Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Op wie stem je nu?
CDA 18 8.78%
CU 12 5.85%
D66 12 5.85%
GL 41 20.00%
Gr Wilders / PvdV 15 7.32%
LPF 0 0%
PvdA 27 13.17%
SGP 5 2.44%
SP 36 17.56%
VVD 31 15.12%
anders, nl.: 8 3.90%
Aantal stemmers: 205. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2006, 21:51
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Jaeger schreef op 02-09-2006 @ 19:02 :
Laten we vooral de NVU en de NCPN niet vergeten.
Wie?
Oud 03-09-2006, 00:16
Verwijderd
De Nederlandse Volks Unie en de Nieuwe Communistische Partij Nederland. Ware toppers, .
Oud 03-09-2006, 12:10
200E
200E is offline
De NVU is niks anders dan de NSB in een nieuw jasje. Kijk maar eens op hun site, die staat bol van de verwijzingen naar de NSB, Hitler en verheerlijkingen van Nederlandse SS-ers. Bah.

Ik heb vorige keer VVD gestemd, maar die zijn me nu toch niet rechts genoeg. Denk dat het deze keer Wilders of Pastors wordt.
Oud 03-09-2006, 15:03
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Citaat:
Myuki schreef op 01-09-2006 @ 12:15 :
Greet Wilders?

@mensen die niet willen stemmen: stem dan tenminste blanco
Groep Wilders natuurlijk ..
Oud 03-09-2006, 15:05
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 01-09-2006 @ 14:01 :
Welke switch precies, als je niet mag stemmen?
Als ik zou mogen stemmen had ik in eerste instantie VVD gestemd, maar nu dan toch ivm met het programma van de VVD en het programma van Groep Wilders toch Groep Wilders. Maar omdat ik niet mag stemmen is het gewoon een switch van ''als ik kon stemmen'' gewoon hoe ik er nu over denk .. damn!
Oud 03-09-2006, 16:02
Verwijderd
Citaat:
200E schreef op 03-09-2006 @ 13:10 :
De NVU is niks anders dan de NSB in een nieuw jasje. Kijk maar eens op hun site, die staat bol van de verwijzingen naar de NSB, Hitler en verheerlijkingen van Nederlandse SS-ers. Bah.

Ik heb vorige keer VVD gestemd, maar die zijn me nu toch niet rechts genoeg. Denk dat het deze keer Wilders of Pastors wordt.
Dan zou ik nog eerder Pastors stemmen. Die heeft volgens mij ongeveer dezelfde denkbeelden als Wilders als het gaat om integratie, de islam en dergelijke maar hij is een stuk normaler en fatsoenlijker. Bovendien is-ie meer een bestuurder, hij is in zijn studententijd ook bestuurslid geweest van een grote studievereniging in Rotterdam en heeft gewoon veel bestuurlijke ervaring. Wilders daarentegen is een limbo die alleen de middelbare school heeft afgemaakt en het vooral moet hebben van zijn grenzeloos provocerende gejank. Pastors heeft ook meer concrete ervaring opgedaan in Rotterdam.
Oud 03-09-2006, 16:09
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Pastors fatsoenlijk?

Is dit The Twilight Zone?
Oud 03-09-2006, 16:21
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 21-08-2006 @ 10:38 :
Cu
Oud 03-09-2006, 16:46
drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Als ik mocht stemmen: CU.
Oud 03-09-2006, 17:02
Verwijderd
Stemt het hele Hasseltkliekje CU ofzo? Wat voorspelbaar...
Oud 03-09-2006, 17:06
MH
MH is offline
Citaat:
Sylph schreef op 03-09-2006 @ 18:02 :
Stemt het hele Hasseltkliekje CU ofzo? Wat voorspelbaar...
Heel de kop van Overijssel stemt CU. Het GPV was er altijd al vrij groot. Vrijgemaakten hè...
Oud 05-09-2006, 21:57
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Groenlinks
Oud 05-09-2006, 23:17
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 03-09-2006 @ 17:09 :
Pastors fatsoenlijk?

Is dit The Twilight Zone?
fatsoenlijk is natuurlijk erg subjectief maar pastors heeft erg degelijk beleid neergezet in rotterdam
Oud 05-09-2006, 23:25
Verwijderd
Citaat:
MH schreef op 03-09-2006 @ 18:06 :
Heel de kop van Overijssel stemt CU. Het GPV was er altijd al vrij groot. Vrijgemaakten hè...
Pardon!!!!
Oud 06-09-2006, 08:44
hookee
hookee is offline
Waar heeft GL in deze poll de meerderheid aan te danken? Ik lees van alle partijen standpunten voor en tegen, maar voor GL lees ik geen enkel standpunt.
Is dàt het? Als je maar niks zegt kun je ook niks verkeerd zeggen? Dat is het Wouter Bos principe geweest de laatste 4 jaar. Zodra hij een standpunt nam had dat algehele verontwaardiging ten gevolg, waarna hij zich weer aansloot bij de andere partijen.
Oud 06-09-2006, 08:46
Gatara
Gatara is offline
GroenLinks is linkser dan PvdA (op de meeste punten dan) maar zijn niet zo schreeuwerig als de SP.
Oud 06-09-2006, 09:55
Verwijderd
Citaat:
hookee schreef op 06-09-2006 @ 09:44 :
Waar heeft GL in deze poll de meerderheid aan te danken? Ik lees van alle partijen standpunten voor en tegen, maar voor GL lees ik geen enkel standpunt.
Is dàt het? Als je maar niks zegt kun je ook niks verkeerd zeggen? Dat is het Wouter Bos principe geweest de laatste 4 jaar. Zodra hij een standpunt nam had dat algehele verontwaardiging ten gevolg, waarna hij zich weer aansloot bij de andere partijen.
Op dit forum komen relatief veel intellectuelen (in wording). Intellectuelen zijn doorgaans links. Er zijn twee linkse partijen in Nederland. Eén daarvan is niet echt serieus te nemen. 1+1=2
Oud 06-09-2006, 10:29
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
hookee schreef op 06-09-2006 @ 09:44 :
omdat hier veel scholieren/studenten zitten die gebruik maken van onderwijs en overheids subsidies/uitkeringen(school, studie-financering) maar ook openbaar vervoer enz. En linkse partijen zetten zich hier heel erg voor in!
Als al die kinderen hier later zelf werken( normale baan, zelfstandige) en je houdt dan weer een poll, dan zal het er toch een stuk anders uitzien !!
Oud 06-09-2006, 10:53
Verwijderd
True, zelfs Rita Verdonk was vroeger links.
Oud 06-09-2006, 13:05
Verwijderd
Ik word later ook rechts. Moet wel als ik straks het familiebedrijf over ga nemen!!1
Oud 06-09-2006, 13:13
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 06-09-2006 @ 11:53 :
True, zelfs Rita Verdonk was vroeger links.

dat blijft iets onvoorstelbaars; blijkbaar is ze zwaar genaaid in haar linkse leventje ofzo.
Oud 06-09-2006, 13:14
Gatara
Gatara is offline
Veel nieuwe partijen geregistreerd

Uitgegeven: 6 september 2006 10:13
Laatst gewijzigd: 6 september 2006 13:30
DEN HAAG - De Kiesraad heeft voor de Tweede Kamerverkiezingen van 22 november in totaal 74 partijen geregistreerd tegen 45 bij de vorige verkiezingen. Onder hen zijn veel nieuwkomers, zo heeft de raad woensdag bekendgemaakt.

Onder de nieuwe groeperingen zijn partijen als Nederland pro Deo, Tamara's Open Partij en de Nederlandse Klokkenluiders Partij. Ook de pedofielenpartij PNVD is geregistreerd.

Registratie betekent nog niet dat alle partijen ook meedoen aan de verkiezingen. Nieuwe groeperingen moeten in iedere kieskring waar zij aan de verkiezingen deelnemen dertig ondersteuningsverklaringen hebben. Er zijn in totaal negentien kieskringen. Om in het hele land mee te doen, moeten er dus 570 handtekeningen worden overlegd.

Handtekeningen

Partijen kunnen zich beperken tot deelname aan een enkele kieskring, en dan zijn maar dertig handtekeningen nodig. Maar om een reële kans op een Kamerzetel te maken, moeten ze in zoveel mogelijk kieskringen deelnemen.

Ook moeten partijen die een lijst willen indienen 11.250 euro als waarborg betalen. Partijen moeten op 10 oktober een kandidatenlijst inleveren. Van de 45 partijen die bij de verkiezingen van 2003 waren geregistreerd, deden er uiteindelijk achttien in een of meer kieskringen mee.

LPF

De LPF (Lijst Pim Fortuyn) staat niet meer geregistreerd. Dat is op verzoek van de partij veranderd in Fortuyn. Voorzitter Bert Snel kondigde eerder aan vanwege het "dode imago" van de naam LPF onder een andere naam met wel Fortuyn erin naar de kiezer te willen.

De Kiesraad heeft ook diverse verzoeken om registratie afgewezen omdat zij niet aan de eisen daarvoor voldeden. Zij konden bijvoorbeeld geen notariële akte overleggen. Afgewezen werden onder meer Revolutionaire Partij Nederland en Financieel Gedupeerden.
http://nu.nl/news/819298/11/Veel_nie...gistreerd.html
Oud 06-09-2006, 14:07
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Gatara schreef op 06-09-2006 @ 14:13 :

dat blijft iets onvoorstelbaars; blijkbaar is ze zwaar genaaid in haar linkse leventje ofzo.
owww... en ik maar denken dat het iets te maken had met een kwaadaardige hersentumor... nou jah, is dat ook weer opgelost.
Oud 06-09-2006, 21:36
Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 06-09-2006 @ 11:29 :
omdat hier veel scholieren/studenten zitten die gebruik maken van onderwijs en overheids subsidies/uitkeringen(school, studie-financering) maar ook openbaar vervoer enz. En linkse partijen zetten zich hier heel erg voor in!
Als al die kinderen hier later zelf werken( normale baan, zelfstandige) en je houdt dan weer een poll, dan zal het er toch een stuk anders uitzien !!
Zonde inderdaad dat velen zich hier blind laten leiden door mooie Linkse fabeltjes zonder verder vooruit te denken...
Oud 06-09-2006, 21:42
deoxyribose
deoxyribose is offline
Ik wil me niet graag met een partij associeren en geen van de huidige grote politieke partijen doet me iets, maar vooruit dan maar, ik stem Groenlinks als bioloog zijnde
Oud 06-09-2006, 21:46
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Pierreke schreef op 06-09-2006 @ 22:36 :
Zonde inderdaad dat velen zich hier blind laten leiden door mooie Linkse fabeltjes zonder verder vooruit te denken...
Nee, rechts is lekker bezig wou je zeggen?
Oud 06-09-2006, 22:34
professor2
professor2 is offline
VD zet Van Schijndel uit fractie

Het Kamerlid Anton van Schijndel is uit de VVD-fractie gezet. Hij uitte vandaag in De Volkskrant kritiek op het VVD-programma en noemde zijn 35e plaats op de kandidatenlijst een signaal dat zijn opvattingen in de VVD niet welkom zijn.

VVD-leider Rutte heeft Van Schijndel voor de keus gesteld zijn kritiek in te slikken of zijn zetel op te geven. Van Schijndel was volgens Rutte niet bereid aan die eis tegemoet te komen.

Mogelijk sluit Van Schijndel zich aan bij Eén NL van Marco Pastors. Hij vindt het vreemdelingenbeleid van de VVD te slap en is tegen Turks EU-lidmaatschap.

het begint zo onderhand wel een slachting te worden bij de VVD dit is al de 3e of de 4e
Oud 07-09-2006, 08:57
Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
akumabito schreef op 06-09-2006 @ 22:46 :
Nee, rechts is lekker bezig wou je zeggen?
Veel veranderingen van rechts afgelopen jaren zijn als je gaat kijken op lange termijn hard nodig geweest; dat ze dat allemaal zijn, dat niet nee..
Oud 07-09-2006, 09:32
Verwijderd
In ieder geval geen groenlinks.
Oud 07-09-2006, 18:36
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
professor2 schreef op 06-09-2006 @ 23:34 :
het begint zo onderhand wel een slachting te worden bij de VVD dit is al de 3e of de 4e
Docters Van Leeuwen ben ik anders echt liever kwijt dan rijk. Echt iets positiefs dat hij is opgestapt.
Oud 07-09-2006, 23:54
professor2
professor2 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-09-2006 @ 19:36 :
Docters Van Leeuwen ben ik anders echt liever kwijt dan rijk. Echt iets positiefs dat hij is opgestapt.
nou de reden dat hij opstapte was wel een goede
teeven in de VVD nee dan heb ik liever docters van leeuwen hoor

nouja ik stem toch niet op ze maar goed
Oud 07-09-2006, 23:55
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 07-09-2006 @ 23:49 :
hij is goed ja maar stiekem doen alle partijen dit natuurlijk
Oud 08-09-2006, 06:52
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
SP wil sowieso Links in het kabinet hebben
Oud 08-09-2006, 14:28
Uice
Uice is offline
Citaat:
Juda[NL] schreef op 08-09-2006 @ 07:52 :
SP wil sowieso Links in het kabinet hebben
Interessante stelling. Leg uit.
Oud 08-09-2006, 16:27
Magican
Magican is offline
ADKP, oftewel de Anti Democratische Klootzakken Partij (wie kent ze niet).
Oud 08-09-2006, 17:39
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
professor2 schreef op 08-09-2006 @ 00:55 :
hij is goed ja maar stiekem doen alle partijen dit natuurlijk
Jah, ik zie het probleem ook niet zo eigenlijk.. zo brengt elke partij tijdens dat soort programma's een deel van haar eigen achterban mee.. of ze het nou mensen vragen via hun eigen nieuwsblaadje of via hun website lijkt mij weinig uitmaken iig..
Oud 09-09-2006, 00:45
Pr0xy
Pr0xy is offline
Het zal iig niet een partij zijn die duidelijk voor het homohuwelijk is en ook niet een partij die tegen Nederlanders is (ofwel voor allochtonen).
Oud 09-09-2006, 10:12
Verwijderd
Citaat:
Pierreke schreef op 07-09-2006 @ 09:57 :
Veel veranderingen van rechts afgelopen jaren zijn als je gaat kijken op lange termijn hard nodig geweest; dat ze dat allemaal zijn, dat niet nee..
1. 'De afgelopen jaren'
2. 'Lange termijn'

Interessante conclusie
Oud 09-09-2006, 11:14
Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-09-2006 @ 11:12 :
1. 'De afgelopen jaren'
2. 'Lange termijn'

Interessante conclusie
Bedoel je dat het te vaag is, of wat?
Oud 09-09-2006, 11:38
Verwijderd
Nee, ik bedoel dat het nogal tegenstrijdig is. Enerzijds stel je dat rechts oplossingen heeft aangedragen die 'op de lange termijn' nodig waren, anderzijds stel je dat het gaat om beslissingen die de afgelopen jaren zijn genomen. Dat kan ik niet zo goed met elkaar rijmen. De effecten die beslissingen hebben kun je pas over een jaar of vijftien à twintig goed bestuderen, en daarvoor heeft de huidige rechtse hype nog te kort geduurd.

Je kunt dus niet echt onderzoeken of die oplossingen echt nodig waren en, als ze al nodig waren, of ze ook tot het juiste cq. gewenste effecten hebben geleid, en/of ze ongewenste (neven)effecten hadden, e.d. Dus daarom blijft het in mijn ogen een beetje hangen in de sfeer van 'de rechtse oplossing is de juiste, want die is nodig' (wat 'nodig' dan ook bedoelt uit te drukken).
Oud 09-09-2006, 12:01
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Gatara schreef op 06-09-2006 @ 14:14 :
Afgewezen werden onder meer Revolutionaire Partij Nederland en Financieel Gedupeerden.
Tja, zo'n notariële akte is duur natuurlijk
Oud 09-09-2006, 12:56
Belgarath
Belgarath is offline
Nog steeds CU.
Oud 09-09-2006, 14:59
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Het doet me goed zoveel mensen te zien die op GroenLinks zouden stemmen. Als zich dat nu alleen maar zou vertalen naar de werkelijkheid...

Ik vind GroenLinks veruit de beste partij van Nederland, hoewel de SP er m.i. ook flink op vooruit is gegaan door allerlei onzinnige symbolische punten over de NAVO, de gulden en het koningshuis te schrappen. Alleen al als tegengeluid voor het steeds hardnekkiger populisme en de hardvochtigheid in de politiek is GroenLinks een juiste keuze.
Oud 09-09-2006, 15:17
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 22-08-2006 @ 17:49 :
Valt wel mee. Als er niet zoveel geld zou verdwijnen in allerlei nonsens (zoals opleidingen als theaterwetenschappen
Hé!
Oud 09-09-2006, 15:19
akumabito
akumabito is offline
Och, ook al blijven GroenLinks en SP oppositiepartijen, dan is dat nog geen ramp, zolang ze dan maar goed oppositie blijven voeren, en niet zoals sommige partijtjes nooit wat van je laten horen, totdat Madonna op komt treden ofzo..
Oud 09-09-2006, 15:25
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
akumabito schreef op 09-09-2006 @ 16:19 :
Och, ook al blijven GroenLinks en SP oppositiepartijen, dan is dat nog geen ramp, zolang ze dan maar goed oppositie blijven voeren, en niet zoals sommige partijtjes nooit wat van je laten horen, totdat Madonna op komt treden ofzo..
Ik zou het wel een ramp vinden als GroenLinks en SP beperkt blijven tot de oppositiebankjes. Want dat zou betekenen dat CDA en VVD of, in het 'gunstigste' geval, CDA en PvdA gaan regeren. Van de eerste combinatie weten we al dat het een onmenselijke, incompetente bende wordt. Met de tweede combinatie gaan we een middenkoers tegemoet die bestuurlijk misschien wel handig is, maar waar we als land ook geen meter mee opschieten.
Oud 09-09-2006, 15:33
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 06-09-2006 @ 11:29 :
Ik denk het niet. Kijk, mij gaat het niet alleen om mijn eigen hachje, om mijn eigen fortuintje en alleen om geld, geld, geld...

Ik stem GroenLinks omdat ik vind dat na het beleid van Verdonk er wel weer wat menselijker mag omgegaan worden met asielzoekers en allochtonen. Omdat ik vind dat milieu en natuur ook een issue moet zijn. Het is schandelijk hoe wij onze eigen wereld naar de kloten helpen. We staan erbij en we kijken ernaar. Dat mag best hard aangepakt worden. En zoals de zieken en zwakkeren de laatste jaren zijn uitgeknepen, o.a. door de no-claim regeling, moet ook maar eens afgelopen zijn. 'De sterkste schouders dragen de zwaarste lasten', het is een cliché, maar ik sta er achter. Daarom vind ik het goed dat GroenLinks staat voor het omvormen van de hyptheekrenteaftrek in een hypotheekrentesubsidie en het fiscaliseren van de AOW.
Oud 09-09-2006, 19:27
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-09-2006 @ 16:25 :
Ik zou het wel een ramp vinden als GroenLinks en SP beperkt blijven tot de oppositiebankjes. Want dat zou betekenen dat CDA en VVD of, in het 'gunstigste' geval, CDA en PvdA gaan regeren. Van de eerste combinatie weten we al dat het een onmenselijke, incompetente bende wordt. Met de tweede combinatie gaan we een middenkoers tegemoet die bestuurlijk misschien wel handig is, maar waar we als land ook geen meter mee opschieten.
Ach jah.. een hoop mensen zitten helaas vastgeroest met hun stemgedrag, die stemmen uit gewoonte ipv door eerst zelf ff na te denken.. CDA, VVD en PVDA zullen voorlopig nog wel de grootste partijen blijvenben ik bang.. van mij mag het best PvdA, SP, GL worden, maar jah, PvdA kennende zullen ze (als ze al een verkiezingsoverwinning halen) wel samenwerking zoeken met het CDA.

(kutpolitiek)
Oud 09-09-2006, 19:29
Verwijderd
Het is vrij logisch dat de PvdA liever het CDA heeft, want dan ontstaat er een brede coalitie die op de steun van een aanzienlijk deel van de bevolking kan rekenen. Besturen wordt voor de coalitie dus makkelijker. Dat is veel minder het geval bij een PvdA/SP/GL-kabinet.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten