Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2006, 21:31
Zeenimf
Zeenimf is offline
hallo,
ik vroeg me af hoe het nou precies zit met die loting voor biomedische wetenschappen.
want veel mensen die zijn uitgeloot voor geneeskunde doen later met de 2e lotingsronde mee aan biomedische wetenschappen, omdat er nog plaatsen 'over' zijn.
betekent dat dat iedereen uit de eerste lotingsronde is ingeloot? of zijn er ook mensen uitgeloot wiens plek vervolgens door anderen die uitgeloot zijn voor geneeskunde wordt 'ingenomen'?
Oud 13-10-2006, 11:03
MieX
MieX is offline
Volgens mij is het de eerste optie. Ik heb bij mijn studie (farmacie) ook gezien wat er gebeurt als je ineens een 2e loting invoert, we hadden namelijk eerst 350 eerstejaars waarvan ongeveer de helft was uitgeloot voor met name geneeskunde. Nu is er dit jaar een loting ingevoerd, en alle mensen die farmacie als eerste keus hebben zijn gewoon ingeloot, en daarnaast nog zo'n 20 mensen (dacht ik) die zijn uitgeloot. Op die manier hou je de jaren klein genoeg (dat jaar van 350 paste bij ons niet in onze eigen collegezalen) maar geef je toch alle mensen met de studie als eerste keus voorrang.
Oud 13-10-2006, 11:25
Verwijderd
In de eerste ronde wordt bij biomedische wetenschappen gewoonlijk iedereen die BMW als eerste keuze heeft opgegeven ingeloot. Als er dan nog plaatsen over zijn, kunnen er nog mensen die uitgeloot zijn voor GNK geplaatst worden bij BMW. Het is niet zo dat ze speciaal plaatsen open houden voor uitgelote GNK'ers. Zeker niet! Bij BMW willen ze natuurlijk ook liever mensen die dat als eerste keus hebben dan mensen die eigenlijk liever wat anders zouden doen. De loting is er puur om uitgelote GNK'ers een beetje buiten de deur te houden.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 15:50
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Friday schreef op 13-10-2006 @ 12:25 :
In de eerste ronde wordt bij biomedische wetenschappen gewoonlijk iedereen die BMW als eerste keuze heeft opgegeven ingeloot. Als er dan nog plaatsen over zijn, kunnen er nog mensen die uitgeloot zijn voor GNK geplaatst worden bij BMW. Het is niet zo dat ze speciaal plaatsen open houden voor uitgelote GNK'ers. Zeker niet! Bij BMW willen ze natuurlijk ook liever mensen die dat als eerste keus hebben dan mensen die eigenlijk liever wat anders zouden doen. De loting is er puur om uitgelote GNK'ers een beetje buiten de deur te houden.
Dat en in Leiden zijn er dit jaar voor het eerst mensen uitgeloot met BW als eerste keuze (dacht ik)
Oud 11-11-2006, 14:12
***ailá***
***ailá*** is offline
UvA is vrije toelating voor biomedische wetenschappen. En 90% van de eerstejaars is uitgeloot voor geneeskunde en we pasten ook niet in de collegezalen haha
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 18:13
joehoe19
joehoe19 is offline
Citaat:
***ailá*** schreef op 11-11-2006 @ 15:12 :
UvA is vrije toelating voor biomedische wetenschappen. En 90% van de eerstejaars is uitgeloot voor geneeskunde en we pasten ook niet in de collegezalen haha
Bij ons op de VU A'dam dus ook En volgens mij is er volgend jaar ook nog vrije toelating maar dat weet ik dus niet meer cker
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten