook doet en terroristen ook. Alleen achter wie jij staat maakt hem jouw verzetstrijder. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Zonder de vernietiging van dat zwaar water had Duitsland waarschijmlijk kernwapens gehad. Dat maakte die ferry tot een militair doel. Het ding werd sowieso niet opgeblazen met als doel de burgers erop te doden. Dat is weer datzelfde verschil waar we het al de hele tijd over hebben. Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 25-07-2006 om 22:38. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En dat ik niet alles weet over de oorlog betekend niet dat het hier niet gebeurt is. Lijkt me nogal gek om te denken dat er geen slachtoffers zijn gevallen bij aanslagen op doelen die door de duitsers gebruikt konden worden voor wat dan ook zoals rails en energiecentrales. Maakt dat iets meteen een militair doel ?? En je reageerd alleen op dit stukje maar de rest sla je ff over omdat jij geen antwoord daarop weet ?? En niet reageren op het NSB gedeelte lijkt me erg handig van je anders krijg je natuurlijk meteen te horen dat schieten op de helper van de bezetters je nog geen terrorist maakt. Dan zou je meteen jezelf tegen gaan spreken (zie andere topic) !! En verder schreef ik nog: Terrorisme is niet altijd tegen burgers gericht. En het doel van terrorisme is ook niet per difinitie zoveel mogelijk burgers te doden maar, zoals ik poste: to achieve political or social ends, to intimidate opponents, or to publicize grievances. Het zelfde dus wat verzet probeerd te bereiken .. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
We hoeven het niet altijd eens te zijn met een verzetsbeweging maar dat betekend niet dat het terroristische organisaties zijn. In jouw ogen misschien maar niet in die van iedereen .. Jouw waarheid is niet de absolute waarheid. Is maar gebasseerd op meningen en ideeen waarmee je bent opgevoed. |
![]() |
||
Citaat:
De reden waarom de vergelijking van Marijnissen (jij gebruikt de vorm die Marijnissen ontkent bedoeld te hebben trouwens) onzinnig is is niet omdat we de Hamas e.d. niet uit kunnen staan, maar omdat het opereren van de Hamas gericht is op het doden van zoveel mogelijk burgers met een politiek oogmerk, wat ze tot terroristen maakt. Dit terwijl dat motief nooit een motief van het Nederlands verzet is geweest. Maar jij bent zo hopeloos anti-Amerika en anti-Israël dat je weigert in te zien waar het nu precies over gaat.
||
Citaat:
niet of jouw mening over wat terrorisme strookt met wat jouw mening is over verzet de duitsers vonden het verzet terroristen.. de al-queda strijders vinden hun daden geen terrorisme oftewel hetgeen wat al 60000 keer gezegd is: het ligt aan je interpretatie van wat jij terrorisme vind trouwens ik word redelijk bang van gemeentehuizen die opgeblazen worden aangezien je ook in nazi-nederland daar allerij documenten moest laten goedkeuren en tekenen, daarbij zou ik er ook zomaar langs kunnen lopen, er wordt heir net gedaan of er geen burgerslachtoffers zijn gevallen door acties van het verzet wat totaal onzin is... uiteraard was dat toen niet hun main target omdat ze er niks aan hadden maar het doel was het zelfde verzetstrijders: blazen gemeentehuis of spoor op teneinde de politiek van de regeerder (dit geval de duitsers) te beinvloeden, of het ze op zijn minst het hun moeilijker te maken op vlakken als communicatie of logistiek en om de politici angst aan te jagen en ze mogelijk te overreden ermee te stoppen terroristen: blazen een restaurant of metrostation op teneinde de politiek te beinvloeden van de een of andere invloedrijke regeringsmacht of het ze op het hun moeilijker te maken op vlakken als communicatie en logistiek en ze mogelijk te overreden om ermee te stoppen en ermee te stoppen slaat uiteraard terug op whatever de verzetstrijder of terrorist als onrechtvaardig beschouwd
Laatst gewijzigd op 25-07-2006 om 23:43. |
![]() |
||
Citaat:
Een terrorist of terroristische organisatie (of verzetsstrijder in een aantal gevallen) kan op zijn beurt ook geen militaire doelen raken. Nee, niet elke terrorist is een verzetsstrijder. Maar terreur maakt gewoon onderdeel uit van verzet.
||
![]() |
Citaat:
In Nederland zijn er misschien niet zoveel burgerdoelen getoffen (Nederland leefde een tijd lang ook in een grijs gebied met de Duitsers. Zij maakte het ons niet moeilijk want zagen ons als Ariers en dus onderdeel van hun rijk, anders dan de slavische landen die ze ook in handen hadden, dus wij maakte het hun ook niet al te moeilijk. De meeste waren al blij dat ze nog gewoon konden werken en eten hadden en een huis) maar in andere landen zullen verzetsgroepen met meer burgerslachtoffers genoegen hebben genomen lijkt me zo. Ook de geallieerde namen industrie gebieden onder vuur met de wetenschap dat daar burgers aan het werk waren, maar dat namen ze dan maar voor lief, hoe vervelend ook, maar dat werd ook niet gezien als terreur. Maar dat verzetsgroepen burgers raakte namen zij ook voor lief wanneer je de duitsers ermee ondermijnde. Bij me omschrijving liet ik al zien dat ook niet alle terroristische organisaties het enkel en alleen op burgers hebben gemunt. Daarom kan je niet zeggen dat elke organisatie die nu als terroristisch bekend staat (in het westen bijvoorbeeld) ook een terroristsiche organisatie is. En dat sommige terroristische organisaties de bevolking en sympatisanten van bezetters aanvallen (burgers en militairen) is goed te vergelijken met hoe hier NSBers werden geliqideerd wanneer bekend werd dat die info doorspeelde aan de duitsers over bijvoorbeeld verblijfplaatsen van joden. Dan zijn die terroristische organisaties dus verzetsgroepen. Maar ik denk dat wat op Wiki stond wel een goeie is, het is gewoon erg lastig te zeggen wanneer een verzetsgroep een terroristische organisatie is en wanneer niet. Wanneer ga je over de schreef en wanneer niet .. Of eigenlijk wanneer vind iemand dat een ander over de schreef gaat en wanneer niet want daar ligt vooral de grens. Zie jij iemand als bezetter of de onderdrukker en val je hem daarom aan dan ben je volgens de beschrijving dus geen terrorist maar wanneer dan wel. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik wil overigens opmerken dat terrorisme wel een vorm is van verzet, maar dat niet elke vorm van verzet terrorisme is. Als we kijken naar het nederlands verzet, zien we dus dat daar geen sprake is van terrorisme. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Het verschil is wat mij betreft wel dat hij geweld verafschuwde.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar nogmaals, in de ogen van de Britten was Gandhi een terrorist, ja.
||
Citaat:
daarbij is dat niet relevant, waarom: dat staat in al mijn ander post en daar ga ik nog dit bijvoegen: de vergelijking is niet: A=A verzet is gelijk aan terrorisme maar A~A verzet heeft overeenkomsten met terrorisme
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nou ik zie het meer als A=!B Verzet hoeft namelijk niet altijd terrorisme te zijn. |
![]() |
||
Citaat:
verzet kan vreedzaam zijn terreur niet dat is eigenlijk het enige verschil de rest is in de basis gelijk tereur is echter wel altijd verzet tegen iets of iemand en of dat gebasseerd is op leugens of op waarheid op feiten of op meningen dat is niet relevant
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Nee, even serieus, de huidige terroristenstatus verkrijg je al als je voor je rechten opkomt. Het pantser voor vreedzame actievoering is alleen te dik.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Ja van de VS, maar dan gaan we dus op hun mening af. Bij terrorisme is het algemene doel via angst zaaien onder de burgers de regering over te halen (of laten over te halen) bepaalde stappen te ondernemen. |
![]() |
||
Citaat:
al zou ik toch aardige angst hebben van gemeentehuizen die her en der ontploffen maar inderdaad het doel van het nederlands verzet was niet, de burgers angst inboezemen dat hadden ze wel gedaan als ze in nazi-duitsland zouden opereren, maar dat werd niet (op grote schaal) gedaan
Laatst gewijzigd op 26-07-2006 om 13:13. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Een verzetsbeweging is een groep personen die zich toelegt op verzetspleging tegen een bezetter van het land waarin zij wonen. De tactiek van een verzetsbeweging kan variëren tussen passief verzet, sabotage, of zelfs aanslagen of liquidaties van personen. Of hebben bommen van een verzet oogjes dat ze weten wanneer er alleen maar tegenstanders omkomen ?? Simpel voorbeeld, een hamasstrijder blaast zich op in een bus vol met zionisten in een Israelische stad, want zou dom zijn als je het in je eigen stad doet (Zoinisten daar --> NSBers in onze tijd, de vijand) en daarbij vallen ook een paar onschuldige slachtoffers, misschien zelfs wel landgenoten. Een vervelende bijkomstigheid van een bom die niet zo precies is. Zionisten zijn hun vijanden. Waarom zijn het dan volgens jouw terroristen en geen verzetstrijders ?? Ze richten zich toch tegen de bezetters en niet tegen de rest van de wereld ?? Of plaatsen Palestijnen ook bommen in finland ?? Of blazen met opzet Colombianen op ?? Maar Hamas wordt door mensen die hun niet steunen wel terroristen genoemd. Dat is dus een verschil in mening .. en dat maakt of dat je iemand terrorist of verzetstrijder noemt. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Dit is meer een George Bush definitie.
||
Citaat:
En betreffende het "niet te gortig maken", daar is Hesbollah weer een leuk voorbeeld van. Iedere dag een raketje of twee, af en toe eens een soldaatje kidnappen en scalperen; geen haan die ernaar kraait en de Libanese regering hoeft zich niet opgelaten te voelen... |
![]() |
||
Citaat:
Terrorisme is lang niet altijd verzet. Dat klopt, terrorisme wordt óók gebruikt om de eigen wil op te leggen als offensief, niet defensief. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|