Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2002, 15:07
Dutchian
Dutchian is offline
Ik heb hier 2 kapotte moederboarden.
1 Chaintech 6BTM0
1 MS-6163

Allebij zijn het P2/celeron Slot-In MB's.

Bij bijde moederboarden zijn er een aantal Condersatoren "gesprongen". Ik weet niet waarom ze gespongen zijn (misschien is er een keer een flinke stroom doorheen gegaan, ik weet het niet).
Mijn vraag: Zou er meer waarschinlijk meer kapot zijn dan alleen de condensatoren?
Kan ik de kapotte condensatoren eraf solderen en met nieuwe vervangen? (uiteraard dezelfde condensatoren met dezelfde waarde)

Ik hoop dat iemand me kan helpen, bedankt
Oud 20-09-2002, 15:37
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Wat zijn die dingen nu nog waard?
Oud 20-09-2002, 16:28
klootzak2001
klootzak2001 is offline
heb dr hier ook een dot liggen, somige ook verrot.
maar of het de condenstoren zijn, geen idee

(ook hier heb je niks aan)
Oud 20-09-2002, 16:35
de postbode
de postbode is offline
hmm, tja, wat kan je daar nou overzeggen??? ik heb hier 2 mobo's met enkele kapote condensatoren, is er nog meer aan kapot na, daarvoor zul je naar de helderziende moeten er zou heel goed meer mee mis kunnen zijn maar de kans dat het alleen de condensatroen zijn is ook vrij groot.
als het de condensatoren zijn dan kan je die vervangen (met de zelfde condensator natuurlijk) dit is niet eens heel erg moeilijk je moet alleen een beetje goeie schokvrije soldeerhanden hebben.

-de postbode-
Oud 20-09-2002, 19:16
Dutchian
Dutchian is offline
Citaat:
de postbode schreef:
hmm, tja, wat kan je daar nou overzeggen??? ik heb hier 2 mobo's met enkele kapote condensatoren, is er nog meer aan kapot na, daarvoor zul je naar de helderziende moeten er zou heel goed meer mee mis kunnen zijn maar de kans dat het alleen de condensatroen zijn is ook vrij groot.
als het de condensatoren zijn dan kan je die vervangen (met de zelfde condensator natuurlijk) dit is niet eens heel erg moeilijk je moet alleen een beetje goeie schokvrije soldeerhanden hebben.

-de postbode-
Solderen ken ik wel, dat heb ik op school gedaan, dus dat moet wel lukken.

Ik bedoelde eigenlijk met 'of er nog meer kapot is' of er meer kapot kan zijn als er een keer te veel stroom doorheen is gegaan, of gaan dan meestal alleen de condensatoren kapot.

iig, bedankt

Citaat:
Wat zijn die dingen nu nog waard?
Niks, maar ze zijn ook moeilijk te krijgen. Sinds ik hier nog een Celeron 400 heb, 32 mb pc66, een riva tnt2, geluidskaart, netwerk kaart, cd-rom speler heb. Dacht ik mooi weer een nieuw systeem te maken (alleen dan nog een voeding kopen) en dat voor bijna niks. Daarom wou ik weten of het KAN lukken, want het is het proberen waard. Als iedereen zegt dat ik beter weg kan gooien dan probeer ik het niet. Daarom wou ik het weten
Oud 21-09-2002, 13:29
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
Dutchian schreef:

Niks, maar ze zijn ook moeilijk te krijgen. Sinds ik hier nog een Celeron 400 heb, 32 mb pc66, een riva tnt2, geluidskaart, netwerk kaart, cd-rom speler heb. Dacht ik mooi weer een nieuw systeem te maken (alleen dan nog een voeding kopen) en dat voor bijna niks. Daarom wou ik weten of het KAN lukken, want het is het proberen waard. Als iedereen zegt dat ik beter weg kan gooien dan probeer ik het niet. Daarom wou ik het weten
ik heb nog wel een pII/III mobo meel effe als je geintresseerd bent.
Reageren

Regels voor berichten