![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het lijkt erop alsof ik jouw "dat laatste" interpreteerde als mijn gehele post, terwijl je slechts doelde op mijn laatste zin. Laatst gewijzigd op 10-08-2006 om 18:48. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Je zal ongetwijfeld hier en daar een paar lesjes economie en geschiedenis gemist hebben. |
![]() |
||
Citaat:
minder inkomstenverschil-> grotere percentage mensen met redelijke koopkracht -> meer aankopen/investeringen -> dynamische economie -> meer welvaart iedere econoom weet dat een statische economie funest is...
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk echter, tenzij jij volkomen wereldvreemd bent, dat jij het wel met me eens bent dat iemand met een inkomen van 100.000 euro weinig meer heeft aan extra inkomen, tenzij voor het verwerven van extra status. Dit rechtvaardigt voor mij het heffen van hoge inkomenstenbelastingen voor hoge inkomens, zodat dit geld, in plaats van voor materiële goederen, gebruikt kan worden voor het verbeteren van dingen waar de samenleving wel wat aan heeft, zoals wetenschap, onderwijs, infrastructuur en gezondheidszorg. Laatst gewijzigd op 11-08-2006 om 22:46. |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 11-08-2006 om 23:04. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Overigens vind ik het een beetje spijkers op laag water zoeken. De overheid moet altijd bepalen waar geld naartoe gaat, dat heten collectieve goederen omdat ze niet door burgers te regelen zijn.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Zo kun je zonder enige twijfel stellen dat het nodig dat een overheid zich beschermt tegen bezetting door buitenlandse vijanden. Of zorgt dat burgers beschermt worden tegen criminaliteit. Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dit geeft niet de inkomensnivellering zoals ons progressief belastingsysteem. Ook ík weet dat rijken minder geneigd zijn een even ze hoog percentage van hun geld uit te geven als arme mensen. Desalniettemin valt te zeggen dat veel geld waar de minder draagkrachtigen mee gesteund worden verloren gaat aan bureaucratie. Verontrustendeer vind ik echter dat de Laffer-curve, waar schijnt te zijn. Mij is immers geleerd dat het "trickle down effect" van het geld dat rijken uitgeven een fabel is, simpelweg omdat ze het niet uitgeven. Indien ze hun geld wel uitgeven gaat het op aan goederen die slechts banen scheppen, voor een handvol botenbouwers, horlogemakers tuindecorateurs en galeriehouders. Misschien moeten we maar af van het idee dat economische groei noodzakelijk is voor het genereren van welvaart.
||
Citaat:
Je kunt stellen dat het een economisch succes is, misschien geven de groeicijfers je zelfs gelijk. Maar ja, het zou ook goed zijn voor de economie als we iedereen op zijn 65e verjaardag verplichte euthanasie oplegden. Maakt dat het tot een goede maatregel? Aub wel iets verder kijken dan je neus lang is als ik zo'n uitspraak doe. Ik ben geen profeet van Amerikanisme, dus als ik zeg dat iets goed gaat dan heb ik het hoogstwaarschijnlijk over meer dan een domme statistische groei of een kortetermijn-maatregel.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Het geeft een beetje iets Amerikaans. De economie groeit. Tja, dat een vijfde van de bevolking onder de armoedegrens leeft, de criminaliteit gigantisch is en de meeste banen rot betaald zijn daar hebben ze het dan niet over.
||
Citaat:
||
Citaat:
Waarom is het direct moddergooien als ik als niet-helderziende niet doorheb dat jij over iets heel anders begint? ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het feit dat Philips veel winst maakt, neemt niet weg dat de winsten vele malen hoger kon zijn. De bureaucratie, en de enorme lijnen binnen de organisatie, hebben Philips al een aantal concurrentiestrijden doen verliezen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Feit is en blijft dat Philips meerdere malen een concurrentiestrijd heeft verloren, omdat zij met haar enorme bureaucratie niet in staat was tijdig en juist te reageren op de markt. Denk maar aan de strijd om de videorecorder. |
![]() |
||
Citaat:
Schrappen van regels moet geen mantra worden, maar ook de argumenten er tegen moeten wel blijven kloppen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hé ja, dat was de definitie van corporatisme ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[stelling] Etnische/religieuze geweldadige conflicten bestaan niet Verwijderd | 213 | 15-11-2008 15:22 | |
Verhalen & Gedichten |
[Theater/Poppenkast] Trialoog over de Waarheid van de Pop Hannibal | 2 | 02-12-2003 18:09 |