Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() En als je de uitspraak veranderd zodat hij kan kloppen, namelijk: 'Als jij mij geen hand geeft vanwege jouw geloof, dan denk ik dat jij geen respect hebt voor mij.', spreekt daar vooral jouw kortzichtigheid uit, namelijk de assumptie dat ik jou geen hand wil geven omdat ik je niet respecteer. Dit terwijl het bekend is (of in ieder geval zou kunnen zijn) dat ik het niet doe omdat het van mijn religie niet mag.
||
Citaat:
Ik schoffeer je omdat mijn religie op je neer kijkt en me gebied je te schofferen. Ik zie het verschil niet zo. Los van deze discussie is het wel zo gewenst je aan te passen aan wat normaal is. Als ik een fanatieke satanist zou zijn betekend dat toch ook niet dat ik ergens op straat een kip mag slachten, zonder dat iemand daar commentaar op moet hebben, omdat het bij mijn religie hoort?
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Waar zit de mening van anderen hierin?
||
Citaat:
Het punt dat T_ID probeert te maken is: als ik de moskee in ga, moet ik mijn schoenen uitdoen. Ik pas mij aan. Waarom kan een moslim zich dan niet aanpassen in het handenschudden? |
![]() |
|||
Citaat:
Zeg je ook tegen joden:"Niet varkensvlees eten doe je maar thuis. We zijn hier in Nederland, als jij in een restaurant zit moet je ook maar speklappen eten". Nou begrijp ik wel dat het niet eten van varkensvlees niet beledigend kan zijn (misschien voor varkens), maar het is hetzelfde idee, dezelfde redenatie. Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Dus wel degelijk over denigrerende uitingen vanuit geloof tegen andere mensen. Citaat:
Bovendien hebben we het dan niet over uitingen die beschermt worden tegen wetgeving over belediging en discriminatie, en die dus wel degelijk minder rechten hebben dan uitingen vanuit een religie.
|||||||
Citaat:
Goed, laat ik mezelf maar even citeren om mijn mening aan je duidelijk te maken: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Verwijderd
|
CNV krijgt boze telefoontjes over feestdagenkwestie
Uitgegeven: 16 oktober 2006 22:06 Laatst gewijzigd: 16 oktober 2006 22:07 RIJSWIJK - De CNV Vakcentrale heeft honderden reacties ontvangen op een interview dat vicevoorzitter Rienk van Splunder vrijdag gaf. Hij zei daarin dat het CNV moslims tegemoet wil komen door bijvoorbeeld tweede pinksterdag of tweede paasdag als vrije dag op te geven voor het Suikerfeest. De meeste bellers maakten daar bezwaar tegen, maakte de vakbond maandag bekend. Toch steunen veel leden het streven van het CNV om ook niet-christenen in staat te stellen hun religieuze feestdagen te vieren. Over de manier waarop dat moet gebeuren, denkt de vakcentrale de komende tijd na. De emotionele toon van veel reacties toont volgens de bond aan dat er tevens een breder debat moet komen over religie en werk, waarbij wederzijds respect essentieel is. http://www.nu.nl/news.jsp?n=852055&c=30&rss Hmmmm. CNV trekt feestdagenplan in Uitgegeven: 17 oktober 2006 07:56 Laatst gewijzigd: 17 oktober 2006 08:10 HILVERSUM - Het CNV komt terug van het plan om bijvoorbeeld tweede pinksterdag als vrije dag in te ruilen voor het Suikerfeest. Dat heeft vicevoorzitter Rienk van Splunder van de christelijke vakcentrale dinsdag gezegd in het Radio 1 Journaal. Van Splunder kwam vrijdag met het voorstel. Hij stelde dat feestdagen van andere religies te weinig worden erkend in Nederland. Op het plan kwamen honderden reacties binnen. Een meerderheid van de leden is tegen. Veel leden steunen wel het idee om niet-christenen meer rechten te geven hun religieuze feestdagen te vieren. De vakcentrale gaat bekijken op welke manier aan die wens tegemoet kan worden gekomen. http://www.nu.nl/news/852202/30/CNV_...enplan_in.html Gosh. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Behalve dan natuurlijk dat de omruilregeling voor vrije dagen werkgevers verplicht mee te werken, en er voor normale verplaatsingen van vrije dagen geen verplichting bestaat. Maar dat ik daarom maar verplicht het suikerfeest moet gaan vieren... nee, daar moeten we niet aan beginnen, anders kunnen we wel bezig blijven.
||
Citaat:
Ik ben overigens tegen een islamitische nationale feestdag, omdat ik dan toch al vrij heb, en in feite mijn Christelijke feestdagen moet inleveren. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Het CNV heeft het plan overigens voorgoed in de ijskast gedeponeerd aldus het journaal.
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik was verkeerd in het aannemen dat je me begreep, ik zal het derhalve dan toch maar toelichten:
- Tunesië: arabisch , religie: Islam; hoofddoekjes verboden - Nederland: westers, religie: 50% christelijk, 40% niet gelovig; hoofddoekjes toegestaan. Ik mis de logica. Het betekent uiteraard niet dat we alles moeten overnemen. Ik vermoed wel dat een verbod op hoofddoekjes in NL nogal wat stof zou doen opwaaien. Degene die het voorstelt zal zeker moeten vrezen voor zijn/haar leven. |
![]() |
||
Citaat:
Wat ze in Tunesie (en Turkije) doen, moeten ze lekker zelf weten, maar hier doen we het op onze manier. En tot dusver heb ik nog van niemand een reden gezien om hoofddoekjes te verbieden. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Jij zei: "En dan nog: geloven doe je maar thuis.", waarop ik de vergelijking met joden en varkensvlees trok om te illustreren dat: A) alleen thuis geloven voor christenen in nederland makkelijk is, omdat de cultuur hier christenlijk is. B) joden bijvoorbeeld, niet de luxe hebben alleen thuis te kunnen geloven, want zij moeten bedanken voor de speklap die zij buiten hun huis aangeboden krijgen. Was het verbod op varkensvlees ook een christelijk verbod geweest, dan hadden zij dat probleem niet. Citaat:
Eerst moet ik even duidelijk maken dat ik niet weet of het schoentjes uit voor de moskee een regel of een gewoonte is (met andere woorden, of god het verboden heeft, of niet). Voor the sake of understanding ga ik er nu van uit dat het een gewoonte is (en dus niet door god verboden). Als jij een moskee binnen gaat, trek jij je schoenen uit omdat je de gewoonten van de Islam respecteerd, maar (let op) jij hebt de mogelijkheid je aan te passen omdat je bent gezegend met een geloof dat jou dat niet verbied! Ware het nou zo dat jij daarentegen een god aanbad die jou wèl verbood om je schoenen uit te trekken, dan hadden de moslims in de moskee jou toe moeten staan met schoentjes aan de moskee binnen te wandelen, omdat in dit geval zíj de mogelijkheid hebben zich aan te passen aan jou, omdat ze gezegend zijn met een geloof dat hen dat niet verbied. En daarom vind ik dat niet-moslims begrip op zouden moeten brengen voor het feit dat moslims zich aan de wet van hun god houden en, en dus breken de Nederlandse gewoonte van het handje schudden met Jan en alleman. En als laatst wil ik nog even toevoegen dat ik niet zo tevreden ben over de manier waarop jij (Mark) mij dingen in de mond legt. Dit heeft uiteraard ook te maken met het feit dat ik de zaken en mijn mening niet zo goed op papier krijgen kan, maar ook minstens zo veel met jouw gebrek aan moeite om te begrijpen wat ik bedoel.
||
Citaat:
![]() ![]() Het lijkt hier wel een rage te worden om een klein stukje van de zaak te belichten en hierop te hameren, dan met een verhelderende blik de totale zaak te bekijken. ![]()
||
Citaat:
overwe(ldi)gend islamitisch land de hoofddoekjes verboden? En; zou dat dan niet veel méér gelden in een overwegend christelijk land? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 30-06-2007 10:06 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 09-04-2007 17:12 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 20-03-2007 12:05 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' naam onbekend | 501 | 26-11-2005 23:55 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 500 | 18-07-2005 00:38 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 500 | 02-06-2005 14:02 |