Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2006, 16:15
rare kwast
rare kwast is offline
*bibbert*
ik heb twee keer onder en warme douche gestaan, zit aan de thee, heb een 't shirt en een dikke wintertrui aan. dikke ski sokken maar ik zit nog half te klappertanden
Oud 14-08-2006, 16:17
Verwijderd
Ik krijg lekker zin in Lowlands nu, lekker boeiend dat we gaan verregenen
Oud 14-08-2006, 16:32
Verwijderd
Ik ben je kwijt
Al mijn muzikaliteit ten spijt
Ben ik je kwijt
Zacht zing ik je de vergetelheid in
Net zolang zing ik totdat ik zingen kan
Die pijn die ben ik kwijt
Oud 14-08-2006, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 14-08-2006 @ 16:07 :
Sporten is altijd goed, niet alleen voor conditie, maar ook gewoon om het bewegen, enz. Ook als het er niet van over gaat (wat vast niet zal) is het nog steeds goed om te bewegen/te sporten.
Ja, ik weet het. De vorige keer dat ik daar was zei hij ook al dat ik een sport moest zoeken, maar toen fietste ik nog elke dag 25km. Maargoed, ik ga deze week eens informeren naar sportscholen. Ik was het al langer van plan, ik durf alleen niet zo goed .
Oud 14-08-2006, 16:56
-Flip-
-Flip- is offline
Sorry, ik kom hier nooit meer, ik reageer niet meer op topics.. ken bijna niemand meer hier. maar toch heb ik dit topic nu ff nodig, denk ik... misschien... Of ben ik dan arrogant?

Ik weet het niet meer, het hoort goed te gaan met me, ik ga weer met mn opleiding beginnen, mn relatie loopt goed, therapie loopt... Maar ik voel me zo ontzettend niets... Leeg, onmogelijk... Waarschijnlijk wordt ik ontslagen, dat ook nog eens, dat kan er niet bij, dat mag er echt niet bij komen... ik heb het geld gewoon nodig, maar het is ook zo ontzettend moeilijk om mn werktijden na te komen, dus eigenlijk hebben ze groot gelijk als ze me zouden ontslaan... Ik voel me alleen, klinkt triest he... Ja, ik zal stoppen. Ik kan toch geen woorden vinden... Dat wat me altijd het beste afging, schrijven, lukt me ook niet meer... Te veel woorden, te veel gevoel, te veel gedachten, maar geen manier....
Oud 14-08-2006, 18:06
Saarah
Saarah is offline
Nog altijd afwachten, maar toch met een positieve achterliggende gedachte.
Maar daardoor wordt het wel moeilijker en moeilijker. Nòg moeilijker.
Oud 14-08-2006, 18:08
Yana
Yana is offline
Ik weet nu zeker dat ik hulp nodig heb. Dat ik hulp ga vragen. Dat ik volgende week de huisarts ga bellen. Ik ben het zat, ik wil er zo graag van af en ik moet gewoon steeds weer constateren dat ik het niet alleen kan. Het werkt niet. Ik weet niet hoe het zal gaan, hoe goed ik het geheim kan houden. Of ik niet beter tóch zou kunnen wachten totdat ik een kamer heb, op mezelf woon. Zelfstandig ben. Geen controle meer heb. Ik weet het niet. Misschien wel, maar het maakt me bang. Bang om hulp te zoeken, bang om te wachten.

Maar het moet. Ik kap er mee.
Oud 14-08-2006, 18:28
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Het gaat alweer beter. Vanmorgen nog niet, toen ik in alle vroegte op moest, maar toen ik eenmaal in de bieb zat, was de wil en de concentratie er gewoon weer. Zo nog even terug tot 22uur. Ik vind het eigenlijk nog best leuk, scriptie typen, alleen ben ik het op veel punten niet eens met de feedback van mijn begeleider, maar hij moet mij beoordelen, dus ik moet wel iets veranderen. Bijna af, bijna af.

Donderdag laatste gesprek over de assertiviteitstraining. Ik weet niet goed wat ik ervan moet verwachten, wat ik moet zeggen, maar ik denk dat zij wel wat gaat vragen. Dan heb ik dat helemaal afgesloten.

Oja, ik heb besloten toch maar te gaan bellen naar Polen. In het Duits (en dan maar hopen dat ze geen Engels willen spreken, want dan zit ik met dat Duits in m'n hoofd) Morgen.
Oud 14-08-2006, 18:36
Verwijderd
Nou, leuk zo'n vriendin. Ik probeer al een hele tijd met een oude vriendin af te spreken, maar toen we hadden afgesproken was zij het vergeten en nu loopt ze stage en ze gaat veel uit, dus ze kan nooit. En ze maakt mij alleen maar verwijten dat ik nooit kan als zij kan. Ik vraag me af waar dit nog voor is, waar ik dit nog voor doe. Ik eindig steeds maar met: als je tijd hebt, laat me het weten. Ze kan toch ook een avondje niet uitgaan en met mij wat leuks gaan doen? Ben ik nou haar vriendin of niet? Nou, kennelijk niet dus. Ik baal er echt van! Ze is m'n oudste vriendin... . Moet ik er nu op ingaan en zeggen dat zij degene is die altijd afzegt of niet kan? Godsamme, ik haat ruziemaken... maar anders laat ik over me heen lopen... bah!

Laatst gewijzigd op 14-08-2006 om 18:39.
Oud 14-08-2006, 18:43
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik voel me in ieder geval een stuk beter dan gisteren. Maar goed, mijn pc doet het nog steeds niet, dat blousje was toch te klein *verdómme*. En ik heb nog steeds niets van haar gehoord.

Hurray.
Oud 14-08-2006, 19:39
Nona
Nona is offline
En als het dan meezit heb ik binnenkort een kamer.

En mijn moeder liet doorschemeren dat ze de hele huur wel wilde betalen. Voor mij hoeft het niet; een bijdrage van mijn ouders vind ik super, maar de hele huur is wel erg veel. Maar goed, ik geloof dat mijn moeder zo het gevoel krijgt iets te kunnen doen en ik kijk wel hoe ik het erdoor krijg dat later terug te betalen.
Oud 14-08-2006, 19:57
Alizée!
Alizée! is offline
Mijn 'vriendinne' late niks weten,,, En zie er tegenop om naar school te gaan en allemaal nieuwe mensen te ontmoeten en me voorstellen enzo...
( hmm ben niet zo sociaal )
Oud 14-08-2006, 20:07
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Ik word d'r echt niet goed van, het lijkt wel alsof niemand mij meer mag op dit moment. En hoe dichterbij de introductie komt, hoe minder zin ik erin krijg. Ik ben doodsbang, ik baal van mezelf, van m'n eigen doen en laten. DAMN!
Oud 14-08-2006, 21:03
Verwijderd
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 14-08-2006 @ 21:07 :
Ik word d'r echt niet goed van, het lijkt wel alsof niemand mij meer mag op dit moment. En hoe dichterbij de introductie komt, hoe minder zin ik erin krijg. Ik ben doodsbang, ik baal van mezelf, van m'n eigen doen en laten. DAMN!
Op een introductie zijn allemaal nieuwe mensen die nog geen indruk van je hebben.. Nieuwe mensen nieuwe kansen?

Ik ben boos op mezelf omdat ik teveel heb uitgegeven voor twee dagen boodschappen. Morgen kan ik wéér naar de winkel en mijn budget is al zo erg aan deflatie onderhevig deze maand. Piep KPN met zijn piepsnoertjes en zijn pieprekeningen.
Oud 14-08-2006, 21:43
da leentjuh
da leentjuh is offline
Gisteren naar feest geweest waar in eerste instantie niks aan zou zijn dacht ik.. Alleen toen kwam ik een jongen tegen en die was heel leuk En vandaag zijn we de hele middag en avond samen in de stad geweest
En morgen zie ik m weer

Echt onwerkelijk dit..
Oud 14-08-2006, 22:22
Missy1234567890
Citaat:
Alizée! schreef op 14-08-2006 @ 20:57 :
En zie er tegenop om naar school te gaan en allemaal nieuwe mensen te ontmoeten en me voorstellen enzo...
( hmm ben niet zo sociaal )
Dat ken ik wel. Maar ik probeer er gewoon niet te veel aan te denken en het maar gewoon te laten gebeuren. Ik ga van universiteit veranderen en ik ben waarschijnlijk de enige nieuwe in mijn masterjaar. Ken er niks, de universiteit niet, de mensen niet, de stad niet. Maar zal wel goed komen.
Eerst nog maar eens zorgen dat ik daar überhaupt kan beginnen.
Oud 14-08-2006, 22:33
Ducktaped Mouth
Ducktaped Mouth is offline
Een goede vriend, misschien wel mijn beste vriend heeft woensdag te horen gekregen dat hij een hersentumor heeft. Het is serieus en hij lijdt er erg onder (waanbeelden, stemmen horen, hoofdpijn, overgeven...), soms heeft hij wat betere momenten maar je merkt dat hij zelfs dan niet 100% meer kan denken. De dokters zeggen dat de tumor weghalen praktisch onmogelijk wordt, dus zullen ze het ook niet proberen, waar hij met akkoord gaat.

Het is pijnlijk hem te zien, ik weet helemaal niet hoe ik moet reageren. Het viel mee maar vandaag moest ik het nieuws op deze site posten... en ik ben in tranen uitgebarst. Ik voel me schuldig want ik blijf leven en toch zit ik te klagen...

Ik weet het niet, ik werd hier lid om mijn hart te kunnen luchten, dus bedankt.

Er is een topic die hij startte, waarin hij verteld hoe hij een soort gespleten persoonlijkheid ontwikkelde... of zoiets, nu blijkt het dus dat dit werd veroorzaakt door de hersentumor.
Oud 14-08-2006, 23:42
Verwijderd
Citaat:
Ducktaped Mouth schreef op 14-08-2006 @ 23:33 :
*verhaal*
Shit.. Sterkte.
Oud 15-08-2006, 02:27
Verwijderd
Citaat:
Sidhe schreef op 15-08-2006 @ 00:42 :
Shit.. Sterkte.
damn inderdaad!
Oud 15-08-2006, 03:17
Redhair
Redhair is offline
Ducktaped Mouth, damn, heel veel sterkte.

Ik besloot niet naar mijn broer te gaan, wil 'mijn laatste week' niet met hun delen.
D. kwam 's middags naar mij toe, heerlijk om haar te zien, haar te vertellen over alles. Wel kut dat ze zo bezorgd is, ze weet dat het slecht gaat met pepgebruik.
Rond etenstijd gingen we naar J. toe. Naar de winkel geweest, toen bij J. gehangen. D. en ik bakten tosti's, we hadden er echt lol in. J. en ik namen wat pep. M. en T. kwamen ook nog even langs. Meteen nieuwe pep gehaald.

Hmm, ik ben blij met J., hij is lief. Dat gedoe van zaterdag had nog zin ook, we praten meer, ouwehoeren meer, kleffen meer.

Oud 15-08-2006, 07:43
farai
farai is offline
pff neem je mensen in vertrouwen, laten ze je in de steek
Oud 15-08-2006, 09:20
Verwijderd
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 14-08-2006 @ 23:22 :
Dat ken ik wel. Maar ik probeer er gewoon niet te veel aan te denken en het maar gewoon te laten gebeuren. Ik ga van universiteit veranderen en ik ben waarschijnlijk de enige nieuwe in mijn masterjaar. Ken er niks, de universiteit niet, de mensen niet, de stad niet. Maar zal wel goed komen.
Eerst nog maar eens zorgen dat ik daar überhaupt kan beginnen.
In zo'n masterjaar is het idd nog weer anders, maar als je gewoon met een studie begint dan is vrijwel iedereen nieuw, de meeste mensen kennen elkaar niet, veel mensen de stad en de universiteit niet, enz. Over het algemeen komt het idd wel goed, helemaal als je je er voor in zet en/of het gewoon laat gebeuren en de kansen grijpt die je krijgt.

Ik ga ook beginnen op de universiteit, ik ken ook niets/niemand (ben wel één keer in het gebouw geweest, in één collegezaal en in de stad ben ik ook wel eens geweest, maar verder niet), spannend, maar ik zie het verder idd wel.
Oud 15-08-2006, 10:33
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Oke, hij is terug. En nu? Ik heb mezelf beloofd er niets op uit te doen maar het is allemaal zo verwarrend en raar .
Oud 15-08-2006, 11:31
farai
farai is offline
kgeloof dak ziek ben
Oud 15-08-2006, 11:43
Verwijderd
pff, ja hoor mam, tzit allemaal in mijn hoofd en ik moet me niet zo aanstellen... Dat wil je toch zeggen?
Oud 15-08-2006, 12:07
Nijn*
Nijn* is offline
@ Ducktaped Mouth: Heel veel sterkte!

OT: Vanochtend, toen ik voor mijn gevoel net in slaap lag, kon ik er meteen weer uit.. Therapie was zo moeilijk vandaag.. Ik heb geprobeerd te vertellen over vroeger, maar klapte uiteindelijk helemaal dicht. Ze zei dat ik verder was dan ik dacht, en dat wat ik nu al heb verteld, al heel goed is. Alleen, het ding is dat, als ik hier al bang voor ben, om dit te vertellen, hoe kan ik ooit dan de rest vertellen? Ik merk dat ik verander, al mijn spieren spannen zich aan, ik ga met van alles frutselen, ik ga stotteren, kom niet uit mijn woorden, ik moet ontzettend snel huilen.. En dan nog, kan ik maar zo weinig vertellen. Het is alsof iemand mijn keel dichtknijpt, alsof ik alle woorden ben vergeten, of dat ik ze niet durf uit te spreken. Het wil verteld worden, het moet eruit en ik weet het. Ik moet het vertellen, het vreet aan me.. maar ik kan het me na vandaag niet voorstellen dat ik het ooit kan vertellen..

En het is zo moeilijk om te veranderen, het is zo moeilijk om een nieuw persoon te worden. Het is zo moeilijk om te aanvaarden dat ik langzaam weer gelukkig word, omdat ik dan nooit meer de rol zal innemen die ik de afgelopen jaren heb gespeelt.. Waarom is dat zo moeilijk?
Oud 15-08-2006, 12:39
Verwijderd
Citaat:
Nijn* schreef op 15-08-2006 @ 13:07 :
@ Ducktaped Mouth: Heel veel sterkte!

OT: Vanochtend, toen ik voor mijn gevoel net in slaap lag, kon ik er meteen weer uit.. Therapie was zo moeilijk vandaag.. Ik heb geprobeerd te vertellen over vroeger, maar klapte uiteindelijk helemaal dicht. Ze zei dat ik verder was dan ik dacht, en dat wat ik nu al heb verteld, al heel goed is. Alleen, het ding is dat, als ik hier al bang voor ben, om dit te vertellen, hoe kan ik ooit dan de rest vertellen? Ik merk dat ik verander, al mijn spieren spannen zich aan, ik ga met van alles frutselen, ik ga stotteren, kom niet uit mijn woorden, ik moet ontzettend snel huilen.. En dan nog, kan ik maar zo weinig vertellen. Het is alsof iemand mijn keel dichtknijpt, alsof ik alle woorden ben vergeten, of dat ik ze niet durf uit te spreken. Het wil verteld worden, het moet eruit en ik weet het. Ik moet het vertellen, het vreet aan me.. maar ik kan het me na vandaag niet voorstellen dat ik het ooit kan vertellen..

En het is zo moeilijk om te veranderen, het is zo moeilijk om een nieuw persoon te worden. Het is zo moeilijk om te aanvaarden dat ik langzaam weer gelukkig word, omdat ik dan nooit meer de rol zal innemen die ik de afgelopen jaren heb gespeelt.. Waarom is dat zo moeilijk?
Ik weet dat dat heel moeilijk is wanneer het zo aan je vreet .. maar geef het tijd. Dat het nu zo ontzettend moeilijk is betekent niet dat dat altijd zo zal blijven. Bij mij is dat ook een heel lang proces geweest, maar uiteindelijk zal het makkelijker worden.
Sterkte.
Oud 15-08-2006, 12:44
Yana
Yana is offline
Knuffel voor Nijn* en Ducktaped Mouth!

En wat betreft mezelf...

"Luctor et Emergo"

Ik worstel en kom boven
Oud 15-08-2006, 12:57
da leentjuh
da leentjuh is offline
Mn hart gaat laatste tijd als een gek tekeer zo af en toe.. En mn benen trillen spontaan
Vind het wel een beetje eng
Oud 15-08-2006, 14:07
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 15-08-2006 @ 13:57 :
Mn hart gaat laatste tijd als een gek tekeer zo af en toe.. En mn benen trillen spontaan
Vind het wel een beetje eng
verliefdheid ofzo?

ot:
lekker zo'n weekje eigenlijk heel weinig hoeven doen. Alleen mn kamer is 1 puinhoop. Geen zin om op te ruimen.
Oud 15-08-2006, 14:18
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 15-08-2006 @ 12:43 :
pff, ja hoor mam, tzit allemaal in mijn hoofd en ik moet me niet zo aanstellen... Dat wil je toch zeggen?
Stel er is iets in je hoofd dat het veroorzaakt (ik zeg.. stel..), dat maakt je toch nog steeds geen aansteller? Je voelt de pijn wel degelijk, dus hoe kun je dan een aansteller zijn? *knuf*

-

Ontopic:

Vandaag weer therapie gehad. Vorige week was enorm heftig dus vandaag wat afgeremder. Over twee weken heb ik weer eens rijexamen. Ik heb er deze keer echt een goed gevoel over, dus ben benieuwd.. en owja.. ben moderator geworden op een forum. Da's best een leuke bezigheid
Oud 15-08-2006, 14:23
Gothic
Gothic is offline
als ik nu weer geen voldoende haal, dan weet ik het ook niet meer ...

hopelijk kan ik vanaf morgen van mijn vakantie genieten en die dit keer met een góed gevoel ingaan...
Oud 15-08-2006, 14:42
Verwijderd
WEat heb ik er de klere op in zeg!!!

pfff eerst ben jij te oud... vervolgens wel gek worden op iemanfd die ouder is... maar niet voor op vakantie gaan nog ff iets willen doen.. kan niet lukt niet meer... nee maar4 wel voor die ander........... GVD!!!!! wat heb ik er de %$^$#%# sorry moest er ff uit...........
Oud 15-08-2006, 16:47
Verwijderd
heeerlijk twee uurtjes gekuurd in thermea2000 en... geen last meer van mijn rug!!! Mijn knietjes en handjes willen nog niet echt, maar mijn rug isweer goed!
Oud 15-08-2006, 16:58
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Alles gaat kut hier... 3 uur slaap ivm een geschifte ex. Het moet toch niet gekker worden.

En ik ben wantrouwig. Ik weet dat het niet hoeft dat hij niet zo is als mijn ex maar toch lukt het me niet om hem 100% te vertrouwen. Ik maak het mezelf alleen maar moeilijk zo. En ik schiet er geen ene zak mee op
Oud 15-08-2006, 16:59
Missy1234567890
Citaat:
Leonoor schreef op 15-08-2006 @ 10:20 :
Ik ga ook beginnen op de universiteit, ik ken ook niets/niemand (ben wel één keer in het gebouw geweest, in één collegezaal en in de stad ben ik ook wel eens geweest, maar verder niet), spannend, maar ik zie het verder idd wel.
*nieuwsgierig* wat ga je studeren en waar?
Ik ga naar de VU. Ik ben er eigenlijk nog niet zo mee bezig dat ik daar niks en niemand ken. Ben nu nog met m'n bachelor-scriptie bezig die ik maandag ga inleveren. Ik besef ook nog niet echt dat dit mijn laatste weekje Groningen wordt, wat studie betreft dan.
Oud 15-08-2006, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 15-08-2006 @ 17:59 :
*nieuwsgierig* wat ga je studeren en waar?
Onderwijskunde in Utrecht.
Oud 15-08-2006, 17:48
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Anneka schreef op 15-08-2006 @ 15:07 :
verliefdheid ofzo?

ot:
lekker zo'n weekje eigenlijk heel weinig hoeven doen. Alleen mn kamer is 1 puinhoop. Geen zin om op te ruimen.
Haha nou ik hoop dat het dat is.. Alleen had ik het ook al voordat ik verliefd was geloof ik..
Oud 15-08-2006, 17:51
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 15-08-2006 @ 18:48 :
Haha nou ik hoop dat het dat is.. Alleen had ik het ook al voordat ik verliefd was geloof ik..
hmm mss heeft het met je bloeddruk te maken ofzo. Slaaptekort oid. Nja succes ermee!
Oud 15-08-2006, 18:20
Verwijderd
ik wordt gek van alles...........
Oud 15-08-2006, 18:35
IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 15-08-2006 @ 18:48 :
Het kan natuurlijk ook met een bepaald eetpatroon te maken hebben?
Oud 15-08-2006, 18:37
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
stoepkrijtje schreef op 15-08-2006 @ 17:58 :
Alles gaat kut hier... 3 uur slaap ivm een geschifte ex. Het moet toch niet gekker worden.

En ik ben wantrouwig. Ik weet dat het niet hoeft dat hij niet zo is als mijn ex maar toch lukt het me niet om hem 100% te vertrouwen. Ik maak het mezelf alleen maar moeilijk zo. En ik schiet er geen ene zak mee op
*knuf*
Oud 15-08-2006, 18:39
darkfairy
darkfairy is offline
op vakantie was saai en verrot
Oud 15-08-2006, 18:58
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Ik voel me wederom heel slecht. Ik heb de balen van mezelf, heb ruzie met iedereen thuis, ik zie tegen alles op, en ga zo maar door.
20 augustus begint de introductie en ik ken er helemaal niemand. Ik zie er ontzettend tegenop, ook omdat ik niet makkelijk nieuwe vrienden kan maken. En dan nog, ik weet dat ik niet met alles mee kan doen (moet met de laatste trein terug naar huis halen en vanwege problemen met mezelf). Ik zie er echt zo erg tegenop.
Ik voel een sterke drang om mezelf opnieuw te verwonden, maar ik weet dat ik die pijn toch niet kan voelen... En dat ik dan wederom slecht bezig ben
Oud 15-08-2006, 20:02
rare kwast
rare kwast is offline
dag twee als vrijwilliger..
ik ben (nog steeds) bek en bek af.. en voel me kut, alleen, verdrietig enz. enz.

dit hoort leuk te zijn..
Oud 15-08-2006, 20:16
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 15-08-2006 @ 11:33 :
Oke, hij is terug.
Niet dus, ik ben bezorgd. Ik ga van de week wel kijken of ze er echt niet weer zijn. Ik hoop niet dat er iets gebeurd is .
Oud 15-08-2006, 20:30
indigo
indigo is offline
De vakantie is af. Ik ben moe. Dat hoort niet, bah. Ik wil helemaal niet voor de dérde keer opnieuw beginnen, ik haat die onzekerheid. Aan de andere kant zit ik er nu wel zeker voor een heleboel jaren. Ik moet het leuk gaan maken voor mezelf, anders val ik weer in zo'n diep gat als eerst en dat wil ik zeker niet. Waarom staan er in het laatste restje zomer niet wat betere dingen te doen dan je kamer opruimen en de belastingteruggave regelen? Ik wil zon.
Oud 15-08-2006, 20:39
Verwijderd
Vandaag eerste dag vierdaagse gelopen en het ging supergoed en ik val af en ik ben trots op mezelf yes!
Oud 15-08-2006, 20:41
Verwijderd
Citaat:
rare kwast schreef op 15-08-2006 @ 21:02 :
dag twee als vrijwilliger..
Wat voor vrijwilligers werk doe je?
Oud 15-08-2006, 20:55
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Sophie schreef op 15-08-2006 @ 21:39 :
Vandaag eerste dag vierdaagse gelopen en het ging supergoed en ik val af en ik ben trots op mezelf yes!
welke vierdaagse? als ik mee doe blazen ze em af

Regels voor berichten