![]() |
||
Citaat:
Wat je daarna zegt klopt niet helemaal: in het Koerdische gedeelte heb je enorm veel olie (Mosul en Kirkuk bv) en de rest ligt in Basra, Baghdad en enkele kleinere delen. De velden die jij bedoelt in het zuiden zijn redelijk onaangeroerd.
|
![]() |
||
Citaat:
Hebben Israel en Armenie ook vrienden uit de eigen buurt. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
er zal altijd onrust zijn maar dat vind ik geen reden om ze geen autonome staat te geven als irak nu word opgedeeld zal het grootste prbleem bij iran en turkije liggen syrie etc stellen opzich niet zoveel voor iran is een groot probleem omdat zer gewoon een dictatuur zijn met een behoorlijk leger en turkije omdat we turkije omdat die nooit afstand willen doen van dat gebied en we ze eigenlijk bij het westen willen hebben maar het noordelijke gebied autonoom maken is wel de beste kans die je kan hebben om daar ooit koerden een eigen staat te geven toch willen ze overal een eigen staat en van mij part komt er dan een west en een oost koerdistan |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Rebellen proclameren eigen emiraat in Irak
BAGDAD/DUBAI - Extremistische soennieten in Irak hebben een eigen emiraat uitgeroepen in Irak. De via video-opnames verspreide claim is volgens hen zondag een gevolg van de instemming van het Iraakse parlement met een federaal stelsel. Een woordvoerder van de Alliantie der Gezalfden claimde voor de soennieten westelijk en centraal Irak. Hij zei dat deze proclamatie het gevolg is van de vorming van een Koerdische alliantie in hun noordelijke deelstaat en de parlementaire toestemming voor de afkerigen (sjiieten uit Midden- en Zuid-Irak) voor hun autonomie. De niet herkenbaar in beeld gebrachte zegsman riep alle soennieten op mee te werken aan de vestiging van dit kalifaat. Bagdad is er volgens de spreker de hoofdstad van, ofschoon de sjiieten er inmiddels een meerderheid vormen. Hij riep voorts op tot trouw aan de emir van de gelovigen in deze streek, sjeik Abu Omar al-Baghdadi, een tot dusver onbekende naam. http://nu.nl/news/850482/23/Rebellen...t_in_Irak.html
||
Citaat:
||
Citaat:
Waar is een moslim als je 'm nodig hebt ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
oorspronkelijk gin het over onenigheid wiede baas moest zijn na de dood van mohammed zijn schoonzoon of iemand anders maar daar zijn gaanderweg meer verchillen bijgekomen |
![]() |
||
Citaat:
Om je standaard 'wij zijn verlicht en verheven en die moslims zijn achterlijk'-opmerking maar weer eens in perspectief te zetten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Nog grappiger is dat je even over het hoofd ziet dat die 'ultra-nationalisten' ook democratisch zijn gekozen, en de 'theocraten' deels democratisch zijn gekozen. (waar slaat 'militante' trouwens op?) wat is het beste voor de regio? Natuurlijk dat alle landen zich verenigen, en zo samen een blok vormen tegen Amerika en co. Versnipperingen zorgen er alleen voor dat deze landen nog weerlozer worden, dan ze al waren. Maar onder het mom van onderdrukking en vrijheid, zullen de Koerden geslachtoffiseerd worden, waardoor 'hun' wens tot een eigen land tot begrip zal lijden. Ik vraag me af hoe bijvoorbeeld Frankrijk, dat haantje de voorste lijkt in deze kwestie, zou reageren als een bepaalde groep in dat land een deel van Frankrijk zou opeisen om er een eigen land te stichten. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() en de koerden worden door het westen in slachtofferrol geplaatst? ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||||||
Citaat:
Citaat:
Verandert niets aan het feit dat Turkije een staat is die essentiële vrijheden niet toestaat en betrokken is bij zeer onfrisse handelingen tegenover de Koerden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
(2) Iran is dictatuur. Met toch ook wat elementen van democratie. Eigenlijk is ze mengeling van democratie en on-rechtstaat. (3) Amerika speelt altijd de Arabieren tegen elkaar uit. Ze zijn niet eerlijk en niet oprecht. Bovendien zijn ze verschrikkelijk inconsequent. Van het beste land ter wereld (?) verwacht je beter, toch? (4) Zie (3). Het Westen moet eens stoppen de Arabieren te misbruiken. MAAR OOK: de Arabische wereld moet zichzelf eens gaan hervormen. En heel snel democratisch worden! |
![]() |
||
Citaat:
![]() het ging me om het sektarisch geweld. In NI is het niet zozeer dat de protestanten de katholieken de koppen in elkaar slaan omdat ze van mening zijn dat hun christelijkheid het ware christendom is (en visa versa), maar omdat het te maken heeft met VK en Ierland. Meer dus te maken met de identiteit dan met een theologisch motief.
||
Citaat:
Overigens heb ik ook aardig wat tegen op geweldadige Koerden, laat dat gezegd zijn. Maar de claim dat de Koerden 'een lesje' moeten krijgen van de Arabieren is natuurlijk absurd.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als ik jouw snoep afpak, mag ik het toch nog niet weggeven. Ook al heb ik het in mijn handen? |
![]() |
||
Citaat:
A) Men in het machtige gedeelte van de wereld medelijden had met alle ellende die de joden hebben moeten doorstaan. B) Men in datzelfde gedeelte van de wereld stiekem een beetje antisemitisch was, en blij van de joden af te zijn. Waarom Koerden niet: A) Turkije, Iran en Irak willen hun 'eigen' grondgebied behouden. B) Het machtige gedeelte van de wereld geen medelijden met de Koerden heeft. C) In het gebied dat de Koerden graag als Koerdistan zouden zien wonen ook veel andere volken. Willen ze (dat machtige gedeelte) nog een Israel-Palestina conflict?
||
Citaat:
Zo werkt het, ookal is het niet leuk.
||
Citaat:
M.u.v. excessief geweld door individuen.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ad B: Dan moeten ze zich er eens in verdiepen. ad C: Dat conflict is er al. En wordt steeds erger. Als Irak uit elkaar valt (kan gebeuren) dan komt er toch onafhankelijk Koerdisand. Gaan buren zich er mee bemoeien. Kan je dat dan niet beter voor zijn? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Sowieso zijn dit argumenten nog mijn eigen meningen. Dit is zoals ik denk dat het er nu voorstaat. Als ik goddelijke krachten had kregen Koerden, Basken, en wat mij betreft zelfs Friezen een eigen staatje, en had niemand daar problemen mee. Helaas werkt het niet zo.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nederlanse steun aan inval Irak Mark Almighty | 130 | 04-04-2007 18:23 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
nieuwe betoog [oorlog in irak] gemaakt :please nakijken halilo | 4 | 06-01-2006 14:14 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[NL] betoog oorlog tegen irak: [kan iemand aub nakijken] halilo | 14 | 05-01-2006 21:10 | |
De Kantine |
Nederlandse troepen uit Irak NU! niceman1984 | 13 | 17-01-2004 14:54 | |
Voor of tegen een aanval op Irak Rafael | 5 | 12-02-2003 11:21 | |
Vs vs Irak Joop von Amsber | 2 | 15-01-2003 10:14 |