Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2006, 16:40
Sooz
Sooz is offline
Citaat:
100%hallal schreef op 23-08-2006 @ 12:50 :
Logisch, kan alleen maar heel slecht zijn voor je oog....
Dat het slecht is voor het desbetreffende lichaamsdeel lijkt me standaard bij welke piercing dan ook, dus waarom logisch?

Ik wil weer een labret! Net onder mijn lip dan. En met een doorzichtig balletje ivm werk.. (heeft iemand daar misschien een foto van? Dus niet van het balletje los, maar op 't gezicht? Ben wel benieuwd hoe erg het opvalt).
Oud 23-08-2006, 18:44
Verwijderd
een vriend van me is op zoek naar kurkjes om te piercen, om dr achter te houden, je weet wel, heeft iemand die of weet iemand waar je ze kan halen of een goed alternatief...???
Oud 23-08-2006, 18:58
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Koop een fles wijn?
Oud 23-08-2006, 19:17
Verwijderd
Citaat:
*pixie* schreef op 23-08-2006 @ 19:44 :
een vriend van me is op zoek naar kurkjes om te piercen, om dr achter te houden, je weet wel, heeft iemand die of weet iemand waar je ze kan halen of een goed alternatief...???
ik weet niet waarom ik dit weet maar volgens mij krijg je dat bij de beter hobbywinkel zoals de pippo's ofzo
Oud 23-08-2006, 20:19
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik wil iets in deze stylo, maar dan wat mooier/beter uitgewerkt etc. Ik weet alleen nog niet precies hoe. *zucht*
Meningen en tips zijn altijd welkom.

Oud 23-08-2006, 21:08
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
Sooz schreef op 23-08-2006 @ 17:40 :
Dat het slecht is voor het desbetreffende lichaamsdeel lijkt me standaard bij welke piercing dan ook, dus waarom logisch?

Ik wil weer een labret! Net onder mijn lip dan. En met een doorzichtig balletje ivm werk.. (heeft iemand daar misschien een foto van? Dus niet van het balletje los, maar op 't gezicht? Ben wel benieuwd hoe erg het opvalt).
Ik wil vrijdag wel een doorzichtig balletje kopen (heb ik toch nog nodig omdat ik de verkeerde mee kreeg de vorige keer..) en m erop doen, kun je t meteen zien
Oud 23-08-2006, 21:50
Sooz
Sooz is offline
! Dan laat ik me meteen piercen ha.
Oud 24-08-2006, 20:20
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Sorry, maar ik moest dit even delen.

omgwtfbbq.
Oud 24-08-2006, 20:30
Verwijderd
hahaha rrrrr
Oud 24-08-2006, 20:45
RockaholiC
RockaholiC is offline
haha omg
Oud 24-08-2006, 22:14
FaZ
FaZ is offline
Citaat:
Heroïn Chique schreef op 09-08-2006 @ 19:19 :
Ok beetje kutkop maar daar gaat t niet om he:

[afbeelding]

[afbeelding]

de oogbal is dus donkerpaars, zie je niet zo goed.
Eindelijk eens wat anders, ziet er mooi uit!
Oud 25-08-2006, 09:26
mandi
mandi is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 24-08-2006 @ 21:20 :
[afbeelding]

omgwtfbbq.

volgende week vrijdag ben ik weer aan de beurt. \o/
Oud 25-08-2006, 11:50
Verwijderd
Citaat:
mandi schreef op 25-08-2006 @ 10:26 :

volgende week vrijdag ben ik weer aan de beurt. \o/
Wat ga je laten zetten?
Oud 25-08-2006, 12:55
mandi
mandi is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 25-08-2006 @ 12:50 :
Wat ga je laten zetten?
in de eerste instantie eentje laten bijwerken, genezing is niet helemaal goed gegaan. maar ik heb een groepje sterren in m'n lies, dat worden er nog meer iig. daarna verder kijken.
Oud 25-08-2006, 14:22
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
[afbeelding]

omgwtfbbq.

hahaha die ene die in dat tepeltje knijpt
Oud 25-08-2006, 18:32
Haligh
Haligh is offline
nee man, die peniswaterslang !
Oud 25-08-2006, 20:16
Verwijderd
Ik ga binnekort voor de inverse navelpiercing, na lang wikken en wegen. Eindelijk!
Oud 25-08-2006, 20:30
RockaholiC
RockaholiC is offline
Citaat:
Haligh schreef op 25-08-2006 @ 19:32 :
nee man, die peniswaterslang !
ik vond het meer een penissidderaal
Oud 25-08-2006, 20:36
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
RockaholiC schreef op 25-08-2006 @ 21:30 :
ik vond het meer een penissidderaal
1 pot nat.
Oud 26-08-2006, 16:15
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

omgwtfbbq.
christ, je zou zoiets maar voor altijd op je rug hebben staan. zit je later in een bejaardenhuis, moet je gewassen worden, en dan.. ehja.
Oud 27-08-2006, 18:05
wildfire
wildfire is offline
Ik ben bang dat ik m'n labret dicht moet laten groeien, m'n tandvlees is volgens mij helemaal teruggetrokken. Is het het beste om hiermee naar de piercingshop waar ik hem heb laten zetten te gaan en te vragen wat ik er mee moet?

En ik wil graag nog een industrial (als m'n oor daar geschikt voor is), doet die erg pijn?
Oud 27-08-2006, 19:32
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
wildfire schreef op 27-08-2006 @ 19:05 :
Ik ben bang dat ik m'n labret dicht moet laten groeien, m'n tandvlees is volgens mij helemaal teruggetrokken. Is het het beste om hiermee naar de piercingshop waar ik hem heb laten zetten te gaan en te vragen wat ik er mee moet?

En ik wil graag nog een industrial (als m'n oor daar geschikt voor is), doet die erg pijn?
Eruit halen als je het zelf al ziet he, of er mee rond blijven lopen kan ook, als het kwaad al geschied is.

Antwoord op vraag 2: ja. Maar ik zou pijn nooit als reden gebruiken om een piercing die je graag wil niet te laten zetten.
Oud 27-08-2006, 21:19
Glory
Glory is offline
Citaat:
ik heb die piercing er na 5 jaar uitgehaald om dezelfde reden. Met een plactic staafje gaat het minder snel 'stuk', maar het geneest ook niet. Advies kun je in dit geval beter aan je tandarts vragen. In mijn geval lag de onderkant van mijn tanden bijna helemaal bloot en dan kunnen bacterien makkelijker bij je tanden komen en dat is naar.
Oud 28-08-2006, 06:21
Magic1
Magic1 is offline
Citaat:

Je kan nog altijd plastiek staafje gebruiken. Bij sommige is het geen helper, maar bij sommige andere mensen wel. Het hangt ervan af hoe dat je tandvlees enzo er al aan toe is. Maar je kan het altijd proberen. En ik zou wachten voor hem eruit te halen, voordat je naar je piercer bent geweest. Want sommige mensen zijn te snel in paniek.. en doen het piercing uit, en was dan niet echt nodig

Industrial? Ja, doet toch wel erg pijn. Zijn ook 2 gaatjes. Aanrader als je toch wel goed tegen pijn kunt, en lange naverzorging!
Oud 28-08-2006, 07:29
stubb
stubb is offline
Citaat:
Glorybox schreef op 27-08-2006 @ 22:19 :
In mijn geval lag de onderkant van mijn tanden bijna helemaal bloot en dan kunnen bacterien makkelijker bij je tanden komen en dat is naar.
Lag, dus het is wel genezen?
Oud 28-08-2006, 16:26
wildfire
wildfire is offline
Nog een vraagje, iemand hier die weet hoe het oprekken van je oorbel precies in z'n werk gaat?

Heb al wat dingen gelezen van een staafje wat smal begint en steeds dikker wordt, maar weet nog niet precies hoe ik dat dan moet doen enzo..

edit: en nog iets over oorbellen in je kraakbeen (aargh kwil wel veel wetenXD). Lees nu dat laten schieten niet goed is, ik heb er zelf 3 laten schieten, dus ben wel benieuwd waarom dat niet goed zou zijn ofzo?

Laatst gewijzigd op 28-08-2006 om 16:31.
Oud 28-08-2006, 16:32
Sooz
Sooz is offline
Citaat:
stubb schreef op 28-08-2006 @ 08:29 :
Lag, dus het is wel genezen?
Volgens mij kan tandvlees dat teruggetrokken is niet meer terugkomen.. maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Oud 28-08-2006, 19:26
mandi
mandi is offline
Citaat:
wildfire schreef op 28-08-2006 @ 17:26 :
Nog een vraagje, iemand hier die weet hoe het oprekken van je oorbel precies in z'n werk gaat?

Heb al wat dingen gelezen van een staafje wat smal begint en steeds dikker wordt, maar weet nog niet precies hoe ik dat dan moet doen enzo..

edit: en nog iets over oorbellen in je kraakbeen (aargh kwil wel veel wetenXD). Lees nu dat laten schieten niet goed is, ik heb er zelf 3 laten schieten, dus ben wel benieuwd waarom dat niet goed zou zijn ofzo?
voor je edit:
er staat in dit topic ook wel waarom dat slecht is geloof ik.
rekken is gewoon zo'n ding in je oor doen idd, en dan maar doorduwen. dat is alles.
Oud 28-08-2006, 19:52
wildfire
wildfire is offline
oke, heb ook iemand gevonden die het zelf ook gedaan heeft een ff met me de stad ingaat, komt wel goed dan denk k^^
Oud 28-08-2006, 23:09
Glory
Glory is offline
Citaat:
Sooz schreef op 28-08-2006 @ 17:32 :
Volgens mij kan tandvlees dat teruggetrokken is niet meer terugkomen.. maar dat weet ik niet helemaal zeker.
In mijn geval was het nog mogelijk, maar er zou iig wat tijd overheen gaan voordat het weer goed komt. (het geneest dus vaak inderdaad niet meer zei mijn tandarts.)
Oud 29-08-2006, 20:23
Verwijderd
Ik sla net de Tattoo Planet open, staan mn beide exen (die elkaar niet persoonlijk kennen!) er in.
Oud 30-08-2006, 16:13
Verwijderd
Citaat:
wildfire schreef op 28-08-2006 @ 17:26 :

paar tips:
- enkel spullen gebruiken van materialen die niet gaan irriteren, zoals plastic of zilver. fimoklei werkt ook heel goed en kan je precies op maat maken en in allerlei leuke kleurtjes
- langzaam rekken, hoogstens een millimeter per drie dagen, liever nog een week, t wordt nl mooier als je t eerst laat genezen voordat je verder gaat
- let op welke kant je op rekt, mijnes zit bijvoorbeeld eigenlijk iets te hoog
- doe t in stappen met hulpmiddelen ipv stretchers, want die blijven nooit goed zitten en als ze 's nachts uit ej oor vallen is al je werk voor niets.

doe eerst een piercing in je oor van 1,2 mm, dan naar 1,6 mm, dan twee piercings of oorbellen tegelijk. dan kun je overschakelen op een stukje van zo'n rubberen armbandje of afgeknipt wattenstaafje/lollistokje (niet van papier!!!). gewone limonaderietjes zijn 4 mm, mcdonaldsrietjes 6 mm

succes, en hou alles goed schoon met unicura zeep, korstjes losweken tijdens t douchen, maar niet krabbelen
Oud 30-08-2006, 17:31
Crimson
Crimson is offline
is strechten naar 1mm/1,5mm bij een piercer aan te raden?
Oud 30-08-2006, 17:48
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Crimson schreef op 30-08-2006 @ 18:31 :

Toen ik begon met stretchen naar 5mm heb ik gewoon om te beginnen een 1.6mm piercingringetje door m'n normale gaatje gedaan. Dus dat moet zeker zelf wel lukken. Dan is je oorgaatje ook eigenlijk nauwelijks (zichtbaar) gestretcht.
Oud 30-08-2006, 17:51
RockaholiC
RockaholiC is offline
Citaat:
Crimson schreef op 30-08-2006 @ 18:31 :
zou ik zonde vinden van het geld, 1,5 mm is niks, kun je net zo goed zelf doen.
Oud 30-08-2006, 18:10
Magic1
Magic1 is offline
Citaat:
RockaholiC schreef op 30-08-2006 @ 18:51 :
zou ik zonde vinden van het geld, 1,5 mm is niks, kun je net zo goed zelf doen.
Ik weet niet... ik raad toch liever een piercer aan.
Trouwens, piercer is niet duur. 5 euro hier voor stretchings met een tunnel erbij voor de 2 oren!!
Oud 30-08-2006, 18:13
RockaholiC
RockaholiC is offline
Citaat:
Magic1 schreef op 30-08-2006 @ 19:10 :
Ik weet niet... ik raad toch liever een piercer aan.
Trouwens, piercer is niet duur. 5 euro hier voor stretchings met een tunnel erbij voor de 2 oren!!
hier niet. en ik zou het zelf doen.
Oud 30-08-2006, 18:15
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
*pixie* schreef op 30-08-2006 @ 17:13 :
paar tips:
- enkel spullen gebruiken van materialen die niet gaan irriteren, zoals plastic of zilver. fimoklei werkt ook heel goed en kan je precies op maat maken en in allerlei leuke kleurtjes
- langzaam rekken, hoogstens een millimeter per drie dagen, liever nog een week, t wordt nl mooier als je t eerst laat genezen voordat je verder gaat
- let op welke kant je op rekt, mijnes zit bijvoorbeeld eigenlijk iets te hoog
- doe t in stappen met hulpmiddelen ipv stretchers, want die blijven nooit goed zitten en als ze 's nachts uit ej oor vallen is al je werk voor niets.

doe eerst een piercing in je oor van 1,2 mm, dan naar 1,6 mm, dan twee piercings of oorbellen tegelijk. dan kun je overschakelen op een stukje van zo'n rubberen armbandje of afgeknipt wattenstaafje/lollistokje (niet van papier!!!). gewone limonaderietjes zijn 4 mm, mcdonaldsrietjes 6 mm

succes, en hou alles goed schoon met unicura zeep, korstjes losweken tijdens t douchen, maar niet krabbelen
Mijn variatie hierop;

- Plastic is ongeschrikt aan stalen stretchers. Zilver is helemaal geen goed idee want dat is te poreus. Fimo is helemaal slecht, aangezien het niet is gemaakt om te dragen in een verse piercing, daarnaast is het veel te poreus EN veel te stroef.
- Langzaam stretchen ja. Dat betekend dus minstens 4 weken (of meer!) wachten ertussen. Afhankelijk van hoe snel je geneest en hoe makkelijk de stretch ging.
- Volgens mij hangt dat er vanaf hoe je gaatjes eerst zaten, niet hoe je zelf stretched.
- Stretchers dienen er niet voor om gedragen te worden. Ze zijn te groot, te lomp, duwen je oor in een rare stand waardoor alles geïrriteerd raakt. Stretchers moeten altijd gevolgt worden door een plug. Als je niet verder komt, dan kun je hem een nachtje inhouden om je oor aan de grote te laten wennen, maar echt niet langer!

Nergens voor nodig dus om allerlei rare dingen in je oor te stoppen die er niet voor gemaakt zijn.

Korstjes? Lijkt me niet echt ok als je die hebt. Aangezien je niet de huid weghaalt of echt stuk maakt. Alleen de cellen worden uit elkaar getrokken, waardoor nieuwe cellen ertussen moeten komen te zitten. Dat mag dus nooit (nee, NOOIT) bloeden, pussen of vocht druipen.

My two cents.
Oud 30-08-2006, 18:18
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
RockaholiC schreef op 30-08-2006 @ 19:13 :
hier niet. en ik zou het zelf doen.
Seconded.
Oud 30-08-2006, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 30-08-2006 @ 19:15 :

Nergens voor nodig dus om allerlei rare dingen in je oor te stoppen die er niet voor gemaakt zijn.
Het is wel een goedkoop alternatief als je bijv uiteindelijk naar 7mm wil, je gaat toch niet voor elke mm een nieuwe tunnel kopen? Lijkt me vrij prijzig.
Oud 30-08-2006, 21:32
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Mijn stretchers bleven anders prima zitten, en het ging ook vrij makkelijk en snel allemaal. Ben met 1,6 begonnen, toen naar 3,2 gegaan en toen naar 8.
Zonder tussenstappen ja.
Oud 30-08-2006, 22:46
Verwijderd
Boven mijn inmiddels 2-3 (?) maanden oude tragus piercing blijft nog steeds een heel klein bultje zitten. Het is geen ontsteking want het pust niet, doet geen pijn en is niet rood of geïrriteerd. Na wat onderzoek op internet kwam ik tot de conclusie dat het misschien wel een kleine keloid (klein bolletje wildvlees) zou kunnen zijn en dan het veroorzaakt wordt door de druk. Ik heb er een ringetje in en ik slaap soms op mijn gepiercte oor en dan wordt het ringetje in een beetje een vreemde positie gedrukt. Zou deze druk minder zijn als ik een staafje zou nemen en zou dat bultje dan ook weg gaan? De piercings is overigens verder helemaal genezen volgensmij.

Nog een vraag: noe hoeveel weken (na zetten) mag je een retainer in je labret piercing doen?
Oud 31-08-2006, 06:20
Magic1
Magic1 is offline
Citaat:
NyteWolf schreef op 30-08-2006 @ 22:32 :
Mijn stretchers bleven anders prima zitten, en het ging ook vrij makkelijk en snel allemaal. Ben met 1,6 begonnen, toen naar 3,2 gegaan en toen naar 8.
Zonder tussenstappen ja.
Tjah, tis ook maar hoe JIJ wilt stretchen
Oud 31-08-2006, 06:21
Magic1
Magic1 is offline
Citaat:
Qamra schreef op 30-08-2006 @ 19:15 :
Mijn variatie hierop;

- Plastic is ongeschrikt aan stalen stretchers. Zilver is helemaal geen goed idee want dat is te poreus. Fimo is helemaal slecht, aangezien het niet is gemaakt om te dragen in een verse piercing, daarnaast is het veel te poreus EN veel te stroef.
- Langzaam stretchen ja. Dat betekend dus minstens 4 weken (of meer!) wachten ertussen. Afhankelijk van hoe snel je geneest en hoe makkelijk de stretch ging.
- Volgens mij hangt dat er vanaf hoe je gaatjes eerst zaten, niet hoe je zelf stretched.
- Stretchers dienen er niet voor om gedragen te worden. Ze zijn te groot, te lomp, duwen je oor in een rare stand waardoor alles geïrriteerd raakt. Stretchers moeten altijd gevolgt worden door een plug. Als je niet verder komt, dan kun je hem een nachtje inhouden om je oor aan de grote te laten wennen, maar echt niet langer!

Korstjes? Lijkt me niet echt ok als je die hebt. Aangezien je niet de huid weghaalt of echt stuk maakt. Alleen de cellen worden uit elkaar getrokken, waardoor nieuwe cellen ertussen moeten komen te zitten. Dat mag dus nooit (nee, NOOIT) bloeden, pussen of vocht druipen.

My two cents.
Mooi gezegd Klopt idd!

Weet je zeker dat je ook niet bij een piercing shop werkt??
Oud 31-08-2006, 09:15
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Magic1 schreef op 31-08-2006 @ 07:21 :
Mooi gezegd Klopt idd!

Weet je zeker dat je ook niet bij een piercing shop werkt??
Mooi Dan is mijn kennis goed.

Nee Lijkt me wel wat hoor, maar ik weet niet of ik iemand pijn kan doen of dat ik zo'n goede relatie heb met naalden

Ik lees me graag in voordat mijn lichaam iets aandoe. Ik wil dat het gezond blijft en heel enzo. Liefste lees ik ALLE informatie beschrikbaar.

Als mensen me verbeteren, dan pik ik dat ook op.

En ik vind het leuk om van alles te lezen erover en als ik vragen zie waarvan ik denk; "Huh?" dan zoek ik het op

Hobby, zeg maar
Oud 31-08-2006, 09:18
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Urm schreef op 30-08-2006 @ 20:53 :
Het is wel een goedkoop alternatief als je bijv uiteindelijk naar 7mm wil, je gaat toch niet voor elke mm een nieuwe tunnel kopen? Lijkt me vrij prijzig.
Goedkoop, ja. Alternatief, nee.

En als je toch weet dat je wilt doorstretchen kun je ook voor elke maat één sieraad kopen en één oor per keer doen. Stretcher is 5 euro, plug is 5. Das 10 euro per maand voor 8 maanden lang als je naar 8mm wilt.

Als je dát geld niet hebt, misschien moet je het dan maar gewoon niet doen

Of met tape stretchen, dat is goedkoper. En een echt alternatief.
Oud 31-08-2006, 10:48
Magic1
Magic1 is offline
Citaat:
Qamra schreef op 31-08-2006 @ 10:18 :
Goedkoop, ja. Alternatief, nee.

En als je toch weet dat je wilt doorstretchen kun je ook voor elke maat één sieraad kopen en één oor per keer doen. Stretcher is 5 euro, plug is 5. Das 10 euro per maand voor 8 maanden lang als je naar 8mm wilt.

Als je dát geld niet hebt, misschien moet je het dan maar gewoon niet doen

Of met tape stretchen, dat is goedkoper. En een echt alternatief.
Mooi gezegd weer maals!

Ik ben ook van mening, dat als je begint met stretchen, je ook niet op een euro moet kijken.

Er zijn genoeg alternatieve zoals je zelf opnoemd of door andere opgenoemd zijn, maar eigenlijk is stretchen een gewone hobby, en een hobby kost altijd "geld". Natuurlijk moet je niet je tunnels enzo in een echte piercing shop kopen want daar zijn ze 'vaak' te duur, maar als je echt wilt, vind je ze genoeg in online shops. + 1 tunnels is minstens al voor een paar weken, dus ik veronderstel toch dat je die euros je niet arm kunnen maken op een maand toch...
Oud 31-08-2006, 11:40
innogen
innogen is offline
Waarom zou je per mm een nieuwe tunnel moeten kopen?
Ik had een strecher die tot 5/6 mm ging, ben begonnen met een wat breder oorknopje, toen een navelpiercing er even in zodat het kleinste puntje van die strecher erin kon. Daarna gewoon dat ding er langzaam doorheen gedaan en nadat hij er doorheen kon heb ik tunnels van 6 mm gekocht. Eerst mijn rechter, toen mijn linker en nergens geen last van gehad verder.
Was het slimmer geweest om na elke mm een week te wachten oid?
Oud 31-08-2006, 11:59
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
L_angel schreef op 31-08-2006 @ 12:40 :
Waarom zou je per mm een nieuwe tunnel moeten kopen?
Ik had een strecher die tot 5/6 mm ging, ben begonnen met een wat breder oorknopje, toen een navelpiercing er even in zodat het kleinste puntje van die strecher erin kon. Daarna gewoon dat ding er langzaam doorheen gedaan en nadat hij er doorheen kon heb ik tunnels van 6 mm gekocht. Eerst mijn rechter, toen mijn linker en nergens geen last van gehad verder.
Was het slimmer geweest om na elke mm een week te wachten oid?
Lees mijn berichten en die van Magic 1 eens. Daar staan alle antwoorden op je vragen
Oud 31-08-2006, 12:02
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Magic1 schreef op 31-08-2006 @ 11:48 :
Mooi gezegd weer maals!

Ik ben ook van mening, dat als je begint met stretchen, je ook niet op een euro moet kijken.

Er zijn genoeg alternatieve zoals je zelf opnoemd of door andere opgenoemd zijn, maar eigenlijk is stretchen een gewone hobby, en een hobby kost altijd "geld". Natuurlijk moet je niet je tunnels enzo in een echte piercing shop kopen want daar zijn ze 'vaak' te duur, maar als je echt wilt, vind je ze genoeg in online shops. + 1 tunnels is minstens al voor een paar weken, dus ik veronderstel toch dat je die euros je niet arm kunnen maken op een maand toch...
Trouwens, alles wat je niet meer gebruikt kun je toch weer verkopen op internet. Verdien je ook nog wat terug. Als je dan nog steeds te krenterig bent, dan weet ik het ook niet meer, moet je het zelf maar weten.
Wel 10-tallen euro's uitgeven aan shampoo, gel, lak, luchtjes, zeep, tandpasta, make-up, make-upremover per week.... Maar als je je lichaam bewust gaat beschadigen (çe mon, daar hebben we het hier immers over, al 20 delen lang), dan moeten we ineens gaan krentenkakken..

Regels voor berichten