Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Op wie stem je nu?
CDA 18 8.78%
CU 12 5.85%
D66 12 5.85%
GL 41 20.00%
Gr Wilders / PvdV 15 7.32%
LPF 0 0%
PvdA 27 13.17%
SGP 5 2.44%
SP 36 17.56%
VVD 31 15.12%
anders, nl.: 8 3.90%
Aantal stemmers: 205. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2006, 23:41
MH
MH is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-08-2006 @ 16:33 :
Ja, dat de VVD de inkomensverschillen zo groot mogelijk probeert te maken en daarmee de welvaart die we in 2000 jaar hebben opgebouwd probeert te vernietigen maken ze inderdaad geen geheim van.
2000 jaar? Heb jij ooit de geschiedenis bestudeerd? Nog niet eens de laatste eeuw!
En wat is er eerlijk aan om iedereen hetzelfde te laten verdienen? Overigens verdient iedereen nominaal misschien hetzelfde, maar in verhouding tot de geleverde arbeid niet, dan wordt je luiheid beloond. En zie maar ergens 16 miljoen mensen in dit land met die gedachte aan het werk te houden, we gooien dan met z'n allen de economie omver en dán wordt onze welvaart vernietigd door mensen met dít soort plannen!
Advertentie
Oud 28-08-2006, 05:31
Verwijderd
SP.
Oud 28-08-2006, 07:43
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-08-2006 @ 22:49 :
Maar ja, je kunt altijd terug echoën dat studenten die links stemmen kortzichtig zijn omdat er dan over een paar jaar geen geld meer voor hen is omdat de economie naar de maan is en alles opgaat aan de staatsschuld, de AOW en de WAO.
Tsjah, da's dan ook weer zo'n heerlijk stereotype beeld wat bij tig andere discussies al onjuist bleek..

Joh, er zou eigenlijk een lijst moeten komen van 'verboden' drogredenen, generalisaties, misvattingen, etc.. dan gooien we bovenaan de lijst zowel: "rechts is er alleen voor de rijke stinkerds" als ook "links maakt de economie kapot", dan kunnen links en rechts weer eens een keertje gewoon over de zaken discussieren..
Oud 28-08-2006, 10:34
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 27-08-2006 @ 17:39 :
Joh, als je slechts de relcommunist-argumentatie hebt op dit moment, post dan aub niet. Dan gaan we later constructief verder als je een echt argument hebt, ok?
Ja, dat heb ik al gedaan, toen ben je er een beetje omheen gaan draaien, waarna het nog steeds overeind bleef dat zo'n beetje alles dat de VVD doet gericht is op denivelleren. Ook zul je het met me eens zijn dat denivellatie direct leidt tot een welvaartsverlaging, doordat meer productiefactoren worden gebruikt voor het maken van luxe-producten en -diensten die de welvaart niet tot nauwelijks verhogen.
Oud 28-08-2006, 10:36
Verwijderd
Citaat:
MH schreef op 28-08-2006 @ 00:41 :
2000 jaar? Heb jij ooit de geschiedenis bestudeerd? Nog niet eens de laatste eeuw!
En wat is er eerlijk aan om iedereen hetzelfde te laten verdienen? Overigens verdient iedereen nominaal misschien hetzelfde, maar in verhouding tot de geleverde arbeid niet, dan wordt je luiheid beloond. En zie maar ergens 16 miljoen mensen in dit land met die gedachte aan het werk te houden, we gooien dan met z'n allen de economie omver en dán wordt onze welvaart vernietigd door mensen met dít soort plannen!
Mooi vals dilemma.
Oud 28-08-2006, 10:49
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-08-2006 @ 11:34 :
Ja, dat heb ik al gedaan, toen ben je er een beetje omheen gaan draaien, waarna het nog steeds overeind bleef dat zo'n beetje alles dat de VVD doet gericht is op denivelleren. Ook zul je het met me eens zijn dat denivellatie direct leidt tot een welvaartsverlaging, doordat meer productiefactoren worden gebruikt voor het maken van luxe-producten en -diensten die de welvaart niet tot nauwelijks verhogen.
Nee, dat ben ik niet met je eens. Laat staan dat ik het met je eens ben dat alles gericht zou zijn op denivelleren, dat is slechts een kreet waarvan de onderbouwing toch echt moet bestaan op meer dan 'dat weet je toch'.
Oud 28-08-2006, 10:52
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 28-08-2006 @ 11:49 :
Nee, dat ben ik niet met je eens. Laat staan dat ik het met je eens ben dat alles gericht zou zijn op denivelleren, dat is slechts een kreet waarvan de onderbouwing toch echt moet bestaan op meer dan 'dat weet je toch'.
Toch ben je nog nergens op ingegaan, behalve dan "op defensie bezuinigen kan niet!!!", "er is geen geld voor beter onderwijs en betere zorg" en dat soort onzin.
Oud 28-08-2006, 12:51
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-08-2006 @ 11:52 :
Toch ben je nog nergens op ingegaan, behalve dan "op defensie bezuinigen kan niet!!!", "er is geen geld voor beter onderwijs en betere zorg" en dat soort onzin.
Je verwacht dus dat ik fictie ga weerleggen? Dat zou mooi worden. Dan is de nieuwe stelling 'de VVD gaat Nederland in topvorm brengen, binnen een maand nadat ze meer dan veertig zetels halen' en dan mag jij dat weerleggen. Wow, makkelijk.

En over die geveinste denivellering kan ik ook vrij kort zijn: lees eerst het daadwerkelijke programma maar eens in plaats van de media na te papegaaien. Je zult zien dat er ook aftrekposten e.d. geschrapt worden.
Dat begint over precies negen minuten op de Hogeschool InHolland, dus daarna zien we wel verder.
Oud 28-08-2006, 14:47
MH
MH is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-08-2006 @ 11:36 :
Mooi vals dilemma.
Mooie niet-inhoudelijke reactie.
Oud 28-08-2006, 16:17
issie88
issie88 is offline
kheb nog geen idee op wie ik ga stemmen, het hele gedoe hier is me een beetje onoverzichtelijk geworden...
Oud 28-08-2006, 16:20
MH
MH is offline
Citaat:
bleghh schreef op 28-08-2006 @ 17:17 :
kheb nog geen idee op wie ik ga stemmen, het hele gedoe hier is me een beetje onoverzichtelijk geworden...
Dat heb ik gemerkt...
Oud 28-08-2006, 16:28
issie88
issie88 is offline
Citaat:
MH schreef op 28-08-2006 @ 15:47 :
Oud 28-08-2006, 16:41
MH
MH is offline
Dat was dan ook een reactie op een minder inhoudelijk punt.
Oud 28-08-2006, 16:46
issie88
issie88 is offline
de vraag is toch": "op wie zou je nu stemmen"

nou daar geef ik antwoord op, dus jij moet niet zo zitte te ouwehoeren en gwn je smoel houden als je niets boeiends te melden hebt
Oud 28-08-2006, 16:48
Verwijderd
Citaat:
MH schreef op 28-08-2006 @ 15:47 :
Ja kom nou, ik ga drogredeneringen niet serieus nemen. Het zijn niet voor niets drogredenen.
Oud 28-08-2006, 17:21
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-08-2006 @ 17:48 :
Ja kom nou, ik ga drogredeneringen niet serieus nemen. Het zijn niet voor niets drogredenen.
Dan zult gij lezen.

Eindelijk een partij die een vooruitstrevend en pro-actief idee over de ruimtelijke ordening heeft. Het zou tijd worden na al dat geneuzel over niet werkende steunmaatregelen en zaken die economisch gezien gewoon geen verschil zullen maken.
Opvallend overigens dat artikel 1 van de grondwet wordt aangestipt als iets dat voortaan altijd voorrang moet krijgen en dat scholen die leerlingen weigeren specifiek genoemt wordt als iets dat met die maatregel aangepakt zal worden. Lijkt me een gebaar in een gebaar, omdat Wilders van dat artikel af wilde.
Oud 28-08-2006, 19:06
MH
MH is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-08-2006 @ 17:48 :
Mooi eufemisme van 'eigenlijk heb je gelijk'.
Oud 28-08-2006, 19:56
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 28-08-2006 @ 18:21 :
Dan zult gij lezen.
Kan niet openen. Maar het had sowieso niets te maken met de drogreden die ik aanstipte - alsof het enige alternatief voor een asociaal beleid doorgeschoten communisme is.
Citaat:
Eindelijk een partij die een vooruitstrevend en pro-actief idee over de ruimtelijke ordening heeft. Het zou tijd worden na al dat geneuzel over niet werkende steunmaatregelen en zaken die economisch gezien gewoon geen verschil zullen maken.
Opvallend overigens dat artikel 1 van de grondwet wordt aangestipt als iets dat voortaan altijd voorrang moet krijgen en dat scholen die leerlingen weigeren specifiek genoemt wordt als iets dat met die maatregel aangepakt zal worden. Lijkt me een gebaar in een gebaar, omdat Wilders van dat artikel af wilde.
Ja, ben ik allemaal niet op tegen, maar maakt de rest natuurlijk niet goed.
Oud 29-08-2006, 11:59
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
T_ID schreef op 28-08-2006 @ 18:21 :

Eindelijk een partij die een vooruitstrevend en pro-actief idee over de ruimtelijke ordening heeft.
Laten ze er deze keer dan wel werk van maken. Minder regeltjes en bureaucratie was de vorige keer ook al het devies, maar daar is bitter weinig van terecht gekomen.
Oud 29-08-2006, 22:38
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Ik mag nog helemaal niet stemmen maar goed .
Eerst VVD maar na de bekendmaking van de programmapunten ben ik een beetje teleurgesteld geraakt in de VVD en heb ik de switch gemaakt naar Gr. Wilders.. geen zin in uitleg.
Oud 30-08-2006, 00:57
Verwijderd
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 29-08-2006 @ 23:38 :
Eerst VVD maar na de bekendmaking van de programmapunten ben ik een beetje teleurgesteld geraakt in de VVD en heb ik de switch gemaakt naar Gr. Wilders.. geen zin in uitleg.
Sjongejonge, echt alles is fout aan jou hè?
Oud 30-08-2006, 09:58
juno
juno is offline
Iedereen mag stemmen wat-ie wil zonder commentaar. Het is en blijft een democratie hier.

Stemmen op een minipartijtje staat trouwens gelijk aan je stem weggooien. Die zullen nooit of te nimmer regeringsmacht krijgen.
Oud 30-08-2006, 10:45
Verwijderd
Oud 30-08-2006, 10:51
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 29-08-2006 @ 12:59 :
Laten ze er deze keer dan wel werk van maken. Minder regeltjes en bureaucratie was de vorige keer ook al het devies, maar daar is bitter weinig van terecht gekomen.
Ik kan tegenwoordig overal stemmen in plaats van vier kilometer en twee stemlokalen voorbij te lopen. Het mag misschien mede een kindje van Pechtold zijn, maar ik vind het geen slechte maatregel.

Overigens denk ik dat afgelopen kabinetsperiode geen goede tijd was om overtollige ambtenaren te ontslaan. Dat kan je beter doen wanneer de economie niet in een recessie zit en ze sneller weer een baan zullen vinden.
Oud 30-08-2006, 10:54
hookee
hookee is offline
Citaat:
juno schreef op 30-08-2006 @ 10:58 :
Stemmen op een minipartijtje staat trouwens gelijk aan je stem weggooien. Die zullen nooit of te nimmer regeringsmacht krijgen.
Ja, maar zó komt er nooit nieuw leven in de brouwerij .
LPF is ook met niks begonnen (en ook geeindigd ) Ik zal altijd kritisch blijven kijken naar de grote partijen, als de wijzer op een gegeven moment omslaat stap ik toch echt over naar een andere partij, hoe klein ook. Trouwens, als deze poll het nederlandse gemiddelde zou zijn zou Wilders toch al 8 zetels hebben.. zó klein is dat niet.
Oud 30-08-2006, 10:56
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 30-08-2006 @ 11:45 :
[afbeelding]
More like
Oud 30-08-2006, 11:01
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
T_ID schreef op 30-08-2006 @ 11:51 :
Ik kan tegenwoordig overal stemmen in plaats van vier kilometer en twee stemlokalen voorbij te lopen. Het mag misschien mede een kindje van Pechtold zijn, maar ik vind het geen slechte maatregel.

Overigens denk ik dat afgelopen kabinetsperiode geen goede tijd was om overtollige ambtenaren te ontslaan. Dat kan je beter doen wanneer de economie niet in een recessie zit en ze sneller weer een baan zullen vinden.
Eh, ik weet niet waar je woont, maar in Utrecht woont iedereen gewoon op steenworpafstand van het lokale stemlokaal. Maar goed. Minder bureaucratie hoeft niet per se minder ambtenaren te betekenen, laat staan dat zij per direct op straat komen te staan. Volgens mij is het niet eens op de agenda geweest de afgelopen jaren.
Oud 31-08-2006, 19:45
Verwijderd
GroenLinks.
Oud 31-08-2006, 19:47
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Waar slaat dat op? We hebben in Nederland nog nooit een niet-coalitieregering gehad sinds het districtenstelsel is afgeschaft. Dus er is altíjd kans op "regeringsmacht".
Oud 31-08-2006, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Iedereen mag stemmen wat-ie wil zonder commentaar. Het is en blijft een democratie hier.
Shit ja, bijna vergeten dat een democratie betekent dat je nooit kritiek op iemand mag hebben.
Oud 31-08-2006, 20:30
issie88
issie88 is offline
je mag wel kritiek hebbe, maar in zekere mate

sja kritiek is gratis advies heh, alleen zijn sommige mensen snel op hun teentjes getrapt... sneu maar waar

kvraag me eigelijk af of er zulke zieke mensen zijn in dit land dat ze op de pedo-partij gaan stemmen whehe
Oud 31-08-2006, 23:19
Verwijderd
Ja, ik wilde er eigenlijk wel op stemmen, for shits and giggles, maar ik geloof niet dat ze meedoen
Oud 31-08-2006, 23:49
Uice
Uice is offline
Citaat:
bleghh schreef op 31-08-2006 @ 21:30 :
kvraag me eigelijk af of er zulke zieke mensen zijn in dit land dat ze op de pedo-partij gaan stemmen whehe
Liever de NVD aan de macht dan de VVD.
Oud 01-09-2006, 11:15
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Greet Wilders?

@mensen die niet willen stemmen: stem dan tenminste blanco
Oud 01-09-2006, 12:14
Verwijderd
Ik ga weer SP stemmen. Op enkele punten na (waarvoor ik gelijk rechts moet gaan stemmen), kan ik me goed vinden in hun partijstandpunten.
Oud 01-09-2006, 13:01
Verwijderd
Citaat:
Welke switch precies, als je niet mag stemmen?
Oud 01-09-2006, 14:40
issie88
issie88 is offline
oeh hard...

ik nijg zelf op SP of mss PvdA te gaan stemmen
maar als iemand mij op ander idee kan brengen graag
want ik ben hier heel onzeker van
Oud 01-09-2006, 14:42
Verwijderd
Citaat:
bleghh schreef op 01-09-2006 @ 15:40 :
oeh hard...

ik nijg zelf op SP of mss PvdA te gaan stemmen
maar als iemand mij op ander idee kan brengen graag
want ik ben hier heel onzeker van
Ik zeg SP! En nu jezelf niet meer beinvloedbaar opstellen.
Oud 01-09-2006, 23:31
hookee
hookee is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 01-09-2006 @ 15:42 :Ik zeg SP! En nu jezelf niet meer beinvloedbaar opstellen.
Als ik het partijprogramma zo lees, lees ik over veel geld uitgeven, vooral aan de minima. Ik lees echter niet waar dit geld vandaan moet komen maar vermoed van de maxima, waar er volgens mij niet genoeg (meer) van zijn. Dat mag Jan Modaal dus grotendeels weer ophoesten. Sociaal is dat wèl (als die er zelf voor zou mogen kiezen). Jan Modaal komt dan vanzelf óók richting minimum en zal geen moeite meer doen om te werken (ik heb 't zonder baan veel beter dan mèt, met een uitkering, vrijstellingen, toeslagen en vrije tijd)
Ah, komt dàt even goed uit, een minder strenge WAO keuring!
Oud 02-09-2006, 10:18
Verwijderd
Ik ben er nog niet uit, kan beter gaan strepen: in elk geval geen VVD, CDA, SP, Groep Wilders, één-NL, Groep Nawijn, SGP, CU, PvdD.

Keuze gaat dus tussen D'66, PvdA en NVD o_0
Oud 02-09-2006, 10:22
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-09-2006 @ 11:18 :
Nederlandse Vereniging van Dierentuinen?
Nederlandse Vereniging voor Demografie?
NVD Beveiligingen?
Oud 02-09-2006, 10:24
Verwijderd
Nee, de partij voor Naastenliefde, Vrijheid en Diversiteit (of was het nu Democratie)?

Iedereen wil toch naastenliefde, vrijheid en diversiteit?

Maar aan de andere kant, de VVD is ook de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie, terwijl wat de VVD doet nu juist bepaald geen vrijheid en democratie voor het 'Volk' brengt.
Oud 02-09-2006, 11:15
akumabito
akumabito is offline
...zijn er ook pro-EU partijen? Ik ben eens een beetje aan het rondkoekeloeren, aangezien dit een an de punten is waar ik het totaal niet met m'n partij (SP) eens ben. Het lijkt er een beetje op dat iedereen mee gaat in de 'oe, europa is eng' stemming.

Ontzettend jammer vind ik dat want de EU is nou eenmaal een feit, en hard roepen dat je het niks vind lost niks op. Als je het er niet mee eens bent zou je je er juist in moeten verdiepen zodat je meer invloed krijgt en je dingen een beetje in jouw voordeel kan sturen, ipv je kont tegen de krib gooien...
Oud 02-09-2006, 11:30
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-09-2006 @ 11:18 :
Ik ben er nog niet uit, kan beter gaan strepen: in elk geval geen VVD, CDA, SP, Groep Wilders, één-NL, Groep Nawijn, SGP, CU, PvdD.

Ben je GroenLinks vergeten of heb je ondertussen al zo'n grote hekel aan die partij dat je 'm niet noemt?
Oud 02-09-2006, 11:33
Verwijderd
Nee, ik ben GL gewoon vergeten. Dat is ook nog wel een alternatief.
Oud 02-09-2006, 12:18
MH
MH is offline
Nare Man loopt straks naakt over straat Althans, dat stond in dat PNVD-programma.

(een geluk overigens: ze moeten heel veel moeite doen om zetels te halen)
Oud 02-09-2006, 17:11
McCaine
McCaine is offline
Ik heb even wat programma's lopen lezen en dat van de SP is zo goed dat ik nu wel min of meer zeker weet dat ik daarop ga stemmen. Maar eerst een handtekening zetten om onze pedovrienden in de verkiezingen te krijgen
Oud 02-09-2006, 17:22
professor2
professor2 is offline
als paul scheffer nou lijstrekker was geworden had ik nog overwogen pvda te stemmen maar ik stem zeker niet op woutertje
Oud 02-09-2006, 18:02
Verwijderd
Laten we vooral de NVU en de NCPN niet vergeten.
Oud 02-09-2006, 18:07
Dinalfos
Dinalfos is offline
Het wordt de PvdA, hoewel ik zeer teleurgesteld ben in de vertoning van de afgelopen dagen.

Regels voor berichten