Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2006, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 25-10-2006 @ 17:24 :
in ieder geval niet in een klein hokje geplaatst worden, en geslacht te worden na een x aantal maanden.
Snap je nou echt niet waar het probleem ligt?
Advertentie
Oud 25-10-2006, 17:15
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
T_ID schreef op 25-10-2006 @ 16:47 :
Wat is het voor pavlov-reactie dat iets islamitisch ter sprake komt en er direct gereageerd wordt met jij-ook argumentatie. Dat terwijl ze ageren tegen onnodig lijden. Iedereen mag voor mijn part vlees eten, maar die dieren een fatsoenlijk bestaan en een fatsoenlijk einde bieden lijken me dan voorwaarden. Halal slachten voldoet niet aan die voorwaarden.

Sterker nog, vanwege vage redenen zijn halal-slachters dus vrijgesteld van de warenwet die onnodig lijden verbied en vaststeld aan wat voor eisen de procedure moet voldoen. Los van het hele debat is dat een dubbele standaard voor producenten; concurrentievervalsing.
Lees het hele topic eens door, ik denk juist dat het de issue is dat je duidelijke doelen moet stellen en niet half om half. Zo van halal slachten mag niet hoor maar een stroomstoot door de ballen en de mes erin is oke. Juist ja, waar hebben we het dan over

Citaat:
Levitating Nun schreef op 25-10-2006 @ 15:58 :
Nee.
Nu ben jij echt een van de meest nutteloze figuren die hier reageren, echt als je totaal geen mening hebt en alleen reageert met onzin reacties waarom ga je dan niet fijn je ding doen op onzin.
Oud 25-10-2006, 17:37
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 25-10-2006 @ 18:15 :
Nu ben jij echt een van de meest nutteloze figuren die hier reageren, echt als je totaal geen mening hebt en alleen reageert met onzin reacties waarom ga je dan niet fijn je ding doen op onzin.
Boe-hoe.
Oud 25-10-2006, 17:42
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik ben -uiteraard- een fel tegenstander van de bio-industrie, maar waarom wordt dit als argument gebruikt om halal slachten goed te keuren? Het is allebei dier-onwaardig, dus waarom kunnen we het daar niet gewoon over eens zijn?

Wordt allemaal vegetariër!
Oud 25-10-2006, 17:45
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Enron-fraudeur krijgt ruim 24 jaar cel

Uitgegeven: 23 oktober 2006 22:13
Laatst gewijzigd: 23 oktober 2006 23:54

HOUSTON - Jeffrey Skilling, oud-bestuursvoorzitter van het eind 2001 door fraude ten onder gegane Amerikaanse energieconcern Enron, is maandag door een rechtbank in Houston tot een gevangenisstraf van 24 jaar en vier maanden veroordeeld.

Skilling moet ook schadevergoedingen van in totaal 45 miljoen dollar betalen. De ondergang van Enron was destijds het grootste faillissement uit de Amerikaanse geschiedenis.

De 52-jarige Skilling ontkent schuld en gaat in beroep tegen het vonnis. Hij werd in mei op negentien punten schuldig bevonden aan fraude, handel met voorkennis, samenzwering en het liegen tegen boekhouders. Enron-oprichter en gewezen topman Kenneth Lay overleed in juli aan een hartaandoening. Zijn veroordeling voor onder meer fraude en samenzwering werd vervolgens nietig verklaard.

Enron ging in december 2001 failliet nadat bekend werd dat er voor miljarden dollars was gefraudeerd. Daardoor verloren duizenden werknemers hun baan en zagen beleggers 68 miljard dollar aan beurswaarde in rook opgaan. Ook gingen pensioenregelingen voor werknemers van Enron ter waarde van 2 miljard dollar verloren.

Strafvermindering

Skilling en Lay hebben altijd ontkend schuldig te zijn aan fraude bij Enron. Zij wezen vooral met de beschuldigende vinger in de richting van de voormalige financiële topman Andrew Fastow. Hij kreeg vorige maand een gevangenisstraf van zes jaar opgelegd, waar eerder van tien jaar werd uitgegaan. Fastow kreeg strafvermindering voor zijn hulp aan de aanklagers in de Enron-zaak en het feit dat hij spijt heeft betuigd.

Skilling heeft elf jaar bij Enron gewerkt, waarvan zes maanden in de hoogste functie. Hij trad af enkele maanden voordat de fraude bij de energiehandelaar naar buiten kwam. Skilling heeft de rechter gevraagd op vrije voeten te mogen blijven in de periode dat zijn hoger beroep wordt behandeld. De rechter bepaalde dat Skilling zijn hoger beroep onder huisarrest mag afwachten.

Witteboordencrimineel

Het is de op een na langste celstraf voor een witteboordencrimineel in de Verenigde Staten ooit. De langste celstraf voor een witteboordencrimineel was die van Bernard Ebbers, de gevallen topman van het in 2002 door fraude ingestorte telecomconcern WorldCom. Hij begon in september aan een gevangenisstraf van 25 jaar voor zijn rol in de fraudezaak van 11 miljard dollar bij WorldCom.
http://www.nu.nl/news/858755/20/rss/...de_cel_in.html

Geweldig nieuws! Schandelijk wat daar is gebeurd. Fijn dat het zo zwaar wordt opgevat. Jammer dat Bush's goede vriend Ken Lay de dans is ontsprongen. Ik had hem liever eerst nog 25 jaar in de cel gezien alvorens de pijp aan Maarten te geven.

Nu dit nog doorvoeren in Nederland, in plaats van witteboordencriminelen een peanuts-boete van €250.000 te geven.
Oud 25-10-2006, 17:47
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-10-2006 @ 18:42 :
Ik ben -uiteraard- een fel tegenstander van de bio-industrie, maar waarom wordt dit als argument gebruikt om halal slachten goed te keuren? Het is allebei dier-onwaardig, dus waarom kunnen we het daar niet gewoon over eens zijn?

Wordt allemaal vegetariër!
Hey dat zei ik, kan er niemand hier lezen ofzo??
Oud 25-10-2006, 17:48
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 25-10-2006 @ 18:47 :
Hey dat zei ik, kan er niemand hier lezen ofzo??
Sorry dat ik het zeg, maar jij was dus zo iemand die 'de bio-industrie is ook slecht' gebruikte als argument om de negatieve aspecten van het halal slachten te bagatelliseren. Dat hoeft toch niet?
Oud 25-10-2006, 17:53
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-10-2006 @ 18:48 :
Sorry dat ik het zeg, maar jij was dus zo iemand die 'de bio-industrie is ook slecht' gebruikte als argument om de negatieve aspecten van het halal slachten te bagatelliseren. Dat hoeft toch niet?
Nee zo bedoelde ik het niet

Citaat:
Melpomene schreef op 25-10-2006 @ 15:07 :
Ja ook even een stroomstoot door de ballen ofzo, en half verdooft de mes erin en dan fijngemalen worden tussen een partij rotte kiezen (dus) Kunnen we eigelijk allemaal beter vegatarisch worden en gaan leven als zen monniken, lijkt me de humaanste oplossing. Geen onderscheidt tussen de dieren die goed behandeld moeten worden
Citaat:
Melpomene schreef op 25-10-2006 @ 15:12 :
Ik vind het anders maar raar om dan niet gewoon tegen het gebruik van dierlijke producten in het algemeen te zijn ipv alleen tegen een pijnlijke dood te agreren. Dus dat ze dood moeten om als voedsel te dienen is dan an sich niet erg? En voor dierenrechten in het algemeen zijn, dus ook voor die kakkerlakken waar de bestrijdingsdienst voor word gebeld.
Oud 25-10-2006, 17:58
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Maar jij bent tegen het gebruik van dierlijke producten an sich. Ik persoonlijk ook, maar ik kan er wel mee leven als mensen wel dierlijke producten gebruiken, maar die dieren een goed leven gunnen, dus: niet halal slachten, geen bio-industrie.
Oud 25-10-2006, 18:01
Verwijderd
Ik houd van vlees, maar niet van vlees dat teveel (onnodig) pijn heeft geleden.
Oud 25-10-2006, 18:05
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-10-2006 @ 18:58 :
Maar jij bent tegen het gebruik van dierlijke producten an sich. Ik persoonlijk ook, maar ik kan er wel mee leven als mensen wel dierlijke producten gebruiken, maar die dieren een goed leven gunnen, dus: niet halal slachten, geen bio-industrie.
Ik denk niet dat er in principe bij halal slachten er iets tegen te merken is om ze eerst te verdoven, zoals Kenjirro het al zei dus dat moet geen probleem zijn. Maar inderdaad gewoon niet half om half.

Maar voor dierlijke producten is er eigelijk geen noodzaak en daar lijden dieren ook door. Lijkt me ook niet iets dat genegeerd kan worden.
Oud 25-10-2006, 18:15
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 25-10-2006 @ 18:15 :
Lees het hele topic eens door, ik denk juist dat het de issue is dat je duidelijke doelen moet stellen en niet half om half. Zo van halal slachten mag niet hoor maar een stroomstoot door de ballen en de mes erin is oke. Juist ja, waar hebben we het dan over
Kijk eens op Uitzending Gemist, EénVandaag van gister. Stroomstoten worden bij kippen gebruikt als verdoving omdat de wettelijke 100 volt ze gegarandeerd KO helpt en ze dus niks van het slachten zelf merken, dat geldt ook voor andere dieren. Het schietmasker van koeien gaat zelfs sneller, de hersenen zelf worden gespleten waardoor de dood intreed op het moment zelf. Neurologisch gezien is het nog net mogelijk voor de zenuwen om de aanraking van het masker zelf door te geven

Dit in tegenstelling tot halal slachten waar het dier de hals door wordt gesneden en daarna minuten lang dood ligt te bloeden. Voordat hersendoodheid intreed door zuurstoftekort verstrijkt behoorlijk wat tijd; elk beetje zuurstof wordt eerst opgebruikt, dan nog van het bloed dat de cellen bereikt tussen het doorsnijden van de halsslagader en het daadwerkelijk leeggebloed zijn, dáárna nog eens het daadwerkelijke afsterven van de cellen zelf.

Om nog maar te zwijgen van de achterlijke praktijk van dieren offeren..

Citaat:
Kenjirro schreef op 25-10-2006 @ 17:23 :
B- Hier ben je subjectief, en khad het over de bioindustrie, ga mij niet vertellen dat deze 'dierwaardig' is.
Ik had het niet over de bioindustrie. Dus geen appels met peren gaan vergelijken. Dieren gehouden volgens halal voorschriften lijden. Dieren die gehouden worden op een manier waarop ze een goed welzijn hebben niet. (ik noem dat opzettelijk niet 'biologisch' of 'natuurlijk' omdat er zoveel geknoeit wordt met dat soort keurmerken)
Citaat:
C- Bron?
Gaan we weer op die tour? Vragen naar de bekende weg? Omdat ik je hieronder verwijt geen bronnen en argumentatie te geven zal ik het voor je opzoeken.

Er is geen verdoving voorgeschreven:
http://www.animalfreedom.org/paginas...fferfeest.html
In België wilde men halal-slachten daarom verplichten te verdoven:
http://www.tertio.be/archief/2006/T333/T333-ov1.htm
"Bij het ritueel slachten van schapen, runderen en geiten mag in Nederland de verdoving dus achterwege blijven."
www.denatuur.nl/index.php?laatzien=nieuws&id=837
Citaat:
D- Jawel hoor, lees maar na.
Jouw argumentatie is niet mijn probleem.
Citaat:
E - onwettigheid?
Ja. Als producent 1 aan minder strenge eisen moet voldoen dan producent 2 dan is er sprake van concurrentievervalsing, dat mag niet volgens de mededingingswet. Halal-slachten kan daarom nooit vrijgesteld worden van het naleven van de warenwet, dat is het nu wel.

Laatst gewijzigd op 25-10-2006 om 18:23.
Oud 25-10-2006, 18:20
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 25-10-2006 @ 19:15 :
Kijk eens op Uitzending Gemist, EénVandaag van gister. Stroomstoten worden bij kippen gebruikt als verdoving omdat de wettelijke 100 volt ze gegarandeerd KO helpt en ze dus niks van het slachten zelf merken, dat geldt ook voor andere dieren. Het schietmasker van koeien gaat zelfs sneller, de hersenen zelf worden gespleten waardoor de dood intreed op het moment zelf. Neurologisch gezien is het nog net mogelijk voor de zenuwen om de aanraking van het masker zelf door te geven

Dit in tegenstelling tot halal slachten waar het dier de hals door wordt gesneden en daarna minuten lang dood ligt te bloeden. Voordat hersendoodheid intreed door zuurstoftekort verstrijkt behoorlijk wat tijd; elk beetje zuurstof wordt eerst opgebruikt, dan nog van het bloed dat de cellen bereikt tussen het doorsnijden van de halsslagader en het daadwerkelijk leeggebloed zijn, dáárna nog eens het daadwerkelijke afsterven van de cellen zelf.

Hè, waarom moet het ene nou persé weer slechter zijn dan het andere? Ik vind dat van het schietmasker ook gruwelijk. Gatverdamme
Oud 25-10-2006, 18:21
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 25-10-2006 @ 19:15 :

Los, van wat je zegt over het onnodig lijden van een dier (er zijn studies die nl. iets anders aantonen, waarbij ze concluderen, dat de islamitische manier wel degelijk pijnloos is). Wil ik graag weten, wat voor beeld heb jij bij het offeren van dieren? Wat houdt dat in? Wat gebeurd er met het vlees? En wat verschilt het van, kalkoen eten met thanksgiving?
Oud 25-10-2006, 18:22
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-10-2006 @ 19:20 :
Hè, waarom moet het ene nou persé weer slechter zijn dan het andere?
het lijkt me didelijk dat leven villen slechter is dan gewoon de kop in slaan etc waarom zou et neit goed zijn daar een oordeel in te maken ?
Oud 25-10-2006, 18:25
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-10-2006 @ 19:20 :
Hè, waarom moet het ene nou persé weer slechter zijn dan het andere? Ik vind dat van het schietmasker ook gruwelijk. Gatverdamme
0,5 seconde pijn of 1,5 minuut pijn. De conclusie is voor mij dan vrij simpel.
Citaat:
Kenjirro schreef op 25-10-2006 @ 19:21 :
Los, van wat je zegt over het onnodig lijden van een dier (er zijn studies die nl. iets anders aantonen, waarbij ze concluderen, dat de islamitische manier wel degelijk pijnloos is)
Gelukkig dat dat soort 'studies' altijd werden uitgevoerd door schriftgeleerden. Een beetje a la Kent Hovind. Je begrijpt vast wel dat ik dan ook smakelijk moet lachen om een bewering die neurologisch gezien niet kan kloppen.

Ik eet overigens geen kalkoen bij Thanksgiving. Ik eet vlees omdat ik een omnivoor ben en dat gezonder is. Ik wil niet dat er dieren gedood worden zonder reden, bijvoorbeeld voor offeren, dat kan niet. Zomaar een dier vermoorden is strafbaar, vreemd genoeg ligt dat volgens sommigen opeens anders als het voor religie is...
Oud 25-10-2006, 18:26
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 25-10-2006 @ 19:25 :

Gelukkig dat dat soort 'studies' altijd werden uitgevoerd door schriftgeleerden. Een beetje a la Kent Hovind. Je begrijpt vast wel dat ik dan ook smakelijk moet lachen om een bewering die neurologisch gezien niet kan kloppen.
Neehoor, google maar . En beantwoordt mijn vraag nou eens?
Oud 25-10-2006, 18:28
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 25-10-2006 @ 19:26 :
Neehoor, google maar . En beantwoordt mijn vraag nou eens?
Wat ik vond was uitgevoerd door de firma List, Bedrog& Co.

Nogmaals: jouw gebrek aan argumentatie is niet mijn probleem.
Oud 25-10-2006, 18:31
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 25-10-2006 @ 19:28 :
Wat ik vond was uitgevoerd door de firma List, Bedrog& Co.

Nogmaals: jouw gebrek aan argumentatie is niet mijn probleem.
Jaja, alles wat jou niet zint, zal wel verzonnen zijn. Whatever. Deze discussie is nu al zo vaak gevoerd, en ik heb geen zin om van een 'eigen huis en keuken neuroloog' te horen, wat pijnlijk is en wat niet. Het probleem juist is, dat je vragen gewoon negeert. Je kunt schreeuwen als de beste, maar lezen is een probleem bij jou.
Oud 25-10-2006, 18:34
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 25-10-2006 @ 19:31 :
Jaja, alles wat jou niet zint, zal wel verzonnen zijn. Whatever. Deze discussie is nu al zo vaak gevoerd, en ik heb geen zin om van een 'eigen huis en keuken neuroloog' te horen, wat pijnlijk is en wat niet. Het probleem juist is, dat je vragen gewoon negeert. Je kunt schreeuwen als de beste, maar lezen is een probleem bij jou.
Persoonlijke aanval als respons op een vraag naar argumentatie.

Ook een fenomeen dat in elke discussie waar de islam ter sprake komt steevast vertegenwoordigt is.
Oud 25-10-2006, 18:36
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 25-10-2006 @ 19:34 :
Persoonlijke aanval als respons op een vraag naar argumentatie.

Ook een fenomeen dat in elke discussie waar de islam ter sprake komt steevast vertegenwoordigt is.
Of in plaats van mijn reply als een persoonlijke aanval te zien (waarop je het vanzelfsprekend weer linkt met de islam), je gewoon mijn vraag beantwoordt .
Oud 25-10-2006, 19:53
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
0,5 seconde pijn of 1,5 minuut pijn. De conclusie is voor mij dan vrij simpel.
Wat maakt het nou weer uit hoe lang die dieren gemarteld worden? het feit dát ze gemarteld worden vind ik ziek. En ik vind het triest dat dit weer een wedstrijdje wordt tussen moslims en niet-moslims over nota bene wat het minst dier-onvriendelijk is.
Oud 25-10-2006, 19:56
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Ik eet vlees omdat ik een omnivoor ben en dat gezonder is.
Beetje achterhaalde stelling.
Oud 25-10-2006, 20:10
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-10-2006 @ 20:53 :
En ik vind het triest dat dit weer een wedstrijdje wordt tussen moslims en niet-moslims over nota bene wat het minst dier-onvriendelijk is.
Dat is heel niet waar het me om gaat. Als bij halal-slachten de dieren ook van tevoren verdoofd zouden worden en de procedure verder aan de warenwet voldoet heb ik er niks tegen. De stelling dat normaal slachten diervriendelijker is is slechts vol te houden zolang dieren bij halal slachten onnodig lijden en het niet aan de warenwet voldoet of hoeft te voldoen.
Oud 26-10-2006, 06:04
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-10-2006 @ 17:12 :
Dat zou misschien zo zijn, als er duidelijk omschreven zou zijn wat 'goed' leven inhoudt. Als die duidelijke omschrijving ontbreekt, kan men het naar believen interpreteren.
zowel bij islamitisch als koosjer slachten is het noodzakelijk je te realiseren dat het een levend wezen dat je doodmaakt om op te eten. Dat betekent dus dat deze dieren in een zoveel mogelijk natuurlijke omgeving dienen te leven.

Een beetje a la het algemeen standpunt van de Partij voor de Dieren:

Door de commissie Brambell (1965) zijn een vijftal vrijheden voor het dier geformuleerd. Dieren zijn vrij:

* van dorst, honger en onjuiste voeding;
* van fysiek en fysiologisch ongerief;
* van pijn, verwondingen en ziektes;
* van angst en chronische stress;
* om hun natuurlijke (soorteigen) gedrag te vertonen.

Deze vrijheden gezamenlijk zijn bepalend voor het welzijn van de dieren.

--------

alleen is het dan dus de vraag of de slachting zelf 1 van deze zaken ruim overschrijdt.
Oud 26-10-2006, 10:03
Gatara
Gatara is offline
Vandals set buses on fire in Paris suburbs

Thu Oct 26, 2006 9:01 AM BST139

PARIS (Reuters) - Masked vandals set ablaze two buses near Paris overnight in an upsurge of violence ahead of the first anniversary of France's suburban riots, police said on Thursday.

Passengers managed to escape from the buses in the western suburb of Nanterre and the eastern suburb of Bagnolet before the attackers torched the vehicles.

French Defence Minister Michele Alliot-Marie told iTELE television the vandals were guilty of "attempted murder".

The overnight incidents followed a daylight assault on a bus on Sunday. Youths on ethnically mixed estates around Paris have also staged several apparently concerted attacks on security forces in recent weeks.

Police say the violence has been building ahead of the October 27 anniversary of last year's riots in which angry youths from mainly immigrant backgrounds burnt cars and trashed shops for three weeks in a protest blamed on poverty and discrimination.

Police union spokesman Dominique Planchon told iTELE television on Thursday that six unidentified individuals boarded the Nanterre bus and sprayed it with inflammable liquid.

"According to our information, the driver's dexterity and alertness enabled the evacuation of the 10 people (passengers) without there being any injuries," he said.

In the Bagnolet attack, one assailant held a pistol to the head of a bus driver while others forced passengers to get off before they set the bus on fire.
(Reuters)
Oud 26-10-2006, 11:33
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 26-10-2006 @ 07:04 :
alleen is het dan dus de vraag of de slachting zelf 1 van deze zaken ruim overschrijdt.
Duh.

Gisteren bij Pauw & Witteman gezien hoe dat gaat... Gatverdegatverdegatverdamme.
Oud 27-10-2006, 07:21
hookee
hookee is offline
Citaat:
"Als je vlees onbedekt op straat of in de tuin neerlegt en een kat eet het op, wie is dan schuldig, de kat of het vlees?”
Geestelijk leider Taj Aldin Alhilali stelt dat vrouwen zonder hoofddoek, dus met onbedekt vlees, aanranding uitlokken. ELSEVIER
Hiermee stelt hij dus de herseninhoud van een mannelijke moslim gelijk aan die van een kat. Ik verwacht binnenkort wereldwijde rellen voor deze uitspraak of in ieder geval een fatwa voor meneer Alhilali.
Oud 27-10-2006, 07:32
arPos
arPos is offline
Citaat:
hookee schreef op 27-10-2006 @ 08:21 :
Hiermee stelt hij dus de herseninhoud van een mannelijke moslim gelijk aan die van een kat. Ik verwacht binnenkort wereldwijde rellen voor deze uitspraak of in ieder geval een fatwa voor meneer Alhilali.
beter nog hiermee stelt hij dat:

vrouwen niet kunnen denken
of
vlees kan denken

mannen hetzelfde zijn als katten
of
katten hetzelfde zijn als mannen

eten gelijk is aan aanranding
of
aanranding gelijk aan eten
Oud 27-10-2006, 08:44
Verwijderd
Citaat:
Firdaus schreef op 25-10-2006 @ 15:27 :
Hey, dat schattig lammetje gun ik een plaatsje in de Hemel, dus ja, dan eet ik zijn vlees op en zal zijn ziel een mooiere plaats krijgen dan een verdorven wei in dit verdorven wereldje.
Dieren gaan niet naar de hemel of hel.
Oud 27-10-2006, 13:50
hookee
hookee is offline
Overigens, om bij de vergelijking te blijven, dek je het vlees af, zal de kat er ècht wel alles aan doen dat bij dat vlees te komen. Het ligt dus niet aan het vlees, noch aan degene die "het er neer legt" (zou dat haar man kunnen zijn die haar naar buiten heeft gelaten?), het ligt dus heel duidelijk aan de kat, die blijkbaar geen remmen heeft bij het zien van haar, blote arm of zelfs een kuit (.....ja.. dat las je bijna verkeerd ).
Willen we de kat van het vlees houden zullen we deze kat moeten opvoeden en niet andersom.

Ondertussen heeft de imam z'n verontschudigingen aangeboden en beroept zich op misinterpretatie. De grootste moslimorganisatie overweegt 'm te ontslaan (hij is dan ook al 64..)
Oud 27-10-2006, 14:44
Gatara
Gatara is offline
“Those atheists, people of the book (Christians and Jews), where will they end up? In Surfers Paradise? On the Gold Coast? Where will they end up? In hell and not part-time, for eternity. They are the worst in God’s creation.”

“When it comes to adultery, it’s 90 percent the woman’s responsibility. Why? Because a woman owns the weapon of seduction. It’s she who takes off her clothes, shortens them, flirts, puts on make-up and powder and takes to the streets, God protect us, dallying. It’s she who shortens, raises and lowers. Then, it’s a look, a smile, a conversation, a greeting, a talk, a date, a meeting, a crime, then Long Bay jail. Then you get a judge, who has no mercy, and he gives you 65 years.”

“But when it comes to this disaster, who started it? In his literature, writer al-Rafee says, if I came across a rape crime, I would discipline the man and order that the woman be jailed for life. Why would you do this, Rafee? He said because if she had not left the meat uncovered, the cat wouldn’t have snatched it.”

“If you get a kilo of meat, and you don’t put it in the fridge or in the pot or in the kitchen but you leave it on a plate in the backyard, and then you have a fight with the neighbour because his cats eat the meat, you’re crazy. Isn’t this true?”

“If you take uncovered meat and put it on the street, on the pavement, in a garden, in a park, or in the backyard, without a cover and the cats eat it, then whose fault will it be, the cats, or the uncovered meat’s? The uncovered meat is the disaster. If the meat was covered the cats wouldn’t roam around it. If the meat is inside the fridge, they won’t get it.”

“If the woman is in her boudoir, in her house and if she’s wearing the veil and if she shows modesty, disasters don’t happen.”

“Satan sees women as half his soldiers. You’re my messenger in necessity, Satan tells women you‘re my weapon to bring down any stubborn man. There are men that I fail with. But you’re the best of my weapons.”

“...The woman was behind Satan playing a role when she disobeyed God and went out all dolled up and unveiled and made of herself palatable food that rakes and perverts would race for. She was the reason behind this sin taking place.”
http://www9.sbs.com.au/theworldnews/...32248&region=7

erm

about a young Egyptian man who raped little girls having religious class in a mosque. And he did it in the mosque's bathroom and he did it in Ramadan:
http://www.alarabiya.net/Articles/2006/10/20/28425.htm

A report by Al Arabiya (Arabic link) revealed that more and more Saudi women are acquiring arms and self defense devices in order to protect themselves from harassment. And bear in mind that this is Saudi Arabia, where women are required by law to cover up from head to toe.
http://www.alarabiya.net/Articles/2006/10/04/28007.htm
Oud 27-10-2006, 14:59
Gatara
Gatara is offline
French FM changes his opinion on Israeli separation barrier

By Shirli Sitbon Updated: 25/Oct/2006 17:28

French foreign minister Philippe Douste Blazy ( R ) with Israeli Prime minister Ehud Olmert in Jerusalem

PARIS (EJP)--- French Foreign Minister Philippe Douste-Blazy declared last week he has changed his opinion on Israel's controversial separation barrier in light of its drastic effect on terror, forcing French authorities to clarify their position on the issue.

The barrier, which separates the West Bank from the rest of Israel, has garnered much criticism for creating a ghetto-style situation for the Palestinians and for allegedly appropriating Palestinian land on the Israeli side.

But although the French government has been critical of it since the start of its construction four years ago, Douste-Blazy has now reversed the feeling.

“I have significantly evolved on the matter of the separation fence” said Douste-Blazy on French Jewish television TFJ on Thursday. “Although the wall was a moral and ethical problem for me, when I realised terror attacks were reduced by 80 percent in the areas where the wall was erected, I understood I didn’t have the right to think that way.”

Douste-Blazy is the first high ranking French official to openly state his support for the security fence.

UN resolution

France welcomed in July 2004 the UN General Assembly resolution demanding that Israel dismantled the fence as suggested by the International Court of Justice.

Douste-Blazy’s unexpected comments induced the government to clarify its position on the wall.

“The question, for us, concerns the route of the fence rather than its mere existence,” said Foreign Ministry spokesman Jean-Baptiste Mattei on Friday. “We recognise, of course, Israel’s right to defend itself from terror, but the route of the separation fence must not overlap Palestinian territory and prejudge the final solution.”

“We are keeping a wary eye on the situation,” added Mattei.

French government spokesman Jean-François Cope confirmed the statement on Sunday in an interview on Radio J.

“The route itself is not in question,” said Cope “it would be stupid to question Israel’s right to defend itself.”

Hamas vigorously criticised the French FM after his statement:

“It is the Palestinian nation which is suffering from the separation fence, not the French nation,” said Hamas spokesman Fawzi Barhoum. “Our nation is paying a high price for the separation and he [Douste-Blazy] must understand that the wall is the symbol of racial segregation and isolation.”
http://www.ejpress.org/article/11283

ik ga mee met Jean-Baptiste Mattei
Oud 27-10-2006, 16:42
Gatara
Gatara is offline
Oostenrijkse Justitie onderzoekt dood goudvis

WENEN - De Oostenrijkse Justitie is een onderzoek begonnen naar de dood van een goudvis. De vis werd eerder dit jaar op een kunsttentoonstelling in Dornbirn gedood door een bezoeker.

De goudvis zwom in een blender die kon worden aangezet. Een bezoeker kon de verleiding niet weerstaan. Justitie reageert op een klacht van de dierenbescherming, meldden Oostenrijkse media vrijdag.

De Deense kunstenaar Marco Evaristti had in totaal tien blenders met goudvissen opgesteld. Hij wilde duidelijk maken dat de mens over de natuur en over leven en dood beslist.
http://www.nu.nl/news/863816/122/Oos...d_goudvis.html

omg opzet kunstenaar geslaagd, zou ik zeggen.
Oud 27-10-2006, 17:05
mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 27-10-2006 @ 17:42 :

WENEN - De Oostenrijkse Justitie is een onderzoek begonnen naar de dood van een goudvis. De vis werd eerder dit jaar op een kunsttentoonstelling in Dornbirn gedood door een bezoeker.

De goudvis zwom in een blender die kon worden aangezet. Een bezoeker kon de verleiding niet weerstaan. Justitie reageert op een klacht van de dierenbescherming, meldden Oostenrijkse media vrijdag.

De Deense kunstenaar Marco Evaristti had in totaal tien blenders met goudvissen opgesteld. Hij wilde duidelijk maken dat de mens over de natuur en over leven en dood beslist.

Oud 27-10-2006, 17:51
professor2
professor2 is offline
Citaat:

waar gaan we heen als er een onderzoek komt naar de dood van een goudvis :\
Oud 27-10-2006, 17:57
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
professor2 schreef op 27-10-2006 @ 18:51 :
waar gaan we heen als er een onderzoek komt naar de dood van een goudvis :\
Als jij met een lammetje de Dam oploopt en dat de keel doorsnijdt waar iedereen bij is zit je ook in de gevangenis hoor. Dat dat in Nederland achter gesloten deuren op een schaal van duizenden gebeurd daar is echter nog nooit iemand voor aangeklaagd, sterker nog, velen vinden dat dat niet gezegd mag worden..
Oud 27-10-2006, 18:12
hookee
hookee is offline
Ze hadden natuurlijk ook de blenders onklaar/zonder spanning kunnen tentoonstellen... Of was dat niet echt genoeg?
Oud 27-10-2006, 18:18
hookee
hookee is offline
"French FM changes his opinion on Israeli separation barrier"
Dus.. kort samengevat; eerst tegen de muur stemmen, vervolgens kijken waarom die er staat om er vervolgens voor te zijn... rara politiepet
Maar ja.. tijdens de bouw wisten ze natuurlijk nog niet of die zou werken, misschien hebben de Israeli's toch iets profetisch
Oud 27-10-2006, 18:30
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:

Jaren geleden is er in Denemarken al eens een rechtszaak aangespannen, maar hij werd vrijgesproken.
Oud 27-10-2006, 18:33
professor2
professor2 is offline
Citaat:
hookee schreef op 27-10-2006 @ 19:12 :
Ze hadden natuurlijk ook de blenders onklaar/zonder spanning kunnen tentoonstellen... Of was dat niet echt genoeg?
het was natuurlijk de bedoeling dat iemand een keer drukte
Oud 27-10-2006, 18:33
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Steve Irwin slachtoffer parodie in South Park
Uitgegeven op vrijdag 27 oktober 2006 om 18:14:27

(Novum) - De recentelijk overleden Steve Irwin is het slachtoffer geworden van een parodie in een aflevering van de tekenfilm South Park. Dat meldt het Amerikaanse nieuwsstation CNN vrijdag. De 'crocodile hunter' kwam door een steek van een pijlstaartrog in september om het leven. Irwin wordt in de betreffende uitzending afgebeeld in een bebloed shirt met een pijlstaartrog in zijn borst.

Amerikaanse critici hebben zich negatief uitgesproken over de aflevering, die eerder deze week in de Verenigde Staten op televisie werd uitgezonden. Ook andere beroemdheden als Lady Di en de rapper Notorious B.I.G. blijven niet ongeschonden.

In de South Park-uitzending is te zien hoe de duivel een verkleedpartij voor Halloween voorbereidt. Irwin en de andere sterren zijn genodigden op het feestje.

Wat vinden jullie ervan?
Oud 27-10-2006, 18:47
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 27-10-2006 @ 19:33 :
Uitgegeven op vrijdag 27 oktober 2006 om 18:14:27

[..]

Wat vinden jullie ervan?
South Park is niet altijd politiek correct, nee maar!
Oud 27-10-2006, 19:18
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
hookee schreef op 27-10-2006 @ 14:50 :
Overigens, om bij de vergelijking te blijven, dek je het vlees af, zal de kat er ècht wel alles aan doen dat bij dat vlees te komen. Het ligt dus niet aan het vlees, noch aan degene die "het er neer legt" (zou dat haar man kunnen zijn die haar naar buiten heeft gelaten?), het ligt dus heel duidelijk aan de kat, die blijkbaar geen remmen heeft bij het zien van haar, blote arm of zelfs een kuit (.....ja.. dat las je bijna verkeerd ).
Willen we de kat van het vlees houden zullen we deze kat moeten opvoeden en niet andersom.
En het moest er ooit van komen: wij zijn het 100% eens in deze.
Oud 27-10-2006, 21:28
Gatara
Gatara is offline
Verhit debat over toiletgebruik parlementslid

ROME - Het Italiaanse parlement heeft vrijdag een verhit debat gevoerd over het bezoek dat een transseksueel parlementslid eerder op de dag had gebracht aan het damestoilet. Een andere vrouwelijke afgevaardigde voelde zich daardoor seksueel bedreigd. Dat berichtte het persbureau Ansa.

De rel draaide om Vladimir Luxuria van de communistische partij PRC, die zichzelf beschouwt als man noch vrouw maar het liefst wordt aangeduid met 'zij'. Luxuria stapte tijdens een schorsing het damestoilet binnen, waar op dat moment ook Elisabetta Gardini was, een voormalig naaktmodel dat tegenwoordig de woordvoering doet namens de partij van ex-premier Silvio Berlusconi.

Gardini stuurde Luxuria weg, en noemde het incident naderhand een schande voor de parlementaire organisatie. Ze stelde voor Luxuria een eigen toilet te geven als zij er een probleem mee heeft het mannentoilet te gebruiken. Parlementsvoorzitter Fausto Bertinotti probeerde het gekijf te beëindigen door op te roepen tot wederzijds respect, maar de rechtse oppositie bleef ophef maken over de kwestie.

Luxuria, die geboren is onder de naam Guadagno, werd eerder dit jaar gekozen als parlementslid. Activisten voor de rechten van homoseksuelen zagen dat als een grote doorbraak in het conservatieve en katholieke Italië. Zij hopen dat Luxuria een bijdrage kan leveren in de strijd voor gelijke rechten voor homo's en lesbiennes.
http://www.nu.nl/news/863939/21/Verh...ementslid.html

OMG

Vladimir Luxuria:

Elisabetha Gardini (links):

Laatst gewijzigd op 27-10-2006 om 21:31.
Oud 27-10-2006, 22:01
Verwijderd
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 27-10-2006 @ 19:33 :
...
Wat vinden jullie ervan?
Ach, Southpark heeft zo vaak politiek foute afleveringen. Moeten ze hier niet moeilijk over doen.

Overigens is één van de personages in de aflevering het er ook al niet mee eens dat Steve Irwin langskomt.
Oud 27-10-2006, 22:37
Gatara
Gatara is offline
Venezuela: Hek VS is Muur van racisme

(Novum/AP) - Het hek dat de Amerikaanse regering langs de grens met Mexico wil plaatsen is een Muur van racisme. Dat heeft de Venezolaanse minister van buitenlandse zaken, Nicolas Maduro, vrijdag in een verklaring gezegd. De imperialistische regering van president George Bush heeft een wet getekend die een Muur van vernedering, misbruik, minachting en racisme in het leven roept, stelt Maduro.

Het hek is volgens hem gericht tegen de volkeren van Latijns-Amerika. Venezuela zal juist dit soort gevallen aan de kaak stellen als het land een zetel in de Veiligheidsraad wint, zei Maduro. Tegenstanders van het hek zeggen dat het de miljoenen Mexicanen die naar het noorden trekken op zoek naar werk niet zal tegenhouden.
http://www.nieuws.nl/315025/Venezuel...ur_van_racisme
Oud 28-10-2006, 11:20
T_ID
T_ID is offline
Kamp Holland helpt burgerslachtoffers

DEN HAAG - Het Nederlandse veldhospitaal op Kamp Holland bij Tarin Kowt in Afghanistan heeft zich vrijdag ontfermd over vier burgers die gewond zijn geraakt toen hun voertuig werd getroffen door een explosie.

De vier maakten deel uit van een groep van zeven die zich na de explosie aan de poort van de Nederlandse basis meldde. Voor drie van hen kwam de hulp echter te laat, zij overleden ter plekke, aldus een woordvoerder van Defensie.
Een team van Nederlandse militairen helpt momenteel met het onderzoek naar het bloedige incident even ten noorden van de provinciehoofdstad. Het vermoeden bestaat dat een zogeheten Jingletruck met naar schatting dertig man in de laadbak op een bermbom is gelopen. Hoeveel mensen er precies bij de aanslag zijn omgekomen, kon Defensie vrijdag aan het eind van de ochtend nog niet zeggen.

(ANP)
http://www.ad.nl/buitenland/article747835.ece
Oud 28-10-2006, 11:27
T_ID
T_ID is offline
Belgen kunnen verkeersboetes niet langer negeren

BRUSSEL - Belgen kunnen niet langer lachen om verkeersboetes. De overheid gaat boetes zowaar innen. Tot dusver ontbrak in België de mogelijkheid voor justitie om een vonnis tot betaling van een boete echt uit te voeren, tot groot vermaak van een groep notoire wanbetalers. De Belgische regering kampt daardoor met 80 miljoen euro aan onbetaalde boetes. Staatssecretaris Vincent van Quickenborne (Administratieve Vereenvoudiging) meldde zaterdag dat de regering beslag op het loon wil toestaan voor verkeersboetes.
Van Quickenborne versimpelde eerder al het systeem van boetes. Niet langer hoeven overtreders speciale boetezegels te kopen op het postkantoor en die in te leveren bij het politiebureau. De staatssecretaris kwam op het idee daarvoor nu een acceptgiro te sturen.

(ANP)

http://www.ad.nl/buitenland/article750872.ece

Komen ze nu anno 2006 achter..
Oud 29-10-2006, 08:55
Gatara
Gatara is offline
Vrouw ernstig verbrand in aangestoken bus Marseille

MARSEILLE - In de Franse stad Marseille heeft een jonge vrouw zeer ernstige brandwonden opgelopen nadat jongeren een bus waarin zij zat in brand hadden gestoken. Het leven van het slachtoffer, dat over 60 procent van haar lichaam verbrand is, is in gevaar, zo liet een woordvoerder van het ziekenhuis weten waarnaar de vrouw is overgebracht.

Ooggetuigen vertelden dat drie tieners de deur van de bus forceerden, een brandbare vloeistof in het voertuig gooiden en er een lucifer bij hielden. Dit gebeurde in een buitenwijk van Marseille waar volgens de autoriteiten eerder niet speciaal sprake was van veel geweld of onlusten.

De afgelopen dagen heerste al in veel voorsteden in Frankrijk een gespannen rust. Precies een jaar geleden was het land het toneel van ernstige onlusten in achterstandswijken nadat twee jongens op de vlucht voor de politie waren omgekomen. Drie weken lang gingen auto's in vlammen op.

Donderdag en vrijdag, de dag van de herdenking van de dood van de twee jongens, staken jongeren in Parijs ook al verscheidene bussen in brand. Daarbij deden zich geen persoonlijke ongelukken voor.
http://www.nu.nl/news/864995/21/Vrou...Marseille.html

Regels voor berichten