Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2006, 22:50
*Nooitgedacht
*Nooitgedacht is offline
Ik weet niet of hier mensen zijn die fibromyalgie hebben, of die er verstand van hebben.
Maar ik vroeg me af of er ook mensen zijn die een speciaal voedingsprogramma hebben, en of dit ook daadwerkelijk helpt.
Ik heb zelf een jaar geleden te horen gekregen dat ik FM heb, maar ik let niet speciaal op m'n voeding, eigenlijk eet ik nogal ongezond. Heeft voeding een hele grote invloed op fibromyalgie?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 23:18
vosje16
vosje16 is offline
ow, en je nicht had het ook al?

Ik weet er helaas niet veel over...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 04:49
Verwijderd
Ik heb fibromyalgie. Er is volgens mij niet wetenschappelijk vastgesteld dat voeding een grote invloed heeft op fibromyalgie, maar veel mensen (ook artsen) zijn van mening dat dat wel het geval is. Er zijn ook veel mensen met fibromyalgie die daarnaast (of daarbij) last hebben van voedselallergieën/-intoleranties. Zelf heb ik naast fibromyalgie ook last van verschillende voedselintoleranties, als ik dingen eet waar ik niet tegen kan, verergeren de klachten vaak.

Ik ben van mening dat gezond eten altijd belangrijk is, helemaal als je 'ergens' last van hebt.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 13:20
coopergirl
coopergirl is offline
mijn m00der heeft fibromyalgie en heeft een hele tijd het weet hoe je eet dieet gevolgd (mkay je mag het geen dieet noemen, maar een levenswijze -_-) In die voorlichting zeiden ze dat het voor mensen met fm een goede uitwerking heeft. Mijn moeder voelt zich wel fitter maar dat kan ook komen doordat ze nu geen overgewicht heeft door dat 'dieet'.

www.weethoejeeet.nl

Regels voor berichten