Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2006, 19:19
professor2
professor2 is offline
Citaat:
deleugen schreef op 07-10-2006 @ 19:44 :
Sorry, ik ben niet zo slim en lulde maar wat dat ik ergens gehoord had.
Maar die hersencellen sterven toch echt af.
nee je lulde inderdaadmaar wat wiet heeft geen enkel echt schadelijk effect op de lange termijn behalve longkanker
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2006, 19:38
deleugen
deleugen is offline
Ik zei ook niet op de lange termijn.
Ik noemde alleen een feit: de hersencellen sterven af!
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 19:46
Blaf
Blaf is offline
Citaat:
professor2 schreef op 07-10-2006 @ 20:19 :
nee je lulde inderdaadmaar wat wiet heeft geen enkel echt schadelijk effect op de lange termijn behalve longkanker
Echt wel! vergeetachtigheid bv
Oud 07-10-2006, 19:59
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Woef schreef op 07-10-2006 @ 14:55 :
Nou het is in ieder geval wel zo dat je als je aan de alcohol verslaaft bent er moeilijker vanaf komt als je verslaaft bent aan de wiet... Dat is zo omdat ik zelf alchoholisten in mijn directe omgeving heb en het daarbij kan zien hoe moeilijk dat is
Dus omdat jij een aantal zogenoemde alcoholisten in je omgeving hebt wil dat meteen zeggen dat die representatief zijn voor alle alcoholisten die er zijn?
Oud 07-10-2006, 20:09
deleugen
deleugen is offline
Citaat:
Woef schreef op 07-10-2006 @ 20:46 :
Dat wordt kennelijk niet beschouwd als een echt schadelijk effect op de lange termijn.

Laatst gewijzigd op 07-10-2006 om 20:32.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 20:09
Verwijderd
dope cd naam is t wel, iig met t vraagtekentje dan.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 16:19
backspace
backspace is offline
Citaat:
deleugen schreef op 07-10-2006 @ 20:38 :
Ik zei ook niet op de lange termijn.
Ik noemde alleen een feit: de hersencellen sterven af!
Op Jellinek staat heel wat anders:

Citaat:
Cannabis beïnvloedt de werking van de hersenen. Deze beïnvloeding is echter tijdelijk. Voor zover op dit moment bekend is heeft cannabis geen blijvende invloed op de werking van de hersenen en raken ook geen delen beschadigd. Als men niet meer onder invloed is keert na korte tijd de normale situatie weer terug.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 16:41
evilernie
evilernie is offline
^ laten we het hopen zou mooi zijn..

of ik bang ben nee niet echt af en toe denk ik echter wel van damn wat zou dit op latere leeftijd met me doen maar dan komt er weer in me op dat ik nu leef en net zo goed morgen dood kan zijn... af en toe wel last met slechter geheugen maar is denk ik tijdelijk (heb ook net hersenschudding gehad dus)
Oud 08-10-2006, 16:42
Verwijderd
Citaat:
wann schreef op 05-10-2006 @ 16:14 :
Nee, dood gaan we toch wel
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 17:37
deleugen
deleugen is offline
Citaat:
backspace schreef op 08-10-2006 @ 17:19 :
Op Jellinek staat heel wat anders:
Mang, er sterven elke dag hersencellen af, of je nou blowt of niet...
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 17:57
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 07-10-2006 @ 20:59 :
Dus omdat jij een aantal zogenoemde alcoholisten in je omgeving hebt wil dat meteen zeggen dat die representatief zijn voor alle alcoholisten die er zijn?
Feit is dat bij alcoholisme een lichamelijke reactie ontstaat wanneer je moet afkicken, deze kan zo sterk zijn dat iemand niet af kan kicken omdat diegene de afkickreactie niet te boven komt.
De verslaving kan ook zo erg zijn dat iemand zonder alcohol totaal dysfunctioneel wordt, die kan dus ook nooit afkicken.
Dat is bij wiet niet zo. Wel kan je er natuurlijk een psychose van krijgen, maar de kans daarop is erg klein.

@ backspace:
Dat hangt ervanaf welk onderzoek je aanhangt. Er zijn vrij veel tegenstrijdige onderzoeken op het gebied van cannabisgebruik / thc gebruik.
Het is wel zo dat misbruik nooit goed is, maar dat snapt iedereen wel denk ik.

Persoonlijk interesseert het me niks, ik blow al meer dan een jaar niet meer, andere drugs doe ik ook niet. Afgezien van een biertje eens in de paar weken dan.
En idd; " Dood ga je toch wel ".
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 19:07
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
deleugen schreef op 08-10-2006 @ 18:37 :
Mang, er sterven elke dag hersencellen af, of je nou blowt of niet...
Dan mag jij zo langzaam wel eens met een bron gaan staven dat een aanzienlijk aantoonbaar deel van de zgn. 'aftstervende cellen' direct met blowen in verband staat.

@Coop; ik doelde daarmee eigenlijk meer op het hele neurosysteem en zn werking dat verstoord kan raken, zoals bijv bij het serotoninesyndroom. Naar ik weet zijn er bij de meeste (zoniet alle) middelen die op receptoren werken (vrijwel alle, lijkt me dus) neurotransmitters in het spel. Een al dan niet chronische verstoring van de balans van werking van een bepaalde groep receptoren kan leiden tot een serotoninesyndroomachtig probleem in dat gebied, en direct gekoppelde hersenfuncties.

Het lijkt me lastig om bijvoorbeeld zo'n storing te veroorzaken met lsd, maar ik denk wel dat dat is wat ze uiteindelijk bedoelen met 'blijven hangen' of 'byebye brain', en niet zozeer dat je met een stuk dood vlees aan afgestorven cellen in je hoofd rondloopt
Oud 08-10-2006, 19:22
deleugen
deleugen is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 08-10-2006 @ 20:07 :
Dan mag jij zo langzaam wel eens met een bron gaan staven dat een aanzienlijk aantoonbaar deel van de zgn. 'aftstervende cellen' direct met blowen in verband staat.
Let op, belangrijk:
Citaat:
deleugen schreef op 07-10-2006 @ 19:44 :
Sorry, ik ben niet zo slim en lulde maar wat dat ik ergens gehoord had.
Maar die hersencellen sterven toch echt af.
ik ben te lui om het aan te tonen, ik zei niet dat het n verband had met blowen, het is gewoon waar, je onthoudt toch niet alles!
en nu niet meer zeiken
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 20:33
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
deleugen schreef op 08-10-2006 @ 20:22 :
Let op, belangrijk:

ik ben te lui om het aan te tonen, ik zei niet dat het n verband had met blowen, het is gewoon waar, je onthoudt toch niet alles!
en nu niet meer zeiken
Dus omdat jij te lui bent om de waarheid van je bevindingen aan te tonen wil zeggen dat wij hetgeen jij uitkraamt maar per definitie voor waar aan moeten nemen? Dat lijkt me niet de bedoeling. Als je werkelijk overtuigd bent van hetgeen je zegt vind ik dat je ook even de moeite kan doen om een degelijke bron erbij op te zoeken.

Op deze manier wordt je (door mij iig maar ik denk haast dat er meer mensen zijn) een stuk minder serieus genomen en zullen mensen veel sneller het idee krijgen dat jij hier de zoveelste anti drugs facist bent die ons hier ongegrond komt vertellen dat er hersencellen afsterven door blowen. Een opmerking als: "Het is gewoon waar en nu niet meer zeiken" draagt hier zeker aan bij.
Oud 09-10-2006, 10:27
deleugen
deleugen is offline
Ja, em, van mij hoef je het niet te geloven. Ik zei alleen maar wat en ik wil niemand overhalen hoor...
En ik zei toch dat ik dat "ergens" gehoord had...
Ik weet het zelf dus ook niet zeker!
Maar ik weet gewoon van mezelf dat je hersencellen afsterven, dat weet iedereen, als je een beetje logisch nadenkt. Je huidcellen verversen zich toch ook in de zoveel tijd, dat soort dingen bedoelde ik.
En dan ga jij het weer helemaal serieus nemen. (en alle andere mensen)
Maarja, later x
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 10:49
Verwijderd
Citaat:
deleugen schreef op 09-10-2006 @ 11:27 :
Maar ik weet gewoon van mezelf dat je hersencellen afsterven, dat weet iedereen, als je een beetje logisch nadenkt.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 11:17
Verwijderd
Ik heb me er nog nooit zorgen over gemaakt en zal dat niet snel doen.
Ik ben een regelmatige drinker, maar door de week worden het nooit meer dan 2 glazen. Ik blow heel af en toe nog, cker niet meer dagelijks. Ook in de tijd dat ik de hele dag stoned was, was ik niet bang voor hersenverval.
Daarnaast twijfel ik aan de beweringen of THC daadwerkelijk hersencellen laat sterven. Ik ken warrige mensen die ook al warrig waren vóórdat ze begonnen met blowen en mensen die 10 jaar continue stoned zijn geweest en daar van de een op de andere dag mee opgehouden zijn. Die zijn voor en na hun gebruik niet anders geworden voor zover ik ze kan be-oordelen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 19:32
Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 08-10-2006 @ 18:57 :
Feit is dat bij alcoholisme een lichamelijke reactie ontstaat wanneer je moet afkicken, deze kan zo sterk zijn dat iemand niet af kan kicken omdat diegene de afkickreactie niet te boven komt.
De verslaving kan ook zo erg zijn dat iemand zonder alcohol totaal dysfunctioneel wordt, die kan dus ook nooit afkicken.
Delirium Tremens
Oud 10-10-2006, 15:35
Flip!
Flip! is offline
I fear nothing!
Oud 10-10-2006, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Encefalopathie schreef op 09-10-2006 @ 20:32 :
Delirium Tremens
of een insult.. of allebei..
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 18:05
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
een belediging?
Oud 10-10-2006, 21:12
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Woef schreef op 07-10-2006 @ 20:46 :
niet blijvend

as je stopt met blowen gaat dat weer over dus

asl je stopt met rinken gaat je korsakoff niet meer over

Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 23:21
DusterBoy
DusterBoy is offline
Kan me niet herinneren dat ik ooit drugs gebruikt heb
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 19:28
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
deleugen schreef op 09-10-2006 @ 11:27 :
Ja, em, van mij hoef je het niet te geloven. Ik zei alleen maar wat en ik wil niemand overhalen hoor...
En ik zei toch dat ik dat "ergens" gehoord had...
Ik weet het zelf dus ook niet zeker!
Maar ik weet gewoon van mezelf dat je hersencellen afsterven, dat weet iedereen, als je een beetje logisch nadenkt. Je huidcellen verversen zich toch ook in de zoveel tijd, dat soort dingen bedoelde ik.
En dan ga jij het weer helemaal serieus nemen. (en alle andere mensen)
Maarja, later x
Het is wel duidelijk dat je er nog weinig van begrepen hebt.

Dat je hersencellen afsterven van blowen (want daar hebben we het immers over) is niet onomstotelijk bewezen en dus niet per definitie waar. Ok het moge als feit beschouwd worden dat je korte termijngeheugen bij veelvuldig gebruik naar de klote gaat maar of dit blijvend is is nog maar zeer de vraag (zie de genoemde voorbeelden ^^). Dit wil echter niet meteen zeggen dat er ook hersencellen afsterven.

Dan kan je blijven beweren dat jij dat "weet" maar dan wil ik wel eens weten waar je dat dan precies op baseert? Het "ergens" gehoort hebben zegt natuurlijk helemaal niets. Ik heb ook "ergens" gehoord dat je van voor het zingen de kerk uit gaan niet zwanger kan worden maar het tegendeel is toch echt een feit. Ok mischien niet een hele goede vergelijking omdat ik het vergelijk met iets wat totaal niets met het onderwerp te maken heeft maar you get the point (mag ik hopen).

Ik neem dit onderwerp inderdaad zeer serieus. Dit omdat het mij als vrij regelmatige blower best wel aangaat. Immers mocht het wel waar zijn dat er werkelijk hersencellen (onomkeerbaar) afsterven dan heb ik volgens mij best een probleem en dat is voor mij genoeg reden om er serieus bij stil te staan.
Oud 11-10-2006, 21:19
deleugen
deleugen is offline
Citaat:
wammus schreef op 11-10-2006 @ 20:28 :
Het is wel duidelijk dat je er nog weinig van begrepen hebt.

Dat je hersencellen afsterven van blowen (want daar hebben we het immers over) is niet onomstotelijk bewezen en dus niet per definitie waar. Ok het moge als feit beschouwd worden dat je korte termijngeheugen bij veelvuldig gebruik naar de klote gaat maar of dit blijvend is is nog maar zeer de vraag (zie de genoemde voorbeelden ^^). Dit wil echter niet meteen zeggen dat er ook hersencellen afsterven.

Dan kan je blijven beweren dat jij dat "weet" maar dan wil ik wel eens weten waar je dat dan precies op baseert? Het "ergens" gehoort hebben zegt natuurlijk helemaal niets. Ik heb ook "ergens" gehoord dat je van voor het zingen de kerk uit gaan niet zwanger kan worden maar het tegendeel is toch echt een feit. Ok mischien niet een hele goede vergelijking omdat ik het vergelijk met iets wat totaal niets met het onderwerp te maken heeft maar you get the point (mag ik hopen).

Ik neem dit onderwerp inderdaad zeer serieus. Dit omdat het mij als vrij regelmatige blower best wel aangaat. Immers mocht het wel waar zijn dat er werkelijk hersencellen (onomkeerbaar) afsterven dan heb ik volgens mij best een probleem en dat is voor mij genoeg reden om er serieus bij stil te staan.
Ok, wat jij wil.
Noem me maar dom en/of laf enzo, maar ik ben weg.

Laatst gewijzigd op 11-10-2006 om 21:21.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 00:55
Lenny K
Lenny K is offline
Citaat:
deleugen schreef op 11-10-2006 @ 22:19 :
Ok, wat jij wil.
Noem me maar dom en/of laf enzo, maar ik ben weg.
ik noem je slim, je snapt het en gaat er niet meer op in omdat er geen zinnig tegenargument meer is
Oud 12-10-2006, 01:00
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline

hey deleugen, iets met een zeekomkommer enzo!
Citaat:
roflmao
Oud 12-10-2006, 15:22
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Lenny K schreef op 12-10-2006 @ 01:55 :
ik noem je slim, je snapt het en gaat er niet meer op in omdat er geen zinnig tegenargument meer is
Ik denk dat ze het gezien d'r ietwat jonge leeftijd nog lang niet snapt. Wat ze wel snapt is dat het inderdaad weinig zin heeft om er op in te gaan.

Verder sluit ik me bij onze Narie vriend aan. ^^

Hoewel ze waarschijnlijk géén idee heeft waar het op slaat.
Oud 12-10-2006, 20:00
MB
MB is offline
Citaat:
wann schreef op 05-10-2006 @ 16:18 :
Dat is de betere houding.

Maar verder, alle nadelen (inclusief dingen die nog niet bekend zijn) moet je maar voor lief nemen als je gebruikt. Onwetendheid is geen excuus om het recht te praten als je meer kapot hebt gemaakt dan je had gewild.
Wat een onzin, als over 15 jaar ineens bekend wordt dat je van het roken van wiet de rest van je leven kans loopt om hersendood te worden, dan is dat wel een excuus! Zelfde geldt als het om 'normale' dingen gaat, als volgend jaar ineens mensen overlijden aan het eten van appels, kunnen ze er ook niets aan doen!
Oud 12-10-2006, 21:57
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
MB schreef op 12-10-2006 @ 21:00 :
Wat een onzin, als over 15 jaar ineens bekend wordt dat je van het roken van wiet de rest van je leven kans loopt om hersendood te worden, dan is dat wel een excuus! Zelfde geldt als het om 'normale' dingen gaat, als volgend jaar ineens mensen overlijden aan het eten van appels, kunnen ze er ook niets aan doen!
Dan mag jij me uitleggen waarom het wel een excuus is want deze redenatie (voor zover je al over een redenatie kunt spreken) slaat werkelijk als een lul op een drumstel (ja dat is dus nergens op voor het geval je dat niet begreep).
Oud 12-10-2006, 22:45
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Als (mits) over 15 jaar ineens bekend wordt dat je van het roken van wiet de rest van je leven kans loopt om hersendood te worden dan krijg ik dat allang niet meer mee
Oud 12-10-2006, 22:55
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 12-10-2006 @ 23:45 :
Als (mits) over 15 jaar ineens bekend wordt dat je van het roken van wiet de rest van je leven kans loopt om hersendood te worden dan krijg ik dat allang niet meer mee
Ik ook niet maar dan nog ken ik genoeg praktijkvoorbeelden die het tegendeel aantonen dus zo druk maak ik me er ook weer niet om.
Oud 13-10-2006, 11:56
Verwijderd
ik bedacht me laatst dat het kwijtraken van feitjes me niet interesseert, maar het vergeten van gebeurtenissen is wel heel erg naar. dat je leuke herinneringen kwijtraakt.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 14:51
HTID
HTID is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 13-10-2006 @ 12:56 :
ik bedacht me laatst dat het kwijtraken van feitjes me niet interesseert, maar het vergeten van gebeurtenissen is wel heel erg naar. dat je leuke herinneringen kwijtraakt.
Als de gebeurtenis echt indruk heeft gemaakt onthoud je hem heus wel, ongeacht wat je die avond tot je genomen hebt.
Oud 13-10-2006, 17:20
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 13-10-2006 @ 12:56 :
misschien gaan er minder herinneringen van gebeurtenissen verloren als je je niet continu dergelijke nieuwe feitjes loopt te bedenken
Oud 14-10-2006, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 13-10-2006 @ 18:20 :
misschien gaan er minder herinneringen van gebeurtenissen verloren als je je niet continu dergelijke nieuwe feitjes loopt te bedenken
hehe ok, ik hou bij deze op met denken zodat ik nooit herinneringen kwijtraak.

nee dan toch maar niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten