Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2006, 18:37
Verwijderd
Sinds een paar maanden weet ik dat ik ADD heb. Nu gebruik ik 36 mg Concerta en 10mg Ritalin per dag. Het is nog een beetje aankijken hoe het gaat, aangezien ze nog niet weten of ik de juiste dosis krijg toegediend.

Op school kom ik niet mee. Ik krijg al mijn werk zelden af, terwijl ik het wel heel erg leuk werk vind. Hierdoor maak ik me natuurlijk grote zorgen, aangezien ik deze opleiding wel af wil maken.

De laatste tijd ben ik heel erg snel uit mijn humeur, snauw ik mensen af zonder enige reden. Mijn gedachtes razen constant door. Als ik alleen ben heb ik nogal de neiging om pessimistisch te gaan denken.

Als ik tegen iemand zeg dat ik ADD heb, denken zij gelijk dat zij dat ook hebben. Dat irriteert me, aangezien iedereen wel een paar van die kenmerken heeft, maar ik heb er voordurend last van. Het is voor mij dagelijks een strijd.

Nou is mijn vraag of iemand met ADD/ADHD zich hierin herkent en hoe ze ermee omgaan. Deze info is behoorlijk samengevat, dus als je vragen hebt, stel ze vooral!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-09-2006, 19:30
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Moch, ik heb ook ADD(in combinatie met Asperger), dus ik begrijp de frustratie wel. Ik kan er ook niet tegen als mensen in een reactie zeggen dat ze zelf ook wel eens concentratieproblemen hebben. Ja hoor, alsof het allemaal zo simpel ligt

Tegenwoordig slik ik zelf ook concerta en ik heb er veel profijt van.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 10-09-2006 @ 20:30 :
Moch, ik heb ook ADD(in combinatie met Asperger), dus ik begrijp de frustratie wel. Ik kan er ook niet tegen als mensen in een reactie zeggen dat ze zelf ook wel eens concentratieproblemen hebben. Ja hoor, alsof het allemaal zo simpel ligt

Tegenwoordig slik ik zelf ook concerta en ik heb er veel profijt van.
Ja, precies. Zij krijgen wel zo'n beetje altijd hun werk op tijd af. Ondertussen vanuit het niets ineens klagen over die symptomen, alsof ze ook om zo'n diagnose zitten te springen ofzo.

Zelf weet ik ook niet of iets nou wel aan mijn ADD (ADD hoort bij mij, weet ik, maar je begrijpt wel wat ik bedoel) ligt of aan mijzelf. Dat is behoorlijk frustrerend.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 00:19
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Faded-Away schreef op 10-09-2006 @ 19:37 :
Als ik tegen iemand zeg dat ik ADD heb, denken zij gelijk dat zij dat ook hebben. Dat irriteert me, aangezien iedereen wel een paar van die kenmerken heeft, maar ik heb er voordurend last van. Het is voor mij dagelijks een strijd.
Misschien hebben zij ook wel ADD. En al hebben ze het niet, dan kunnen zij nog steeds voordurend last van die kernmerken hebben.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 10:57
smvs
smvs is offline
Ritalin moet je drinken http://www.linuxscripts.com/showflas...nk_Ritalin.swf
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 11:39
Verwijderd
Misschien helpt het als je je uitleg begint met "Iedereen heeft natuurlijk regelmatig moeite met concentreren, maar bij ADD...". Zodat als mensen denken 'heu dat heb ik ook' je van te vóren al gezegd hebt dat dat waarschijnlijk niet zo is.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 12:24
jfcksr
jfcksr is offline
Ik herken het wel , heb ook ADD
vraag me alleen af wat die medicijnen voor nut hebben?
is dat nut nuttig?

wat versta je onder pessimistische gedachten?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 17:15
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Ik heb adhd maar ik ervaar het niet zo dat mensne gelijk denken dat zij het ook hebben.

Hoe ik er verde rmee omga, ik slik iig geen medicatie aangezien dat ik daar gewoon ziek van wordt. Verder ben ik op een training geweest waar ze je een hoop leren op het gebied van plannen, communiceren, en hoe je jezelf kunt verbeteren.
Dat kan ik je in ieder geval aanraden.

en tsja verder doe ik gewoon mezelf en ik vertel de mensen die ik veel zie / waar ik mee moet samenwerken dat ik adhd heb
en dat ze gewoon moeten roepen als ik ergens doorheen praat ofzo
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 12:38
jfcksr
jfcksr is offline
ik herken vooral uitstelgedrag,
pessimistische' gedachten en ontmoetgedrag

ADD is wat ik ben, dat is een ontkenning
Ik ga ermee om als een etiketje

deskundigen vooral niet serieus nemen,
jezelf niet willen verbeteren
geen medicijnen nemen die je 'ADD-symptonen' onderdrukken

Laatst gewijzigd op 13-09-2006 om 12:51.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 15:56
hmmmm
Avatar van hmmmm
hmmmm is offline
Het is weer een zoveelste 'ziekte' die maar weer eens bewijst in wat voor'n ontwrichte maatschappij wij leven...
__________________
Verwarring is de eerste stap tot nieuw inzicht
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 07:03
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 11-09-2006 @ 18:15 :
Ik heb adhd maar ik ervaar het niet zo dat mensne gelijk denken dat zij het ook hebben.
Ik heb de indruk dat mensen sowieso niet graag de stempel ADHD opgedrukt krijgen omdat er vaker mee gespot wordt. Voor de meesten is het moeilijker om een beeld te schetsen van iemand met ADD en dus kan je er -misschien- van uit gaan dat iemand zichzelf sneller ADD gaat toeschrijven zoals in de beginpost min of meer wordt geinsinueerd, althans zo interpreteer ik het.

Aan de TS, jammergenoeg vour jou, maar je post klinkt erg herkenbaar.
Ik zeg niet dat ik ADD heb, maar alle kenmerken die jij opnoemt heb ik, maar dat is mogelijk te wijten aan mijn hersenbloeding bij de geboorte. Ik kan enkel werken in absolute stilte en werk bovendien net zoals jou ontzettend traag. Bij de herkansing (ik had een hoop onvoldoendes) haalde ik steeds 80% of meer omdat ik thuis in stilte alles kon doornemen. Van de lessen herinner ik me bijna niets omdat ik constant afgeleid wordt door elk geluid. Relatine hielp bij mij wel, maar opnieuw enkel als ik niet gestoord werd. In die ideale omstandigheid kon ik dus nog sneller werken. Maar ik werd pisnijdig van het medicijn, dus ben ik ermee opgehouden.

Verder kan ik vaak niet slapen omdat ik constant bezig ben met bepaalde abstracte gedachtes (vooral met betrekking tot schoolopdrachten) Ik wil elke opdracht "perfect" uitvoeren met als gevolg dat ik tijdens het schooljaar kom aandraven met overdreven ingewikkelde projecten die voor minder dan de helft af zijn, en ik spreek niet van iets éénmaligs ofzo. Best vervelend als je besef hebt van je mogelijkheden terwijl alles langs je voorbij gaat.

Nu neem ik al 5 jaar AD (daarvoor relatine) om mijn (soms immense) stemmingswisselingen tegen te gaan, en al bij al helpen die me meer dan relatine, maar dan niet voor concentratie.
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 14:55
Maresa
Avatar van Maresa
Maresa is offline
Natuurlijk denkt iedereen meteen dat hij of zij ook add/adhd heeft.

Zelf heb ik adhd. Mensen vragen: waar heb je dan last van? Als ik dat vertel, is de reactie: 'Oh ja, dat heb ik ook wel eens.'

WEL EENS.

Dat is dus precies het grote verschil. Als ik 'wel eens' druk zou zijn, als ik 'wel eens' ongeconcentreerd ben, als ik 'wel eens' weinig coördinatie heb, als ik 'wel eens' tijd niet kan inschatten, als ik 'wel eens' dingen vergeet... ja, dan zou ik heel blij zijn. Alleen heb ik het elke dag, elk uur, elke minuut.

Iedereen heeft wel één of meerdere kenmerken van add of adhd. Het gaat erom dat je er veel last van hebt en dan ook echt elke dag, van bijna alle kenmerken.

@ Droyd: wtf is Relatine? Bedoel je misschien Ritalin?
__________________
Now it's said.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 17:46
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Citaat:
M@R schreef op 24-09-2006 @ 15:55 :
@ Droyd: wtf is Relatine? Bedoel je misschien Ritalin?
Zo wordt dat hier in België (soms) genoemd, dus inderdaad ja.
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 17:59
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
smvs schreef op 11-09-2006 @ 11:57 :
Ritalin moet je drinken http://www.linuxscripts.com/showflas...nk_Ritalin.swf
srry smvs
__________________
.

Laatst gewijzigd op 24-09-2006 om 18:33.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 10:15
Maresa
Avatar van Maresa
Maresa is offline
Citaat:
Droyd schreef op 24-09-2006 @ 18:46 :
Zo wordt dat hier in België (soms) genoemd, dus inderdaad ja.
Oké, duidelijk Dacht dat het daar werd uitgesproken als Ritaline. Heb ooit een Vlaamse dokter ontmoet die het zo zei
__________________
Now it's said.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 17:11
Elister
Avatar van Elister
Elister is offline
Same here, ik heb ADHD. Maar ik ga niet aan medicijnen, je weet niet wat het doet op de lange termijn. En ik heb gezien van dichtbij hoe het is om eraf te komen.

Ik gebruik visolie en dat werkt ook goed. Verder heb ik op school extra begeleiding aangevraagd en het gaat steeds iets beter.

Ook maak ik altijd lijstjes waarop je dingen weg kunt strepen, dat werkt wel lekker! Niet altijd, maar het begin is daar.
__________________
"I'm sick of following my dreams. I'm just going to ask them where they're goin' and hook up with them later..."
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 17:22
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Maresa schreef op 24-09-2006 @ 15:55 :
Natuurlijk denkt iedereen meteen dat hij of zij ook add/adhd heeft.

Zelf heb ik adhd. Mensen vragen: waar heb je dan last van? Als ik dat vertel, is de reactie: 'Oh ja, dat heb ik ook wel eens.'

WEL EENS.

Dat is dus precies het grote verschil. Als ik 'wel eens' druk zou zijn, als ik 'wel eens' ongeconcentreerd ben, als ik 'wel eens' weinig coördinatie heb, als ik 'wel eens' tijd niet kan inschatten, als ik 'wel eens' dingen vergeet... ja, dan zou ik heel blij zijn. Alleen heb ik het elke dag, elk uur, elke minuut.

Iedereen heeft wel één of meerdere kenmerken van add of adhd. Het gaat erom dat je er veel last van hebt en dan ook echt elke dag, van bijna alle kenmerken.

@ Droyd: wtf is Relatine? Bedoel je misschien Ritalin?
dat is juist het vershcil

henb je af en toe zon symptoom

of heb je er maar ene paar -> geen adhd

heb je veel symptomen altijd -> waarschijnlijk wel adhd

en ga jezelf niet diagnostiseren, daar heb je een psyhcoloog voor
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 18:03
Blaf
Avatar van Blaf
Blaf is offline
Ik heb zelf add... dat is door het ggd vastgesteld.. ik heb ritalin geprobeert maar daar kreeg ik een heel kut gevoel door het was net of ik stoned was maar niet in een leuke manier.. ik slik nu geen medicijnen en wil dat ook nooit meer gaan doen en nu probeer ik gewoon zo goed en zo kwaad als maar kan school te doen
__________________
All Hail to the Ale!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-10-2006, 19:21
Verwijderd
Ik denk zelf soms dat ik ADD heb, maar ik zeg het niet, want zoals je zelf al zegt, zou jij mij ook niet snel geloven.

Ik weet niet zeker of ik het heb, maar ik heb wel heel erg last van een vol hoofd. Ik ga van het dansen af omdat het me niet meer lukt om alles te onthouden. Ook moet ik alles opschrijven, omdat ik alles vergeet en ik ben constant 'geestelijk' moe.

Die pessimistische gedachten ken ik ook, soms tegen het depressieve aan.

Ik loop nu ongeveer 3 keer per week hard (ja, voor een superlichaam) Ha, nee, maar dat werkt echt goed om mn hoofd te legen en er weer even tegenaan te kunnen

Ook zit ik op toneel en dat helpt me ook bij het 'rustig blijven' en even niet te denken de hele tijd.
Denken is vermoeiend.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 19:23
Sasjeliefff
Avatar van Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Ik heb ADHD met flinke concentratieproblemen, ik krijg daarvoor concentratieles, misschien ook een idee voor jou? BIj mij is aangetoond dat ik een stuk rustiger kan werken en me beter kan concentreren op school als ik mn iPodje op kan zetten en me af kan zonderen van de drukte om me heen, ik weet niet of dat ook iets voor jou is?
__________________
Zo niet, dan toch!!!! | Truth is beautiful, without doubt. So are lies.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 19:51
Naru
Avatar van Naru
Naru is offline
Ik heb ook adhd. Ik gebruik geen medicijnen, omdat ik liever niets slik.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 22:51
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Maresa schreef op 24-09-2006 @ 15:55 :
Natuurlijk denkt iedereen meteen dat hij of zij ook add/adhd heeft.

Zelf heb ik adhd. Mensen vragen: waar heb je dan last van? Als ik dat vertel, is de reactie: 'Oh ja, dat heb ik ook wel eens.'

WEL EENS.

Dat is dus precies het grote verschil. Als ik 'wel eens' druk zou zijn, als ik 'wel eens' ongeconcentreerd ben, als ik 'wel eens' weinig coördinatie heb, als ik 'wel eens' tijd niet kan inschatten, als ik 'wel eens' dingen vergeet... ja, dan zou ik heel blij zijn. Alleen heb ik het elke dag, elk uur, elke minuut.

Iedereen heeft wel één of meerdere kenmerken van add of adhd. Het gaat erom dat je er veel last van hebt en dan ook echt elke dag, van bijna alle kenmerken.
Tja, als mensen een dag een dipje hebben, noemen ze het ook gelijk depressie, maar mens, waar maak je je druk om. en verder...

Citaat:
Vice schreef op 11-09-2006 @ 01:19 :
Misschien hebben zij ook wel ADD. En al hebben ze het niet, dan kunnen zij nog steeds voordurend last van die kernmerken hebben.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 07:51
Maresa
Avatar van Maresa
Maresa is offline
Citaat:
forever schreef op 03-10-2006 @ 20:21 :
Denken is vermoeiend.
Pff ja.
__________________
Now it's said.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 10:56
passionforme
passionforme is offline
Ik heb ook ADD, en mijn moeder ook. Heeft iemand hier ook een ouder die AD(H)D heeft, naast hem/haar zelf? Ikzelf vind namelijk veel steun en begrip bij mijn moeder. Niet dat we samen zielig gaan zitten doen ofzo, want een blik naar elkaar, of een herkennend 'oja'', wanneer mijn moeder vertelt over een ADD-moment, kan al veel helpen. Lachen moet je ook niet vergeten te doen omtrent ADD. Ik en mijn moeder beleven namelijk veel lol, wat betreft herkenning en de 'domme acties' zelf.
Bijv. als ik zie dat ze even afwezig raakt(of andersom), zeg ik: Is ie uitgewerkt?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 19:59
Verwijderd
Ik ben vreemd genoeg de eerste in de familie waar ADD bij is geconstateerd.

Zelf kan ik me nu vaker beter concentreren door de medicijnen, maar vaak genoeg jammer ook niet. Ik krijg mijn schoolwerk niet op tijd af, laat klusjes vaak liggen enz.

Ik ga nu naar psycho-educatie. Dat is een bijeenkomst waar je informatie krijgt over ad(h)d en hoe je ermee om moet gaan. Ook kun je daar met leeftijdsgenoten erover praten, waar zij last van hebben en dat soort dingen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2006, 20:05
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
heel vaak krijgen mensen zoiets toegeschreven. ik ken maar 2 personen die écht adhd hebben, van de 15 waarbij het "geconstateerd" is.

Hoe ik het merk?

Midden in de les zonder enige aanleiding whatsoever een perfecte dolfijn-imitatie doen is een subtiele hint, net zoals mensen constant besluipen om ze kei hard in de oren te krijsen en daarnaa te springen van de vreugde.
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 20:08
passionforme
passionforme is offline
@"iedereen met AD(H)D"
Wat mij de laatste tijd een beetje dwars zit, is dat er regelmatig wordt gezegd dat AD(H)D te voorkomen valt door middel van een bepaalde voeding. Of eerder andersom, dus dat ze de ouders verwijten van het feit dat ze hun kinderen geen goede voeding hebben gegeven, of geven, waardoor hun kinderen AD(H)D hebben.
Dat doet mij soms een beetje pijn. Ik voel me dan altijd een beetje aangevallen.
Ik vroeg me af hoe jij daar tegenaan kijkt
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 20:39
Verwijderd
Citaat:
passionforme schreef op 04-10-2006 @ 21:08 :
@"iedereen met AD(H)D"
Wat mij de laatste tijd een beetje dwars zit, is dat er regelmatig wordt gezegd dat AD(H)D te voorkomen valt door middel van een bepaalde voeding. Of eerder andersom, dus dat ze de ouders verwijten van het feit dat ze hun kinderen geen goede voeding hebben gegeven, of geven, waardoor hun kinderen AD(H)D hebben.
Dat doet mij soms een beetje pijn. Ik voel me dan altijd een beetje aangevallen.
Ik vroeg me af hoe jij daar tegenaan kijkt
Ik zie ze als mensen die er niks van begrijpen, negeren die handel dus.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 13:52
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
mijn vader, 2 broertjes, hele boel ooms en tantes en min ex-stiefmoeder hebben allemaal ADHD. af en toe echt niet grappig om daar tussen te zitten. ik heb zelf ook regelmatig lastvan een vol hoofd, dat heeft alleen met wat adners te maken, maar als je dan tussen allemaal drukke mesnen zit kan je echt gek worden.

gelukkig hebben me vader en broertjes concerta / ritalin.
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 15:09
de lekkerste
Avatar van de lekkerste
de lekkerste is offline
Mijn broertje heeft ADHD. Best irritant eigenlijk. Hij slikt zijn medicijnen ook niet,w aardoor hij tóch weer erg gewelddadig wordt enzo. Mijn vader weet het, maar het kan hem niet zoveel schelen. Soms maak ik me best zorgen om hem. Doordat hij gewelddadig is, krijgt hij ook vaker ruzies op school enzo.
Hij is ook vaker betrokken geraak bij vechtpartijen die er nogal heftig aan toe gingen.
Ik kan je helaas niet adviseren of tips geven, maar goed..
__________________
leave me met rust
Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 15:11
Blaf
Avatar van Blaf
Blaf is offline
Hmm agressie daar herken ik mij ook wel in ik denk gewoon dat adhd mensen sneller dingen zeggen zonder er over na te denken en dus sneller mensen beledigen.. niet omdat ze zo graag die ander beledigen maar dat gaat dus perongeluk
__________________
All Hail to the Ale!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Elister schreef op 03-10-2006 @ 18:11 :

Ook maak ik altijd lijstjes waarop je dingen weg kunt strepen, dat werkt wel lekker! Niet altijd, maar het begin is daar.
Dat doe ik ook ALTIJD Sowieso aan het begin van de week wat i kdie week moet doen en nog kleine lijstjes met belangrijke dingen en dan schrijf ik nog op mn hand, ik ben zo vergeetachtig en het scheelt weer een stukje om m'n hoofd leeg te maken
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 21:58
Verwijderd
"Iemand met ADD voelt zich regelmatig overspoelt."

Daar heb ik de laatste tijd zo'n beetje 24/7 last van. Ik moet vanalles voor school wat me niet lukt, sociaal loopt het ook al niet lekker, want ik reageer alles op iedereen af, ik voel me een niks hierdoor enz.

Heeft iemand hier tips voor of herkent iemand dit?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 23:56
dext0r
Avatar van dext0r
dext0r is offline
ja ik heb dat ook .
chronisch

heb ik nu ook ADD/ADHD?
__________________
hoi
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 06:49
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
Faded-Away schreef op 10-09-2006 @ 19:37 :
Op school kom ik niet mee. Ik krijg al mijn werk zelden af, terwijl ik het wel heel erg leuk werk vind. Hierdoor maak ik me natuurlijk grote zorgen, aangezien ik deze opleiding wel af wil maken.

De laatste tijd ben ik heel erg snel uit mijn humeur, snauw ik mensen af zonder enige reden. Mijn gedachtes razen constant door. Als ik alleen ben heb ik nogal de neiging om pessimistisch te gaan denken.
De cursieve stukjes herken ik ook. Met name het eerste, wat betreft school.

Afgelopen dinsdag ben ik naar een decaan gestapt. Met een paar aanwijzingen heb ik het voor elkaar gekregen om een planning te maken (dit duurde overigens erg lang). Komende maandag heb ik weer een afspraak om te kijken hoe het gegaan is.

Op het moment zijn mijn psych en psych beiden niet beschikbaar, wat erg lastig is. Juist op het moment dat ik ze nodig heb zijn ze er niet. Ik was eerst aan het twijfelen, maar nu ik dit stukje van jou heb gelezen weet ik het zeker: ik vraag een psychologisch onderzoek aan.
Citaat:
Faded-Away schreef op 11-10-2006 @ 22:58 :
"Iemand met ADD voelt zich regelmatig overspoelt."

Daar heb ik de laatste tijd zo'n beetje 24/7 last van. Ik moet vanalles voor school wat me niet lukt, sociaal loopt het ook al niet lekker, want ik reageer alles op iedereen af, ik voel me een niks hierdoor enz.

Heeft iemand hier tips voor of herkent iemand dit?
Dit herken ik, alleen reageer ik niet alles op iedereen af.


Uit mijn vriendenkring ken ik ook 1 iemand met ADHD. Hij slikt een aantal keer per dag ritalin, waardoor hij zich (zegt hij zelf) een stuk beter kan concentreren. In de klas (op de middelbare) was het wel heel duidelijk dat hij ADHD had. Gelukkig kan hij er goed mee omgaan en maakte daarom niemand er een probleem van. Als hij uit het niets keihard 'jah' door de klas riep, was het alleen maar grappig
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 19:05
Maresa
Avatar van Maresa
Maresa is offline
Citaat:
Faded-Away schreef op 11-10-2006 @ 22:58 :
"Iemand met ADD voelt zich regelmatig overspoeld."

Daar heb ik de laatste tijd zo'n beetje 24/7 last van. Ik moet vanalles voor school wat me niet lukt, sociaal loopt het ook al niet lekker, want ik reageer alles op iedereen af, ik voel me een niks hierdoor enz.

Heeft iemand hier tips voor of herkent iemand dit?
Het klinkt mij als stress in de oren... De oorzaak lijkt me dat je veel werk hebt. Daardoor raak je gestresst, waardoor het werk niet afkomt zoals je het af wil hebben. Daardoor reageer je je af op anderen.

Probeer een planning te maken. Wat moet je precies doen? Hoeveel tijd kost het? Welke uren heb je over per dag?

Vergeet geen pauzes in te lassen en uren dat je alleen tv mag kijken of iets anders waarmee je je ontspant.
__________________
Now it's said.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-10-2006, 01:36
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Soms slaat medicatie de plank mis. Als je leven kutter is als je medicatie slikt dan dat het ervoor was, klopt er iets niet
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 09:19
pearlette
Avatar van pearlette
pearlette is offline
Ik word binnenkort getest, dus ik ben benieuwd. Ik herken me wel in veel van de kenmerken.
__________________
Excuse me, I just have to explode this body off me.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 23:27
Gehazi
Gehazi is offline
Ik heb ook ADHD. Bij mij was het vroeger juist andersom op school.. ik kon met m'n vrienden praten, ondertussen tekenen en ook nog exact vertellen wat de juf zei, erg handig.

Ik ben soms wel erg druk, maar daarvoor heb ik gelukkig Ritalin (Wat ook niet altijd goed werkt als het erg druk in m'n hoofd is). Soms kan ik me goed concentreren, soms niet.. ach ik ben er aan gewend en zou ook niet zonder willen eigenlijk Vind het echt handig dat ik 20 dingen tegelijk kan
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 09:12
Blaf
Avatar van Blaf
Blaf is offline
Over ritalin ik haate het. ik werd er sloom van, kon moeilijker uit mijn woorden komen en had totaal geen eetlust meer.

ik ben blij dat ik er mee gestopt ben hoewel het dan wel minder gaat op school voel ik me teminste geen zombie meer
__________________
All Hail to the Ale!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 09:20
Verwijderd
Iemand die ik ken vindt zichzelf saai als hij Ritalin gebruikt, maar heeft het wel nodig om te studeren, dus hij gebruikt het doordeweeks 's ochtends en 's middags en nooit in het weekend of 's avonds. Dat is ook eventueel een tussen oplossing.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 11:21
Verwijderd
Ik ben al maanden bezig om een diagnose concentratiestoornis/add te krijgen maar de jeugdzorg werkt absoluut niet mee. ik heb al wel eerder de diagnose concentratiestoornis gehad dus daar weet ik in ieder geval genoeg van. Ik kan me ook erg ergeren aan mensen die het direct herkennen. Als je een vak heb wat je niet leuk vind of iets dergelijks is het uiteraard moeilijk te concentreren, maar ik heb het met alles. Leuke dingen, serieuse gesprekken, schoolwerk, opdrachten, m'n werk. Je kan er niks tegen doen.

Mijn schoolpsychologe verwoordde het zo: ieder mens heeft dergelijke kenmerken, niet altijd goede concentratie, droevigheid, dingen zien die er niet zijn. Daarom is het herkenbaar. Maar er zijn veel minder mensen die écht add, depressie of schizofrenie hebben. Het is puur menselijk om alles te vergelijken met jezelf.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 17:06
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Citaat:
Gehazi schreef op 14-10-2006 @ 00:27 :
Ik heb ook ADHD. Bij mij was het vroeger juist andersom op school.. ik kon met m'n vrienden praten, ondertussen tekenen en ook nog exact vertellen wat de juf zei, erg handig.
Is de diagnose gesteld bij jou? Wat je zegt doet me denken aan een vriend van me. Hij is vaak ongelooflijk druk (luid zingen tijdens de les, overal zijn kont tonen) maar toch krijgt hij het voor elkaar opdrachten eerst af te ronden en is hij erg verbaal.

Ik stel immers de vraag omdat ik er altijd vanuit ging dat hij geen ADHD kon hebben omdat hij absoluut geen concentratieproblemen heeft. (en is dat geen hoofdkenmerk van ADHD?)
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 17:45
Verwijderd
Citaat:
zopje schreef op 14-10-2006 @ 12:21 :
Als je een vak heb wat je niet leuk vind of iets dergelijks is het uiteraard moeilijk te concentreren, maar ik heb het met alles. Leuke dingen, serieuse gesprekken, schoolwerk, opdrachten, m'n werk. Je kan er niks tegen doen.
Ja, dat heb ik dus ook. Ik ben de laatste tijd zo gestressed, omdat ik echt nergens de concentratie heb en nooit iets af krijg. Ik moet gewoon vaker huilen omdat mijn hoofd zo "vol"zit en het er anders niet uitgaat.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 20:08
Gehazi
Gehazi is offline
Citaat:
Droyd schreef op 14-10-2006 @ 18:06 :
Is de diagnose gesteld bij jou? Wat je zegt doet me denken aan een vriend van me. Hij is vaak ongelooflijk druk (luid zingen tijdens de les, overal zijn kont tonen) maar toch krijgt hij het voor elkaar opdrachten eerst af te ronden en is hij erg verbaal.

Ik stel immers de vraag omdat ik er altijd vanuit ging dat hij geen ADHD kon hebben omdat hij absoluut geen concentratieproblemen heeft. (en is dat geen hoofdkenmerk van ADHD?)
Jep, ik ben vaak bij zulke mensen geweest om te praten e.d. en ze kwamen allemaal tot die conclusie. Concentreren op 1 punt is wel moeilijk voor me. Soms wil het wel, soms niet.. erg lastig eigenlijk

Wil die nieuwe medicijnen ook eens proberen..
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 10:23
Maresa
Avatar van Maresa
Maresa is offline
Citaat:
Sarah schreef op 14-10-2006 @ 10:20 :
Iemand die ik ken vindt zichzelf saai als hij Ritalin gebruikt, maar heeft het wel nodig om te studeren, dus hij gebruikt het doordeweeks 's ochtends en 's middags en nooit in het weekend of 's avonds. Dat is ook eventueel een tussen oplossing.
Vind ik ook altijd van mezelf. Ik heb eigenlijk nergens zin meer in, alhoewel ik merk dat het me helpt om te concentreren. Dus ja, uiteindelijk moet het soms wel. Ik gebruik het dan inderdaad ook alleen als ik me een tijdje ergens op moet concentreren.
__________________
Now it's said.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 15:26
pearlette
Avatar van pearlette
pearlette is offline
Ik heb een vraag over Ritalin. Ik heb het er vandaag in therapie over gehad en het zou best kunnen dat ik het ga slikken.
Maar remt het ook heel erg je creatieve ideeën enzo? Of hangt dat af van de dosering?
Ik zou het super vinden om één ding tegelijk te kunnen doen en denken, en om me goed te kunnen concentreren enzo, maar ik wil mijn creativiteit niet kwijt.
__________________
Excuse me, I just have to explode this body off me.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 15:27
pearlette
Avatar van pearlette
pearlette is offline
Citaat:
Maresa schreef op 16-10-2006 @ 11:23 :
Vind ik ook altijd van mezelf. Ik heb eigenlijk nergens zin meer in, alhoewel ik merk dat het me helpt om te concentreren. Dus ja, uiteindelijk moet het soms wel. Ik gebruik het dan inderdaad ook alleen als ik me een tijdje ergens op moet concentreren.
Werkt het dan direct? Is het niet zoals met antidepressiva dat je een 'inwerktijd' van een paar weken hebt?
__________________
Excuse me, I just have to explode this body off me.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 15:43
Verwijderd
In theorie werkt Ritalin het beste 2 uur nadat je het inneemt, en dan blijft het 3 tot 5 uur werken dus redelijk meteen, ja.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 17:50
pearlette
Avatar van pearlette
pearlette is offline
Citaat:
Sarah schreef op 16-10-2006 @ 16:43 :
In theorie werkt Ritalin het beste 2 uur nadat je het inneemt, en dan blijft het 3 tot 5 uur werken dus redelijk meteen, ja.
Tnx.
__________________
Excuse me, I just have to explode this body off me.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Moeite met leren
Johankuif
10 24-04-2016 18:36
Psychologie Concentratie-stoornis
LauraJansen
22 27-01-2011 11:51
Psychologie het grote autisme topic
Verwijderd
153 04-10-2010 06:05
De Kantine Fuck what I saaid ;) #734
Dark Phoenix
500 30-10-2009 17:31
Psychologie Vragenlijst voor mensen met ADHD
remy476
7 22-06-2007 17:45
Psychologie ADD
Verwijderd
41 14-12-2005 16:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38.