Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2006, 17:59
gewoonmax
gewoonmax is offline
Afkomstig van: Vkmag.nl/zapruder.

And now, something completely different. Ja, wij van de redactie kennen onze klassiekers. Maar jij denkt dat ’t niet gekker kan dan Monty Python? Het Britse ministerie van Defensie wél. Dat heeft namelijk een stelletje laboratoria in Porton Down, wherever that may be. En daar hebben ze eigenhandig de chemtrails uitgevonden. Jeweetwel, de vliegtuigstrepen aan de blauwe lucht: is het wel altijd condens of worden we soms vergiftigd? Chemtrails kun je in één adem noemen met UFO’s en graancirkels. Of toch niet?

Update 19/10/2006 1:22 radiopraatje gehouden over dit topic op FreshFM en 100%NL

Er doen over chemtrails heel wat conspiracies de ronde. Sommigen zijn ervan overtuigd dat regeringen met vliegtuigen in het geniep allerlei rotzooi in de atmosfeer dumpen. Bijvoorbeeld om het weer te beïnvloeden, onze gedachten te lezen of geheime biologische wapens op de bevolking te testen. Anderen zijn er een stuk sceptischer over.

Scepsis of niet - de Guardian gaf in 2002 al het antwoord. Tussen 1940 en 1979 sproeiden de Britten alles wat maar in hen opkwam over de bevolking heen. Ze wilden namelijk onderzoeken wat er zou gebeuren bij een Sovjetrussische aanval met gifgas. Dus werden er fluorescerende stoffen in de atmosfeer over heel Groot-Brittannië gedumpt. Of, zoals in Somerset: zinkcadmiumsulfide. En aan de Britse zuidkust, van 1961 en 1968: bacteriën, waaronder micro-organismen die de werking van anthrax nabootsten. Dat geintje hadden ze trouwens ook al eens in de Londense metro uitgehaald.

Intussen is die hele shit aan het licht gekomen. De regering zegt (natuurlijk) dat er geen énkel gevaar voor de volksgezondheid bestond. Jaja. En die honderden Britse ex-militairen die twee weken geleden een rechtzaak zijn gestart, omdat ze als menselijke proefkonijnen voor chemische wapens zijn gebruikt, hebben dat zeker ook allemaal verzonnen. Nou, google maar eens op ‘Porton down veterans’. Vind je nog veel meer leuke verhalen.

Blijft natuurlijk de vraag: als dit soort geintjes gewoon bekend zijn geworden, wat hebben West-Europese regeringen dan allemaal nog meer op ons getest?

En wij pikken dit gewoon? We zouden echt met zn allen de overheid moeten gaan aanklagen ofzo.
Oud 03-10-2006, 18:03
Verwijderd
Joh, maak je niet druk. De aarde is toch al verneukt, erger kunnen we het niet maken.
Oud 03-10-2006, 18:05
Verwijderd
Citaat:
DarkSavior schreef op 03-10-2006 @ 19:03 :
erger kunnen we het niet maken.
wel makkelijker.
Oud 03-10-2006, 18:06
T_ID
T_ID is offline
Oh, weer een hoax, wat leuk.
Oud 03-10-2006, 18:19
RepsaJ Neretgun
RepsaJ Neretgun is offline
Kijk ik vind het leuk dat je een praatje op de radio hebt gehoord. Maar bronnen/bewijzen zouden wat fijner zijn. Anders wordt deze topic denk ik niet serieus genomen
Oud 03-10-2006, 18:20
professor2
professor2 is offline
dat je nou een onzinnige theorie plaatst ok maar het is ook nog een oudje ook
Oud 03-10-2006, 18:21
gewoonmax
gewoonmax is offline
danniet
Oud 03-10-2006, 18:22
gewoonmax
gewoonmax is offline
Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 03-10-2006 @ 19:19 :
Kijk ik vind het leuk dat je een praatje op de radio hebt gehoord. Maar bronnen/bewijzen zouden wat fijner zijn. Anders wordt deze topic denk ik niet serieus genomen
ik geloof het wel, wil je het zelf echt weten kan je zelf bronne op zoeken. Ik kom jullie hier niet overtuigen ofzo
Oud 03-10-2006, 18:25
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
maxman schreef op 03-10-2006 @ 19:22 :
ik geloof het wel, wil je het zelf echt weten kan je zelf bronne op zoeken. Ik kom jullie hier niet overtuigen ofzo
Nou, dan komt hier een slotje op en kan je gaan fietsen lijkt me.
Oud 03-10-2006, 18:26
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 03-10-2006 @ 19:25 :
Nou, dan komt hier een slotje op en kan je gaan fietsen lijkt me.
Het is veel te koud om te fietsen man... Neem de bus maar, dat gaat een stuk sneller.
Oud 03-10-2006, 18:34
gewoonmax
gewoonmax is offline
ja kheb net een nieuwe fiets
Oud 03-10-2006, 18:35
gewoonmax
gewoonmax is offline
waarom wil iedereen altijd pure droge bewezen feiten? Kom op er is meer dan dat..
Oud 03-10-2006, 18:42
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ha-ha, chemtrails!
Zo oud als mijn oma.

NEXT.
Oud 03-10-2006, 18:44
gewoonmax
gewoonmax is offline
Ga in de lucht kijken!
Oud 03-10-2006, 18:45
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
maxman schreef op 03-10-2006 @ 19:44 :
Ga in de lucht kijken!
Kijk jij eens in je hoofd.

Zal er wel waaien.
Oud 03-10-2006, 18:53
akumabito
akumabito is offline
"ga zelf naar bewijzen zoeken als je het zo nodig wil weten. Ik post hier alleen maar onzin neer die ik geloof gewoon omdat ik het wil geloven."

Ach jah, normaal reserveer ikhet voor het religie forum, maar als je er dan echt om vraagt om met botte feiten om de oren geslagen te worden: http://www.abovetopsecret.com/forum/thread82471/pg1
Asje. Als je die onzin dan nog wil verkondigen, post dan maar een betrouwbare bron, ga ik er dan wel serieus op in.
Oud 03-10-2006, 19:02
gewoonmax
gewoonmax is offline
ok
Oud 03-10-2006, 19:06
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
akumabito schreef op 03-10-2006 @ 19:53 :
" die ik geloof gewoon omdat ik het wil geloven."
"niet geloof gewoon omdat ik het niet wil geloven" is ook een veel aanwezig standpunt in dezen.
Oud 03-10-2006, 19:32
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
maxman schreef op 03-10-2006 @ 19:22 :
Okee dan niet.

Regels voor berichten