Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2006, 21:52
Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Iemand die hier last van heeft? Ik had t vroeger altijd heel erg. Moest altijd keihard huilen als er een clown in de buurt was. En nu nog steeds, als ik een clown zie loop ik er altijd met een hele grote boog voorbij. Heel erg vreemd eigenlijk...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2006, 22:23
KreZor
KreZor is offline
Volgens mij kan dat nooit echt een probleem zijn, tenzij je bij het circus wilt ofzo.
Oud 31-08-2006, 22:23
fractuur
fractuur is offline
Same here. Ik kon niet naar poppenkasten, en op Bassie na kon ik geen clown op tv of ergens om me heen velen..
Oud 31-08-2006, 22:29
Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Is inderdaad niet echt een heel groot probleem ofzo. Maar had weleens gehoord dat eigenlijk best veel mensen dat hebben en dat ze zelfs daardoor een of ander festival in Engeland een ander thema hadden gegeven. T thema was eerst iets van circus, maar dan zouden veel mensen niet komen omdat anderen dan weer als clown zouden gaan... En ik moet zeggen dat ik inderdaad ook liever niet naar circus-thema feestjes ofzo ga (denk aan Limburgs carnaval)...
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 22:36
Vice
Vice is offline
Volgens mij hebben heel veel mensen angst voor clowns. Iedergeval, je hoort het net zo vaak als angst voor spinnen bijvoorbeeld. Niet iets om je zorgen over te maken, lijkt mij.
Oud 31-08-2006, 22:44
ecrivaine
ecrivaine is offline
Een clown is in feite in en in triest. Dat voel je. Een geschminkte lach versterkt dit beeld alleen maar.
Oud 31-08-2006, 23:52
Schranktür
Schranktür is offline
Huhu.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 10:27
Stefanie
Stefanie is offline
Ben je daar bang voor omdat je vroeger iets naar hebt meegemaakt?

Mijn vader maakte mijn broertjes wel eens bang met de clown op de kermis. Het was een gigantisch ding (vergeleken met een gewone clown) en als ze dan vervelend waren haalde hij die clown erbij. Erg gemeen, maar wel effectief (al ben ik geen voorstander). Als we dan op de kermis waren begonnen ze te gillen en te tieren als ze die clown zagen, zo zielig...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 12:42
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
KreZor schreef op 31-08-2006 @ 23:23 :
Volgens mij kan dat nooit echt een probleem zijn, tenzij je bij het circus wilt ofzo.
Hahah, sorrie, offtopic, maar deze vond ik gewoon humor..
Oud 01-09-2006, 17:31
Ann
Ann is offline
ik ben niet bang voor clowns in het speciaal. Mijn vader heeft een clownsbeeldje die heel vies kijkt, dat is wel weer eng, dat ding lijkt iets duisters te hebben
Oud 01-09-2006, 20:19
Zwoek
Zwoek is offline
Ik vind ze ook niet fijn. Het zijn rare dingen.
Oud 01-09-2006, 20:26
Hagel
Hagel is offline
heb ooit gelezen dat kinderen met angst voor clowns doorhebben dat het mensen zijn die zich anders voordoen dan ze echt zijn. klinkt op zich logisch
Oud 01-09-2006, 20:39
sgaapje
sgaapje is offline
Ik ben er niet echt bang voor, maar ik voel me wel altijd ongemakkelijk als ik er één zie. En als het kan ontloop ik ze liever (dus niet naar het circus ofzo).

Ik heb het idee dat dit komt doordat ik op jonge leeftijd de film It heb gezien, daar was ik toen verschrikkelijk bang voor en heb ik lang nachtmerries van gehad
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 21:27
Verwijderd
Citaat:
ecrivaine schreef op 31-08-2006 @ 23:44 :
Een clown is in feite in en in triest. Dat voel je. Een geschminkte lach versterkt dit beeld alleen maar.
So true

Clowns zijn het vleesgeworden kwaad. Ze maken mensen aan het lachen met verdriet. Clowns zijn gewoon enorm kwaadaardig, daar hoef je geen medische term voor te hebben om dat te begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 22:54
Verwijderd
Nooit last van gehad eigenlijk.
Maar waarom zijn mensen die coulrophobie hebben eigenlijk bang voor clowns? * nieuwsgierig * Ik kan me inderdaad voorstellen dat je er nare associaties mee hebt als je bijv It hebt gezien, maar verder?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 22:57
Verwijderd
Ik had vroeger wel erg last van angst voor clowns. Dat kwam door allerlei enge verhalen enzo. Een clown is inderdaad diep en diep triest, vroeger hing er voor mijn gevoel altijd een luguber sfeertje bij een clown. Het was niet zo erg dat je het acute coulrophobie kon noemen, maar erg bang voor clowns was ik zeker.

Nu ben ik daar gelukkig over heen, maar toch wel interessant om na over te denken. Ik erger me vaak aan mensen die dat soort fobieën niet als echte angsten zien, maar laat ze maar praten. Je zou maar een acute paniekaanval krijgen omdat je een clown ziet, dat is echt niet grappig.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 23:36
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 01-09-2006 @ 23:57 :
Een clown is inderdaad diep en diep triest
Waarom?

Ik vraag me trouwens af of de mensen die hier last van hebben dat alleen hebben bij clowns met schmink of ook bij een clown die bijv alleen een rode neus draagt.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 11:35
Verwijderd
Clowns maken plezier van ellende, dat is het kwaadaardige ervan.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 11:37
Verwijderd
Bij mij was het ook omdat de schmink en neus het gezicht verbergt.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 12:14
herz
herz is offline
clowns zijn leuk. behalve cliniclowns, dat zijn kankerlijers
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 12:23
juno
juno is offline
Komt misschien door Oude Pekela (een sexschandaal waar de hele kinderbevolking van dat dorp zei misbruikt te zijn door een clown en het boek IT van Stephen King, waar de clown ook kindertjes opvrat inplaats van aan het lachen te maken) in de late jaren tachtig.

Goh, hoe een boek en een sexschandaal een hele nieuwe fobie in het leven kunnn roepen. King heeft wat op zijn geweten zeg. In mijn tijd was er niets bedreigends of engs aan een clown.
Maar ja,mijn tijd, dat was zelfs vóór Bassie.....

Laatst gewijzigd op 02-09-2006 om 12:28.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 12:34
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-09-2006 @ 12:35 :
Clowns maken plezier van ellende, dat is het kwaadaardige ervan.
Niet allemaal.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 12:34
Verwijderd
Citaat:
herz schreef op 02-09-2006 @ 13:14 :
clowns zijn leuk. behalve cliniclowns, dat zijn kankerlijers
Goh, heb je die helemaal zelf bedacht?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 18:30
Verwijderd
Te verleidelijk

Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 19:14
Rockbottom
Rockbottom is offline
Ik ken best veel mensen die niet echt heel angstig zijn voor clowns maar zich niet enorm comfortabel voelen bij dat soort figuren in de buurt.
Ken overigens wel een 4-jarig jongetje wat er zonder enige aanleiding als de dood voor is en spontaan begint te krijsen als ie een clown ziet [zelfs die in de BeterBedfolder ]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2006, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 02-09-2006 @ 19:30 :
Te verleidelijk

[afbeelding]
Anders rot je even op?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 21:22
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Twee weken na 'It', ja, toen was het wel weer over.
Oud 03-09-2006, 20:32
Noínden
Noínden is offline
Herkenning!

't is bij mij pas later op komen zetten, trouwens. Als kind was ik niet echt bang voor clowns, maar ik heb ook nooit om ze kunnen lachen. Inmiddels vind ik ze wel echt eng. Maar eigenlijk alleen als ze in levende lijve voor me staan en soms als ze op tv zijn (zoals ook de BeterBed-clown, wat een monster). Maar IT kan ik dan weer wel gewoon lezen (zien is lastiger), dat is minder 'werkelijk'.
Oud 03-09-2006, 22:09
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Tja, zoals in vele gevallen ga ik met Noínden mee hierin.
Vroeger ging het wel, maar nu trek ik die dingen echt niet. De ergste: CliniClowns, die vallen aan als je zwak bent. Heb die gozer die laatst bij me wou komen fondswerven ook wel even goed op zijn nummer gezet.

Zeer eng: het masker wat momenteel in de feestzaak in de Folkingestraat, Groningen hangt...
Oud 03-09-2006, 22:11
Verwijderd
haha dat plaatje, lekker voorspelbaar maar ik moest wel lachen
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 23:48
Verwijderd
Citaat:
Morgan le Fay schreef op 03-09-2006 @ 23:09 :
De ergste: CliniClowns, die vallen aan als je zwak bent. Heb die gozer die laatst bij me wou komen fondswerven ook wel even goed op zijn nummer gezet.

Jij hebt hoogstwaarschijnlijk als kind geen dodelijke ziekte gehad dus en daardoor ervaren hoe fantastisch het werk van een cliniclown is?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 01:11
squat
squat is offline
Clowns zijn mensen met schmink op hun gezicht die anderen aan het lachen proberen te maken. Ik vind ze niet grappig maar verder zie ik geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 13:25
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 02-09-2006 @ 19:30 :
Te verleidelijk

[afbeelding]
Voorheen vond ik ze wel grappig, nu vertrouw ik ze niet meer door die klotehommel hierboven
En als ze dan naar me toe kwamen (toen ik nog klein was natuurlijk) met een ballon of iets lekkers, dan wilde ik het niet aannemen en keek ik heel boos naar ze. En natuurlijk snapten ze het nóóit!!
Oud 04-09-2006, 13:25
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
Nala schreef op 04-09-2006 @ 00:48 :

Jij hebt hoogstwaarschijnlijk als kind geen dodelijke ziekte gehad dus en daardoor ervaren hoe fantastisch het werk van een cliniclown is?
Oud 04-09-2006, 16:01
Verwijderd
cliniclowns zijn helden, de rest errrm
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 16:52
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Bestaat er ook een pantomimespeler versie van deze fobie?
Oud 04-09-2006, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Nala schreef op 04-09-2006 @ 00:48 :
Jij hebt hoogstwaarschijnlijk als kind geen dodelijke ziekte gehad
"Hoogstwaarschijnlijk"
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 04-09-2006 @ 17:52 :
Bestaat er ook een pantomimespeler versie van deze fobie?
Die hoeft niet benoemd te worden, want iedereen haat mimespelers al.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 20:07
Tonnie B.
Tonnie B. is offline
Ja, hierrr, ik heb een ontzettende hekel aan clowns.
Die rode neus die ze opdoen vind ik het állerergst. Ook kan ik er niet tegen dat ik hun gezichtsuitdrukking niet kan zien, ze van die belachelijke gekleurde kleren aanhebben; waar is het voor nodig? Verder vind ik het nogal een naar idee dat er enge / onaardige mensen achter dat hele 'masker' kunnen zitten.
(Nou moet ik zeggen dat ik so wiezo moeite heb met verkleden, ik vind het gewoon echt niet grappig.)

Ik kan écht niet om clowns lachen, ik vind ze tenenkrommend, beschamend en eng.
Oud 04-09-2006, 22:15
Vip3r
Vip3r is offline
Soms dragen de clowns een hoge hoed, en spelen ze viool. Dan stoppen de kleine kindertjes heel hard, de hoge hoed, en de viool, iiiiin de KONT van de clown!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 22:26
Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 04-09-2006 @ 23:15 :
Soms dragen de clowns een hoge hoed, en spelen ze viool. Dan stoppen de kleine kindertjes heel hard, de hoge hoed, en de viool, iiiiin de KONT van de clown!
Haha, that's the way
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 23:38
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 04-09-2006 @ 17:57 :
"Hoogstwaarschijnlijk"
Ik zou het verdorie eens kunnen zeggen tegen iemand die wel dodelijk ziek was als kind, dan sta ik daar mooi met mijn opmerking

Citaat:
Tonnie B. schreef op 04-09-2006 @ 21:07 :
Ja, hierrr, ik heb een ontzettende hekel aan clowns.
Die rode neus die ze opdoen vind ik het állerergst. Ook kan ik er niet tegen dat ik hun gezichtsuitdrukking niet kan zien, ze van die belachelijke gekleurde kleren aanhebben; waar is het voor nodig? Verder vind ik het nogal een naar idee dat er enge / onaardige mensen achter dat hele 'masker' kunnen zitten.
(Nou moet ik zeggen dat ik so wiezo moeite heb met verkleden, ik vind het gewoon echt niet grappig.)

Ik kan écht niet om clowns lachen, ik vind ze tenenkrommend, beschamend en eng.
En als ze alleen een rode stip op hun neus hebben dan, zijn ze dan nog eng?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 18:00
Tonnie B.
Tonnie B. is offline
Citaat:
Nala schreef op 05-09-2006 @ 00:38 :
ja, misschien iets minder, maar alsnog angstaanjagend.

ik kan me ook niet voorstellen dat je clowns wél leuk kan vinden.
kunnen mensen die ze niet eng vinden zich voorstellen dat je ze eng vind, of is het voor jullie totaal onbegrijpbaar?
Oud 05-09-2006, 20:14
Amma
Amma is offline
Clowns zijn inderdaad eng. Ik denk ook omdat het iets is waar vooral kinderen blij van zouden moeten worden en een veilig gevoel van zouden moeten krijgen. Daar kan je heel spottend iets engs van maken. (zoals in de film The Grudge, waar die vrouw wordt aangevallen door zo'n eng kind terwijl ze onder de dekens in bed ligt, zelfs daar ben je niet veilig)

Ik heb heel af en toe nog wel eens een nachtmerrie gebaseerd op:
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Nala schreef op 05-09-2006 @ 00:38 :
Ik zou het verdorie eens kunnen zeggen tegen iemand die wel dodelijk ziek was als kind, dan sta ik daar mooi met mijn opmerking

Als het een dodelijke ziekte was, kun je het tegen hun botten zeggen
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 15:31
Vip3r
Vip3r is offline
Ik heb, een hele erge hekel, aan CLOWNS! Met hun rooie neuzen, en hun lange schoenen. EN, hun flauwe grapjes. Ik wil ze, heel erg graag... PIJN DOEN! In mijn dromen worden de clowns gemarteld, door kleine kindertjes, met lederen broekjes.

Soms hebben de clowns een wit gezicht, en een bloem.
Dan stoppen de kleine kindertjes, heel hard, de boem, in de kont van de clown!
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 15:36
akumabito
akumabito is offline
....en hoe zit het dan met mime spelers? OOk beschilderd, maar niet echt clowns.. volgens mij roepen die meer geweldadige reacties op ipv angst..

...everybody hates the mime.
Oud 06-09-2006, 16:58
Roadrunner
Roadrunner is offline
ik ging vroeger altijd gillen als ik de plaaggeest zat bij bassie en adriaan
Oud 06-09-2006, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Tonnie B. schreef op 05-09-2006 @ 19:00 :
ja, misschien iets minder, maar alsnog angstaanjagend.

ik kan me ook niet voorstellen dat je clowns wél leuk kan vinden.
kunnen mensen die ze niet eng vinden zich voorstellen dat je ze eng vind, of is het voor jullie totaal onbegrijpbaar?
Een vriendin van mij is een goochelende ballonnenclown en ik vind het echt super om haar in actie te zien op kinderfeestjes. Kan daar zelf ook ontzettend vrolijk van worden. En ik ben niet altijd gek op clowns, ze zijn niet altijd even leuk, maar vorig jaar in Enschede zag ik er eentje die ik echt helemaal fantastisch vond!
Een clown hoeft voor mij niet perse iemand te zijn met schmink, rare pruik en grote schoenen, maar iemand met dus bijv een rode stip op zijn neus die mij aan het lachen maakt is ook clown.

En daarom stel ik ook zoveel vragen hier. Ben heel nieuwsgierig naar wat precies dat is wat een clown eng maakt voor sommige mensen. Ben er zelf nooit bang voor geweest en kan het me ook niet echt voorstellen.

Citaat:
Morgan schreef op 06-09-2006 @ 15:15 :
Als het een dodelijke ziekte was, kun je het tegen hun botten zeggen
Je hoeft niet per definitie te sterven aan een dodelijke ziekte, je kan beter worden. (van die geweldige wonderverhalen die je dan in die 'je gelooft je ogen niet'-programma's ziet.)
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 19:31
Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Citaat:
akumabito schreef op 06-09-2006 @ 16:36 :
....en hoe zit het dan met mime spelers? OOk beschilderd, maar niet echt clowns.. volgens mij roepen die meer geweldadige reacties op ipv angst..

...everybody hates the mime.
Dat roept inderdaad agressie op... Dat zogenaamd zielige gedoe, maar bang ben ik er niet voor.

Bij clowns is het vooral gewoon het feit dat je niet weet wie er achter dat geschilderde gezicht, die gekleurde kleren en grote schoenen zit, maar dat je ondertussen wel leuk mee moet doen terwijl die persoon je dus voor gek zet voor een grote groep, of je nu wilt of niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten