Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2006, 22:22
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
ik heb de laatste tijd vreemde bulten/vlekken van insectenbeten en ik vraag me echt af waarvan?

op mn kuit: een hele grote bult (min. 5x5cm) die eerst heel dik, rood, heet en pijnlijk was. na 1,5 dag is die bult iets dunner geworden, maar wel harder en daar waar eerst alles rood was onstond er een look-a-like blauwe plek..je weet wel zo'n blauw-paarse die overloopt in geel-groen...nu is die plek weg, maar hij heeft er zeker 6 dagen gezeten...(heb overigens niet gemerkt dat ik werd gestoken)

op mn voet: op 2 plaatsen vlekken, op t eerste oog muggenbeten, maar de volgende dag zagen ze er echt uit als wijnvlekken. De plekken jeukten wel, maar niet super-erg of pijnlijk.

op mn bovenarm: een bultje waarvan ik eerst ook dacht dat het gewoon een muggenbeetje was, maar dit bultje is uiteindelijk overgegaan in n 5-tal kleine rode vlekjes, ook weer gewoon jeukend, niet superernstigs ofzo.....

nu vraag ik me dus echt af door wat voor soort insecten dit gedaan kan zijn. of dat het iets anders is???
ik ben nergens allergisch voor (voor zover ik weet)....
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 11:09
Verwijderd
Soms kan je ineens heel erg op een muggensteek reageren. Zolang de bulten weggaan, lijkt 't me niets om zorgen over te maken.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 14:50
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Dazen geven bij mij meestal wat hardere en langere bulten
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 15:11
Verwijderd
Kan gewoon van een mug zijn. Lijkt me toch iets van een allergische/overgevoelige reactie. Ik heb het zelf ook wel eens (alleen jeuken die wel vreselijk en duurt het langer dan zes dagen voordat ze weg zijn ).
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 20:04
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Ik ben ook een beetje allergisch voor muggenbeten (en ze vinden me ALTIJD, door heen mijn clamboe, doorheen tropisch spul, niets werkt) bij mij worden ze ook in vlagen echt enorm. Soms wel 7 cm2. Maar zoals al wordt gezegd: ze trekken uiteindelijk weg, dus er is niet zo heel veel aan de hand ws. Succes, ik weet hoe irritant het is.
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 23:21
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Gister weer 2 keer gebeten
nu weer 2 gigantische bulten op mn been zitten
maar heb gister gezien wat voor beest me had gebeten, dus net ff op google opgezocht...het was waarschijnlijk een wants

Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 23:32
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Ik heb vandaag meer dan 17 muggen gedood...

Da's een record .
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 06:51
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Meadow schreef op 27-07-2006 @ 00:32 :
Ik heb vandaag meer dan 17 muggen gedood...

Da's een record .
Wow!
Maar ik heb wel eens een muggenbult van 5 bij 5 cm gehad die zeer deed etc en na verloop van tijd veranderde in een mooie paars/blauwe vlek.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 11:01
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 27-07-2006 @ 07:51 :
Wow!
Maar ik heb wel eens een muggenbult van 5 bij 5 cm gehad die zeer deed etc en na verloop van tijd veranderde in een mooie paars/blauwe vlek.
17 werd tegen de tijd dat ik sliep 21 .
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 00:36
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 27-07-2006 @ 07:51 :
Wow!
Maar ik heb wel eens een muggenbult van 5 bij 5 cm gehad die zeer deed etc en na verloop van tijd veranderde in een mooie paars/blauwe vlek.
van een mug ja??
en andere muggenbulten dan weer 'gewoon bult'?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 09:04
*amélie*
*amélie* is offline
Citaat:
fractal-illusio schreef op 28-07-2006 @ 01:36 :
van een mug ja??
en andere muggenbulten dan weer 'gewoon bult'?
Bij mij wel. Ligt er gewoon aan 'welke' mug je steekt, dus voor welke mug je overgevoelig/allergisch bent. Ik heb nu een zalfje van de Hema (zwart tubetje met groene dop) met calendula echt super fijn spul tegen de jeuk en de bulten slinken ook wat.
__________________
You can't milk a cow with your hands in your pants
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 13:24
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Ik ben gelukkig niet overgevoelig voor muggenbulten, hoewel ik het nooit kan laten om eraan te gaan krabben ( stom stom stom ) want dan word het alleen maar erger.

Ik heb nu Azeron dat helpt bij mij goed als ik gestoken ben, dan jeuken die bulten gelukkig niet meer zo. En gaan ze nog sneller weg ook nog.

Echt een nadeel van de zomer, het gejaag achter die muggen aan. Ik kan niet slapen als ik er één hoor, of als ik al een keer eerder gestoken ben. Moet dan om de 5 min het licht aandoen om te kijken of ik die mug zie zitten.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 19:12
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 30-07-2006 @ 14:24 :
Ik ben gelukkig niet overgevoelig voor muggenbulten, hoewel ik het nooit kan laten om eraan te gaan krabben ( stom stom stom ) want dan word het alleen maar erger.

Ik heb nu Azeron dat helpt bij mij goed als ik gestoken ben, dan jeuken die bulten gelukkig niet meer zo. En gaan ze nog sneller weg ook nog.

Echt een nadeel van de zomer, het gejaag achter die muggen aan. Ik kan niet slapen als ik er één hoor, of als ik al een keer eerder gestoken ben. Moet dan om de 5 min het licht aandoen om te kijken of ik die mug zie zitten.
Koop een clamboe !!
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid hoe kun je een SOA oplopen?
MissBi@tch
5 26-01-2005 06:45
Lichaam & Gezondheid middeltje tegen puisten?!
*InANna*
112 05-12-2003 21:05
De Kantine zondag
Sjied No Clue
25 24-07-2002 13:53
Lichaam & Gezondheid Gestoken door een vlieg
Snufje
12 11-07-2002 11:02
ARTistiek Misdaadverhaal
murwari
7 16-11-2001 19:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40.