Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2006, 16:18
Nijn*
Nijn* is offline
Leuke dag vandaag. De lessen waren fijn, gezellig, de tussenuren ook. En bovenal heb ik eventjes een klein gesprekje met M. gehad. Nog lang niet alles verteld wat ik wilde vertellen, maar hier ben ik al zo blij mee. Toen ik net naar huis liep vanaf de bushalte, voelde ik me ineens zó intens gelukkig, ik kreeg mijn glimlach echt niet meer van m'n gezicht af! Nu neemt dat gevoel al weer af, maar het was er wel! Ik kan dit allemaal wel, het komt allemaal wel goed met mij.
Oud 04-09-2006, 16:21
ilse
ilse is offline
Citaat:
Ashamed schreef op 04-09-2006 @ 16:12 :
weet je wat stom is: hyperventilatie!!
ik ken het ja, heb soms echt gevoel dat ik dood ga dan
gelukkig weetik de laatste tijd beter hoe ik ervan af kan komen.. succes..

pff, ik wil gewoon even niet aan hem denken.. het spookt de hele tijd rond in mijn hoofd, waarom heb ik dan ook geantwoord dat ik em vanavond wel ff zal bellen,... nu wacht ik de hele tijd op vanavond en ik wil hem niet eens bellen
Oud 04-09-2006, 16:35
Roosje
Roosje is offline
Hiephoi, ik verneuk mijn laatste vakantiedag met een heleboel muziek en gepieker over wat-nu?. En dan nog lopen zeiken dat ik niet naar school wil. Ja, kom op dan, doos, ga iets doen.
Oud 04-09-2006, 16:35
Verwijderd
verkouden enzo, maar verder is alles prima! Zometeen wat huiswerk maken, eten en dan gaan sporten en dan nog meer huiswerk maken. Voor morgen maak ik gewoon een compleet dagschema waarin ik plan wanneer ik wat ga doen én wat ik ga eten de hele dag door . Ja, ik ga orderlijker leven .
Oud 04-09-2006, 16:38
farai
farai is offline
@moon: believe me, I've been there, heb ook op dat punt gestaan. Snap ook dat mensen zm soms als enige uitweg zien. Heb ook met de pillen in mn hand gezeten en enkele geslikt, gelukkig niet meer. Maar mensen die écht hele doosjes achterover kappen zijn gewoon gek. Zelfs ik, die toen best ver weg was zou nooit zoveel geslikt hebben, ook ni ask nog verder weg was geweest, zou het nooit durven.
Oud 04-09-2006, 16:52
IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:
~oceangirl~ schreef op 04-09-2006 @ 16:38 :
@moon: believe me, I've been there, heb ook op dat punt gestaan. Snap ook dat mensen zm soms als enige uitweg zien. Heb ook met de pillen in mn hand gezeten en enkele geslikt, gelukkig niet meer. Maar mensen die écht hele doosjes achterover kappen zijn gewoon gek. Zelfs ik, die toen best ver weg was zou nooit zoveel geslikt hebben, ook ni ask nog verder weg was geweest, zou het nooit durven.
Tuurlijk is het niet verstandig en op het gekke af, maar dan nog vind ik het niet vriendelijk, of laten we zeggen niet gepast om zo'n opmerking te plaatsen. Als iemand dik is, zeg je toch ook niet meteen "jezus wat ben je dik". Als iemand traag van begrip is ook niet "shit wat ben je dom" etcetera, etcetera.
Oud 04-09-2006, 17:00
Nijn*
Nijn* is offline
@ ~oceangirl~ : als je zelf op zo'n punt hebt gezeten zou je toch zeggen dat je niet op die manier zou oordelen. Dat jij nou niet verder wilde/durfde gaan, wil toch niet zeggen dat een ander dat ook niet zou kunnen/durven/willen doen? Waarom zou iemand die een heel doosje wegslikt wel gek zijn en iemand die een paar pillen slikt maar vervolgens niet doorgaat niet gek zijn? De intentie is dan toch hetzelfde of ben ik nu gek? Het plan blijft hetzelfde, de ene voert het alleen iets verder door dan de ander. Sorry maar ik vind je opmerking erg vaag.
Oud 04-09-2006, 17:17
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Zometeen weer sport. Ik ga opzeggen, maar ik moet doorsporten tot de verloop van de opzegtermijn. Bagger, ik wil van de week beginnen met zwémmen en niet eerst een maand sporten terwijl ik dat niet wil. Buh, en ik wil een leuke klas, ik wil een leuk rooster.
Oud 04-09-2006, 18:01
Redhair
Redhair is offline
@Discussie over gek zijn,
Ik vind iemand die kinderen op deze kankerwereld zet gekker dan iemand die er bewust voor kiest af te gaan in plaats van weg te rotten, alleen die keuze kan je nog niet goed maken op je zestiende. Ook al heb je veel ellende mee gemaakt, je weet nog niet precies wat het leven je te bieden heeft.
Maar iemand die een overdosis pillen neemt is echt niet gekker dan mensen die kinderen nemen zonder ze veel te bieden te hebben, helemaal in deze wereld.

On:
Ik kijk in elke ruit, in elke spiegel. Vroeger walgde ik dan, ik keek niet eens. Nu wel. Ik vind mezelf mooi, stoer, ik ben tevreden. Ik ben verliefd op J., hij is verliefd op mij, volgende week dinsdag naar school, die avond naar een optreden van Infadels hier in de stad, lekker dansen met D..
Neem dan een avond geen medicatie, gewoon lekker gek doen.
Oud 04-09-2006, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Redhair schreef op 04-09-2006 @ 18:01 :
@Discussie over gek zijn,
Ik vind iemand die kinderen op deze kankerwereld zet gekker dan iemand die er bewust voor kiest af te gaan in plaats van weg te rotten, alleen die keuze kan je nog niet goed maken op je zestiende.
Daar ben ik het niet mee eens, voegde ze lekker nuttig toe
Oud 04-09-2006, 18:28
Verwijderd
Ik heb het uitgemaakt. En ik trek het heel slecht. weet dat het het beste zo is maar mijn hart huilt. En niemand heeft echt begrip omdat ik toch degene ben die het heeft uitgemaakt maar toch doet het zon pijn om iemand te kwetsen en iemand te missen.
Oud 04-09-2006, 18:34
Verwijderd
Het houd ook niet op he nu dit ook weer......gvd waarom????:''(
Oud 04-09-2006, 19:02
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik ben toch wel blij dat ik voor nog zo'n schooljaar heb gekozen. De mensen zijn leuk (veel leuker dan vorig jaar), de sfeer is fijn, het gebouw is kinky, de leraren erg tof... Ja gaaf!

Vind alleen mijn aanhang wat minder. Leuke jongens en meisjes hoor, maar ze zijn zo opdringerig als wat. Wááah!
Oud 04-09-2006, 19:16
darkfairy
darkfairy is offline
nog verwarrender
Oud 04-09-2006, 19:27
Verwijderd
Eerste dag ging eigenlijk best goed. Ook nog wat dingen geregeld na college, nu wel moe. Ik hoop dat ik me nog even zo blijf voelen.
Oud 04-09-2006, 19:47
darkfairy
darkfairy is offline
pff wat een dag stage ging redelijk
eten ging kut op stage
verder was et wel gezellig
en nou voel ik me raar
Oud 04-09-2006, 20:12
Verwijderd
Ik word hier zooo ziek van al die mesnen die maar door zeiken over dat eten. Oooh ik ben zo zwaar oooh straks kom ik aan ooooh eten is zoooo moeilijk. Ajb eet gewoon

ot:
morgen intro, lekker weekje weg
Oud 04-09-2006, 20:15
kroot
kroot is offline
tsja tijdens de lunch bij therapie: of ik ook niet naar een boterham meer kon. Ik begon spontaan te stotteren. Dus echt niet!
Voor den rest koppijn, maar ik weet denk ik waardoor dat komt, omdat ik mijn medicijnen nog niet genomen heb. Ga ik dus dalijk doen. Net de foto's van de vakantie opgehaald. Zitten wel leuke bij, maar sommigen zijn echt vaag.
Ik heb in mijn winkel een digitale piano verkocht van 750,- ! Hehe eindelijk. En nog wel aan mijn oude middelbare school 75 km verderop in Breda. We gaan hem morgen brengen.
Oud 04-09-2006, 20:34
Verwijderd
Wauw! Een huisgenoot heeft een poetsrooster gemaakt en meteen het toilet schoongemaakt!
Oud 04-09-2006, 20:54
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
Anneka schreef op 04-09-2006 @ 20:12 :
Ik word hier zooo ziek van al die mesnen die maar door zeiken over dat eten. Oooh ik ben zo zwaar oooh straks kom ik aan ooooh eten is zoooo moeilijk. Ajb eet gewoon
Al die mensen doen het ook niet voor hun lol hoor. Ik word zo ziek van die mensen die zoiets zeggen, die niet weten of kunnen inbeelden hoe het is om jaren lang gevangen te zijn in die dwangmatige en obsessieve gedachtes.

On:
Fucking stoned, nog stoneder dan zaterdag. Dit typen duurt dan ook echt lang.
Eerste keer sinds maanden geleden dat ik weer fout ging. Het werkt zo demotiverend. Wat is nou toch erger? Met pep jezelf kapot maken maar je vaak goed voelen of met boulimisch gedrag jezelf kapot maken en je vaak kut voelen?

Net even bij J. geweest, eerst ging ik even bij K. zitten. Gevraagt wat hij dit weekend op een feestje gesnoven had. Gehad over de verlanging naar pep, dat we allebei hebben.
Ik wilde J. vertellen dat ik zaterdag weer heb gehad, maar, goede smoes, het was te fijn. Ik wilde die verliefde, lachende ogen niet zien veranderen naar verdrietige ogen.
We lagen tegen elkaar aan, probeerden cabaret te kijken, maar we keken meer naar elkaar.
Dat is zo intiem, tegen elkaar aan liggen en elkaar aankijken, blijven aankijken.

Pff, verliefd verliefd verliefd stoned stoned stoned
Oud 04-09-2006, 20:55
darkfairy
darkfairy is offline
afwachten dan maar wie weet
Oud 04-09-2006, 21:59
Ann
Ann is offline
Vandaag naar step up geweest met R super gezellig, ik heb haar een beetje verteld over de problemen. Dat deed me goed. We hebben het over jongens en meisjes gehad... toen ik begon over zoenen met een willkeurig meisje werd ze wel heel stil... of bedenk ik me nu de meest vreemde dingen...

Nou ja, het is al eerder gebleken dat niets onmogelijk is. Met M is het ook gelukt alleen kreeg ik J er toen bij... en dat vind ik minder... Maar de liefde met haar: M bedrijven is heerlijk.. en J, hem neem ik maar voor lief...

Waar ben ik in vredesnaam mee bezig...

Stiekem baal ik nog steeds dat het vrijdag niet is gelukt.
Oud 04-09-2006, 22:01
Ann
Ann is offline
Citaat:
moon schreef op 04-09-2006 @ 15:25 :

@minitokje: Heel veel sterkte toegewenst! Ik vind het heel erg voor je dat je het leven zo waardeloos vindt. Ik herken dat ook, maar ik ben daar weer aardig bovenop gekomen. Ik hoop dat dat bij jou ook zo zal gaan.
Dank je... ik hoop het ook, we gaan vandeweek naar de psychiater toe om het over eventuele opname te hebben. Mja zit nu in mijn examenjaar. kutzooi

Laatst gewijzigd op 04-09-2006 om 22:25.
Oud 04-09-2006, 22:10
Faerie
Faerie is offline
Ok ik mag dus niet bij haar in het groepje. Echt ontzettend balen dus! Maarja hij zei: 'als ik het voor jullie zou doen zou ik dat voor iedereen moeten doen en dat werkt ook niet, je moet gewoon eerst je groepje even beter leren kennen'. En als het echt niet meer gaat in mijn groepje mag ik het nog een keer aan hem vragen, maar zo extreem erg is het nu ook weer niet dus tja..Vandaag viel echt reuze mee met m'n groepje, het zijn wel gewoon heel aardige mensen, maar ik mis echt de gezelligheid, en een maatje. Ik weet zeker dat wij erg goede vriendinnen zouden zijn geworden, maar we hebben nu ook afgesproken om samen gewoon leuke dingen te gaan doen! Pff maar ik had vandaag wel genoeg van die Studieloopbaanbegeleiding shit, waar the hell is dat voor nodig? Moet je een paar succesverhalen uit je leven gaan vertellen, ik weet er dus geen een, en ik zou ook niet weten waar dit belangrijk voor is gelukkig interesseert de rest me wel. Thuis gaat het nu ook even heel lekker, met de nadruk op even.. dat kan hier binnen 5 minuten omslaan, maar ik voel me er wel echt beter door.
Oud 04-09-2006, 22:14
duivelaartje
duivelaartje is offline
Gedichtjes inschrijven is leuk. Vanmiddag een mooi gebonden boek gekocht met melkwitte bladzijdes. De voorkant is roze met witte bloemen. Hier ga ik al m'n gedichten inschrijven die ik nu overal en nergens bewaar. Inclusief datum, eventueel thema's of een echte inspiratiebron (plaatjes, muziek). En deze dan m'n hele leven gebruiken om gedichten in te schrijven. Lijkt me zo leuk om te zien hoe ik kan groeien! Met verhalen is het lastig om ze zo te bundelen, maar juist bij gedichtjes vind ik het leuk. Verschillende handschriften, aangepast aan de stemming van het gedicht en verandert in de loop van de tijd. <3
Oud 04-09-2006, 22:15
Nijn*
Nijn* is offline
Net uiteten geweest met mama, was heel gezellig. Voel me weer net zo gelukkig als vanmiddag. Zometeen tassen inpakken voor morgen, heb zelfs weer zin in school. Jep, dat gesprekje met M. deed me ontzettend veel goed.
Oud 04-09-2006, 22:22
Redhair
Redhair is offline
Fucking paranoide, negatief en down opeens. Kut joints.
Oud 04-09-2006, 22:38
rare kwast
rare kwast is offline

dat dus..
Oud 04-09-2006, 22:39
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
srry, hoor.. maar dat is nou eenmaal niet voor iedereen makkelijk.
Oud 04-09-2006, 22:42
fractuur
fractuur is offline
WHAAAAAAAAAAAA!!!!! Ik ben zo gelukkig!!!! Ik heb een lieve vriend, en superlieve vriendinnen, en een leuke studie..

Oud 04-09-2006, 22:47
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 04-09-2006 @ 22:39 :
srry, hoor.. maar dat is nou eenmaal niet voor iedereen makkelijk.
Nee, maar ook zij mag haar gedachten uiten. Het moet niet zo zijn dat zij zich extra moet gaan inhouden om alle tere zieltjes hier te beschermen. Voor andere mensen is het weer vervelend te lezen hoe gelukkig iedereen is, voor weer andere mensen is het vervelend om te lezen hoe kut het wel niet is, zo is er voor iedereen wat en ik vind dat zij net zoveel recht heeft te balen van mensen die constant zeuren over eten en aankomen, als de mensen die zeuren of het eten en aankomen of willen afvallen ed. Het blijft een forum, als je geen reactie of commentaar wil, moet je hier niet posten. Dat moet je dat doen op een besloten forum waar je zelf kunt kiezen wie je toevoegd, zodat daar alleen mensen zitten die je knuffelen en zeggen: goh wat kut voor je, knuffel hier, wat goed dat je wel 1 boterham hebt gegeten vandaag, ik ben trots op je...

Je begrijpt mijn punt wel. Het is niet tegen jou gericht, maar in het algemeen.
Oud 04-09-2006, 22:49
Roosje
Roosje is offline
Ja. Ik wil weer paardrijden en nergens aan denken. Waarom haak ik altijd af als het moeilijk wordt?

Hoewel het deze keer misschien beter zou zijn om af te haken. Ik wil niet, ik wil niet naar school, wil...
Oud 04-09-2006, 22:50
Gothic
Gothic is offline
1x zonder pijnstiller getraind, meteen weer super veel pijn, niet goed dus. Wat nu, blijven trainen met pijnstillers? Accepteren dat het pijn doen en rust houden? Want ik kan door, ik kan de pijn verbijten, ik kan conditioneel gewoon door, maar is het slim, nee natuurlijk is het niet slim en ben ik dom bezig en ben ik de slechtste patient ooit, daarom word ik ook dokter...
Oud 04-09-2006, 22:54
Verwijderd
bahbahbah. De douchebak hier is zo verroest dat de stukken eruit vallen... Ja, het wordt hoog tijd dat we met alle huisgenoten eens bij elkaar gaan zitten en wat dingen doornemen en daarna moeten we maar eens een brief naar de huisbazin schrijven dat ze in ieder geval eens begint die badkamer op te knappen. Daarna de rest van het huis . Of misschien moet ik gewoon op zoek gaan naar een andere kamer... Daar bij anti-kraak... Misschien moet ik het daar toch nog maar eens over hebben.
Oud 04-09-2006, 23:32
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Gothic schreef op 04-09-2006 @ 22:47 :
Nee, maar ook zij mag haar gedachten uiten. Het moet niet zo zijn dat zij zich extra moet gaan inhouden om alle tere zieltjes hier te beschermen. Voor andere mensen is het weer vervelend te lezen hoe gelukkig iedereen is, voor weer andere mensen is het vervelend om te lezen hoe kut het wel niet is, zo is er voor iedereen wat en ik vind dat zij net zoveel recht heeft te balen van mensen die constant zeuren over eten en aankomen, als de mensen die zeuren of het eten en aankomen of willen afvallen ed. Het blijft een forum, als je geen reactie of commentaar wil, moet je hier niet posten. Dat moet je dat doen op een besloten forum waar je zelf kunt kiezen wie je toevoegd, zodat daar alleen mensen zitten die je knuffelen en zeggen: goh wat kut voor je, knuffel hier, wat goed dat je wel 1 boterham hebt gegeten vandaag, ik ben trots op je...

Je begrijpt mijn punt wel. Het is niet tegen jou gericht, maar in het algemeen.
Dan nog. Moet je niet in dit topic komen, is bedoeld dat mensen over hun problemen kunnen uiten. Dat zou je 'zeiken'kunnen noemen ja, als mensen dat overal maar deden. In een topic als dit moet je niet zeuren.
Ga dan lekker naar de Kantine ofzo.
Oud 04-09-2006, 23:55
Verwijderd
Net terug.... jezus wat een avond..this echt niet leuk meer... *zucht*
Oud 05-09-2006, 00:47
Verwijderd
Oke.. msn naam weer normaal gemaakt....ben het nu allemaal gruwlijk zat!!!!! ik ga godverdomme mijn diploma halen!!!! kan mij het schelen..... als er vandaag of morgen ene komeetr in DONDERD is alles toch voorbij!!! tis MIJN leven... waarom moet ik zo moeilijk doen??? ineens zag ik het... Steve leefte toch ook voor de dieren? en nu ist ie dood... en waarom moet ik me druk maken om het feit dat ze vriendje heeft???????? ik hoop dat ze het ggeluk vindt, maar ik ga nu mijn eigen geluk achterna... denk maar niet dak me meer uit het veld laat slaan!!!

wat een gesprek wel niet kan doen....
Oud 05-09-2006, 01:01
Verwijderd
Altijd leuk die mensen de hun levensverhaal samenvatten in een depressieve zin en dat in een msnnaam zetten
Oud 05-09-2006, 01:06
Verwijderd
ik had dr alleen in staan dak er zo moe van werd allemaal, maar gebruik het niet meer zo... maar dacht zal ff me naam normaal neer zetten .... vanavond met een Counseler gepraat.. luchte erg op... ga hget allemaal maar anders aan pakken.. nou ja proberen,..nu moest ik verplichjt op msn komen van iemand om ff te vertellen hoe het was.. nou ja ff dan hoor...
Toch hoop ik nog ff berichtje te krijgen van iemand........ maar goed ik ga slapen adiosss

ff zeggen nog, kreeg net nog emaildje van iemand van een site waarik vroeger op zat, lieve vrouw is dat toch fijn dat er nog mesen aan je denken, moet zowaar huilen nu... maar goed fijn om ff dat mailtje te lezen

Laatst gewijzigd op 05-09-2006 om 01:29.
Oud 05-09-2006, 01:32
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
White Trash schreef op 05-09-2006 @ 01:01 :
Altijd leuk die mensen de hun levensverhaal samenvatten in een depressieve zin en dat in een msnnaam zetten
Dat doe ik ook wel eens... Gewoon omdat het er dan staat en ik het kan zien. (Klinkt misschien raar, maar oké...) Ik vind het wel mooi om gevoelens op te kunnen schrijven.
Oud 05-09-2006, 01:41
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Vandaag is echt zo'n dag met een dubbel gevoel. Ik was tevreden met de colleges die ik had ((ze waren heel interessant)), maar absoluut niet happy met de pauzes. Ik wist niet waar ik heen moest. Iedereen leek elkaar te kennen en ik stond er alleen voor. En van dat alleen maar wachten en wachten ging ik me na een tijdje echt diep ongelukkig voelen. En dan duren 15 tot 30 minuten lang... En bij de gedachte aan 1 uur en 15 minuten pauze binnenkort, word ik helemaal gek... Nog ee paar van die pauzes en ze helpen me regelrecht een nieuwe hevige depressie in .
Damn, moet dit zo nog een heel collegejaar? Dat houd ik echt niet vol...
Oud 05-09-2006, 06:54
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 04-09-2006 @ 23:32 :
Dan nog. Moet je niet in dit topic komen, is bedoeld dat mensen over hun problemen kunnen uiten. Dat zou je 'zeiken'kunnen noemen ja, als mensen dat overal maar deden. In een topic als dit moet je niet zeuren.
Ga dan lekker naar de Kantine ofzo.
Hee, als jij het recht hebt om te 'zeiken' over jouw shit, hebben anderen ook het recht te 'zeiken' over hun shit. Dus ook als mensen zich irriteren aan jouw shit, mogen ze dat zeggen. Niet meteen roepen dat je dan maar 'naar de kantine moet gaan' want dit is een openbaar forum, dus als jij niet tegen dit soort reacties kunt, die er altijd zullen zijn, is dat jouw probleem. Ik wil niet zeggen dat ik het een leuke reactie vind van Anneka, maar ook niet dat ik bijvoorbeeld jouw posts altijd geweldig vind. Daar gaat het ook niet om. Het mag hier staan, dat is het punt. En mijn god waarom meng ik me hierin.

OT: Zometeen therapie, ben doodmoe. Hoop dat het goed gaat, en dat ik nog met haar een gaatje kan vinden voor een tweede gesprek in de week (ivm school). Dan nog de hele dag lessen volgen, fietsen, yoga. Pff, ben nu al moe als ik er aan denk Maar positief denken: ik kan het best allemaal!
Oud 05-09-2006, 07:40
Ruudje
Ruudje is offline
van mij hoeft het niet meer
een aantal keren contact proberen te maken, zonder resultaat
helaasch pindakaasch
Oud 05-09-2006, 07:49
Verwijderd
Om even terug te komen op mijn eerdere post: ik heb zoals eerder gezegd net zoveel recht om neer te zetten dat ik me eraan erger, (afgezien van het feit dat het gewoon heel erg is wat er met eetstoornissen aan deh and is), net zoals dat iedere ander het recht heeft elk verhaal te bekritiseren. Zo kan ik talloze voorbeelden noemen van mensen die kritiek krijgen en wat ook gegeven mag worden.
Maar goed, als ik iemand beledigt heb door de inhoud, excuses.

ik ga nu een weekje weg, en keiveel zin in. Stiekem wel zenuwen. Hoe krijg ik alles op mn fiets, heb ik wel genoeg geld, krijg ik een leuk mentorgroep. Jeeeej gezonde spanning.
Oud 05-09-2006, 08:53
Hawahaai
Hawahaai is offline
Boem is au. En dat is het dus nog, al is de hoofdpijn wel wat gezakt. Was ook dom, om Vriendje stiekem een kusje te willen geven terwijl hij ergens anders mee bezig is. Toen kreeg ik dus een elleboog op mijn oog/wenkbrauw. Nu is mijn wenkbrauw een beetje dik, maar gelukkig niet blauw, en heb ik nog een beetje hoofdpijn, maar verder is alles weer oke. Dom, dom, dom van mij .
Verder baal ik er stiekem een beetje van. Ik wil graag zo goed beginnen op school, maar nu wordt het me al op 2 manieren moeilijk gemaakt: je moet een datum kiezen, ik steek mijn hand op (voor mezelf opkomen) en iedereen om me heen wordt uitgekozen voor de data die ik wil, en ik mag pas de aller-, allerlaatste keer... En dan komt daar nog bij dat iedereen uit de klas al een SLB-er toegewezen heeft gekregen, behalve een meisje en ik... En kennelijk is dat niet eens op alfabet gedaan. Misschien hebben ze met die 2 keer dat ze me hebben gezien al besloten dat ik niet aardig genoeg ben om bij hen in de begeleiding te zitten, ofzo. Het voelt in ieder geval niet als een fijne start...
Oud 05-09-2006, 08:55
Yana
Yana is offline
Ik was niet eens zo zenuwachtig op mijn introductie. Ik heb wat met mensen gepraat, heb een best leuk mentorgroepje en ik voel me niet echt heel erg buitengesloten. Maar God, wat voelde ik me extreem rot toen ik weer in de trein zat. Zoveel echt mooie dunne mensen. En ik heb zoveel gegeten gisteren, en toen ik in de trein zat heb ik 1 bakje chcocoladepinda's van 210 gram in één keer leeggegeten. Ik wist dat ik me schuldig en kut zou voelen, maar ik moest dat kutgevoel verdringen, het "maakte toch allemaal niet meer uit". Het was zoveel. En zij waren zo dun, en konden wel maat houden. Ik heb gesproken met mensen die het afgelopen jaar naar Australië zijn geweest, en naar Ecuador...of allebei. En als ik vroeg hoe oud ze waren, zeiden ze "20", of "18".

Mijn droom was om mijn jaar te gebruiken om te reizen. Te werken, te reizen. Om het niet verloren te laten gaan. Ik wilde kunnen vertellen wat voor gave verre reizen ik had gemaakt, ik wilde laten zien hoe gelukkig ik was. Maar ik ben thuis gebleven. Ik heb gewerkt. En als ik dan zo'n mooi dun meisje, met verder ook een prachtig uiterlijk hoor vertellen dat ze zulke reizen heeft gemaakt... alleen. Terwijl haar vriend thuis zat en op haar wachtte. En dat ze nu vanuit Duitsland in Nederland is komen studeren. Alleen. Dan voel ik me een mislukkeling.

Mijn vriend was hier toen ik thuis kwam, een spelletje aan het doen met mijn broer en wat vrienden. Ik ben naar binnen geslopen, naar boven gegaan en heb eerst overgeef-pogingen gedaan. Ik wilde deze keer zo graag dat het lukte, ik heb twee vingers geprobeerd, verder geduwd, het moest moest moest . Maar verder dan wat kokhals-neigingen kwam ik niet. Vervolgens op mijn kamer gezeten en gehuild, gehuild, gehuild. Beneden hoorde ik ze uitbundig lachen en ik wist dat niemand wist dat ik er was. Ik was onzichtbaar.

Na een half uur heb ik mezelf een beetje toonbaar gemaakt en ben naar beneden gegaan. Ze hadden het zo leuk... ik voelde me zo eenzaam. Hij vroeg of er iets was, of hij even mee naar de gang moest. Maar hoe kan ik nou al mijn frustraties kwijt in 5 minuten op de gang?! Ik had hem nodig, om te huilen, getroost te worden, een knuffel te krijgen... maar hij had het gezellig en ik mocht niet verpesten . Hij zei dat hij me even naar bed zou brengen. Toen hij kwam, waren ze al volop in hun nieuwe kaartspel verwikkeld en het was zó leuk.. ik hoorde ze zo hard lachen beneden en ieder lachsalvo sneed dwars door mijn hart. Hij kwam vijf minuten mijn kamer in, gaf me een kus en rende haast weer naar beneden. Ik heb zeker een uur zo hard gehuild dat ik niet kon snappen dat niemand het hoorde. Maar ze bleven beneden. En ze lachtten.

Zo ben ik in slaap gevallen. Huilend & alleen, terwijl beneden de gezelligheid was. Ik wilde hem smsen, dat ik hem nodig had. Dat hij naar boven moest komen. Ik wilde zo graag dat hij me hoorde, dat hij er voor me zou zijn. Maar ik durfde niet, voelde me al zo'n zeikwijf en hij kwam tenslotte helemaal niet voor mij die avond. Ik moest zijn avond niet verpesten, en dus bleef ik alleen. En ik huilde.

Mijn ogen zijn nog dik en opgezwollen. Dadelijk maar een beetje opfrissen en dan gaan we verder naar dag twee van de introductie. Denk dat ik eerder wegga, want ik wil vanavond geen pizza eten. Ik moet morgen heel vroeg de trein hebben en dan heb ik 3 dagen kamp met al die mensen... Ik wil niet. En ik hoef die kamer ook niet, die is stiekem toch te duur en ik trek het niet.

God, waarom heb ik zo'n moeite met veranderingen? En waarom heb ik niemand om al die gedachtes mee te delen? En waarom zit ik hier alweer bijna te huilen? Verman jezelf, Yana. Kom op. Things will get better, soon. Je had er toch zo'n zin in, studeren?

En wat betreft Anneka. Ja, ze heeft alle recht om hier te posten. Ik vraag me alleen af wat ze ermee wil bereiken. "Eet gewoon". Hoera, nu is alles opgelost! Ik moet "gewoon eten" en dan komt het allemaal goed, jeej! Dat ik dat nog niet eerder heb bedacht!
Oud 05-09-2006, 09:05
farai
farai is offline
Citaat:

ot:
morgen intro, lekker weekje weg
agree with you. Al die mensen hier die bijna dagelijks posten hoe rot ze zich voelen, DOE DAAR DAN IETS AAN, of probeer da tenminste. Door het hier neer te typen en 100 x te zeggen hoe klote ge u voelt, gaat ge het probleem ni oplossen.
Oud 05-09-2006, 09:08
Yana
Yana is offline
Citaat:
~oceangirl~ schreef op 05-09-2006 @ 09:05 :
agree with you. Al die mensen hier die bijna dagelijks posten hoe rot ze zich voelen, DOE DAAR DAN IETS AAN, of probeer da tenminste. Door het hier neer te typen en 100 x te zeggen hoe klote ge u voelt, gaat ge het probleem ni oplossen.

En jij denkt dat "we" daar niet allemaal fucking hard mee bezig zijn?

De bekrompenheid.
Oud 05-09-2006, 09:12
farai
farai is offline
Citaat:
Yana schreef op 05-09-2006 @ 09:08 :
En jij denkt dat "we" daar niet allemaal fucking hard mee bezig zijn?

De bekrompenheid.
afgaand op wat ik hier soms lees (en das dus het enige waar ik op af kan gaan) ben ik er bijna zeker van da sommige hier idd ni veel moeite doen en zich alleen maar zielig (willen) voelen ja.
Oud 05-09-2006, 09:34
moon
moon is offline
Citaat:
~oceangirl~ schreef op 05-09-2006 @ 09:05 :
Waarom denk je dat het het GROTE-LUCHT-JE-HART-TOPIC heet?
Niet omdat we allemaal de schijn op hoeven te houden over hoe goed we ons wel niet voelen terwijl dat misschien helemaal niet zo is. Ik geloof niet dat je dit soort dingen zou zeggen als je zelf ook ooit heel erg in de put hebt gezeten. Dan weet je hoe zwaar dat is en hoe moeilijk het is om daar weer uit te komen! En wie zegt trouwens inderdaad dat de forummers hier er niks aan doen? Volg je ze elke dag? Denk je nou echt dat jij alleen door het lezen van de berichtjes op dit forum weet hoe mensen in elkaar zitten? dat je weet of ze al dan niet hun best doen om uit de problemen te komen? Wat je zegt is gewoon zo simpel en zo ondoordacht.

Regels voor berichten