Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2006, 15:43
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb een spaarvarken vol met kleingeld en ik wil dit graag om m'n (postbank) rekening zetten. Nou deed ik dat als klein kind heel vaak, maar de laatste jaren nooit meer. Nu hoor ik 'geruchten' dat je bij de Postbank niet zomaar meer geld kan storten, maar het in zakjes moet stoppen van x 20 cent, enz.

Op hun site kan ik er ook niet echt wat over vinden. Weet iemand of ik gewoon m'n spaarvarken daar af kan geven, of moet ik dat dus in zakjes doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2006, 15:52
Verwijderd
Bij de rabobank had je van die automaten waarin je het kon storten en hoefde je niets te doen. Maar ik zou het bij het postkantoor niet weten .
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 16:01
Cait
Cait is offline
Ehm, bij de Postbank bij mij in de buurt moet je zakjes inleveren. Die kun je daar gratis halen. Is op zich wel makkelijk, want je weet meteen hoeveel geld je gestort hoort te krijgen, telfouten van de mevrouw achter de balie is er niet meer bij. Alleen ja, je kunt alleen storten als je een vol zakje hebt, dus de waarde die op het zakje staat aangegeven.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 16:10
duivelaartje
duivelaartje is offline
Weet je misschien hoeveel muntjes er dan per zakje moeten? Ik bedoel, 10 muntjes van 2 euro is wel veel.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 16:15
Balance
Balance is offline
Veel winkeliers vinden het ook prima om kleingeld te krijgen. Op die manier kun je hen aan wisselgeld helpen en zelf met briefgeld dan naar de bank gaan.
Oud 15-10-2006, 16:34
LB06
LB06 is offline
Dat is volgens mij echt een kutsysteem van de Postbank. Met die machine van de Rabo kun je ook geld storten naar een andere rekening. Misschien zelfs naar een rekening van een vreemde bank, alhoewel ik dat betwijfel. Je hebt sowieso iemand nodig met een Rabo pinpas.

Overigens, hoe controleert men of die zakjes precies de omschreven inhoud bevatten? Aan de hand van het gewicht ofzo?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 16:35
Verwijderd
Hoeveel er per zak in moeten verschilt. Ik herinner me dat het meestal per twintig of dertig ging. Het is ook niet de bedoeling dat je contant geld stort, zoiets moet je gewoon uitgeven en zoals Balance zegt hebben winkeliers het graag. Net bij de AH ook weer zo'n domme aap die twee blikjes bier afrekende met een lap van vijftig.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 16:37
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
LB06 schreef op 15-10-2006 @ 17:34 :
Dat is volgens mij echt een kutsysteem van de Postbank. Met die machine van de Rabo kun je ook geld storten naar een andere rekening. Misschien zelfs naar een rekening van een vreemde bank, alhoewel ik dat betwijfel. Je hebt sowieso iemand nodig met een Rabo pinpas.
Oh, mijn moeder is lid van de Rabo. Dus zou ze 't geld voor mij kunnen storten, en misschien ook wel meteen op mijn rekening?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 16:47
Verwijderd
Je kunt voor zover ik weet bij geen enkele bank contant geld storten op een rekening bij een andere bank. Zelfs als je contant op een rekening bij die bank zelf die niet van jou is wilt storten betaal je al vijf euro ofzo.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 16:56
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
winkeliers moeten betalen voor kleingeld (bij de bank), dus die willen meestal wel graag wisselen.
Oud 15-10-2006, 16:57
Balance
Balance is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-10-2006 @ 17:35 :
Hoeveel er per zak in moeten verschilt. Ik herinner me dat het meestal per twintig of dertig ging. Het is ook niet de bedoeling dat je contant geld stort, zoiets moet je gewoon uitgeven en zoals Balance zegt hebben winkeliers het graag. Net bij de AH ook weer zo'n domme aap die twee blikjes bier afrekende met een lap van vijftig.
Ik had vandaag iemand die 50 cent (garderobe in 't theater) met 50 euro betaalde..
Oud 15-10-2006, 16:57
Miracle
Miracle is offline
En hoe zit het met de 1 en 2 eurocent muntjes?

In Nederland nemen veel winkels het niet meer aan en in Duitsland en sommige Nederlandse winkels krijg je het wel terug... We sparen het nu gewoon op in een varken, maar wat doen we er dan mee als dat ding vol zit? Ik heb een rekening van de rabobank en van de postbank. Kun je die dingen storten bij één van beide?
Oud 15-10-2006, 17:05
LB06
LB06 is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 15-10-2006 @ 17:37 :
Oh, mijn moeder is lid van de Rabo. Dus zou ze 't geld voor mij kunnen storten, en misschien ook wel meteen op mijn rekening?
Blijkbaar niet direct, maar sowieso indirect (via haar eigen rekening) en gratis.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 17:11
Go
Go is offline
Citaat:
Miracle schreef op 15-10-2006 @ 17:57 :

In Nederland nemen veel winkels het niet meer aan en in Duitsland en sommige Nederlandse winkels krijg je het wel terug... We sparen het nu gewoon op in een varken, maar wat doen we er dan mee als dat ding vol zit? Ik heb een rekening van de rabobank en van de postbank. Kun je die dingen storten bij één van beide?
Bij de Rabobank kun je het gewoon in zo'n telmachine gooien. Kost niks (iig als het om particulier gebruik gaat) en ben je van je muntjes af.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 17:12
Thunder_IM
Thunder_IM is offline
Citaat:
LB06 schreef op 15-10-2006 @ 18:05 :
Blijkbaar niet direct, maar sowieso indirect (via haar eigen rekening) en gratis.
Inderdaad, laat je moeder het geld op haar rekening zetten. En dan kan zij weer geld overmaken naar jou rekening.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 15-10-2006 @ 17:57 :
Ik had vandaag iemand die 50 cent (garderobe in 't theater) met 50 euro betaalde..
Dat zou ik gewoon weigeren.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 17:54
ekki
ekki is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-10-2006 @ 18:50 :
Ik vind dat je gewoon overal moet kunnen pinnen. Dat gezeur altijd met contant geld, vind ik echt niet handig.
Oud 15-10-2006, 18:01
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
het is het makkelijkst het te wisselen en briefgeld op de balie te gooien, je pas door te halen en de juffrouw of meneer vriendelijk te bedanken. volgens mij neemt de bank geen spaarvarkens aan, je zult wsl even zakjes moeten gaan halen en ze dan thuis vullen. vragen ze niks extra's voor al dat kleingeld?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 18:12
duivelaartje
duivelaartje is offline
Als ik dit zo allemaal lees laat ik het m'n moeder maar eens storten. Zo kun je toch nooit contant geld sparen? Ik geef nooit m'n gespaarde geld weer uit, zit je met al dat kleine geld. Ik wil dat juist op de bank hebben en dan op m'n spáárrekening zetten.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 19:19
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Waarom? Zoveel wisselgeld is het niet.
0.50
2 x 2.00
1 x 5.00
2 x 20.00
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 19:26
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 15-10-2006 @ 20:19 :
0.50
2 x 2.00
1 x 5.00
2 x 20.00
idd.

er wordt zo vaak moeilijk om gedaan,maar zeker bij grotere bedrijven/instellingen is dat vaak geen enkel probleem, kijk er moeten niet 50 mensen achter elkaar met 50euro aankomen, maar opzich is het allemaal best te overzien.
Oud 15-10-2006, 19:32
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Of het overschot beschouwen als fooi.
Oud 15-10-2006, 20:04
Martiño
Martiño is offline
@ TS: Ik zou gewoon eens opbellen naar de bank om te kijken of ze dat aannemen.Of zeg ik nu iets heel raars?
Oud 15-10-2006, 20:13
Balance
Balance is offline
Citaat:
0.50
2 x 2.00
1 x 5.00
2 x 20.00
Hoeveel briefgeld denk je dat er aanwezig is in een garderobe die 50 cent kost?

En ik heb het geweigerd, omdat ik er geen wisselgeld voor had. Ze mocht het bij de bar gaan wisselen, maar een bridge-kennis stond net naast d'r en wilde het wel betalen.
Oud 15-10-2006, 20:15
Balance
Balance is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 15-10-2006 @ 19:12 :
Als ik dit zo allemaal lees laat ik het m'n moeder maar eens storten. Zo kun je toch nooit contant geld sparen? Ik geef nooit m'n gespaarde geld weer uit, zit je met al dat kleine geld. Ik wil dat juist op de bank hebben en dan op m'n spáárrekening zetten.
Waarom kun je nooit contact geld sparen? Zo moeilijk is het toch niet om het in een zakje te doen? Als je echt zoveel hebt dat het gestort moet worden, is het toch ook wel genoeg voor in zakjes. En zo niet, dan is het ook niet zo moeilijk om naar een winkel te gaan en het even te wisselen.
Oud 15-10-2006, 20:30
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Balance schreef op 15-10-2006 @ 21:13 :

En ik heb het geweigerd, omdat ik er geen wisselgeld voor had. Ze mocht het bij de bar gaan wisselen, maar een bridge-kennis stond net naast d'r en wilde het wel betalen.
Tja, de Bridgeclub he... Die vinden het natuurlijk beneden hun stand om kleingeld bij zich te dragen .
Oud 15-10-2006, 20:49
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:

Winkels MOETEN het aannemen het is namelijk een wettig betaalmiddel dat ze afronden op 5 cent doet daar niets aan af.

Citaat:
ekki schreef op 15-10-2006 @ 18:54 :
Ik vind dat je gewoon overal moet kunnen pinnen. Dat gezeur altijd met contant geld, vind ik echt niet handig.
Weet je wat pinnen voor een bedrijf kost????? Echt daar word goed op gescoord door de interpay.

Citaat:
0.50
2 x 2.00
1 x 5.00
2 x 20.00
Of je bij een garderobe in een theater effe allemaal briefjes van 20 hebt liggen
Oud 15-10-2006, 21:27
fractuur
fractuur is offline
Citaat:

Gewoon dumpen bij AH of iets aanverwants. Niet dat ze er blij mee zijn (met ander muntgeld wel) maar ze horen het gewoon aan te nemen.

Het omgekeerde van E1.15 met E50.- betalen, is gewoon E50.- betalen met allemaal muntjes van 1 en 2 cent.
Oud 15-10-2006, 21:27
Verwijderd
Je kan het geloof ik gewoon storten, je moet het echter eerst in die buisjes doen en dan wegen ze die buisjes .

Tenminste, dat is wat ik mezelf herinner ervan, maar dat is best lang geleden.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 21:53
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Balance schreef op 15-10-2006 @ 17:57 :
Vragen of ie er misschien 50 cent bij heeft
Oud 15-10-2006, 22:33
Roos
Roos is offline
Geef het aan collectes of zwervers.
Oud 16-10-2006, 11:36
ikbenschipper1
Citaat:
fractuur schreef op 15-10-2006 @ 22:27 :
Gewoon dumpen bij AH of iets aanverwants. Niet dat ze er blij mee zijn (met ander muntgeld wel) maar ze horen het gewoon aan te nemen.

Het omgekeerde van E1.15 met E50.- betalen, is gewoon E50.- betalen met allemaal muntjes van 1 en 2 cent.
Let wel een betaling diend Reeël te zijn. Dat houd dus in dat als jij 200 euro gaat betalen met allemaal muntjes van 1 en 2 eurocent mag het geweigerd worden net als dat jij 50 eurocent met een briefje van 100 gaat betalen.
Oud 16-10-2006, 13:01
wutang
wutang is offline
Kijk eens of je niemand in je naaste omgeving kent die het kan wisselen voor briefgeld.

Cafetaria's en div marktkraampjes etc moeten betalen bij de bank. Zij zijn er blij mee als jij je kleingeld inwisseld bij hun.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 14:40
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 15-10-2006 @ 21:49 :
Winkels MOETEN het aannemen het is namelijk een wettig betaalmiddel dat ze afronden op 5 cent doet daar niets aan af.
een winkelier mag onredelijke betalingen wel degelijk weigeren. zo mag je een betaling met meer dan 50 muntjes weigeren, of betalingen waarbij het bedrag dat de klant betaald niet in verhouding staat tot het te betalen bedrag.
Oud 16-10-2006, 14:53
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Roos schreef op 15-10-2006 @ 23:33 :
Geef het aan collectes of zwervers.
Dan kopen die zwervers er dope van en leveren de dealers het geld weer in bij de bank.
Oud 16-10-2006, 15:25
ikbenschipper1
Citaat:
MightyMarcel schreef op 16-10-2006 @ 15:40 :
een winkelier mag onredelijke betalingen wel degelijk weigeren. zo mag je een betaling met meer dan 50 muntjes weigeren, of betalingen waarbij het bedrag dat de klant betaald niet in verhouding staat tot het te betalen bedrag.
Jeps dat zeg ik dus ook in een latere post dat een betaling wel "reeël" moet zijn 50 eurocent betalen met 100 euro b.v. is niet erg reeël en kan ook geweigerd worden.
Oud 16-10-2006, 16:17
Roos
Roos is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 16-10-2006 @ 15:40 :
Inderdaad, toen de euro net was ingevoerd, werkte ik in de AH. Sommige mensen kwamen met hele zakken stuivers aan, dat weigerde ik dan gewoon. Ik ben de bank niet?
Oud 16-10-2006, 21:42
dext0r
dext0r is offline
ik ging vroeger met zakken vol kleingeld naar de hengelsport winkel. die wou mijn kleingeld maar al te graag hebben en ik kreeg er nog een zootje spinners en pluggen bij kadoo ook!
Oud 17-10-2006, 09:40
Levitating Nun
Citaat:
Balance schreef op 15-10-2006 @ 21:13 :

Dan moet dat er zijn
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 10:14
eltorro
eltorro is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op [pl=23153114]15-10-2006 @ 21:49

Weet je wat pinnen voor een bedrijf kost????? Echt daar word goed op gescoord door de interpay.

Pinnen kost bijna niks meer, tegenwoordig kun je dat afkopen, meen iets van €100,- per jaar
Oud 17-10-2006, 12:01
Balance
Balance is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 17-10-2006 @ 10:40 :
Dan moet dat er zijn
Doe even reëel.. voor een bedrag van 50 cent hoeft er toch geen wisselgeld aanwezig te zijn voor het geval dat iemand met een briefje van 50 betaalt?

Dat is dus gewoon honderd maal zo veel als dat er betaald dient te worden!
Oud 17-10-2006, 12:15
Levitating Nun
Citaat:
Balance schreef op 17-10-2006 @ 13:01 :
Doe even reëel.. voor een bedrag van 50 cent hoeft er toch geen wisselgeld aanwezig te zijn voor het geval dat iemand met een briefje van 50 betaalt?

Dat is dus gewoon honderd maal zo veel als dat er betaald dient te worden!
Gewoon een kwestie van even naar de kassa lopen om wisselgeld te halen voor de rest van de avond.

Ik snap dat het niet leuk is, maar op grond van gastvrijheid moet het toch wel aanwezig zijn. Ik heb 6 jaar met geld gewerkt dus ik weet dat het lastig kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 13:29
Balance
Balance is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 17-10-2006 @ 13:15 :
Gewoon een kwestie van even naar de kassa lopen om wisselgeld te halen voor de rest van de avond.

Ik snap dat het niet leuk is, maar op grond van gastvrijheid moet het toch wel aanwezig zijn. Ik heb 6 jaar met geld gewerkt dus ik weet dat het lastig kan zijn.
"Even naar de kassa lopen om wisselgeld te halen voor de rest van de avond"?

Leg eens uit?
Ik sta in m'n eentje op de garderobe, dus ik kan er niet weg om even naar de kassa te lopen.

En ik heb in totaal 50 euro aan wisselgeld, wat normaliter meer dan genoeg is. Maar omdat er 1 iemand zo geweldig is dat ie met het honderdvoudige aan komt zetten van wat ie moet betalen (50 euro voor 50 cent) moet ik voortaan maar 50 euro extra wisselgeld in de kas doen, voor het geval dat?
Oud 17-10-2006, 14:21
Levitating Nun
Citaat:
Balance schreef op 17-10-2006 @ 14:29 :
"Even naar de kassa lopen om wisselgeld te halen voor de rest van de avond"?

Leg eens uit?
Ik sta in m'n eentje op de garderobe, dus ik kan er niet weg om even naar de kassa te lopen.

En ik heb in totaal 50 euro aan wisselgeld, wat normaliter meer dan genoeg is. Maar omdat er 1 iemand zo geweldig is dat ie met het honderdvoudige aan komt zetten van wat ie moet betalen (50 euro voor 50 cent) moet ik voortaan maar 50 euro extra wisselgeld in de kas doen, voor het geval dat?
Je baas vragen om wisselgeld voordat de gasten komen.

Ja, voor het geval dat. Het heeft puur te maken met klantvriendelijkheid. Het is vervelend, maar geen onoverkomenlijk probleem.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 14:31
Balance
Balance is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 17-10-2006 @ 15:21 :
Je baas vragen om wisselgeld voordat de gasten komen.

Ja, voor het geval dat. Het heeft puur te maken met klantvriendelijkheid. Het is vervelend, maar geen onoverkomenlijk probleem.
Ik heb wisselgeld, namelijk 50 euro. Maar ik kan moeilijk heel mijn bak omkieperen omdat er een asociale bezoeker niet bereid is van te voren z'n 50 cent te fixen.

Het is me nog maar 1x overkomen, dus dat zou betekenen dat er elke avond 50 euro extra aanwezig moet zijn in een garderobe, voor het geval dat mensen met extreem groot geld (in verhouding) komen aanzetten, omdat er 1x iemand is geweest die niet nadacht voordat ie naar het theater ging? Laat die mevrouw zelf maar even naar de bar lopen om het daar te wisselen hoor.
Reageren

Regels voor berichten