Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2006, 18:16
o0-yina-0o
Avatar van o0-yina-0o
o0-yina-0o is offline
Ik ben zelf overdreven vet geweest (100 kg), maar nu weer (zogenaamd) te dun (52 kg). Ik ben 1.70m, dus 'n BMI van 18,5 ongeveer.

Eerst werd ik uitgemaakt voor vet varken en nu voor gratenpakhuis. Heb 't niet getroffen in dit leven
Ik kan je in ieder geval vertellen dat aankomen en afvallen allebei even moeilijk is, geloof me...

Ben me dus af aan het vragen wat beter is: te dik of te dun. Beetje 'n uitgekauwde vraag, maar kan zo snel geen vergelijkbare, bestaande topic vinden.
Oud 16-08-2006, 18:22
__
Avatar van __
__ is offline
ik kan toch echt niks anders verzinnen dan de gulden middenweg. als ik moet kiezen liever een béétje te dik denk ik toch wel, maar kiezen tussen 'te dik' en 'te dun' kan ik niet, allebei lelijk en ongezond.
Oud 16-08-2006, 18:42
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Dik. Uit onderzoek is gebleven dat een te laag gewicht gepaard gaat met een grotere toename van de mortaliteit (sterfte) dan een te hoog gewicht.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Oud 16-08-2006, 19:02
Verwijderd
Hm. Ik weet hoe ik eruit zag met ondergewicht, dat beviel me niet. Ik ken meisjes met mijn figuur en lengte maar dan 15 kg zwaarder, die zien er gewoon goed uit. Liever te dik dus. Maar dan dus liever niet echt moddervet
edit: maar eigenlijk zijn betreffende meisjes ook niet 'dik', ze hebben alleen een dikke kont, en volgens het BMI overgewicht.

Laatst gewijzigd op 16-08-2006 om 19:16.
Oud 16-08-2006, 19:06
Verwijderd
Ik ben ook dun. Ik vind mezelf eigenlijk ook een beetje te dun. Heb een bmi van ongeveer 18 en baal soms van de vrouwelijke vormen die ik niet echt heb, de ribben die je ziet en botten die op bepaalde plekken meer opvallen.
Toch ben ik altijd blij geweest dat ik dun ben, niet op mn eten hoeft te letten enz.
Ik kan me niet voorstellen om overgewicht te hebben en vind het ook al snel niet mooi.
Ja, ben er toch wel blij mee zoals ik ben .
Oud 16-08-2006, 19:09
o0-yina-0o
Avatar van o0-yina-0o
o0-yina-0o is offline
Citaat:
shining schreef op 16-08-2006 @ 20:06 :
Ik ben ook dun. Ik vind mezelf eigenlijk ook een beetje te dun. Heb een bmi van ongeveer 18 en baal soms van de vrouwelijke vormen die ik niet echt heb, de ribben die je ziet en botten die op bepaalde plekken meer opvallen.
Toch ben ik altijd blij geweest dat ik dun ben, niet op mn eten hoeft te letten enz.
Ik kan me niet voorstellen om overgewicht te hebben en vind het ook al snel niet mooi.
Ja, ben er toch wel blij mee zoals ik ben .
Ben je altijd al dun geweest? Ik heb namelijk veel last van "het dun zijn". Snel moe, koude handen etc.
Oud 16-08-2006, 19:09
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Honderd kilo was inderdaad erg veel voor je lengte, maar 50 kilo eraf is wel erg drastisch afslanken/afvallen?

Als je een slanke bouw hebt, dan is aankomen heel moeilijk. Maar als je van nature dik(kig) bent dan lukt afvallen je ook niet zo gemakkelijk.

Ik heb liever (iets) te dik, BMI van 25,26 of zo. Dat is slechts een klein beetje overgewicht. Bij te dun denk ik aan snel koud hebben en slechte weerstand of zo (maar dan heb je het al over een erg laag ondergewicht).

Het is trouwens wel zo dat wanneer je nog in de groei bent (borstgroei is tot ong. 21 jaar) er nog wel het een en ander bij kan komen.

Laatst gewijzigd op 16-08-2006 om 19:11.
Oud 16-08-2006, 19:15
Verwijderd
Citaat:
o0-yina-0o schreef op 16-08-2006 @ 20:09 :
Ben je altijd al dun geweest? Ik heb namelijk veel last van "het dun zijn". Snel moe, koude handen etc.
Ja, ben ik altijd al geweest. (Behalve als baby, toen was ik dik ).
Ik heb er idd ook wel last van. Eigenlijk altijd koud, of iig erg snel en koude handen, maar dat kan natuurlijk ook aan je doorbloeding liggen.
Of ik echt sneller moe ben dan anderen weet ik niet.
Ik zou daarom ook wel iets dikker willen zijn maar dat lukt niet. Ik weeg al jaren hetzelfde. En toch ben ik liever iets te dun dan te dik .
Oud 16-08-2006, 19:15
Lelle_*
Avatar van Lelle_*
Lelle_* is offline
Op dit moment zou ik zeggen, liever een beetje te dun. Maar ik denk als ik dun zou zijn, dat ik liever wat te dik zou zijn.


Als ik moest kiezen, ik denk liever iets te dik. In verband met de vrouwelijke vormen en beter voor de gezondheid. Maar ik ben liever gewoon slank.
__________________
Van sommige mensen kun je niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest.
Oud 16-08-2006, 19:16
Verwijderd
Ik ben alleen als baby te dun geweest en echt te dik ben ik nooit geweest, kan niet oordelen hoe dat is, maar afgaand op hoe ik me 'voel' en gevoeld heb, zou ik, als het bij mijn lijf zou passen (dus niet dmv extreem lijnen of sporten, maar dat het gewoon zo is), liever te dun zijn dan te dik.

Is deze post nog te volgen?
Oud 16-08-2006, 19:30
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Ik denk dat het heel moeilijk is om daarover te oordelen.
Ik ben al vanaf dat ik een baby ben te licht voor mijn lengte. Als 1,5 jarige viel ik juist af in plaats van dat ik aankwam omdat ik toen al goed kon lopen en veel te actief was. Daar kreeg ik toen wel medicijnen voor, maar iets ondergewicht heb ik altijd gehouden. Ik weet niet beter dan dat en kan me er ook geen voorstelling van maken over hoe het voor me zou zijn als ik te dik was... Zoals ik er nu over denk, zeg ik: Nee, liever te dun dan te dik.
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!

Laatst gewijzigd op 16-08-2006 om 20:04.
Oud 16-08-2006, 20:01
roosjuh1988
roosjuh1988 is offline
ik denk te dun...
ik ben zelf best wel dun.. niet dat ik het echt prettig vind ik ben liever gewoon gemiddeld maar ik heb er geen last van ofzo...
en als je te dik bent kan je niet goed meer bewegen rennen heb je geen conditie krijg je last van je gewrichten... enz...
__________________
#
Oud 16-08-2006, 20:49
juno
Avatar van juno
juno is offline
Dik is lelijk. Vooral als je wat ouder wordt, dan krijgt de zwaartekracht er ook nog vat op. Om van de cellulitis maar te zwijgen, die je er ook nog gratis bijkrijgt.
Oud 16-08-2006, 20:56
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Ik zou werkelijkwaar niet weten hoe zwaar ik ben. Ik ben 1.89 en ik denk dat ik...*kijkt naar buik*...wel iets te dik ben. Maar das meestal in de vakantie, ik sport nu niet, ik fiets niet elke dag naar school en terug en ik eet onregelmatig. Wordt straks wel weer beter.

Maar ot: Ik denk dat ik zelf liever te dun zou zijn. Want als je te dik bent krijg je allemaal hart en vaatziekten, zegt men. Tsja, tis moeilijk kiezen tussen 'te dik' en 'te dun'. Maar als ik echt zou moeten kiezen, dan toch liever te dun.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 16-08-2006, 22:04
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Liever te dun.
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Oud 16-08-2006, 22:15
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
lieverwat te dik

geen zin in constand ziek zijn , het koud hebben, vel over been zijn, en weet ik veel wat meer. kortom ik heb liever dat mijn leuter een afdakje heeft dan dat ik een lopend skelet ben waar nog wat vel overheen gespannen is
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Oud 16-08-2006, 23:08
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 16-08-2006 @ 20:30 :
Ik denk dat het heel moeilijk is om daarover te oordelen.
Ik ben al vanaf dat ik een baby ben te licht voor mijn lengte. Als 1,5 jarige viel ik juist af in plaats van dat ik aankwam omdat ik toen al goed kon lopen en veel te actief was. Daar kreeg ik toen wel medicijnen voor, maar iets ondergewicht heb ik altijd gehouden. Ik weet niet beter dan dat en kan me er ook geen voorstelling van maken over hoe het voor me zou zijn als ik te dik was... Zoals ik er nu over denk, zeg ik: Nee, liever te dun dan te dik.
In jouw geval zit het anders en dat weet je zelf heel goed...
Oud 16-08-2006, 23:11
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
Nienna* schreef op 17-08-2006 @ 00:08 :
In jouw geval zit het anders en dat weet je zelf heel goed...
Daarom houd ik het ook oppervlakkig en probeer het zo objectief mogelijk te bekijken. Maar ik zie zelf ook wel het verschil tussen veel te dun zijn, en een beetje te dun.
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Oud 17-08-2006, 09:04
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Liever te dun... Ik verafschuw vetrollen op mijn lichaam
Oud 17-08-2006, 10:14
Verwijderd
ik ben ook liever te dun.
Oud 17-08-2006, 11:25
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Ik denk dat ik dan toch liever een beetje te dik ben. Ik bel altijd al mollig geweest, maar de afgelopen jaren echt te dik. Inmiddels ben ik 13 kilo afgevallen en weeg nu niet echt veel te veel meer, maar zit op nog wel net iets meer dan een gezond gewicht. Opzich voel ik me daar wel okay bij, maar misschien ook omdat ik niet anders gewend ben.
Echt te dun vind ik niet mooi en helemaal niet vrouwelijk en daarnaast ben je veel kwetsbaarder als je ondergewicht hebt. Dus ja, liever een beetje teveel vetjes dan te weinig.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Oud 17-08-2006, 11:36
o0-yina-0o
Avatar van o0-yina-0o
o0-yina-0o is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 17-08-2006 @ 12:25 :
Ik denk dat ik dan toch liever een beetje te dik ben. Ik bel altijd al mollig geweest, maar de afgelopen jaren echt te dik. Inmiddels ben ik 13 kilo afgevallen en weeg nu niet echt veel te veel meer, maar zit op nog wel net iets meer dan een gezond gewicht. Opzich voel ik me daar wel okay bij, maar misschien ook omdat ik niet anders gewend ben.
Echt te dun vind ik niet mooi en helemaal niet vrouwelijk en daarnaast ben je veel kwetsbaarder als je ondergewicht hebt. Dus ja, liever een beetje teveel vetjes dan te weinig.
Gelukkig dat jij 13 kilo kan afvallen zonder door te schieten naar de andere kant en fijn dat je je er goed bij voelt!
Oud 17-08-2006, 11:48
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Voor het zien: iets dunner. Maar iets dikker is natuurlijk veel beter voor je gezondheid en dus zou ik daarvoor gaan.
__________________
niet alleen =)
Oud 17-08-2006, 12:08
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Ik denk dat ik liever iets te dun wil zijn als te dik. Omdat je er dan niet zo op hoeft te letten wat je eet. Omdat ik nu te dun ben zou ik liever een paar kilo aan willen komen.

Ik ben nu namelijk ook te dun, en ook altijd al geweest. Vroeger had ik verschrikkelijk erge spillebeentjes. Dat heb ik nu gelukkig niet meer, maar ondergewicht heb ik nog steeds. Ik woog normaal gesproken altijd 50 kg, met een lengte van ca. 1.65.
En vraag me niet hoe maar heb het in de vakantie nog klaargekregen 5 kg af te vallen, dus nu weeg ik nog maar 45
Dit vind ik toch echt veel te weinig, maar hoe ik het ook probeer ik kom geen gram aan. Ik ben verder wel gezond.

Ik heb het ook redelijk snel koud, koude voeten heb ik nooit last van maar mijn handen zijn vooral s'winters wel ijskoud. Ook heb ik het idee dat ik meer hoofdhaar verlies als een "normaal" mens. Dit schijnt ook één van de tekenen van ondergewicht te zijn.

Over het snel moe zijn kan ik niet echt een zinnige uitspraak doen eigenlijk, dat verschilt bij mij namelijk enorm. Soms ben ik echt uitgeput als ik thuiskom van school of stage. Terwijl ik een andere dag s'nachts moeite moet doen om in slaap te komen, omdat het lijkt dat er maar geen einde komt aan de energie die ik heb.
Oud 17-08-2006, 12:12
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 17-08-2006 @ 00:11 :
Daarom houd ik het ook oppervlakkig en probeer het zo objectief mogelijk te bekijken. Maar ik zie zelf ook wel het verschil tussen veel te dun zijn, en een beetje te dun.
ja? Wat ben jij dan?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 17-08-2006, 12:32
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Liever iets te dik. Zelf vind ik dat te dunne jongens geen gezicht zijn, niet iets te dik vind ik dan beter.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 17-08-2006, 12:34
Ndimension
Ndimension is offline
Kiezen uit twee extremen is stom.
Heb je liever dat je moeder dood is of je vader?
Verlies je liever je benen of je armen?
Ben je liever blind of doof?
Spongebob-broodtrommel of Spongebob-beker?
__________________
© Ndimension
Oud 17-08-2006, 12:36
Ndimension
Ndimension is offline
Ik kies trouwens liever voor te dun. Dan kan ik me namelijk helemaal kapotvreten totdat ik weer een goed gewicht heb.
__________________
© Ndimension
Oud 17-08-2006, 12:38
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 17-08-2006 @ 10:04 :
Liever te dun... Ik verafschuw vetrollen op mijn lichaam
Oud 17-08-2006, 12:39
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Ndimension schreef op 17-08-2006 @ 13:34 :
Spongebob-broodtrommel of Spongebob-beker?
Dit is wel erg extreem.
Oud 17-08-2006, 12:45
Ndimension
Ndimension is offline
Ja, je zou maar voor die keuze komen te staan
__________________
© Ndimension
Oud 17-08-2006, 14:19
Encrypted
Encrypted is offline
Liever te dik, lekker warm.
__________________
Liever een leeuw voor een dag, dan een gazelle voor honderd jaar.
Oud 17-08-2006, 14:25
Verwijderd
ik ben al mn hele leven te dun dus ik denk niet dat ik er mee zit behalve dat andere mensen dan gaan zeiken dat je geen tieten hebt en dat je dun bent en geen zak weegt waar ik geen last van heb
Oud 17-08-2006, 15:07
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
Gothic schreef op 17-08-2006 @ 13:12 :
ja? Wat ben jij dan?
Een jaar geleden was ik echt veel te licht, maar toen was ik gelukkig wat aangekomen omdat ik dat echt vreselijk vond. Op dit moment slechts 3 kilo, maar over drie dagen ben ik weer terug bij af (een jaar geleden) als ik niets zou doen.
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Oud 17-08-2006, 17:58
_;JS
_;JS is offline
persoonlijk zelf zou ik
liever wat te dun zijn dan te dik
maarja te dik is gezonder dan te dun
__________________
_ ; Jij bent het kruisje op mijn schatkaart. #
Oud 17-08-2006, 18:11
roosjuh1988
roosjuh1988 is offline
is te dik echt gezonder als te dun...??
__________________
#
Oud 17-08-2006, 18:55
Ndimension
Ndimension is offline
"te" is nooit goed. Het ligt er ook maar net aan hoe te dik of te dun je bedoelt. Met 0% lichaamsvet ben je natuurlijk gewoon dood. En als je 1.35 m bent en 200 kg weegt, zal de dood ook snel volgen.
__________________
© Ndimension
Oud 17-08-2006, 19:13
Black Soul
Black Soul is offline
Te dik schijnt gezonder te zijn dan te dun
Te dun is (voor mijn gevoel) beter geaccepteerd door de maatschappij dan te dik.
Dus jah...moeilijke vraag...doe maar iets er tussenin
__________________
dracula is sexy
Oud 17-08-2006, 19:23
Verwijderd
Nou ja, beide extremen lijken me niets. Als ik moet kiezen tussen <40 kg en >120 kg ofzo, dan liever geen van beiden
Kiezen tussen 5 kilo onder gezond gewicht, of 5 kilo er boven, dan liever de laatste.

Laatst gewijzigd op 17-08-2006 om 19:25.
Oud 17-08-2006, 21:25
Verwijderd
Citaat:
__ schreef op 16-08-2006 @ 19:22 :
ik kan toch echt niks anders verzinnen dan de gulden middenweg. als ik moet kiezen liever een béétje te dik denk ik toch wel, maar kiezen tussen 'te dik' en 'te dun' kan ik niet, allebei lelijk en ongezond.
Oud 17-08-2006, 21:49
Estar
Estar is offline
Bij de keuze te dik of te dun ga ik voor te dik, er zijn meerdere manieren om af te vallen dan om aan te komen.
Oud 17-08-2006, 22:19
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Te dun dan maar.
Hoewel, als ik dunner word, steken straks mijn botten uit.
__________________
Du bist ein N00b!
Oud 17-08-2006, 22:25
Verwijderd
'Te' is nooit goed
Oud 18-08-2006, 07:54
J3s
Avatar van J3s
J3s is offline
Citaat:
Jive. schreef op 17-08-2006 @ 23:25 :
'Te' is nooit goed
Behalve tequilla
__________________
We never will think, we never will think..That's wonderfull, that's life...
Oud 18-08-2006, 08:21
Wuftie
Wuftie is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 17-08-2006 @ 10:04 :
Liever te dun... Ik verafschuw vetrollen op mijn lichaam
__________________
Een kus is een opdruk van een afdruk die met nadruk vraagt om herdruk
Oud 18-08-2006, 08:24
Experiment
Experiment is offline
Ik zou liever te dun zijn, heb ook heel kleine borsten die niet groeien als ik aan kom, dus dat past beter bij mijn bouw.
Oud 18-08-2006, 08:39
Neushaar
Avatar van Neushaar
Neushaar is offline
Liever te dun, dan heb je ook gezeur met opmerkingen. Ik ben wel 5 kilo te dun geweest, en ook wel 5 kilo te dik en ik vind dat eerste prettiger.
__________________
I don't give a damn what you think you are entitled to.
Oud 18-08-2006, 12:28
jemappelebas
Avatar van jemappelebas
jemappelebas is offline
liever te dun, het is makkelijker om aan te komen dan om af te vallen.
Oud 18-08-2006, 13:45
Kwekky
Avatar van Kwekky
Kwekky is offline
Ik ben zelf ook tamelijk dun, en erger mij hier enorm aan..

Het is zo ergerlijk om de juiste broeken etc te vinden. Ook de opmerkingen zijn na een tijd afgezaagd.

Dus liever iets dikker eerlijk gezegd..
Oud 18-08-2006, 15:45
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
jemappelebas schreef op 18-08-2006 @ 13:28 :
liever te dun, het is makkelijker om aan te komen dan om af te vallen.
Voor sommige mensen zal dit inderdaad gelden, maar voor mij ( en vele andere die "eigenlijk" te dun zijn zeker niet.

Als ik 5 kg zwaarder wil zijn, dan krijg ik er dat echt met geen mogelijkheid bij.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid te dik/te mager
voyager
60 25-10-2005 23:20
Seksualiteit lichamen...? mooi/lelijk...belangrijk of niet!
sherine
45 30-03-2003 22:43
Liefde & Relatie Wil je dit lezen? aan niemand in het bijzonder
Rufus
7 05-01-2003 16:03
Seksualiteit Dan nu.. Dik of Dun?
Verwijderd
8 16-04-2002 16:30
Lichaam & Gezondheid dun zijn is ook niet alles.
--Tha dark angel---
10 17-03-2002 11:10
Liefde & Relatie dun zijn is ook niet alles.
--Tha dark angel---
10 17-03-2002 11:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48.