Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2002, 18:52
Snufje
Snufje is offline
Ik ben gisteren op 4 plaatsen gestoken door een steekvlieg ofzoiets dergelijks.. iig 3 x direct naast elkaar en 1 d'r onder.. Maar nu komt er uit de bovenste drie steeds allemaal vocht.. Wat ik oo do, ik krijg het niet voor elkaar om de vochttoevoer te stoppen. Als ik het heb weeggeveegd, zit er 2 mins later weer een hele druppel..

Iemand tips?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 20:19
Wuzzelez
Wuzzelez is offline
Zal wel iets van een blinzing (steekvlieg) zijn geweest. Doe er een gaasje overheen. Ga er anders mee naar de doktor (w8 natuurlijk wel ff af!!)
Oud 09-07-2002, 20:22
pompelmoesappeltje
pompelmoesappeltje is offline
wacht nog ff af zouk zeggen, wie weet gaat het wel over, het zal waarschijnlijk wel niks zijn... maar moest het er lelijk gaan uitzien of niet stoppen of misschien beginnen pijn doen zouk wel misschien overwegen van naar de dokter te gaan
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 21:53
Desp
Desp is offline
Wanneer de steken ernstig opzwellen, moet je naar de dokter!

Nu moet je het denk ik even met rust laten, wel in de gaten houden, maar er niet mee prutsen...
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 16:49
Snufje
Snufje is offline
Uit de bovenste komt nog steeds vocht De onderste is inmiddels een hele ophoping van vocht, een hele bult..
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 17:05
@pie
@pie is offline
Citaat:
Snufje schreef:
Uit de bovenste komt nog steeds vocht De onderste is inmiddels een hele ophoping van vocht, een hele bult..
blindaas, simpel

mijn rechterkuit was na een steek tijdens een bosloop enorm opgezwollen, zo erg dat ik niet meer in mn boek paste

over n paar dagen is het wel weg, als je daaraan twijfelt moet je naar de dokter gaan
Oud 10-07-2002, 17:25
lagu
lagu is offline
Je hebt van die speciale plakkers die zorgen dat insectenbeten vlugger genezen (je moet er bij de drogist maar eens naar vragen). En voor de rest gewoon wachten tot het over gaat, vrees ik.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 17:47
Verwijderd
ontstoken......?
Als het heel raar en rood wordt moet je d'r mee naar de dokter, een vriendin van m'n moeder die had namelijk wondroos doordat ze gestoken was.
(=dat er een bacterie ingekomen is zoals de pneumokok en das gevaarlijk).
Maargoed, ik ben altijd erg snel bang dus...raak niet in paniek door mij.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 20:36
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
@pie schreef:

blindaas, simpel

mijn rechterkuit was na een steek tijdens een bosloop enorm opgezwollen, zo erg dat ik niet meer in mn boek paste

over n paar dagen is het wel weg, als je daaraan twijfelt moet je naar de dokter gaan
Nooit van gehoord Het is trouwens wel bij mij kuit...
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 21:17
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Snufje schreef:

Nooit van gehoord
"Blindaas" is dialect voor "paardenvlieg". Ik ben er ook wel eens door gestoken, maar afgezien van een klein rood puntje heb ik er verder nooit last van gehad. Je kunt voor alle zekerheid naar je huisarts gaan om die er naar te laten kijken.
Oud 10-07-2002, 21:22
Desp
Desp is offline
Citaat:
mathfreak schreef:

"Blindaas" is dialect voor "paardenvlieg". Ik ben er ook wel eens door gestoken, maar afgezien van een klein rood puntje heb ik er verder nooit last van gehad. Je kunt voor alle zekerheid naar je huisarts gaan om die er naar te laten kijken.
Oh, ik ben ook eens geprikt door een paardenvlieg.. Toen ik 8 was ofzo, op mijn rug en arm. Merkte er niet zoveel van, alleen dat die vlieg maar die weg wilde en echt vast zat. Groeide behoorlijk uit tot een ontsteking die ze weg hebben moeten snijden

Dus, als het écht te dik wordt: trekzalf op smeren (is zwart spul) en naar de dokter gaan om hem 'leeg te prikken' (bij mij was dat te laat).
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 21:29
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef:

Wordt ook nog wel "daas" genoemd. Zijn heel veel benamingen voor.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 11:02
sparkling star
sparkling star is offline
ah, nu ken ik het DAAS
Dat is zo'n grote vlieg die steekt, en dat doet verschrikkelijk veel pijn
veel succes
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten