Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() En ik lees maar 2 'voordelen' ![]() ![]() 4) Zijn er geen vrienden/vriendinnen/familie/klasgenoten waar je op terug kunt vallen als het even niet meer gaat? Al dan via het internet, of niet via het internet. 5) Misschien komdat 'vrij onbegrijpbare' wel doordat je zelf ook niet precies weet wat je wilt, of het wel weet, maar 't 'anders' uit?
||
Citaat:
En een hoop van hen blijven hun gevoelens opkroppen door er nooit over te praten. Gelukkig zijn er ook een hoop goede 'mannen' in de wereld, alleen krijgen een hoop van hen geen kans om dat te laten zien. Sneu.
||
Citaat:
Voor mij is de pijn lichamelijk voelen wel een voordeel, ik vind alles beter dan de pijn van binnen ![]() 4)Vrienden/vriendinnen? Vroeger maakte ik deel uit van een grote groep mensen, waarbij ik me op mn gemak voelde. We hadden ook een groepje van ong. 4 mensen, met wie we alles deelden.. Wat ervan over is? Ik ben te laag voor hun, ik ga niet naar school, ik heb/had ouders voor wie ik me moet schamen, een zus voor wie ik me moet schamen. Alles wat in ons gezin is gebeurd, heeft is letterlijk in het roddelcircuit gekomen. Ik ben te dom, te lelijk, heb teveel problemen, te depressief, te walgelijk om met hun om te gaan, dat is me keihard in mn gezicht gezegd.. ![]() Familie, ik zit nu in een vervangend gezin, bij hun kan ik wel terecht ja. Punt is dat ik zo min mogelijk hun leven wil verstoren, en dat ik heel vaak het gevoel heb dat ze me niet begrijpen. Klasgenoten heb ik niet, ik ga niet naar school, ben gestopt met het project. Mja, ik kan wel op wat mensen rekenen van inet, dat valt wel weer mee ![]() 5) Waarschijnelijk wel ja, aan de ene kant wil ik stoppen met snijden, aan de andere kant wil ik al het vertrouwde vasthouden. Ik probeer wel voor mezelf te beslissen wat ik wil, maar ik wissel telkens van gedachten, doordat ik zo bang ben voor een (terug)val.
||
Citaat:
![]() 4) Vervelend om te horen dat zoveel mensen je teleurstellen en nare opmerkingen maken naar je. Je bent in een gezin geplaatst, maar zij weten niets van 'je probleem'? Of kun en/of wil je gewoon niet met ze praten over 'je probleem'? 5) Je staat er niet alleen voor, je psych is (als het goed is) bereidt jou te helpen. Als jij je inzet ervoor, dan zal hij/zij dat ook zeker wel doen.
||
![]() |
Citaat:
Niemand merkt t eigenlijk.. meestal heb ik shirts met lange mouwen aan, of veel armbandjes.. en al is t zichtbaar, niemand zegt er wat van of kijkt er naar.. |
![]() |
||
Citaat:
Waarom het goed is? Er worden zoveel oplossingen genoemd; fietsen,sporten,schrijven,praten, praten en nog eens praten.. Die dingen luchten bij mij niet zo ontzettend op.. Ja, als ik heb gesneden voel ik me naderhand weer rot, maar het moment dat ik de chaos/woede/verdriet kwijt was is dat het wel waard vind ik. Als ik praat met iemand, krijg ik vaak een schuldgevoel, omdat de mensen met wie ik er over heb gepraat vaak nogal geschokt zijn. 'Je bent pas 15, nog zo jong, nog zo mooi, en dan snij je' 'Je hebt nog een heel leven voor je, en denkt nu al aan de dood ed''of 'ik vind dit echt heel erg' Ik bedoel, ja, met zulke opmerkingen schiet ik ook niet echt op.. 4) Mijn 'zusje' is er ong 2/3 maanden geleden achtergekomen, stom, gingen wedstrijdje sprinten doen, kreeg het warm en stroopte mn mouwen op. Mja, zij dus naar mn '' ouders'' toe, en ze hebben me min of meer geholpen om ervan af te komen. (met mn psych gepraat, met mij gepraat) Daarna lette ze wel vrij goed op me, en ik was ook bijna een week gestopt. Klinkt vrij kort, maar was voor mij de langste keer sinds 4 jaar. Mja, toen kreeg ik t te horen van mn moeder, en ben ik weer begonnen, harder dan eerst. Het moest gehecht worden, en nu letten ze heel erg goed op. Ze willen praten, heel veel praten, mij helpen. Maar ik kan het niet aannemen, ik zal ze weer teleurstellen.. Ik kan er niet met hun over praten, omdat ze me niet begrijpen.. Telkens weer komt de vraag WAAROM ik de pijn lichamelijk wil voelen, dat probeer ik uit te leggen, en dan zeggen ze weer dat het niet nodig is ![]() 5)Ik heb gister dus een brief gemaakt, en gegeven aan haar. Ze wilde erover nadenken, heeft er vrij weinig over gezegd.. Ik weet heel goed dat ze me wil helpen, punt is dat ik twijfel of ik het zelf wil. Als ik zeker weet dat ik ervan af wil, mja, dan zal ze me wel steunen denk ik..
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 23-09-2002 om 14:25. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Mja, ik twijfel heel erg of ik wel met snijden wil stoppen, of ik het aandurf, of ik het überhaupt wel kan.. Ik leg dat moeilijk uit, heel moeilijk. Ik was/ben ook best scheiterig om erover te beginnen, misn uit schaamte, maar ook omdat ze me niet begrijpt. Mja, ik heb dus een brief geschreven, waarin ik heb geprobeerd uit te leggen waarom ik snij, waarom ik twijfel om te stoppen.. (die brief was naar mn psych btw) Mja, ik heb vanavond weer een evaluatiegesrpek, dus zal ik hier ook wel over horen.. Maar ehm, hoe gaat ie eiglijk met jou?
||
Citaat:
Goed idee dat je het hebt opgeschreven! Hoop dat ze er wat aan hebben en dat ze je nu kunnen helpen ensow! Is echt niet goed dat je twijfeld of je wel moet stoppen....a lhoewel ik zelf het nut ervan ook niet zo meer inzie... Ik bedoel ik heb niet het gevoel dat ik het nog meer voor mezelf kan verpesten op dat gebied... Maarjah ![]() Heb je ook msn btw?
||
Citaat:
3)Mja, ik denk er nu iig wel over om te stoppen, begin sommige redenen om te stoppen wel een beetje in te zien.. Ehm, op welk gebied? Dat je niet meer kan verpesten met snijden? Of met stoppen? (sorrie, ben n btje onnadenkend) Op het gebied van snijden.. Ja, je kan nog een hoop verpesten denk ik.. Nog meer littekens, nog dieper gaan, zodat je gehecht oid moet worden.. Probeer het niet tot hechten te laten komen, die littekens worden groot,dik en gaan echt NIET meer weg ![]() Mja, suc6 meissie ![]() 4) Ja, ik zal je zometeen toevoegen, zit nu op een laptop zonder MSN ![]() ![]() Tot MSN dan he? ![]()
||
Citaat:
|||||||
Citaat:
Tja, met het vertrouwde, nare gevoel bedoel ik meer, dat deel is niet veranderd van mij. Ik ben veranderd, heel erg, net zoals mijn omgeving. Dat was al een tijdje zo, maar nu begin ik te beseffen dat ik mezelf niet 100% ken. (vaag, maar je snapt t?) Van het bange, verlegen, depressieve, onglukkige, verdrietige, en nog een hoop eigenschappen meisje, is neit veel meer over. Mijn psych beschreef het als een muur, een muur om mijn gevoelens. Goed, ik dwaal af ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Dat deed me iets, omdat ik al heel erg lang het gevoel heb stil te staan in mn leven. Kijk, nu weten ze het, ook omdat ik die brief heb geschreven, ook door de hechting. Maar, om nu te vertellen dat ik het nodig heb, net zoals een drugsverslaafde zn drug nodig heeft. Het klinkt zo zwak. Ik las dit topic door, en voelde me zo zwak, zon klein kindje dat het leven niet aankan.. Bij mensen op inet heb ik niet zon 'schaamte', omdat er meer mensen zijn die het ook doen. Sowieso heb ik al het gevoel dat ik ze teleurstel, ik ben in dit gezin gekomen om er beter van te worden, en het lijkt op 1 of andere manier slechter te gaan. Ik ben helemaal gestopt met school, ook met het project, en daar waren ze toch redelijk geschokt van. Komt dit er ook nog bij.. Misn kan ik ze ook een brief schrijven, ik denk er over. Citaat:
Citaat:
![]() Bedankt voor je replay's trouwens, het heeft me echt aan het denken gezet, en me toch wel op weg geholpen ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Ik doe aan automutilatie, hoe kom ik hier vanaf? HolaitsAnna | 22 | 14-03-2017 21:58 | |
Psychologie |
Automutilatie butterbee | 2 | 03-04-2006 15:37 | |
Psychologie |
kan roken ook een lichte vorm van automutilatie zijn? lithium | 21 | 16-10-2004 16:27 | |
Lichaam & Gezondheid |
kan men bloedvergiftiging krijgen door automutilatie? Fantôme | 34 | 04-12-2003 08:24 | |
Psychologie |
automutilatie topics Verwijderd | 43 | 11-11-2002 16:15 | |
Psychologie |
verschil: automutilatie- zelfkastijding Optima | 5 | 18-09-2002 18:05 |