Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2006, 09:11
Verwijderd
Citaat:
metroidminded schreef op 24-09-2006 @ 07:51 :
Hij werd het meest verkocht in de VS.
Inderdaad. En je weet hoe Jappen zijn, die Wii vinden ze veel stoerder dan de PS3. Japan is gewoon cool.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2006, 10:03
BlackWolf
BlackWolf is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 24-09-2006 @ 07:51 :
Hij werd het meest verkocht in de VS.
Ja ik bedoelde ook ten opzichte van de xbox. Had ik misschien wat duidelijker moeten formuleren.
Oud 24-09-2006, 11:06
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
BlackWolf schreef op 24-09-2006 @ 11:03 :
Ja ik bedoelde ook ten opzichte van de xbox. Had ik misschien wat duidelijker moeten formuleren.
Toch opvallend dat ze de prijs dan wel verlagen in japan en niet in de VS, in de VS hebben ze tenminste nog concurentie van de 360

Ik snap niet dat iedereen zich druk maakt om het feit dat je tracks moet kopen, op deze manier geven ze juist mensen meer keus. Sowieso is alles wat sony doet fout, want als nintendo geld vraagt voor het downloaden van een 20 jaar oude game vind iedereen het maar een pracht idee
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 11:54
Verwijderd
Citaat:
metroidminded schreef op 24-09-2006 @ 12:06 :
Toch opvallend dat ze de prijs dan wel verlagen in japan en niet in de VS, in de VS hebben ze tenminste nog concurentie van de 360

Ik snap niet dat iedereen zich druk maakt om het feit dat je tracks moet kopen, op deze manier geven ze juist mensen meer keus. Sowieso is alles wat sony doet fout, want als nintendo geld vraagt voor het downloaden van een 20 jaar oude game vind iedereen het maar een pracht idee
Die tracks downloaden is pure geldklopperij, zo ga je meer voor een spel betalen voor content die er gewoon al bij hoort te zitten. Als ze ook een normale versie uit zouden brengen zou ik het geen probleem vinden, maar dit is kut met peren.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 12:50
CrazY G
CrazY G is offline
20gig krijgt ook hdmi. Alleen japanse ps3's

http://ps3.ign.com/articles/734/734349p1.html
Oud 24-09-2006, 21:20
Carn
Carn is offline
Citaat:
Bossen schreef op 24-09-2006 @ 12:54 :
Die tracks downloaden is pure geldklopperij, zo ga je meer voor een spel betalen voor content die er gewoon al bij hoort te zitten. Als ze ook een normale versie uit zouden brengen zou ik het geen probleem vinden, maar dit is kut met peren.
Ik denk dat het ook wel duidelijk is dat het dus ook niet een normale versie is en dat het meer is iets voor de diehard fans.
Oud 25-09-2006, 08:54
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Bossen schreef op 24-09-2006 @ 12:54 :
Volgens mij heb je dus een versie die duur is en alles erop heeft, een een 'core' versie die een koopje is en dat je de tracks en auto's er zelf bij kunt kopen. Maar dat mag je zelf gaan uitzoeken, ik kan GT niet uitstaan dus ga ik geen gameinfo opzoeken
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 10:34
CrazY G
CrazY G is offline
Citaat:
Carn schreef op 24-09-2006 @ 22:20 :
Ik denk dat het ook wel duidelijk is dat het dus ook niet een normale versie is en dat het meer is iets voor de diehard fans.
iid GT:HD is net zoals GT: prologue
Daar zat ook maar een handjevol autos in en was bedoeld voor de echte fans. GT5 wordt de echte opvolger van GT4 en daar gaan ze echt niet deze constructie aanhouden.
Oud 25-09-2006, 13:17
Kurogane
Kurogane is offline
Volgens mij is de PS3 vertraagd voor Europa, vanwege het aanbod van games niet helemaal aansluit op Europees publiek en natuurlijk het aanbod van PS3.

Op tgs waren veel japanse spellen RPG/acktie/avontuur te vinden, die zijn vaak ook geschikt voor amerikaanse markt. Maar europa is niet zo van japanse spellen dus moeten ze wachten tot er meer spellen komen van amerikaanse uitgevers voor n betere launch.
Oud 25-09-2006, 14:17
Verwijderd
Citaat:
metroidminded schreef op 25-09-2006 @ 09:54 :
Volgens mij heb je dus een versie die duur is en alles erop heeft, een een 'core' versie die een koopje is en dat je de tracks en auto's er zelf bij kunt kopen. Maar dat mag je zelf gaan uitzoeken, ik kan GT niet uitstaan dus ga ik geen gameinfo opzoeken
Nee dat is dus niet zo, er zijn wel twee versies maar je moet bij allebei bijkopen om alles compleet te hebben.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 16:08
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Bossen schreef op 25-09-2006 @ 15:17 :
Nee dat is dus niet zo, er zijn wel twee versies maar je moet bij allebei bijkopen om alles compleet te hebben.
wat is dan het verschil tussen de core en premium?
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 16:36
BlackWolf
BlackWolf is offline
Gran Turismo HD zo goed als gratis in de winkel

Hm het spel zelf is dus goedkoop. De tracks zijn op zich niet zo duur, maar als je alles wilt hebben ben je in totaal meer dan €300 kwijt.. Vraag me dan eigenlijk af hoe het spel gaat werken, want als je bepaalde tracks niet hebt kun je niet verder met het spel lijkt me.. Dan zou je alsnog verplicht zijn om tracks te kopen.. Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Het betalen van een paar euro's lijkt heel weinig, vooral als je het zelf per maand doet ofzo, maar in totaal ben je meer kwijt. Nou ja misschien dat het zo wel meer mensen aantrekt omdat je dan niet in 1 keer iets van €70 moet uitgeven voor een spel.
Oud 25-09-2006, 16:54
Verwijderd
Citaat:
metroidminded schreef op 25-09-2006 @ 17:08 :
wat is dan het verschil tussen de core en premium?
Gran Turismo HD is één van de launch games voor de PlayStation 3. Deze game kent twee speelmodi, namelijk Classic en Premium Mode. Classic Mode is in feite een kloon van GT4 met een grote vooruitgang in graphics. Hier zal de nadruk vooral liggen op het online gebeuren. Je moet echter wel auto's en tracks kopen voor enkele dollarsper stuk voordat er tegen vrienden geracet kan worden. Dit is meteen ook de reden waarom de game voor een symbolische euro in de winkels zal liggen, je moet extra content zelf nog kopen. Er zullen tegen betaling maar liefst 770 wagens te downloaden zijn en ook nog eens 51 tracks en uiteindelijk zouden er ook 4.500 items verkrijgbaar moeten zijn, echter bij launch zal dit maar een 51 items bedragen.

De tweede modus, Premium Mode, betreft de offline speelmodus. Als je de game aangeschaft hebt ben je al direct in het bezit van 30 wagens en 2 tracks. Deze modus is vooral bedoeld om je een glimp te doen opvangen tot wat de GT5 engine in staat is, Gran Turismo 5 zal pas in 2008 uitgebracht worden. Tegen betaling kunnen er nog zo'n 30 extra wagens gedownload worden.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 17:09
Dinalfos
Dinalfos is offline
Wat gebeurt er als je PS3 vroegtijdig overlijdt? Ben je alles dan kwijt?

Ik zeg het maar, want de kans bestaat dat het gebeurt. Zeker bij Sony.
Oud 25-09-2006, 17:31
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 25-09-2006 @ 18:09 :
Wat gebeurt er als je PS3 vroegtijdig overlijdt? Ben je alles dan kwijt?

Ik zeg het maar, want de kans bestaat dat het gebeurt. Zeker bij Sony.
Ik denk dat je iets op een account koopt, en dat als je met je account op een andere PS3 speelt, dat je daarop dan ook je tracks kan downen.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 20:59
Carn
Carn is offline
Citaat:
Bossen schreef op 25-09-2006 @ 18:31 :
Ik denk dat je iets op een account koopt, en dat als je met je account op een andere PS3 speelt, dat je daarop dan ook je tracks kan downen.
precies; de aankooprechten worden gewoon geregistreerd dus het is een kwestie van opnieuw downloaden. Lijkt me ook dat dat bij Xboxlive ook zo werkt.
Oud 30-09-2006, 15:35
CrazY G
CrazY G is offline
Deze post heb ik overgenomen van een ander forum btw

maar Sony laat zien wat de ps3 in zn mars heeft.

Screens ps3 games(van TGS, één voor één ingame):[/B]

HD-trailer van Motorstorm:
http://www.megaupload.com/nl/?d=BIKN3JAD

- HD-trailer van Devil May Cry 4:
http://www.gametrailers.com/player.p...e=wmv&id=13291

- HD-trailer van Warhawk:
http://www.gametrailers.com/player.p...pe=wmv&pl=game

- HD-trailer van Formula 1:
http://www.megaupload.com/?d=Y1TOEYZ3

Fatal inertia:
http://media.ps3.ign.com/media/749/7...d_1682321.html

Ondertussen kan je van de meeste ps3 games op gametrailers HD trailers downen! Zo staat er ook mgs4,... Bye the way, screens doen mgs4 geen eer aan, kijk gewoon naar de trailer, maar game komt pas uit eind 2007. Voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat motorstorm, fatal internia,...eigelijk alle games er heel fel op voorruit gegaan zijn.

Nog wat ouder nieuws(van TGS, is hier namelijk nog niet gepost, vandaar):
B]TGS: HDMI toch in alle PS3's[/B]

www.insidegamer.nl

Team achter Rag Doll Kung Fu gaat PS3-titel maken

TGS: Warhawk komt pas in de zomer

TGS: Ook PlayStation 3 krijgt retro games

www.insidegamer.nl

filmpjes:
http://www.gameklip.com/v/1546/

Heavenly sword pics:

B]Devil may cry 4 (bossfight, 2de filmpje, echt machtig! Alleen wordt er nog aan gewerkt, gaat nog traag nu,maar die graphics man!)!!!:[/B]
http://www.gametrailers.com/player.p...13281&type=mov
http://www.gametrailers.com/player.p...13280&type=mov
http://www.gametrailers.com/player.p...13279&type=mov
TGS: Nieuwe PS3-games aangekondigd

Boxart Resistance!!!:

Coded arms trailer:
http://www.gametrailers.com/player.p...13278&type=wmv

Grootste verassing in mijn ogen!:
White knight van level 5, deze game ziet er supermooi uit, die omgevingen zeker!

http://anon.psjp.speedera.net/anon.p...hiteknight.wmv

En er is nog een stuk meer,maar ik heb genoeg gepost, dat was het dan , see you later...(games als Lair, genji,... op gametrailers vind je normaal gezien alles in HD, heavy shit staat er tussen, maar dat heb ik al gezegd.[/QUOTE]

hier nog de ps3 dashboard in HD
http://www.gametrailers.com/player.p...e=wmv&id=13649

Laatst gewijzigd op 30-09-2006 om 15:39.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 18:12
Verwijderd
Ziet er verdomd indrukwekkend uit... Damn, had me pc maar zulke graphics.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 18:36
Benteknol
Benteknol is offline
te gaaf die cgi plaatjes
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 11:05
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 30-09-2006 @ 16:35 :

Screens ps3 games(van TGS, één voor één ingame):

[/B]
deja vu
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 18:40
Carn
Carn is offline
Citaat:
Benteknol schreef op 30-09-2006 @ 19:36 :
te gaaf die cgi plaatjes
-zucht-.
Oud 02-10-2006, 19:55
CrazY G
CrazY G is offline
Oud 04-10-2006, 17:36
PigCopRule
PigCopRule is offline
Crysis is het enige next-gen waar we momenteel van weten. En die draait niet op de PS3.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 11:45
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 01-10-2006 @ 12:05 :
deja vu
idd.

maar je weet t he, 'next gen start when we say so', aldus sony-baas. Lolbroek.
Oud 05-10-2006, 18:55
Dinalfos
Dinalfos is offline
Oud 05-10-2006, 19:33
Dinalfos
Dinalfos is offline
http://news.yahoo.com/s/ap/20061004/...MwBHNlYwM3Mzg-

TOKYO - It has been an annus horribilis for Sony. The Japanese electronics company has been hit with a string of embarrassments that have dented its reputation for quality.

ADVERTISEMENT

Already reeling from a string of laptop battery recalls, Sony Corp (NYSENE - news). saw its shares drop nearly 3 percent Tuesday amid fresh worries about the upcoming release of its much-anticipated PlayStation 3 video game console.

Sony has already twice delayed the product's launch amid intensifying competition from rivals Microsoft and Nintendo.

The PlayStation 3 will hit stores in Japan on Nov. 11 and in the United States on Nov. 17. In Europe, they won't go on sale until March, four months later than planned.

Investors worried about the product after Macquarie Equities analyst David Gibson wrote in a report that PlayStation 3 units on display at the Tokyo Game Show about 10 days ago operated erratically and had to be repeatedly reset.

"While the reason for this is unknown, we suspect it may be due to overheating as a result of enclosing the units and the high temperatures at the venue," Gibson wrote in the report Monday. "We are concerned that such a problem has occurred so close to full production and is clearly negative news for the company."

Earlier in the day, investment firm Goldman Sachs Group Inc. lowered Sony's stock rating to "neutral" from "buy," citing confusion over the release of PlayStation 3 and concerns that disappointing sales of PlayStation Portable may weigh on its earnings in electronics operations more heavily than expected.

Sony denied that there was any technical problem with the PlayStation 3.

But the company's stock tumbled 130 yen ($1.11), or 2.75 percent, to 4,600 yen ($38.98) on the Tokyo Stock Exchange.

The problems come in the midst of Sony's widely publicized turnaround effort under its first foreign chief executive Howard Stringer.

It has been hit with mounting extra costs after some 7 million of its laptop batteries have been recalled on fears they could catch fire.

Desperately trying to catch up to Apple Computer Inc.'s iPod in portable music players, Sony said last month it was delaying the Japanese release of its new digital Walkman by a week until Sept. 23 because of a malfunction of an unspecified part.

It is also fighting to make a comeback in flat-panel TVs after falling badly behind Samsung Electronics Co. of South Korea and other rivals.

Sony shares have plunged over 20 percent since April, before the company's battery recall woes. At the start of the year, shares were at 4,730 yen.

Sony spokeswoman Nanako Kato said any problems at the Tokyo Game Show, where Sony, Microsoft and Nintendo showed off rival offerings under the same roof, were likely caused by one-of-a-kind temperature irregularities.

About 200 PlayStation 3 units were clustered together in close proximity and housed in kiosks that concentrated the heat generated by their processors and provided poor ventilation, Kato said. Overheating under such circumstances is a common affliction at trade shows, afflicting not just Sony products but those of its competitors, she said.

"It's not a problem with the PlayStation 3 unit itself," Kato said. "For a normal player at home, there shouldn't be any problem."

Sony is sticking to its plans to ship 2 million PlayStation 3 units by year's end and 6 million by March 31, 2007, she said.

U.S.-based Microsoft Corp. rushed its next-generation Xbox 360 to Japanese markets last year to get a head start on its rivals, but it has seen sluggish sales in Japan, which is one of the world's biggest video game markets but one in which players have a deep loyalty to homegrown Sony.

Nintendo Co. meanwhile is planning to launch its new Wii game console in the final quarter of the year and price it below both rivals, the Xbox 360 and the PlayStation 3.

Sony, based in Tokyo, recorded a 32.3 billion yen ($278 million), profit during the April-June quarter on the back of strong sales of flat-panel TVs and digital cameras. That was a big improvement from the 7.3 billion yen loss posted the same period last year
Oud 05-10-2006, 21:25
Carn
Carn is offline
oh jee!!! oh noes!!
Oud 05-10-2006, 22:17
CrazY G
CrazY G is offline
Over NBA 2k7:

Citaat:
Players will be able to shoot free throws by tilting the controller back and then leaning it forward. While you can do it with minor movements, you can also hold and tilt the controller as if you were actually shooting with a basketball. - see video demonstration

dit ziet er een beetje lomp uit , maar die tilt functie zorgt wel voor leuke extras, ik dacht dat het alleen voor warhawk achtige games zou worden gebruikt

PSM ontvang ps3:
http://www.pspparty.nl/nieuws/item/27085/?

ps3 opstart scherm
http://www.psm3mag.com/resources/psm3/ps3startup.mov

Laatst gewijzigd op 05-10-2006 om 22:25.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 23:11
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Sony schreeuwde op 03-10-2006 @ 22:25 aan een stuk door :
oh jee!!! oh noes!!
Tja.
Oud 07-10-2006, 02:21
Carn
Carn is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 06-10-2006 @ 00:11 :
Tja.
idd, komt toch wel goed.
Oud 07-10-2006, 14:00
Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 05-10-2006 @ 23:17 :
Over NBA 2k7:

[afbeelding]

dit ziet er een beetje lomp uit , maar die tilt functie zorgt wel voor leuke extras, ik dacht dat het alleen voor warhawk achtige games zou worden gebruikt

PSM ontvang ps3:
http://www.pspparty.nl/nieuws/item/27085/?

ps3 opstart scherm
http://www.psm3mag.com/resources/psm3/ps3startup.mov
fuck dat is orgineel wtf dit is echt NEXT GEN MAN zo die bewegingen die dat mannetje maakt met zn controller bestuur je daar een spel mee ??
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 14:32
Dinalfos
Dinalfos is offline
De niet aflatende storm van positief nieuws brengt ons bij een nieuw hoogtepunt:

Euro Gamers "Don't Mind Delays," Says Sony

Somehow we doubt European gamers would agree.

by Patrick Klepek, 10/06/2006

19 of 19 users recommend this story.
Even though Europe is responsible for many of Sony's sales, they don't treat the region very well. But SCE Worldwide Europe VP Jamie MacDonald told Eurogamer she believes overseas gamers don't mind the delays forced upon them, such as PlayStation 3's recent push from November to March 2007.
"European consumers have shown that historically they don't mind [the delays], because they end up buying as many PlayStations, if not more, than the US and Japan," said MacDonald. "In Europe, it doesn't seem that the release of our platforms after the US and Japan - in the long run - affects how consumers feel."

Okay, Sony, you're right on a technicality; the public does continue to purchase PlayStation products, despite their delays, but somehow we doubt that means they "don't mind" being 3rd place to North America and Japan. What about our European readers? What do you think? Is Sony right?

We'll update this story later with your responses.

http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3154243
Oud 07-10-2006, 16:56
BlackWolf
BlackWolf is offline
Citaat:
Benteknol schreef op 07-10-2006 @ 15:00 :
fuck dat is orgineel wtf dit is echt NEXT GEN MAN zo die bewegingen die dat mannetje maakt met zn controller bestuur je daar een spel mee ??
Goh, waar zouden ze dat van gejat hebben..

@Dinalfos:
Sony is veel te arrogant. Dat gaat hun echt een keer hun hoofd kosten. Het is wel irritant dat hier alles altijd als laatste uitkomt. Het is alsof Europa de "underdog" is van de wereld. Niet dat het mij wat boeit in het geval van de PS3 want ik koop dat ding toch niet. Maar er zijn genoeg mensen die het erg vinden en die vast een X360 nemen. Misschien de PS3 alsnog erbij later, maar als veel mensen dat doen dan zal MS altijd voorlopen. Ach Sony zal het wel beter weten.. *ahum*
Oud 08-10-2006, 15:10
CrazY G
CrazY G is offline
@Blackwolf
Jij gaat ervan uit dat iedereen in Europa even goed op de hoogte is van de ps3 als jou.
Dat is niet zo, veel mensen boeit het namelijk niet zo heel erg en volgen niet elke dag op internet wat de uitspraken van sony zijn.
Die mensen weten misschien nog net dat hij ergens in november uitkomt. En als ze dan merken dat hij dan niet in de winkel ligt is het niet de eind vd wereld. Dan zien ze hem wel in maart en kopen hem dan.
En tuurlijk is er die fanatieke groep die gaat huilen, omdat sony zegt dat wij europeanen wachten niet erg vinden en dan uit protest een xbox360 kopen, tuurlijk zijn die mensen er. Dat hoor je mij ook niet ontkennen
Oud 08-10-2006, 16:37
Verwijderd
Citaat:
CrazY G schreef op 08-10-2006 @ 16:10 :
@Blackwolf
Jij gaat ervan uit dat iedereen in Europa even goed op de hoogte is van de ps3 als jou.
Dat is niet zo, veel mensen boeit het namelijk niet zo heel erg en volgen niet elke dag op internet wat de uitspraken van sony zijn.
Die mensen weten misschien nog net dat hij ergens in november uitkomt. En als ze dan merken dat hij dan niet in de winkel ligt is het niet de eind vd wereld. Dan zien ze hem wel in maart en kopen hem dan.
En tuurlijk is er die fanatieke groep die gaat huilen, omdat sony zegt dat wij europeanen wachten niet erg vinden en dan uit protest een xbox360 kopen, tuurlijk zijn die mensen er. Dat hoor je mij ook niet ontkennen
Precies.
De grote vraag is dan alleen, stel ik de die-hards tevreden of de onwetende consument. Ik denk dat de laatste groep tegenwoordig steeds kleiner wordt aangezien het zo makkelijk geworden is om jezelf up to date te houden over dit soort info via (voornamelijk) internet.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 23:07
BlackWolf
BlackWolf is offline
Citaat:
Robo schreef op 08-10-2006 @ 17:37 :
Precies.
De grote vraag is dan alleen, stel ik de die-hards tevreden of de onwetende consument. Ik denk dat de laatste groep tegenwoordig steeds kleiner wordt aangezien het zo makkelijk geworden is om jezelf up to date te houden over dit soort info via (voornamelijk) internet.
Ik denk dat de onwetende consument allang een X360 gekocht zou hebben, omdat ze toch niet weten welke nou beter zal zijn. De X360 is er al en dan is de keus snel gemaakt. Ze gaan niet wachten op iets waar ze geen verstand van hebben. De echte fanboys zullen vast wel wachten. Zolang ze vertrouwen in Sony hebben. Maar als het zo door blijft gaan zal het aantal fanboys ook minder worden. Ik zie er niet echt voordelen aan, behalve dat er meer consoles zullen zijn bij de launch. Het optimum vinden tussen genoeg consoles en genoeg kopers op een bepaalde datum is lastig. Maar door het zo uit te stellen verliest Sony toch echt de kerstinkomsten.
Oud 10-10-2006, 09:25
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 05-10-2006 @ 23:17 :

Wel grappig, die bewegings sensor is bedoeld om non gamers over te halen, en juist die 'hardcore' fanboys maken zich er druk om

En het is idd zo dat veel mensen zich niet zo druk maken om het feit dat de ps3 veel later komt, maar dat zijn ook de mensen die het niet zo veel uitmaakt of ze nou een ps3 of x-box hebben, en tja, als ze iets willen en de winkel heeft alleen een 360, nou dan halen ze lekker die, wat maakt het uit.

Daarom denk ik zelf dat de 360 na deze kerst de standaard is geworden, voor de ps3 ook nog maar uit is.
En ontdanks de wii hype denk ik dat nintendo dit ook parte gaat spelen.

Citaat:
BlackWolf schreef op 09-10-2006 @ 00:07 :
Maar door het zo uit te stellen verliest Sony toch echt de kerstinkomsten.
Consoles die je niet hebt verkoop je toch niet, die launch vertraging in europa heeft denk ik vooral lange termijn gevolgen
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 09:36
Kurogane
Kurogane is offline
Ik denk dat de mainstream wel boeit welke ze kopen. Aangezien de PS3 door de meeste mensen gezien wordt als de krachtigste van alle consoles (qau specs en ook verhoogde functionaliteit). En die gedachte verplaatst zich heel snel via de consument. Daarnaast heeft Playstation een goed imago en is het voor deze generatie het meest bekend.

De nintendo Wii richt zich op een andere markt, waar enigszins wel overlapping zijn. Maar betreft de competitie is die veel minder, omdat het publiek bestaat uit, huismoeders, fulltimers, vrouwen, meisjes, kinderen. Veel diverser en breder dus. Terwijl de andere twee consoles meer richten op jongetjes, jongeren en volwassenen.
Oud 11-10-2006, 00:14
CrazY G
CrazY G is offline
ik denk het ook, als je +- 500 eu uitgeeft dan koop je niet zomaar een console, maar denk je goed na welke je wilt.
En ik denk dat bij de mainstream de playstation het bekendst en de beter naam heeft.
En of ze veel verlies zullen lijden bij de kerst vraag ik me af, want een ps3 a 600eu geef je niet zo snel weg met kerst. En een console moet sowieso op lange termijn goed verkopen, die verkoopbursts tijdens feestdagen zijn mooi meegenomen, maar niet bepalend.

Laatst gewijzigd op 11-10-2006 om 00:17.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 16:56
Carn
Carn is offline
http://www.next-gen.biz/index.php?op...=3978&Itemid=2

New research has shown massive consumer belief in the PlayStation 3, and waning interest in Xbox 360.

Image According to the study by Los Angeles based Interpret, 8.9 million U.S consumers ‘are prepared’ to pay full price ($500 or $600) for the PlayStation 3 this fall, compared to 5.7 million consumers who are willing to buy Wii at $250 and just 800,000 people who are willing to pay full price for Xbox 360 ($300 to $400).

This research, released first to Next Generation, was derived from a sample of 2,000 interviews Interpret conducted online, weighted to 2004 Census data of 13 to 54 year-olds in the U.S. Researchers ran a parallel random digit dial telephone study as a back-up to weigh the data to what the US population looks like to ensure that the online data was not over-representing females, which often occurs with online surveys.

The numbers skew high in general (it will be 2008 before PS3 has an installed base of over 12 million in the US) but what’s interesting is the ratios, and the clear brand presence owned by Sony. Xbox 360 has enjoyed tremendous success in the past year, unopposed by competitors, but the real test will come when it is up against PS3, and is attempting to break into mainstream demographics. If these numbers are true, it has a tough time ahead.

Interpret CEO Michael Dowling said “Actual sales will be dictated by supply constraints, but if Sony had enough supply in the marketplace to fulfill demand, Microsoft would have a very difficult time at its current price point. What Microsoft is hoping for is the early lead helping to drive stronger installed base for them. It’s certainly helped them over the short term.”

Hardcore and Mainstream

Dowling believes Wii will be the spoiler. He said the current generation battle offered consumers a choice of three consoles, but next generation has narrowed that choice to two high-end machines (PS3 and Xbox 360) and one low-priced mass market machine (Wii).

“Nintendo’s marketed Wii as a pick-up-and-play type of device and it seems to be resonating with consumers,” said Dowling. “It wasn’t just older hardcore gamer or younger player, Wii had a pretty wide distribution across age and gender.”

Dowling said that the next generation battle is shaping up much differently than the current generation race. He said that if you look at the U.S. market share in terms of PlayStation 2, Xbox and GameCube, Microsoft has a 2 to 3 percentage-point lead over Nintendo.

“We’re seeing the opposite here with demand for the Wii,” said Dowling, who acknowledged that part of this demand is the lower price point of the console. “People are saying they want to wait and see what PS3 is going to be before they buy an Xbox 360 or Wii.”

Despite the fact that Xbox 360 has been on store shelves for almost a year, Dowling said Microsoft’s console is still attracting very hardcore gamers.

The research also found that despite all of the bells and whistles of PS3 and Xbox 360 with next generation DVD capabilities, online gaming and downloadable content, the key driver for consumers purchasing a new console was the games, especially exclusive games.

The media study is called, “Interpreting the New Media Landscape.” Dowling said the research shows that the new media revolution is real and only getting bigger. The 100-page report shows how television, movie and video game content can double, triple, even quadruple its reach through the embrace of new platforms and business models.

---

Ach die zijn vast omgekocht
Oud 11-10-2006, 17:13
Dinalfos
Dinalfos is offline
Tja, niemand heeft gezegd dat de gemiddelde consument weet wat hij koopt. De uitslag is dus niet verbazingwekkend.
Oud 11-10-2006, 17:58
CrazY G
CrazY G is offline
de ps3 gaat gewoon dikke potten breken
Oud 11-10-2006, 18:16
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Onderzoek verbaast me toch wel in zekere zin.
Aan de andere kant, onderzoek heeft eerder al eens aangetoond dat er geen markt was voor non games als brain training, eye toy en nintendogs

Ik kan niet wachten tot ik eindelijk eens ps3 kan spelen
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 20:17
BlackWolf
BlackWolf is offline
Ik denk dat die meeste mensen er gewoon geen verstand van hebben en denken gewoon dat duurder zoiezo beter is, wat dus zeker niet (altijd) zo is.
Oud 12-10-2006, 10:30
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Ps3 wordt gewoon weer ouderwets veel plezier. Wat maakt het nu uit dat hij een maandje of wat later uitkomt? Ik kan mij prima vinden in het beeld dat Sony heeft van de gemiddelde Europeaan.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 18:59
BlackWolf
BlackWolf is offline
Ik word er chagrijnig van nu Sony ook nog het lef heeft om te zeggen dat de X360 en de Wii te duur zijn

http://www.techzine.nl/nieuws/10929/...n-te-duur.html
Oud 13-10-2006, 19:08
Dinalfos
Dinalfos is offline
Tja, het mag inmiddels als bekend worden verondersteld dat Sony bezig is de loyaliteit van de gamer op de proef aan het stellen is. Een geslaagd experiment, want iedereen trapt er met open ogen in.

Waarlijk, Sony spuugt, schopt, slaat, kotst en schijt iedereen vol in het gezicht, maar ze worden er niet minder populair om. Geen wonder dat ze van dat soort uitspraken blijven doen.
Oud 13-10-2006, 19:17
Carn
Carn is offline
ik merk enige verzuring bij sommige mensen..
Oud 13-10-2006, 19:29
BlackWolf
BlackWolf is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 13-10-2006 @ 20:08 :
Tja, het mag inmiddels als bekend worden verondersteld dat Sony bezig is de loyaliteit van de gamer op de proef aan het stellen is. Een geslaagd experiment, want iedereen trapt er met open ogen in.

Waarlijk, Sony spuugt, schopt, slaat, kotst en schijt iedereen vol in het gezicht, maar ze worden er niet minder populair om. Geen wonder dat ze van dat soort uitspraken blijven doen.
Als ze zo doorgaan raken ze er alleen meer kwijt. Meeste vrienden van mij willen gewoon een Wii EN een X360, geen PS3. Ik lees ook steeds vaker op fora dat ze maar de X360 gekocht hadden en er blij mee zijn... En ja, al dat gespuug etc krijgen ze lekker van mij terug. Arrogantie is het toppunt van vijandigheid bij mij
Oud 13-10-2006, 19:40
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
BlackWolf schreef op 13-10-2006 @ 20:29 :
Als ze zo doorgaan raken ze er alleen meer kwijt. Meeste vrienden van mij willen gewoon een Wii EN een X360, geen PS3. Ik lees ook steeds vaker op fora dat ze maar de X360 gekocht hadden en er blij mee zijn... En ja, al dat gespuug etc krijgen ze lekker van mij terug. Arrogantie is het toppunt van vijandigheid bij mij
Mja, onder de fanatieke gamers valt er inderdaad wel iets van een ommezwaai te bemerken. Maar ik vrees dat het niet genoeg is om Sony een beetje te humbelen. Als strakst de hype machine op volle toeren draait zal de consument zeer zeker overstag gaan. De naamsbekendheid, de hippe ads op tv(die soms werkelijk geniaal zijn, dat moet ik toegeven), het vooruitzicht op populaire games als Gran Tourismo, metal Gear Solid etc. EN het feit dat het een nieuw ding is.....Succes verzekerd. Toch nog. Ondanks de schaamteloze freak show van de afgelopen maanden.

Maar mijn geld krijgen ze voorlopig niet
Reageren

Regels voor berichten