Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2006, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 02-09-2006 @ 19:11 :
nou ja, tis denkik voornamelijk mijn hekel aan intel, wacht liever totdat AMD weer wat leuks heeft. Eerst een ps3.

Ja ok ok, je kunt altijd blijven wachten hehe . Zou gaaf zijn als amd binnekort weer ownt, zo blijven ze lekker bezig.
Advertentie
Oud 02-09-2006, 18:14
Verwijderd
Citaat:
Fake schreef op 02-09-2006 @ 19:12 :
hoe meer ram-geheugen je hebt hoe meer windows zelf er van opvreet.
fabel?
Oud 02-09-2006, 18:16
Carn
Carn is offline
wat een edit Ruttie!

Geheugengebruik kan je volgens mij perfect zelf instellen.
Oud 02-09-2006, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Bardamu schreef op 02-09-2006 @ 19:14 :
fabels
toon maar eens aan dat het niet zo is, ik werk al heel lang met windows xp, heb 4 jaar een systeembeheeropleiding gedaan met dat OS en als er een onverklaarbaar probleem is met xp is het wel dat zelfs in idle situaties altijd ca. 50% van het beschikbare geheugen gebruikt. of je er nou 128mb of 4gb in hebt zitten.

en haha mooie edit inderdaad
Oud 02-09-2006, 18:35
Carn
Carn is offline
hier iig niet. Wel veel virtueel geheugen.

Maar misschien doet OSX dat ook wel maar laten ze dat gewoon niet zien
Oud 02-09-2006, 18:41
Verwijderd
het ram-gebruik van mijn kernel in osx is momenteel 68mb van de 512mb daarnaast gebruikt de GUI nog 25mb en gebruikt finder (explorer er nog 15mb). een xp systeem een eindje verderop gebruikt op een installatie met slechts office en geen internetverbinding 531mb van de 1gb beschikbare hoeveelheid zonder duidelijk te zijn naar welke taken dit allemaal toegaat. ik ben helemaal geen windows-basher, maar dit soort zaken zijn toch wel vreemd.

nog een voordeel:
reason loopt vast onder xp - alle programma's die dan op dat moment ook draaien zijn momenteel onbruikbaar zolang reason bezig is met crashen en worden soms meegesleept in de hele malaise als xp besluit om de hele kernel maar even op zijn gat te gooien.

reason loopt vast onder osx - reason crasht en ondertussen ga je verder waarmee je bezig was zonder bang te hoeven zijn dat andere programma's crashen.

Laatst gewijzigd op 02-09-2006 om 18:44.
Oud 02-09-2006, 18:46
Carn
Carn is offline
moet je even aanklikken 'grootte virtueel geheugen' in taakbeheer..hier valt het echt reuze mee met xp. MSN en Winamp vebruiken meer ram en VM.
Oud 02-09-2006, 18:47
Carn
Carn is offline
Citaat:
Fake schreef op 02-09-2006 @ 19:41 :
nog een voordeel:
reason loopt vast onder xp - alle programma's die dan op dat moment ook draaien zijn momenteel onbruikbaar zolang reason bezig is met crashen en worden soms meegesleept in de hele malaise als xp besluit om de hele kernel maar even op zijn gat te gooien.

reason loopt vast onder osx - reason crasht en ondertussen ga je verder waarmee je bezig was zonder bang te hoeven zijn dat andere programma's crashen.
dat is waar; xp is niet echt netjes met draadjes afhandelen.
Oud 02-09-2006, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 02-09-2006 @ 19:46 :
moet je even aanklikken 'grootte virtueel geheugen' in taakbeheer..hier valt het echt reuze mee met xp. MSN en Winamp vebruiken meer ram en VM.
virtueel geheugen is wel wat anders dan je ram-geheugen he de kernel is hier ook grootgebruiker van virtueel geheugen (rond de 600mb) maar het probleem onder xp is meer dat het systeem te veel functionaliteit snel toegangelijk moet houden (in het ram geheugen dus) omdat het niet goed kan anticiperen op wat er te gebeuren staat.
Oud 02-09-2006, 19:00
Carn
Carn is offline
weet ik sjef, 5 jaar informatica moeten ondergaan. Ik zeg ook niet dat XP geniaal is (ben trouwens wel benieuwd naar Vista); ging mij meer het hardware-verhaal.
Oud 02-09-2006, 19:01
P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Citaat:
Bardamu schreef op 02-09-2006 @ 19:07 :
PS sneller? Heb je een benchmark? PS gebruiksvriendelijker... het heeft exact dezelfde interface.
Dat is mijn ervaring, het werkt gewoon prettiger op een Apple. Dat is wel belangrijk als je er vaak mee moet werken, en later op professionele basis. Ik zeg niet zomaar wat, Apple valt over het algemeen gewoon beter bij fotografen en studentjes.
Oud 02-09-2006, 19:03
Verwijderd
no offence natuurlijk ben idd ook wel benieuwd naar Vista, ik geef het MS ook wel te doen als je ziet waar ze allemaal rekening mee moeten houden en wat voor hoge verwachtingen ze telkens moeten proberen waar te maken. laten we het erop houden dat het gewoon een kwestie van smaak blijft en dat Apple idd duur is als je het gaat vergelijken met wintel machines
Oud 02-09-2006, 19:04
655321
655321 is offline
Zwarte Vans slip ons met witte schedeltjes.
En een H&M trainingsbroek van jawel, Madonna.
Oud 02-09-2006, 19:05
Metal
Metal is offline
Dat is vaker ook decadentie hehe.

Mooi spul iig, en lekker stabiel ook.

[edit="at tom violence dus"]
Oud 02-09-2006, 19:07
Carn
Carn is offline
Citaat:
P.TIL schreef op 02-09-2006 @ 20:01 :
Dat is mijn ervaring, het werkt gewoon prettiger op een Apple. Dat is wel belangrijk als je er vaak mee moet werken, en later op professionele basis. Ik zeg niet zomaar wat, Apple valt over het algemeen gewoon beter bij fotografen en studentjes.
en toevallig niet bij de mensen die er wel echt verstand van hebben (niet dat ik mezelf daar onder reken maar toch curieus). De enige reden waarom ik een Apple zou willen kopen is het feit dat OSX stabieler draait maar voor de rest is het een hoop gebakken lucht en andersdoenerij..en ik denk dat het aantal macs onder de studenten reuze meevalt in vergelijking met gewone windozen.
Oud 02-09-2006, 19:07
Verwijderd
biostabiel.
Oud 02-09-2006, 19:09
Carn
Carn is offline
Powerbook Tineke de Nooij edition
Oud 02-09-2006, 19:10
Metal
Metal is offline
Citaat:
Fake schreef op 02-09-2006 @ 20:07 :
biostabiel.
Jij hebt een 1.67, niet dan?
Oud 02-09-2006, 19:14
Verwijderd
ruzie met mijn ouders, want ik 'amuseer mij te veel, spaar te weinig en denk dus te weinig aan de toekomst' oja alsof dat niet allemaal mijn keuze is ofzo..

Laatst gewijzigd op 02-09-2006 om 19:16.
Oud 02-09-2006, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Metal schreef op 02-09-2006 @ 20:10 :
Jij hebt een 1.67, niet dan?
1.33, mijn cholestrol en stoelgang zijn nog nooit zo goed hand-in-hand gegaan.
Oud 02-09-2006, 19:23
Citaat:
Carn schreef op 02-09-2006 @ 20:07 :
en toevallig niet bij de mensen die er wel echt verstand van hebben (niet dat ik mezelf daar onder reken maar toch curieus). De enige reden waarom ik een Apple zou willen kopen is het feit dat OSX stabieler draait maar voor de rest is het een hoop gebakken lucht en andersdoenerij..en ik denk dat het aantal macs onder de studenten reuze meevalt in vergelijking met gewone windozen.
Fotografiestudenten bedoel ik he. Verder kan je vanalles roepen, maar jij bent niet 1 van de mensen die 24/7 met PS moet kutten.
Oud 02-09-2006, 19:25
Carn
Carn is offline
gelukkig hoeven alleen fotografiestudenten dat
Oud 02-09-2006, 19:26
Zleep out, lol'z.
Oud 03-09-2006, 04:46
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 02-09-2006 @ 19:16 :
wat een edit Ruttie!
Ja zo dacht ik meer uitleg te krijgen.

Reason is nog NOOIT! gecrasht op mijn xp, en ik gebruik het al 2 jaar. Als de cpu belasting op 80 komt zet hij het liedje uit. Maargoed, ik heb het niet over het OS. Win XP vind ik redelijk stabiel, stabiel genoeg.

M'n windows gebruikt hier met echt veel residente shit draaiende 330mb.

Ach ik geloof best dat OS X goed is, het is unix. Maar voor een pc van het zelfde geld ......

Laatst gewijzigd op 03-09-2006 om 04:52.
Oud 03-09-2006, 04:52
Verwijderd
Citaat:
P.TIL schreef op 02-09-2006 @ 20:01 :
En nu de argumenten.
Oud 03-09-2006, 04:53
Otis
Otis is offline
rutger je sig
Oud 03-09-2006, 04:55
Verwijderd
Citaat:
Otis schreef op 03-09-2006 @ 05:53 :
rutger je sig

maxi single baby
Oud 03-09-2006, 04:56
Otis
Otis is offline
Citaat:
Bardamu schreef op 03-09-2006 @ 05:55 :
[afbeelding]

maxi single baby
crackwhores are sneaky :HEART:
Oud 03-09-2006, 11:04
Citaat:
Bardamu schreef op 03-09-2006 @ 05:52 :
En nu de argumenten.
Apple is gewoon beter voor beeldbewerking, volgens mij heb ik al iets gezegd over kleurweergave. Als je niet snapt waarom dat belangrijk is dan moet je deze vraag niet stellen. Apple richt zich ook op beeldbewerking, o.a. Apeture is daaruit gekomen het beste en snelste programma voor o.a. het browsen van (.raw) foto's. Dat PS niet sneller op Apple werkt dan op PC klopt waarschijnlijk maar zoals ik al zei het werkt prettiger. Geen crashes bijv wanneer je ook Bridge draait. , .

Maar wat wil je precies horen? Dat een Apple niet beter is dan een PC omdat jij een laptop heb gekocht en diep in je hart een shiny Apple wilde?

Laatst gewijzigd op 03-09-2006 om 11:06.
Oud 03-09-2006, 11:22
Verwijderd
nieuwe eastpack
mijn rijbewijs (nouja, ouders die het betalen)
kaartjes voor naar belle & het beest
kaartjes voor naar marc marie huijbregts
25 euro aan h&m bonnen
20 euro aan only bonnen
Tjitske Jansen - Het moest maar eens gaan sneeuwen
Youp van 't Hek - Komen en gaan
Het Impressionisme van Tashen
Lars Saabye Christensen - Yesterday
Haye van der Heyden - Ooo wat is het fijn om getrouwd te zijn
Kluun - Komt een vrouw bij de dokter
Bart Römer - De Veenheks
22,50 euro aan etos bonnen
15 euro aan dixons bonnen
40 euro aan cd bonnen
10 euro aan boekenbon
ongeveer 90 euro
armbandje met blauwe stenen
ding voor aan mijn telefoon
allemaal dingen voor als ik op kamers ga (blikopener enzo)
2 franse modetijdschriften
hele gave zilveren armband

jarig zijn is leuk \0/

Laatst gewijzigd op 03-09-2006 om 11:26.
Oud 03-09-2006, 12:39
Verwijderd
Citaat:
P.TIL schreef op 03-09-2006 @ 12:04 :
Apple is gewoon beter voor beeldbewerking, volgens mij heb ik al iets gezegd over kleurweergave. Als je niet snapt waarom dat belangrijk is dan moet je deze vraag niet stellen. Apple richt zich ook op beeldbewerking, o.a. Apeture is daaruit gekomen het beste en snelste programma voor o.a. het browsen van (.raw) foto's. Dat PS niet sneller op Apple werkt dan op PC klopt waarschijnlijk maar zoals ik al zei het werkt prettiger. Geen crashes bijv wanneer je ook Bridge draait. , .

Maar wat wil je precies horen? Dat een Apple niet beter is dan een PC omdat jij een laptop heb gekocht en diep in je hart een shiny Apple wilde?
Haha nee ik ben geen apple en ook geen windows fanboy. De kleurweergave is inderdaad een goed punt. Maar qua functionaliteit lijkt het me niet zo'n verschil maken. "Het werkt gewoon prettiger op een Apple" Gewoon, wat is gewoon.
Oud 03-09-2006, 12:51
Verwijderd
oh en ik nam reason slechts als voorbeeld, slecht voorbeeld ook wat dat is idd een programma wat ik ook nog nooit heb zien crashen.
Oud 03-09-2006, 12:53
Verwijderd
By the way. Het is niet onmogelijk om je kleurweergave te calibreren op een pc hoor.

Hier staat ook iets over het verschil tussen PC en MAC qua kleurweergave:
"....There is a fundamental difference in the way that monitor calibration is handled in the Mac and Windows platforms. On the Macintosh, a monitor calibrator creates an ICC profile that is used at system level to correct the monitor image at system start up. Whatever application software is used, the monitor will always display a calibrated image, and this is one of the major advantages of the Apple system. In Windows, calibration changes will generally only appear when ICC compatible applications are run, and not necessarily at system start up. Because of the way some PC graphics cards work, monitor gamma settings are not always software adjustable, especially when the computer shares memory between system and graphics functions. This means a system-wide calibration can't always be used on the Windows PC.

Adobe Gamma Control Panel
The way out of this is to use the Adobe Gamma calibrator, and this program comes as part of Adobe Photoshop from version 5.0 onwards. It has the advantage that it is available to both Windows PC and Mac users, and is automatically installed in the Control Panels folder or directory by default both on the Mac and in Windows 98....."
http://www.ephotozine.com/techniques...e.cfm?recid=12

of heb je daar slechte ervaringen mee gehad?

Laatst gewijzigd op 03-09-2006 om 13:10.
Oud 03-09-2006, 12:58
suvórov
suvórov is offline
http://tauquil.com/archives/2006/01/...windows-vista/
Oud 03-09-2006, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Fake schreef op 03-09-2006 @ 13:51 :
oh en ik nam reason slechts als voorbeeld, slecht voorbeeld ook wat dat is idd een programma wat ik ook nog nooit heb zien crashen.
Ik geloof graag dat OS X stabieler is. Hoop het iig.

Windows maakt nog altijd een rotzooi in het register en in de verschillende windows directories. Plus C:, D:, E: is echt een verouderd systeem, ben benieuwd wanneer ze daar mee kappen.
Oud 03-09-2006, 12:59
Otis
Otis is offline
jongens ik vind deze discussie saai
Oud 03-09-2006, 12:59
Back Door Man
Back Door Man is offline
ik ook
Oud 03-09-2006, 13:01
Verwijderd
ja ik ben benieuwd hoe ze het in Vista allemaal gaan aanpakken, wat ook nog steeds een probleem is dat ze weigeren om veel essentieele source-code vrij te geven. als ze dat zouden doen zou er een veel soepelere samenwerkingen tussen verschillende os-en kunnen zijn en zou veel software binnen windows beter kunnen functioneren.
Oud 03-09-2006, 13:01
Verwijderd
Heheheh.

Btw. Als je een live preview van een filmpje in de taskbar, doorzichtige vensters en sportuitslagen in je scherm serieuze verbeteringen vindt ben je echt geen serieuze computeraar.

Laatst gewijzigd op 03-09-2006 om 13:03.
Oud 03-09-2006, 15:22
Citaat:
Bardamu schreef op 03-09-2006 @ 13:53 :
By the way. Het is niet onmogelijk om je kleurweergave te calibreren op een pc hoor.

of heb je daar slechte ervaringen mee gehad?
Ja dat is het eerste wat je moet doen als je zelf prints maakt. Het is onmogelijk om daar een goede ervaring mee te hebben. Ik kreeg les in dat soort onzin, slaapverwekkend.
Oud 03-09-2006, 15:35
suvórov
suvórov is offline
Bedrijven huren serieus mensen in voor het callibreren van monitoren.
Oud 03-09-2006, 15:36
Craig Rogen
Craig Rogen is offline
een date met een chick
Oud 03-09-2006, 17:28
reine claude
reine claude is offline
Citaat:
Mijns. schreef op 03-09-2006 @ 12:22 :
nieuwe eastpack
mijn rijbewijs (nouja, ouders die het betalen)
kaartjes voor naar belle & het beest
kaartjes voor naar marc marie huijbregts
25 euro aan h&m bonnen
20 euro aan only bonnen
Tjitske Jansen - Het moest maar eens gaan sneeuwen
Youp van 't Hek - Komen en gaan
Het Impressionisme van Tashen
Lars Saabye Christensen - Yesterday
Haye van der Heyden - Ooo wat is het fijn om getrouwd te zijn
Kluun - Komt een vrouw bij de dokter
Bart Römer - De Veenheks
22,50 euro aan etos bonnen
15 euro aan dixons bonnen
40 euro aan cd bonnen
10 euro aan boekenbon
ongeveer 90 euro
armbandje met blauwe stenen
ding voor aan mijn telefoon
allemaal dingen voor als ik op kamers ga (blikopener enzo)
2 franse modetijdschriften
hele gave zilveren armband

jarig zijn is leuk \0/
Wtf

Ik wil ook weer jarig en/of verwend zijn.
Oud 03-09-2006, 17:31
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
reine claude schreef op 03-09-2006 @ 18:28 :
Wtf

Ik wil ook weer verwend zijn.
idd, ik kan me niet herinneren dat ik ooit zóveel gekregen heb voor m'n verjaardag.
Oud 03-09-2006, 17:33
Je bent al verwend als je alleen al je rijbewijs krijgt van je ouders.
Oud 03-09-2006, 17:35
Carn
Carn is offline
Citaat:
P.TIL schreef op 03-09-2006 @ 18:33 :
Je bent al verwend als je alleen al je rijbewijs krijgt van je ouders.
daarom heb ik m ook nog niet.
Oud 03-09-2006, 17:36
ZerO
ZerO is offline
ik vind het wel opvallend dat ze behoorlijk wat kadobonnen heeft gekregen. Mijns begeeft zich in kringen vol fantasieloze mensen.
Oud 03-09-2006, 17:38
Larry Flint
Larry Flint is offline
ik zou er geen problemen mee hebben
Oud 03-09-2006, 17:39
reine claude
reine claude is offline
Juist, liever een cadeaubon dan iets wat je eigenlijk niet wil hebben.
Oud 03-09-2006, 17:41
ZerO
ZerO is offline
persoonlijk vind ik het vreselijk, het komt zo ongeintereseerd over
Als het je buurvrouw is ok logisch maar van vrienden of naaste familieleden zou ik het behoorlijk irritant vinden.

Regels voor berichten