Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2006, 23:50
Shredder
Shredder is offline
Jullie hoeven me niet steeds Christus te noemen hoor, majesteit volstaat.
Oud 03-08-2006, 18:10
clienus
clienus is offline
het klinkt misschien kinderachtig, maar je zou je vriend misschien voor een tijdje (een maand), al zijn uitgaven in een schriftje laten opschrijven, en dan kunnen jullie samen kijken waar het geld allemaal naar toe gaat en waar hij op kan bezuinignen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 18:17
woezel
woezel is offline
ik leen wel es geld aan een potentiele lover, maar dat is alleen omdat hij écht geen geld heeft en ik zeker weet dat ik het terug krijg
Oud 04-08-2006, 13:59
Kaater
Kaater is offline
Citaat:
Lunaaaaa schreef op 01-08-2006 @ 19:51 :
Bedankt voor de reacties

Mijn vriendje is nogal van het sociale type, hij moet dus constant rondbellen, doet aan volleybal, doet aan vele tornooien mee, die ook allemaal geld kosten.
Zijn nieuwe gsm was wel een noodzaak omdat zijn oude stuk was, ze geen thuistelefoon hebben en de telefoontjes en smsjes toen allemaal via mijn gsm verliepen.

Ik weet heel goed waar hij zijn geld aan besteed, hij heeft het er al vaak met mij over gehad. En hij doet veel meer op dan ik omdat zijn levensstijl een beetje anders is. Hij heeft veel meer vrienden dan ik, gaat meer uit en op café. En als ik niet betaal bij fuiven ofzo, kunnen we nooit ergens heen.

Hij krijgt trouwens 30€ in de week, waarvan er 5€ gespaard wordt. Nu heeft hij overlaatst zijn fiets moeten laten herstellen en die rekening was ook vrij hoog, waardoor hij heeft moeten 'lenen' bij z'n moeder, die er nogal op stond het zo vlug mogelijk terug te hebben...

En m'n ex was ook zo, maar die profiteerde er vooral van. In 6maand was ik de enige die trakteerde en zijn uitgaven gingen vaak naar dingen die hij niet nodig had zoals cd's en tijdschriften. Dus daarom ben ik er nu wel wat voorzichtiger mee.

Een vriendje met veel geld zou idd handig zijn, maarja
Krijgt hij geen studiefinanciering? Dan kan hij daar toch dingen als telefoonrekening van betalen? En heeft hij geen werk?
Ik zou hem die €50 niet lenen, aangezien je, zoals je zelf al zei, het niet eens in cash terug krijgt. [Wat bij zulke bedragen toch eigenlijk wel logisch is]
Oud 04-08-2006, 21:38
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Wat krijgen veel mensen nog zakgeld . En dat je studeert en je ouders niet willen dat je werkt vind ik echt lulkoek. Als je studeert heb je sowieso al stufi (in Nederland in ieder geval) dus als je niet wil werken moet je het daar gewoon maar van doen, toch? En de oneerlijkheid van het systeem, wat is dat voor apekool? Dat systeem is nu eenmaal zo: deal with it! Zou wat worden als alle lager opgeleiden in de bijstand zouden gaan thuis zitten omdat ze het niet eerlijk vinden dat ze minder betaald krijgen dan bijvoorbeeld een arts? De maatschappij is nu eenmaal niet eerlijk, moet je dan maar niet meer functioneren in die maatschappij?
Ik vind echt dat veel mensen met teveel gemak maar op andermans zak teren. Ik had tot dit jaar ook geen tijd om te werken maar dan deed ik het met mijn toelage en niet met het geld van mijn ouders .
Oud 04-08-2006, 21:52
Kali
Kali is offline
Citaat:
Mevrouw Lul schreef op 04-08-2006 @ 22:38 :
Wat krijgen veel mensen nog zakgeld . En dat je studeert en je ouders niet willen dat je werkt vind ik echt lulkoek. Als je studeert heb je sowieso al stufi (in Nederland in ieder geval) dus als je niet wil werken moet je het daar gewoon maar van doen, toch? En de oneerlijkheid van het systeem, wat is dat voor apekool? Dat systeem is nu eenmaal zo: deal with it! Zou wat worden als alle lager opgeleiden in de bijstand zouden gaan thuis zitten omdat ze het niet eerlijk vinden dat ze minder betaald krijgen dan bijvoorbeeld een arts? De maatschappij is nu eenmaal niet eerlijk, moet je dan maar niet meer functioneren in die maatschappij?
Ik vind echt dat veel mensen met teveel gemak maar op andermans zak teren. Ik had tot dit jaar ook geen tijd om te werken maar dan deed ik het met mijn toelage en niet met het geld van mijn ouders .
aangezien ik vermoed dat deze post op mij slaat, in België krijg je geen stufi of lening. Als je ouders echt onder een bepaald bedrag verdienen kun je eens tudiebeurs krijgen, maar dat is het dan ook. en baantjes tijdens het studeren komt hier niet zoveel voor.
Over de oneerlijkheid van het systeem ga ik niet verder uitwijden, dat is mijn mening, ik heb geen geld nodig.
Oud 05-08-2006, 10:42
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Kali schreef op 04-08-2006 @ 22:52 :
aangezien ik vermoed dat deze post op mij slaat, in België krijg je geen stufi of lening. Als je ouders echt onder een bepaald bedrag verdienen kun je eens tudiebeurs krijgen, maar dat is het dan ook. en baantjes tijdens het studeren komt hier niet zoveel voor.
Over de oneerlijkheid van het systeem ga ik niet verder uitwijden, dat is mijn mening, ik heb geen geld nodig.
Het sloeg gedeeltelijk op jou. Zoals je hebt kunnen lezen in mijn post gaf ik zelf al aan dat dat stufi slechts voor Nederlanders geldt. Wat wel op jou slaat is over die oneerlijkheid van het systeem, dat vind ik echt onzin want dan kun je beter gelijk in een hutje op de hei gaan wonen. Je zegt dat je geen geld nodig hebt maar dat trek je wel een beetje uit z'n verband, je hebt wel degelijk geld nodig maar je krijgt het van je ouders. Als het voor jou echt onmogelijk is zelf geld te verdienen naast je studie (waar ik niet over kan oordelen dus dat doe en deed ik ook niet) dan oordeel ik er niet over dat je geld van je ouders aanneemt, dat sloeg meer op de mensen die gewoon stufi hebben. Wat jou betreft had ik het er alleen over dat ik het onzin vind om maar niet te werken omdat je het niet eens bent met het systeem.
Oud 05-08-2006, 11:58
Verwijderd
30 euro zakgeld per week is best veel dat krijg ik ongeveer per maand. Als hij zo sociaal wil zijn dan zoekt hij maar werk, ik vind dit echt niet kunnen tegenover je vriendin
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 12:12
sas_andrea
sas_andrea is offline
ik zou m dat geld ook niet lenen. meer omdat hij t:
1. niet cash teruggeeft
2. blijkbaar niet goed geld met geld omgaat (moet persee rondbellen voor zn o zo sociale leven....)
3. het niet een eenmalige actie is. hoe makkelijker jij hem geld leent, hoe vaker t zal gebeuren. hij zal dan altijd als geldschieter op jou terug kunnen vallen.

zelf leen ik mn vriend wel vaker geld, maar alleen maar als ik weet dat hij het bedrag zelf terug kan betalen na 1 of 2 keer loon te hebben ontvangen. (hij heeft een bijbaan) dit gaat altijd goed. geld lenen deed ik alleen van mn ouders. zij hebben mijn motor voor mij voorgeschoten en die heb ik netjes in termijnen terugbetaald.
en toen ik nog een jaar of 16 was idd ook van mn vriend. maar dan ook zo dat ik t na t ontvangen van mn loon van mn toenmalige bijbaantje meteen terug kon betalen. nu leen ik niet meer. (afgezien van hypotheek dan )
Oud 05-08-2006, 14:24
*Rupsje*
Citaat:
Mevrouw Lul schreef op 05-08-2006 @ 11:42 :
Als het voor jou echt onmogelijk is zelf geld te verdienen naast je studie (waar ik niet over kan oordelen dus dat doe en deed ik ook niet) dan oordeel ik er niet over dat je geld van je ouders aanneemt, dat sloeg meer op de mensen die gewoon stufi hebben.
Ik woon in Nederland, krijg gewoon stufi en ook geld van mijn ouders. En als ik zo om me heen kijk, krijgen veel mensen wel een bijdrage van hun ouders. Het is echt niet zo vreselijk abnormaal hoor, dus om dat nou meteen te veroordelen vind ik nogal overdreven.

Ontopic: Ik zou hem het geld niet lenen, het begint nu met 50 euro, maar wie weet hoe het verder gaat. Hij moet zo snel mogelijk leren hoe hij met zijn eigen geld moet omgaan. Succes!
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 17:21
Verwijderd
Niet doen.

Mijn ex en ik waren op 2 weken na een jaar samen, hij liet mij in de waan dat we gewoon goed bezig waren en aangezien hij krap bij kas zat, kocht ik voor ons kampeerspullen (we hebben minimaal 4x per jaar een tent en spul nodig). 260 euro. Daarnaast reed ik voor hem rond, hij had geen auto en ook al heb ik LPG, ik reed toch elke keer 3 uur heen en weer van mij thuis naar hem. Als hij naar mij kwam, ging ik hem halen op het station, ook een uur rijden (woon in een klotedorp met kloteverbindingen). Nooit heeft hij gevraagd of hij eens moest bijdragen. Niet dat hij het kon, maar niet eens voorgesteld...

En 1 week nadat ik die kampeerspullen had gekocht en hij er al gebruik van had kunnen maken + dat ik nog 2 uur extra had gereden om meneer op te pikken en af te zetten, terwijl ik zelf nog 3 uur had te gaan voor ik thuis was, maakte hij het uit... Want het ging al een tijd niet meer goed voor hem. Het mooie was, hij twijfelde al een maand en hij wist al zeker dat hij het uit zou maken, toen ik hem over die kampeerspullen belde.

En ik zeg niet dat hij bij jou zo zal gaan, maar wees erop bedacht, want ik dacht eerlijk waar dat we zouden gaan samenwonen (de avond dat hij zijn sleutel heeft gekregen, heeft hij het ook uitgemaakt...). Laat niet van je profiteren!
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 05-08-2006 @ 11:52 :
Offtopic: Je huur is vaak al hoger dan je stufi, dus leven van alleen je stufi lastig. Dan moet je lenen, werken of een bijlage van je ouders. (of een combinatie uiteraard)
Verder vind ik het wat flauw dat je het zomaar veroordeelt dat mensen geld van hun ouders aannemen. Dat jij dat niet doet moet je zelf weten, maar ik vind niet dat je mag zeggen dat mensen die dat wel doen per defnitie profiteurs zijn.
Idd, van alleen mijn stufi kan ik nog niet eens mijn huur betalen. Dus ja, mijn ouders betalen mijn collegegeld én ze geven me daarnaast nog een bijdrage. Nu ben ik dan ook wel een béétje verwend, maar ja, mijn ouders willen het graag betalen, zo lang ze het kunnen.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 17:54
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Morgan schreef op 05-08-2006 @ 18:42 :
Idd, van alleen mijn stufi kan ik nog niet eens mijn huur betalen. Dus ja, mijn ouders betalen mijn collegegeld én ze geven me daarnaast nog een bijdrage. Nu ben ik dan ook wel een béétje verwend, maar ja, mijn ouders willen het graag betalen, zo lang ze het kunnen.
Ja maar jullie begrijpen me verkeerd, het gaat me erom dat er dus mensen zijn die niet eens iets ondernemen om wel geld te hebben en dan gewoon hun handje op houden. Dat vind ik gewoon raar. Het gaat me niet om het letterlijke geld krijgen maar om het feit dat mensen het zo ontzettend vanzelfsprekend vinden het gewoon maar te krijgen. En met het oog op het onderwerp vond ik dat al helemaal, iemand die op die leeftijd nog zakgeld krijgt en dan OOK nog eens bij z'n vriendin zn' handje ophoudt... nou sorry .
Oud 05-08-2006, 20:41
nl2suzy
nl2suzy is offline
Er zijn ook mensen die niet kunnen werken maar das misscien gehaal anders..

Ik zou geen bergen geld aan mijn vriend uitlenen.. Maar ik leen wel is wat uit.. en hij weer aan mij.. Dus kan je dat dan no glenen noemen?

Bovendien hebben we samen woon plannen in een ver gevorderd stadium .. dus.. tsja starks moe tje het geld ook samen delen
Oud 05-08-2006, 21:24
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
nl2suzy schreef op 05-08-2006 @ 21:41 :
Er zijn ook mensen die niet kunnen werken maar das misscien gehaal anders..

\

Ja maar dat schreef ik ook toch? En dat je ouders je studie betalen als ze dat kunnen vind ik ook niet vreemd maar ik vond dat sommige mensen overkwamen alsof ze gewoon stufi hadden en alles al betaald werd en ze dan maar gewoon zakgeld kregen en dat heel normaal vinden en niet eens op het idee te komen om werk te zoeken en dat vind ik wel vreemd.

Mijn ouders betalen ontzettend veel voor me, mijn school en al mijn lessen die ik daarnaast volg enzovoort maar ik voel me daar wel ongemakkelijk bij en betaal ook zoveel als ik kan zelf door zoveel mogelijk te werken. Ik zal dus nooit oordelen over dat ouders veel betalen, de mijne betalen duizenden euro's per jaar voor me, het gaat me meer om hoe makkelijk sommigen daarover lijken te doen.
Oud 12-08-2006, 19:56
Lilything
Lilything is offline
Ik leen mensen niet zo gauw geld eigenlijk,
ik heb juist eerder dak bij andere mensen in het rood sta (heel stom, ik heb altijd op het verkeerde moment mijn portemonnee niet meegenomen)

Het zit in mijn system om altijd een ander voor kosten op te laten draaien en dat ik 'mijn deel' wel betaal, wat ik trouwens ook altijd netjes doe.

Ik betaal heus wel eens dingen, ijsjes of kleine dingetjes, maar dat hoef ik dan ook niet terug te hebben.

Ik zou het deze jongen ook niet (meer) lenen, ik zou al irritatie hebben gekregen bij het steeds betalen van de uitjes, zoiets doe je samen (en onderwets als ik ben, vind ik het nog romantischer als hij vaker betaald)
Oud 12-08-2006, 20:56
Tiño
Tiño is offline
ach als hij geholpen is met die 50e en zich bewust is van het feit dat het geen gift is van jouw kant, wie ben jij dan om het hem te misgunnen( als je het kan missen probleemloos voor jezelf)
Oud 12-08-2006, 22:48
Poepkind
Poepkind is offline
Het is niet raar om je vriendje 50e te lenen, maar in jouw geval is het zo' typisch lenen lenen lenen geval. In mijn vriendenkring was er een meisje dat altijd geld tekort had, altijd leende, heel moeilijk terugbetaalde. Ik heb haar 1x iets geleend, daarna nooit meer. Het is beter voor de vriendschap/relatie om dit soort types niet te lenen.
Oud 13-08-2006, 01:06
Optima
Optima is offline
geef hem 2 euro voor een buskaartje naar het uitzendbureau
Oud 13-08-2006, 10:25
Nienna*
Nienna* is offline
Dan gaat hij toch gewoon niet naar het café? Ik vind niet dat hij zijn geld nou zo ongelofelijk goed besteedt. Hij kan toch bij vrienden thuis gaan zitten in plaats van in het café, dan betaal je euro 1,80 voor een flés cola in plaats van voor een glas...

Ik kan wel manieren verzinnen om beter met je geld om te gaan . Als je bedenkt dat er maar 5 euro van die 30 overblijft...

Edit: En dat ook nog per week! (zie ik nu pas). Ik zou die jongen echt leren beter met zijn geld om te gaan. Ik vind dat van het café en rondbellen maar smoesjes.

Laatst gewijzigd op 13-08-2006 om 10:28.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 01-08-2006 @ 17:57 :
Gosh, dat soort mensen vind ik echt vervelend. Alsof het van je ouders af moet hangen of je geld hebt ja of nee.
Dat is inderdaad een enorme misvatting. Je ouders moeten voor je zorgen, dat is iets heel anders dan dat je ouders je heel veel geld moeten geven...

Ik zou het niet doen, die 50 euro. Dat gaat me te ver.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 11:02
Teerbal
Teerbal is offline
Citaat:
Mevrouw Lul schreef op 05-08-2006 @ 18:54 :
Ja maar jullie begrijpen me verkeerd, het gaat me erom dat er dus mensen zijn die niet eens iets ondernemen om wel geld te hebben en dan gewoon hun handje op houden. Dat vind ik gewoon raar. Het gaat me niet om het letterlijke geld krijgen maar om het feit dat mensen het zo ontzettend vanzelfsprekend vinden het gewoon maar te krijgen. En met het oog op het onderwerp vond ik dat al helemaal, iemand die op die leeftijd nog zakgeld krijgt en dan OOK nog eens bij z'n vriendin zn' handje ophoudt... nou sorry .
Net of je ouders het geld mee hun graf in moeten nemen.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Teerbal schreef op 13-08-2006 @ 12:02 :
Net of je ouders het geld mee hun graf in moeten nemen.
Nee, maar ze moeten hun kinderen wel iets leren, en dat is zelf geld verdienen.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 11:52
Verwijderd
Citaat:
Mevrouw Lul schreef op 05-08-2006 @ 18:54 :
Ja maar jullie begrijpen me verkeerd, het gaat me erom dat er dus mensen zijn die niet eens iets ondernemen om wel geld te hebben en dan gewoon hun handje op houden. Dat vind ik gewoon raar. Het gaat me niet om het letterlijke geld krijgen maar om het feit dat mensen het zo ontzettend vanzelfsprekend vinden het gewoon maar te krijgen.
Als je student bent vind ik het logisch, dan heb je het minder breed en ik ben hte volledig met Ieke eens dat het logisch is dat je ouders meebetalen (mits ze dat kunnen). Daar is het hele Nederlandse stelsel ook op gebouwd: er betalen drie partijen mee aan de opleiding van de student, namelijk de overheid, de student zelf en diens ouders.

Mensen die op latere leeftijd nog verwachten dat ze alles zomaar krijgen, m.a.w. die een uitkering 'vanzelfsprekend' vinden, die mogen ze van mij wel schoppen.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 13:41
Verwijderd
Citaat:
Estar schreef op 01-08-2006 @ 16:59 :
Dan zeg je toch: nee 50 euro is te veel, en je leent de laatste tijd al zoveel, betaal dat eerst maar eens terug.

hele goeie! en anders werkt hij maar wat meer!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 01-08-2006 @ 17:21 :
Misschien moet je maar een vent nemen die wel geld heeft cq. met geld kan omgaan
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 16:28
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Optima schreef op 13-08-2006 @ 02:06 :
leen hem 2 euro voor een buskaartje naar het uitzendbureau
Oud 16-08-2006, 17:23
anterx
anterx is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 01-08-2006 @ 22:59 :
Dan ben je een uitzondering in deze maatschappij. Het merendeel van de Nederlandse jeugd wilt een gsm, een ipod, spelcomputer, digitale camera etc, en ouders willen dat niet betalen, lijkt me logisch he. Of je bent enigkind en hebt gulle ouders. vriendje van TS zal dat geld ook niet écht nodig hebben.
Ik ben 18 en krijg ook nog steeds zakgeld van mijn ouders. In de zomer en in vakanties werk ik, maar als studie weer begint werk ik niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten