Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2006, 18:26
Carn
Carn is offline
Citaat:
reine claude schreef op 03-08-2006 @ 19:20 :
Is religie dat ook niet?
ja, maar daar gaat het niet over.
Oud 03-08-2006, 18:41
reine claude
reine claude is offline
Nee okay, maar verder ben ik het wel met je eens en ook met Grandmommy. Niets mis met vegetariers/veganisten maar ga anderen niet je mening opdringen.

@ Metal: Ik vind het persoonlijk wel hypocriet als je zegt vegetarier te zijn, maar wel vis eet.

@ Suvorov: Hypocriet zijn is ook een discussie beginnen, maar alleen op die argumenten van anderen ingaan, waar je zelf een antwoord op hebt en de anderen maar negeren en dan doen alsof jezelf de enige bent die gelijk heeft. Óf geef een weerwoord, óf geef aan dat de ander een punt heeft, zonder gelijk weer een nieuw discussiepunt aan te halen. 'Bord voor je kop' wordt dat ook wel genoemd, geloof ik.

Laatst gewijzigd op 03-08-2006 om 18:43.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Metal schreef op 03-08-2006 @ 19:21 :
Ben je eigenlijk hypocriet wanneer je vegetarier claimt te zijn maar wel vis eet?
Ik zou bijna zeggen: Is water nat? Maar volgens mij heb je principiële vegetariërs maar zo goed ben ik niet in terminologie omtrent het vegetariërgebeuren.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 19:44
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
reine claude schreef op 03-08-2006 @ 19:41 :
Nee okay, maar verder ben ik het wel met je eens en ook met Grandmommy. Niets mis met vegetariers/veganisten maar ga anderen niet je mening opdringen.

@ Metal: Ik vind het persoonlijk wel hypocriet als je zegt vegetarier te zijn, maar wel vis eet.

@ Suvorov: Hypocriet zijn is ook een discussie beginnen, maar alleen op die argumenten van anderen ingaan, waar je zelf een antwoord op hebt en de anderen maar negeren en dan doen alsof jezelf de enige bent die gelijk heeft. Óf geef een weerwoord, óf geef aan dat de ander een punt heeft, zonder gelijk weer een nieuw discussiepunt aan te halen. 'Bord voor je kop' wordt dat ook wel genoemd, geloof ik.

dat bord voor hun kop hebben ontzettend veel vegans en vegetariers, daarom mag ik die lui ook niet.
Oud 03-08-2006, 19:46
grandmommy
grandmommy is offline
ik vind veganisten en vegetariers eigenlijk wel net zo erg als strenggelovigen, die hebben ook zo'n bord voor hun hoofd.

wat blijven er eigenlijk weinig mensen over die ik wel mag
Oud 03-08-2006, 19:49
Verwijderd
nah wat een over één kam scheerderij hier
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 19:51
grandmommy
grandmommy is offline
ja ik heb al eerder aangegeven dat ik totaal geen problemen heb met vegetariers en vegans die hun mond er verder over houden, spreekt voor zich dat ik het nu over die extreme 'de straat op gaan lui en heel hard zeiken op vleeseters' mensen heb he.
Oud 03-08-2006, 20:08
Verwijderd
vegetariers en veganisten worden een beetje over een kam gescheerd bedoel ik. ik ken eigenlijk geen extreme vega's die de straten op gaan met borden, dat zijn vaak alweer veganisten (dan de ik-wil-meedoen-rellen-schoppen alto's er even buiten gelaten). als je echt achter het standpunt 'geen dierenleed blabla' staat, lijkt het me namelijk dat je wel veganistisch wordt ipv vegetarisch.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 20:09
Carn
Carn is offline
ik denk dat de mensen die je het minste hoort er het meeste/beste mee bezig zijn
Oud 03-08-2006, 20:16
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
Urm schreef op 03-08-2006 @ 21:08 :
vegetariers en veganisten worden een beetje over een kam gescheerd bedoel ik. ik ken eigenlijk geen extreme vega's die de straten op gaan met borden, dat zijn vaak alweer veganisten (dan de ik-wil-meedoen-rellen-schoppen alto's er even buiten gelaten). als je echt achter het standpunt 'geen dierenleed blabla' staat, lijkt het me namelijk dat je wel veganistisch wordt ipv vegetarisch.
dat laatste zou je wel denken ja, daarom zijn vegetariers hypocriet. maar ik vind de manier van actievoeren van veganisten weer hypocriet. maar wat ik dus al uitgelegd heb, over mensen die zich niet aanstellen zul je me niet horen. het zijn echter de lui die gaan demonstreren tegen vleeseters en petjes dragen met ' I am a vegan, I am god' ( om het maar even heel sterk te overdrijven) waarvan ik kots, en dat kotsen gebeurd al bij de minste of geringste tekenen daarvan.

maarja, dat wat ik hierboven uitgelegd heb heb ik inmiddels al drie keer uitgelegd dus ik stop en stel voor dat er gewoon gelezen wordt wat ik zeg.

en @ carn: die mensen komen in elk geval het oprechtst en eerlijk op me over idd.
Oud 03-08-2006, 20:22
hellebel
hellebel is offline
wat een suffe discussie. ik vind het best logisch dat als iemand veganist/vegetarier is en dat belangrijk voor hem/haar is, hij of zij dat dan ook wil uitdragen. de helft van de vleeseters voelt zich dan misschien aangevallen, en anderen denken er dan nog eens over na.

en vegetarisme hypocriet noemen vind ik ook vreemd, het is nog altijd beter dan niets en veganisme is voor sommige mensen een (te) grote stap.
Oud 03-08-2006, 20:25
Carn
Carn is offline
Citaat:
hellebel schreef op 03-08-2006 @ 21:22 :
en vegetarisme hypocriet noemen vind ik ook vreemd, het is nog altijd beter dan niets
huh?

dus mensen die 'niets' zijn zijn minderwaardig?
Oud 03-08-2006, 20:28
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
hellebel schreef op 03-08-2006 @ 21:22 :

en vegetarisme hypocriet noemen vind ik ook vreemd, het is nog altijd beter dan niets en veganisme is voor sommige mensen een (te) grote stap.

wat is niets precies? een vleeseter? sommige mensen houden nu eenmaal van vlees en wie zijn die stomme vegetariertjes die te zwak zijn om veganist te worden( mensen die vlees niet lusten en daarom vegetarier zijn buiten beschouweing gehouden) dan om die mensen op te dringen te stoppen met vleeseten? christenen dringen hun geloof ook op, of 'dragen het uit' , hoe je het noemen wilt. maar daar zijn toch ook niet alle niet-gelovigen van gediend.
Oud 03-08-2006, 20:29
hellebel
hellebel is offline
Citaat:
Carn schreef op 03-08-2006 @ 21:25 :
huh?

dus mensen die 'niets' zijn zijn minderwaardig?
ik post niet graag rolleyes, carn. maar je maakt het me wel moeilijk.
Oud 03-08-2006, 20:30
grandmommy
grandmommy is offline
leg dan eens uit wat je precies met 'niets' bedoelt?
Oud 03-08-2006, 20:31
Carn
Carn is offline
weet ik. Moet je maar je shizzlenizzle correct formuleren
Oud 03-08-2006, 20:31
hellebel
hellebel is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 03-08-2006 @ 21:28 :
wat is niets precies? een vleeseter? sommige mensen houden nu eenmaal van vlees en wie zijn die stomme vegetariertjes die te zwak zijn om veganist te worden( mensen die vlees niet lusten en daarom vegetarier zijn buiten beschouweing gehouden) dan om die mensen op te dringen te stoppen met vleeseten? christenen dringen hun geloof ook op, of 'dragen het uit' , hoe je het noemen wilt. maar daar zijn toch ook niet alle niet-gelovigen van gediend.
ik wil alleen maar zeggen dat het niet zo gek is dat ze dat doen. of jij er van gediend bent zal me verder een zorg zijn.
Oud 03-08-2006, 20:32
Carn
Carn is offline
eigenlijk is het wel gek. Anders hadden we allemaal platte kiezen in onze klep om lekker blaadjes te kauwen.
Oud 03-08-2006, 20:37
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
hellebel schreef op 03-08-2006 @ 21:31 :
ik wil alleen maar zeggen dat het niet zo gek is dat ze dat doen. of jij er van gediend bent zal me verder een zorg zijn.
het gaat er niet om of het gek is, het gaat erom of het hypocriet is of niet, en ik vind het in die zin hypocriet dat ze prediken dat je lief moet zijn voor dieren, maar tegelijkertijd zijn het overgrote deel van hun acties kwaadwillend of agressief getint, daar heb ik het nu al bijna twee pagina's over en schijnbaar praat ik arabisch want het dringt niet echt door dat ik het alleen daarover heb. dat ik er niet van gediend ben is inderdaad ook niet van belang, omdat het er hier helemaal niet over gaat of ik er van gediend ben of niet.
dat het niet gek is dat ze dat doen snapt mijn infantiele reet natuurlijk ook wel.
Oud 03-08-2006, 20:44
Carn
Carn is offline
je bips is niet infantiel gmum, het is een bron van menig wijsheid.
Oud 03-08-2006, 20:50
suvórov
suvórov is offline
Oud 03-08-2006, 20:52
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
Carn schreef op 03-08-2006 @ 21:44 :
je bips is niet infantiel gmum, het is een bron van menig wijsheid.
ah dat is een mooi excuus als ik de volgende keer een ruft in bed laat
Oud 03-08-2006, 20:56
Carn
Carn is offline
godelijke winden.
Oud 03-08-2006, 21:10
zeehond23
zeehond23 is offline
hellebel heeft altijd gelijk
Oud 03-08-2006, 21:14
grandmommy
grandmommy is offline
carn heeft gelijk wat betreft mijn ruften hoor zeehond
Oud 03-08-2006, 21:55
Vice
Vice is offline
Citaat:
Ach, ik vegetariërs ook hypocriet wanneer ze zuivelproducten benuttigen en leer dragen.
Oud 03-08-2006, 22:11
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
Vice schreef op 03-08-2006 @ 22:55 :
Ach, ik vegetariërs ook hypocriet wanneer ze zuivelproducten benuttigen en leer dragen.

idd

mensen die geen vlees eten omdat ze het vies vinden zouden ook geen vegetariers moeten heten, en vegetariers zouden gewoon veganisten moeten worden.
Oud 03-08-2006, 22:21
Carn
Carn is offline
en omdat het kan in dit topic wil ik even Maddox quoten:

"Ever get the feeling that vegetarians consider themselves morally superior to you? Like they think that not eating meat makes them so special that their shit doesn't stink? As if when someone stops eating meat, they suddenly become holy and dignified and it excuses them for the years of inconvenience and frustration they inevitably inflict upon their friends, family and co-workers who just want to go to a restaurant and order a damn steak without constantly being reminded that they're going to hell for eating an animal that spends most of its life shitting in a field. There are those of us who don't have a hyperactive sense of guilt and we don't give a shit about your mixed up self-righteous moral vegetarian agenda."
Oud 03-08-2006, 22:32
Verwijderd
Hypocrisie en mijn lifestyle? Ik vertel iedereen dat ik discriminatie haat maar vind eigenlijk dat negers best stinken.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 22:35
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
Carn schreef op 03-08-2006 @ 23:21 :
en omdat het kan in dit topic wil ik even Maddox quoten:

"Ever get the feeling that vegetarians consider themselves morally superior to you? Like they think that not eating meat makes them so special that their shit doesn't stink? As if when someone stops eating meat, they suddenly become holy and dignified and it excuses them for the years of inconvenience and frustration they inevitably inflict upon their friends, family and co-workers who just want to go to a restaurant and order a damn steak without constantly being reminded that they're going to hell for eating an animal that spends most of its life shitting in a field. There are those of us who don't have a hyperactive sense of guilt and we don't give a shit about your mixed up self-righteous moral vegetarian agenda."

en @ shoarm: vind je alle negers stinken? Beyonce ook?
Oud 03-08-2006, 22:38
Verwijderd
beyonce ruikt naar kokosmelk, ik kan het weten
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 22:40
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik vind het persoonlijk wel hypocriet als je zegt vegetarier te zijn, maar wel vis eet.
Ja maar vissen hebben toch geen gevoel. Daarom is vissen ook zo'n geweldige uitvinding. Je komt tot rust, Je bent trots als je zo'n beestje gevangen hebt, en ze voelen helemaal niks van die grote haak die hun lijf doorboort dus van schuldgevoel hoef je ook geen last te hebben. Heerlijk toch.
Oud 03-08-2006, 22:41
Verwijderd
Citaat:
grandmommy schreef op 03-08-2006 @ 23:35 :

en @ shoarm: vind je alle negers stinken? Beyonce ook?
Ahjo ik bedoel van die afrikaanses.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 22:54
reine claude
reine claude is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 03-08-2006 @ 23:40 :
Ja maar vissen hebben toch geen gevoel. Daarom is vissen ook zo'n geweldige uitvinding. Je komt tot rust, Je bent trots als je zo'n beestje gevangen hebt, en ze voelen helemaal niks van die grote haak die hun lijf doorboort dus van schuldgevoel hoef je ook geen last te hebben. Heerlijk toch.
Zuurstoftekort de minuut erna voelen ze vast ook niet
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 22:58
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Nee, precies. Op tv zie ik ze ook altijd vis vangen en die houden ze dan 2 minuten voor de camera om een praatje te houden, dan kijken ze nog effe een minuut naar de vis om te zeggen hoe mooi 'ie is, dan houden ze 'm nog een x aantal seconden boven het water om goed afscheid te nemen, en dan gooien ze de vis in het water en zwaaien ze gedag.
Ik heb nog nooit een vis echt zien wegzwemmen, maar dat komt vast omdat ze zo ontzettend snel zijn he.
Oud 04-08-2006, 09:32
Bonga
Bonga is offline
ik ben ook zo'n kutvego die geen vlees of vis eet, maar wel gelatine houdend eten aanneemt en leren schoenen draagt.. hier ben ik me van bewust.. en ik doe wat ik voor mezelf acceptabel vind om dierenleed te beperken.. (nee.. hiervoor ga ik vleeseters niet vertellen dat ze lesser humans zijn, ik ben zelf niet beter.)
Oud 04-08-2006, 10:46
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
shoebuddy schreef op 04-08-2006 @ 10:32 :
ik ben ook zo'n kutvego die geen vlees of vis eet, maar wel gelatine houdend eten aanneemt en leren schoenen draagt.. hier ben ik me van bewust.. en ik doe wat ik voor mezelf acceptabel vind om dierenleed te beperken.. (nee.. hiervoor ga ik vleeseters niet vertellen dat ze lesser humans zijn, ik ben zelf niet beter.)

maar jij gaat waarschijnlijk dus ook niet vertellen aan vleeseters dat ze klojo's zijn ( zoals je zelf al aangaf) en daarin zit het 'm nou juist. want de mensen die dat doen moeten branden in de lieve diertjeshel.
Oud 04-08-2006, 11:00
suvórov
suvórov is offline
Dat is een klein offer vergeleken bij het leed van de dieren!!11
Oud 04-08-2006, 11:06
grandmommy
grandmommy is offline
dat zeiden ze in de oorlog ook
Oud 04-08-2006, 11:18
suvórov
suvórov is offline
Oud 04-08-2006, 11:19
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
tering zitten jullie nu nog steeds over vega( n )s te zeiken?
Oud 04-08-2006, 11:26
grandmommy
grandmommy is offline
ik zou zeggen, verander het onderwerp maar eens.
Oud 04-08-2006, 11:27
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
suvórov schreef op 04-08-2006 @ 12:18 :

dat is een wortel, inderdaad.
Oud 04-08-2006, 11:29
Stevill
Stevill is offline
Nou fucking en!
Oud 04-08-2006, 11:35
suvórov
suvórov is offline
Oud 04-08-2006, 11:40
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
suvórov schreef op 04-08-2006 @ 12:35 :
Als ik die smiley ooit tegen kom, mep ik hem helemaal kapot.
Oud 04-08-2006, 11:45
grandmommy
grandmommy is offline
dat is de smiley die 'Rieno' altijd gebruikte
Oud 04-08-2006, 11:45
suvórov
suvórov is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 04-08-2006 @ 12:40 :
Als ik die smiley ooit tegen kom, mep ik hem helemaal kapot.
Oud 04-08-2006, 11:46
suvórov
suvórov is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 04-08-2006 @ 12:45 :
dat is de smiley die 'Rieno' altijd gebruikte
Gatver.
Oud 04-08-2006, 11:48
grandmommy
grandmommy is offline
zowaar komt onze mening toch nog overeen.
Reageren

Regels voor berichten