Advertentie | |
|
![]() |
|
jezus, een hele groep gaat het overnemen omdat er toevallig 2 mensen dit doen? Superstom! k Baal er van dat ik er gewoon niet meer vanaf kom. Elke keer weer als ik me rot voel... Aaarrg! En ik wil er echt mee stoppen, mjah...
En dat sexuele misbruik is ook stom! Wat is dat met de mannelijke geest??? ![]()
|||
Citaat:
Maar hoe zit dat met jou dan? Loop je bij een psych oid? Of sta je er alleen voor? Citaat:
![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
1 op een bevolking van een paar miljard!!! ![]()
|||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Brr.. wat je zegt over instorten, het is weer 1 van die dingen die ik herken. Ik ben misn 2/3 weken gestopt (klinkt kort, was voor mij erg lang) Mja, ik heb een hele harde klap gehad, en ben weer begonnen. Mja, heel veel suc6 meis! *knuffol*
||
Citaat:
Nahjah toen hebben de ouders van dat meisje haar alsnog van school gehaald omdat wij ons er te veel mee bemoeiden en sinds dien heb ik nooit meer contact met haar gehad. Was echt super moeilijk, want dat meisje en ik deden al dat soort dingen samen en waren dus al vrij snel erg close... In die tijd had ik ook en vriendje dat ik echt van me af moest slaan soms... en dit was mijn reactie op die dingen... Njah dis de verkortte versie van mijn redenen... echt super stom ![]()
|||
Citaat:
Ik ben er rond mijn 11e mee begonnen, een flinke tijd al. Eerst met periodes, en later steeds langere periodes, tot bijna elke dag. Ik heb vrij veel littekens, waardoor ik eraan herinnerd word hoe stom ik ben, om zo weer verder te gaan. Ik ben 5 keer gehecht, 1x niet zo lang geleden, 3 dagen nadat mn moeder overleden was. Ja, HOE ben ik begonnen? Ik heb mezelf heel erg omlaag gehaald, gewoon in mezelf zeggen wat voor trut ik ben, hoe dom etc. Telkens een doel stellen, hele stomme dingen, en als ik het niet kon, moest ik mezelf pijn doen. Dat was voor mezelf, gewoon aan mezelf laten zien dat zelfs IK iets waard ben. Gedeeltelijk ben ik er ook mee begonnen om mezelf te straffen, te straffen voor het misbruik, voor mijn ouders, voor mijn school.. Tja, dat is ook de korte versie van mijn redenen. Ik weet t, heel erg zwak.. ![]() Citaat:
Het is stom ja, om ermee te beginnen, maar ik snap het, heel goed zelfs..
||
Citaat:
Nou nu ging het laatst helemaal geweldig... ik had mijn beste vriend (nu dus mijn vriendje) erg gekwetst en dus moest ik ook pijn... heb behoorlijk in mijn benen gesneden, maar ik heb het nog nooit zo erg gehad dat ik gehecht moest worden. Heb jij eigenlijk wel mensen met wie je erover praat? Bedoel dat lijkt me wel belangrijk..
|||
Citaat:
Weet je vriendje dat jij jezelf snijd als je hem kwetst?(of als er andere dingen zijn gebeurd) Misn kan je er met hem over praten, dat hij je kan helpen op een 1 of andere manier.. Citaat:
Mja, ik vind het nogal moeilijk om irl echt serieus te praten met iemand, en nu twijfel ik ook behoorlijk aan haar. (ze weet niet meer wat ze met me aanmoet ![]() Vd rest kan ik goed terecht bij de mensen uit het gezin (vervangend), maar daar heb ik eigenlijk het lef niet voor, aangezien ik toch een buitenstaander ben.. ![]()
|
![]() |
om eerlijk te zijn ben ik zelfs voor het eerst met het begrip automutilatie gekomen op dit forum, ongeveer 2 maand terug. NIemand hier doet het, heeft het erover, of heeft dr zelfs maar van gehoord. Das goed volgesmij
![]()
||
Citaat:
http://forum.scholieren.com/search.p...der=descending (88 topics over automutilatie) Mja, misn zegt dit je iets..
Laatst gewijzigd op 17-09-2002 om 19:25. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
1 op de 3 vrouwen is ooit seksueel misbruikt (dit kan seksuele intimidatie zijn, maar ook aanranding, verkrachting of langdurig misbruik) dus op zich is het niet vreemd dat je er zo veel over hoort...
||
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
ja, ik vond het ook nogal schokkende cijfers... Als je over straat loopt en je denkt aan 1 op de 3, en je kijkt rond....dat zijn er zo vééél! En hoeveel zieke geesten lopen er dan wel niet rond....? Ik vind het moeilijk om nu nog in de goedheid van mannen te geloven, ook al wéét ik dat ze niet allemaal zo'n eikels zijn.... Maar ja, daar gaat deze topic niet over ![]()
||
Citaat:
Mjah my god 1 op de 3!!! Is echt mega veel! Oowjah en nou moet ik toch nog 1 keer zeggen dat ik iemand heb gevonden die wel compleet te vertrouwen is... en iedereen vertrouwd hem dan ook altijd vanzelf... en jaaaaaa hij is van mij ![]()
|||
Citaat:
![]() Maar weten je ouders er niet van?(of heb je geen goeie band met ze) Ik bedoel, je kan niet altijd bij je vriendje zijn neem ik aan.. Misn kan je aan hun ook goeie steun krijgen.. Citaat:
Kijk, ze hebben een dochtertje van 12, allebei goeie baan, moeder in verwachting.. Het perfecte gezin is er.. En dan, komt er een lastig meisje van 15 erbij, ontzettend onhandelbaar, doet waar ze zin in heeft, gooit onrust in het gezin. Ik pas er niet bij, ik ben het niet gewend om zoveel liefde te krijgen, op een GOEIE manier, ook niet na 3/4 maanden.. Ik durf die vrede in hun gezin niet te verstoren.. (klinkt aanstellerig, sorry) Vaak heb ik ook van die momenten dat ik denk, ik wil het zelf doen, ZELF, zonder hulp.. Goed , ik word een beetje onlogsich nu, ik leg t morgen duidelijker uit ![]() ![]() *knuff*
||
Citaat:
![]() ![]() Hoeveel zieke geesten zijn er idd, hoeveel gekwetste mensen zijn er?? Van zulke dingen heb je zolang, zoveel last.. (vaak dan) OMG, echt walgelijk.. ![]() ![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
Ik bedoel, het is niet om je aan te moedigen, maar ik vind het behoorlijk knap dat je het kan accepteren..
||
Citaat:
![]() Maar, vragen je ouders nu niets? Zien ze de krassen/littekens/sneden niet? Hmz, geen warme personen, ja dat is al moeilijker.. Ik denk dat je er misn heel veel steun aan kan hebben aan je ouders.. Mja, dat is nog altijd je eigen keuze.. (ik weet dat ik dat zelf ook niet doe, btje fout om een ander te zeggen het wel te doen, sorrie ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar nee ik geloof niet dat ze iets zien... merk niks aan ze iig. Ik doe het ook alleen maar op mijn bovenbenen nu, want ik heb toch altijd een broek aan... Nahjah ik hou mijn ouders er gewoon liever buiten, ze snappen dit niet en dat zullen ze ook nooit doen. Ze zullen waarschijnlijk gewoon alle scherpe voorwerpen van mijn kamer halen, mjah dat schiet ook niet op ![]()
||
Citaat:
Je moet het toch niet accepteren? Het is ook niet de pubertijd lijkt me aangezien je het op je 7e al deed... en als je het accepteerd hou je er ook niet meej op ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Logisch dat ze het niet snappen, ik snap ook wel waarom je t niet wil zeggen hoor.. Mja, suc6 iig ![]()
||
Citaat:
![]() Blugh mijn hoofd is stom! ![]() Mjah jij ook succes..
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
En, er zijn onvoorstelbaar veel mensen die hier aan doen. Jammer, maar waar. Ik denk dat het goed is om mensen te informeren over wat het precies inhoud. Zo weten zij misschien ook hoe men kan omgaan met mensen (in hun omgeving) die dat (ook) doen.
|
Overigens, eigenlijk vind ik dat dit topic gesloten moet worden. Hier wordt nu net gedaan alsof het zo gewoontjes is allemaal, en het helemaal niets uitmaakt of je het zou doen. Tenminste, dat concludeer ik hieruit.
Forumbazen, graag jullie mening...
||
Citaat:
![]() Naja, ik weet dat ik in dit topic best veel gereageerd heb, en volgens mij heb ik niet gezegd dat het gewoon is/niet uitmaakt of je het doet.. Mja, ook weer niet dat het abnormaal is/wel iets uitmaakt.. ![]() Voor mij was het eerst mn mening geven, en daarna was ik nieuwschierig hoe Miekmuis ermee omgaat, n soort ervaringen uitwisselen.. Ik zie eigenlijk niet in wat er fout aan is, maar als het fout is, vind ik het niet erg als het gesloten word..
|
Wel, ik vind dat het gesloten 'moet' worden omdat men er te laconiek mee omgaat, ja, ik kan het ook mis hebben hoor.
![]() Nu lijkt het (niet letterlijk hoor) "ik automutileer, en wie doet het nog meer? (jippie:/)" of eigenlijk anders: "ik automutileer, en vind het vrij normaal, want ik heb dit-en-dit meegemaakt, maar 'k wil er niet vanaf komen want het voelt goed" Snap je?
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Het voelt niet goed, het voelt vertrouwd.. daarom wil/kan ik er niet vanaf komen. Mja, dat kun je ook lezen gloof ik. Nouja, ik snap je punt wel, en zoals jij het bekijkt, ja dan heb je ook gelijk..
||
Citaat:
Echt NIET normaal dus!
||
Citaat:
2) Blijkbaar wel :/ 3) Als je het ziekelijk vind, waarom zoek je dan geen hulp? Je wilt er immers vanaf komen. Overigens zal het voor je vriendje ook niet erg plezierig zijn dat als hij het zou uitmaken jij het je zo enorm zal aantrekken dat je (weer) gaat snijden/krassen. 4) Zoek dan hulp! Daar zijn hulp-instanties voor. 5) En je eigen doe je er pijn mee. 6) Makkelijk is het zeer zeker niet, maar ook niet onmogelijk. Je kunt een hoop bereiken als je het maar zélf ook écht wilt.
||
Citaat:
![]() 2) Willen en kunnen zijn 2 verschillende werkwoorden. Is het dat je er niet van af wílt komen? Of kún je er niet vanaf komen? 3) Jawel 4) Het doet er niet toe wie er gelijk heeft, toch? ![]()
||
Citaat:
Kunnen, mja, KAN ik er van af komen? Ik betwijfel het eerlijk gezegd. Ik snijd nu 4, bijna 5 jaar. Het is in die tijd een deel van mijn ik geworden, en dat durf ik niet los te laten.. Ik weet heel goed dat het slecht is, ik haat mezelf om het feit dat het allemaal is begonnen met een lullig sneetje in mn pols, en nu is het een deel van mij. Ik kan er niet los van komen, en misn wil ik dat ook wel niet, alleen maar omdat ik geen vertouwde dingen om mij heen heb.. (vaag, ik weet t, sorry ![]() 4) ![]()
|
Misschien dat iedereen die met automutilatie te maken heeft (gehad) weleens op deze site heeft gekeken: http://clik.to/automutilatie
Daar staat o.a. dit: Hoe weet ik of ik er aan toe ben om te stoppen? Zoals je misschien al gelezen hebt, kost het enorm veel energie om van automutilatie of te komen. Dit kun je niet alleen. Het belangrijkste is iemand die je kunt vertrouwen, en je alles kunt/ wilt vertellen. Diegene moet bij voorkeur bij je in de buurt wonen, zodat je daarheen kunt 'vluchten' als dat nodig mocht zijn. De beslissing om te stoppen met zelfverwonding is een heel persoonlijke. Voordat je dat beslist, moet je daar goed over nadenken. Om je een beetje te helpen en te kijken of je er al dan niet aan toe bent om te stoppen. Hier volgt een lijstje. Beantwoord ze, voor jezelf, eerlijk. Hoe vaker je oprecht 'ja' hebt geantwoord op een stelling, hoe beter je kunt stoppen/ je er aan toe bent om te stoppen. Ik kan goede geestelijke steun van vrienden, familie en/ of andere familieleden krijgen die ik kan gebruiken als ik voel dat ik mezelf wil gaan beschadigen. Er zijn tenminste 2 mensen in mijn leven die ik kan bellen als ik mezelf wil verwonden. Ik voel me bij tenminste 3 mensen redelijk op m'n gemak als ik over zelfverwonding praat. Ik heb een lijstje van tenminste 10 'dingen' die ik kan doen in plaats van mezelf beschadigen. Ik heb een plaats waar ik heen kan gaan als ik even uit huis moet gaan om mezelf niet te verwonden. Ik ben bereid om alles wat ik zou kunnen gebruiken om mezelf te beschadigen, weg te doen. Ik heb tenminste 2 mensen verteld dat ik ga stoppen met automutilatie. Ik ben bereid om me ongemakkelijk, bang of boos te voelen. Ik kan over zelfverwonding praten, zonder dat ik dat ook daadwerkelijk ga doen. Ik wil stoppen met automutilatie.
|
Ik heb eerder weleens op zulke sites gekeken, maar het werd me al snel teveel om te zien dat het echt verkeerd is, dat ik er echt mee moet stoppen. Ook de verhalen van mensen die het zelfde hebben meegemaakt en er wèl zijn uitgekomen.. Ja, dat gaf me zown gevoel van, ja, zij kunnen het wel, wrm ik niet?
Goed, ik heb gekeken op die site, heb niet alles gelezen, wel veel.. Moet het misn een btje laten bezinken. Op het vragenlijstje heb ik ongeveer 4 ja tjes, waarvan er 2 zeker zijn, en 2 een btje onzeker.. Het is nu al weer een tijdje geleden dat ik er met mn psych over heb gepraat, ben eigenlijk toch wel een btje scheiterig om er over te beginnen, maar ik zal het morgen wel proberen denk ik..
||
Citaat:
Of ik heb echt wat meegemaakt en het snijden is ook meer van ik kan niet met me gevoelens omgaan dus doe ik he maar zo.....daarom komt het vaak vor als mensen snijden dat ze verkachting of mishandeld zijn geweest want meestal mogen ze het niet zeggen dus dan ga je maar snijden want je moet het toch kwijt kunnen en toch laten zien dat het niet goed met je gaat zonder woorden..... Beetje vaag allemaal wat ik hier neerzet maar als je het snapt dan zit er een kern van waarheid in... Maar vroeger kende mensen dat ook haast niet snijden ..... maar nu het emer aar voren is gekomen en meer tv en meer rotzooi op tv is dan zie je dingen en dan denk je misschien kan mij dat helpen en omdat er nu zoveel manieren zijn van cominucatie is.... dus hoor je meer van die dingen...ik ben zelf 5 jaar geleden begonnen kvoelde me kut was iets wat ik niet mocht vertelllen en opeens een zaterdag avond gingen we een serie kijken was er zo'n meisje die dat deed nou d8 ik das mooi haar helpt het ook dus ik zelf ook maar proberen.....blablablaaaaat en nu ben ik 5 jaar verder en het helpt geen ene bal want kheb er alleen nog maar een probleem bij het snijden en zorgn dat niemand het ziet......maja dus je schiet er nix meeop da wou ik ff kwijt
||
Citaat:
2) Jij kunt het ook vast, als je het maar ook echt wilt, je er 100% voor inzet. Waarom zou je het niet proberen? Omdat het zo 'vertrouwd' voelt, maar, iets dat vertrouwd voelt heeft (alleen) voordelen, ik zie geen voordeel aan automutilatie. Kun jij er 3 noemen? 3) Er over nadenken ofdat je echt wilt stoppen ermee is niet verkeerd. 4) Kun je zeggen welke je precies beantwoordde met een 'halve' ja? 5) Als je je psych écht vertrouwd kun je er altijd over proberen te beginnen. Misschien moet je het anders eens in een brief proberen te verwoorden en te verduidelijker, het laat zien dat je er daadwerkelijk iets voor wilt doen, initiatief tonen is niet verkeerd. Je helpt je eigen er uiteindelijk vast heel erg goed mee. Sterkte!
Laatst gewijzigd op 21-09-2002 om 19:12. |
![]() |
||
Citaat:
Het geeft me een kick, om te weten dat ik leef en om de pijn te 'zien'. Ja, het vertrouwde gevoel dus, alsof ik erop kan bouwen.. 4)Ik kan over zelfverwonding praten, zonder dat ik dat ook daadwerkelijk ga doen. Dat kan ik nog steeds niet helemaal, het lukt me wel om me in te houden, maar omdat de 'wil' er dan al zit, ga ik veel makkelijker snijden, gewoon om die wil kwijt te raken.. Ik wil stoppen met automutilatie. Mja, wat ik dus al zei, als ik ermee stop, heb ik dus niks/niemand op wie ik kan terugvallen, dan val ik dus diep, heel diep, en daar ben ik heel erg bang voor. 5)Mja, das wel een idee ja.. Ik druk me vaak vrij onbegrijpbaar uit met schriijven (heb je vast wel gemerkt), maar ik denk dak t wel zal proberen.. 6) Dank je ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Ik doe aan automutilatie, hoe kom ik hier vanaf? HolaitsAnna | 22 | 14-03-2017 21:58 | |
Psychologie |
Automutilatie butterbee | 2 | 03-04-2006 15:37 | |
Psychologie |
kan roken ook een lichte vorm van automutilatie zijn? lithium | 21 | 16-10-2004 16:27 | |
Lichaam & Gezondheid |
kan men bloedvergiftiging krijgen door automutilatie? Fantôme | 34 | 04-12-2003 08:24 | |
Psychologie |
automutilatie topics Verwijderd | 43 | 11-11-2002 16:15 | |
Psychologie |
verschil: automutilatie- zelfkastijding Optima | 5 | 18-09-2002 18:05 |