Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2006, 00:24
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
` Servië heeft zijn nieuwe,omstreden,
grondwet.Volgens Servische media stemde
51,6 % van alle kiesgerechtigden vóór
in het referendum van dit weekeinde.Eén
van de omstreden punten is de status
van de provincie Kosovo.

Kosovo staat nu onder internationaal
bestuur.De Albanese meerderheid wil
onafhankelijkheid van Servië,maar in de
nieuwe wet blijft de provincie bij
Servië.Dat kan tot nieuwe spanningen in
Kosovo leiden.

Om de grondwet aan te nemen moest meer
dan 50% van alle kiesgerechtigden vóór
stemmen.De opkomst was ruim 53%.Bijna
iedereen heeft met de wet ingestemd.
Van teletekst.

Ik vind dit een goede zaak. Kosovo hoort bij Servie. De afspraak was duidelijk: autonomie voor Kosovo, binnen Servie/Joegoslavie.

De Kosovaren moeten niet zeuren. Ze doen moeilijk en hopen zo meer binnen te slepen, namenlijk onafhankelijkheid.

We moeten hier niet voor zwichten.

In de streek in Servie waar veel Hongaren wonen, houden de mensen zich wel rustig. Dus hebben we er geen last van als Westen, dus zeggen we niet: geef maar onafhankelijkheid. De Kosovaren misdragen zich, en zouden dan als beloning onafhankelijkheid krijgen. KOM NOU!!!

Al voor 1989 vertrokken er per jaar duizenden Serviers uit Kosovo. Weggepest. Dat hoor je nooit in de media!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2006, 01:53
Luminon
Luminon is offline
52% is naar mijn idee niet genoeg voor een grondwet hoor.
Oud 30-10-2006, 01:57
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Blijkbaar hier wel. Maar inderdaad, je zou dan eerder 2/3 verwachten.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 06:27
Gatara
Gatara is offline
ik had toch echt gedacht dat je kosovo voor de kosovaren wilde hebben.
Oud 30-10-2006, 09:41
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 30-10-2006 @ 01:24 :
Ik vind dit een goede zaak. Kosovo hoort bij Servie. De afspraak was duidelijk: autonomie voor Kosovo, binnen Servie/Joegoslavie.
Waarom? Het merendeel van de bevolking in Kosovo is tegen.

Als het om Israël gaat dan wil je voor de mening van het volk desnoods miljoenen mensen deporteren, en hier heeft een volk opeens niets te zeggen. Een contradictie.

De NAVO heeft Servië al eerder tegengehouden in Kosovo, dat moet het weer doen als ze gevolgen willen verbinden aan dit wetsvoorstel, dat weinig anders is dan een verkrampte poging om een grote staat binnen te slepen.
Oud 30-10-2006, 09:43
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Luminon schreef op 30-10-2006 @ 02:53 :
52% is naar mijn idee niet genoeg voor een grondwet hoor.
de opkomst moest 50% zijn
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 16:14
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Gatara schreef op 30-10-2006 @ 07:27 :
ik had toch echt gedacht dat je kosovo voor de kosovaren wilde hebben.
Prima! En dan Zuid-Ossetie voor de Osseten? Tamil-land voor de Tamils.

Punt is: het Westen zei: autonomie. Dat krijgen ze nu, en nu willen ze meer. Dat is niet fair ten opzichte van de Serviers. En is beloning voor wangedrag!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 16:15
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
T_ID schreef op 30-10-2006 @ 10:41 :
Waarom? Het merendeel van de bevolking in Kosovo is tegen.

Als het om Israël gaat dan wil je voor de mening van het volk desnoods miljoenen mensen deporteren, en hier heeft een volk opeens niets te zeggen. Een contradictie.

De NAVO heeft Servië al eerder tegengehouden in Kosovo, dat moet het weer doen als ze gevolgen willen verbinden aan dit wetsvoorstel, dat weinig anders is dan een verkrampte poging om een grote staat binnen te slepen.
De Kosovaren gingen zelf in 1999 ook akkoord met autonomie.
En waarom? Omdat ze wisten dat de Serviers helemaal niet zouden tekenen. En dat ze dan wisten dat het uit de hand liep. Ben je dan oprecht?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 16:28
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 30-10-2006 @ 17:14 :

Punt is: het Westen zei: autonomie. Dat krijgen ze nu, en nu willen ze meer. Dat is niet fair ten opzichte van de Serviers. En is beloning voor wangedrag!
Waarom zou Servie Kosovo moeten krijgen dan? Wat hebben Serven met Kosovo?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 30-10-2006 @ 17:28 :
Wat hebben Nederlanders met Friesland?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 17:06
professor2
professor2 is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 30-10-2006 @ 17:14 :
ik ben voor
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 17:07
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-10-2006 @ 18:05 :
mooie vergelijking
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Geen moer, behalve dat Friezen ook Nederlanders zijn, en ze zichzelf ook zien (of althans geen onafhankelijkheid willen)
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 18:22
Vengeance
Vengeance is offline
Citaat:
professor2 schreef op 30-10-2006 @ 10:43 :
de opkomst moest 50% zijn
Goh. Projecteer zijn mening niet als een feit, je weet dat hij bedoelde te zeggen:

'Ik vind 50% van de stemmen te weinig om een grondwet mee aan te nemen'
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 18:36
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 30-10-2006 @ 17:15 :
De Kosovaren gingen zelf in 1999 ook akkoord met autonomie.
En waarom? Omdat ze wisten dat de Serviers helemaal niet zouden tekenen. En dat ze dan wisten dat het uit de hand liep. Ben je dan oprecht?
Oh, dus als de andere kant dreigt met geweld dan mag je opeens niks meer nastreven en geldt het recht van de sterkste? Wie ben je en wat heb je met die onverbeterlijke pacifistische idealist die onder de naam hhendrikxx postte gedaan?
Oud 30-10-2006, 18:51
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 30-10-2006 @ 17:28 :
Kosovo is al sinds 1918 (of langer) deel van Servie. Zoals bijvoorbeeld Zuid-Tirol sinds 1918 bij Italie hoort!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 18:53
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Prima, onafhankelijk NU!

Mijn punt: waarom bombarderen we Servie om Kosovo onafhankelijk te laten worden.

Waarom bombarderen we Serviers in Bosnie om hen NIET onafhankelijk te laten worden.

Waarom geen Koerdistan en wel een Kosovo?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 18:55
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
T_ID schreef op 30-10-2006 @ 19:36 :
Oh, dus als de andere kant dreigt met geweld dan mag je opeens niks meer nastreven en geldt het recht van de sterkste? Wie ben je en wat heb je met die onverbeterlijke pacifistische idealist die onder de naam hhendrikxx postte gedaan?
In tegendeel. Ik geef juist aan dat de Albanezen al voor 1989 Serviers wegpestten uit het gebied. Op die golf van verontwaardiging kwam - helaas - Milosovic aansurfen....

Kosovaren waren nooit geinteresseerd in autonomie, ze wilden onafhankelijkheid. En wij zijn er in getrapt!

Trouwens, waarom mag Georgie wel uit USSR stappen, maar Zuid-Ossetie niet uit Georgie?

Georgie was lid van club van volkeren zonder land (soort alternatieve VN). Maar is nu tegen lidmaatschap van Zuid-Ossetie... hoe bedoel je dubbele moraal!???
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 19:01
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 30-10-2006 @ 19:51 :
Kosovo is al sinds 1918 (of langer) deel van Servie. Zoals bijvoorbeeld Zuid-Tirol sinds 1918 bij Italie hoort!
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Als Kosovaren zich verbonden met elkaar voelen en onafhankelijkheid willen, wat hebben Serven er dan mee te maken? Waarom verdiende Indonesie onafhankelijkheid? Die was toch ook al eeuwen van Nederland. Je hebt wel een hele inconsistente mening
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 19:11
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 30-10-2006 @ 19:55 :
Kosovaren waren nooit geinteresseerd in autonomie, ze wilden onafhankelijkheid. En wij zijn er in getrapt!
Hoezo er in getrapt? Waarom zouden ze zich niet aan mogen sluiten bij Albanië als de grens etnisch gezien fout is getrokken?
Citaat:
hhendrikxx schreef op 30-10-2006 @ 19:55 :
Trouwens, waarom mag Georgie wel uit USSR stappen, maar Zuid-Ossetie niet uit Georgie?
Ik heb nooit een uitspraak gedaan over Ossetië geloof ik. Overigens denk ik wel dat die beter af zijn binnen Georgië, omdat onafhankelijkheid financieel domweg onhaalbaar zou zijn. Economische belangen maken dus politieke belangen ondergeschikt.
Dat terwijl een Albanië met Kosovo erbij wel degelijk zich prima kan ontwikkelen.
Oud 30-10-2006, 21:54
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
T_ID schreef op 30-10-2006 @ 20:11 :
Hoezo er in getrapt? Waarom zouden ze zich niet aan mogen sluiten bij Albanië als de grens etnisch gezien fout is getrokken?
Ik heb nooit een uitspraak gedaan over Ossetië geloof ik. Overigens denk ik wel dat die beter af zijn binnen Georgië, omdat onafhankelijkheid financieel domweg onhaalbaar zou zijn. Economische belangen maken dus politieke belangen ondergeschikt.
Dat terwijl een Albanië met Kosovo erbij wel degelijk zich prima kan ontwikkelen.
Albanie en Kosovo: Prima! Dat meen ik echt. Maar geldt dat dan ook voor Koerdistan? Om maar wat te noemen. En Tibet!

Ossetie: Zuid-Ossetie wil bij Noord-Ossetie, wat republiekje binnen Rusland is. Ik zou zeggen: gauw naar Rusland, iedereen blij.

Staten hechten zo aan die randgebieden. Wat moet je ermee? Als gebiedje niet bij je wilt horen, wat heb je er dan aan?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 23:31
T_ID
T_ID is offline
De oude hendrikxx is weer terug zie ik.. Ben je eigenlijk in staat tot het geven van antwoorden in plaats van direct vergelijkingen en talloze wedervragen te stellen?

Overigens vreemd dat je eerst stelde dat Kosovo niet onafhankelijk mag worden van Servië om nu te zeggen dat het in jouw opinie juist prima is.
Oud 31-10-2006, 01:42
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
T_ID schreef op 31-10-2006 @ 00:31 :
Overigens vreemd dat je eerst stelde dat Kosovo niet onafhankelijk mag worden van Servië om nu te zeggen dat het in jouw opinie juist prima is.
Hier heb je een punt

Ik bedoelde te zeggen:

(1) Raar dat men met Serviers EN Kosovaren afspreekt dat Kosovo autonomie krijgt binnen Servie? (heeft Tibet dat trouwens bij onze vriend China?)

(2) Raar dat er voor Kosovaren andere regels gelden dan voor Koerden, Sorben, Osseten, Tibetanen...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 08:57
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 31-10-2006 @ 02:42 :

(2) Raar dat er voor Kosovaren andere regels gelden dan voor Koerden, Sorben, Osseten, Tibetanen...
Kosovaren zijn zieliger blijkbaar
Oud 31-10-2006, 09:05
Gatara
Gatara is offline
Persoonlijk zie ik niet in waarom van kosovo niet een soort andorra gemaakt kan worden: beheerd door twee landen

maar dat is mijn ideaal dan weer en hoewel het in andorra werkt, hoeft het nog niet elders te werken.
Oud 31-10-2006, 21:02
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Goed idee!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 13:33
Love & Peace
Love & Peace is offline
Nederland heeft zijn eigen Kosovo!

'Friesland moet onafhankelijk worden'

Friesland moet zich scheiden van de rest van Nederland. Dat is althans het standpunt van de regionale partij 'deFriezen', die volgend jaar meedoet aan de verkiezingen voor de Provinciale Staten.

De voorzitter van de partij, Doede Damsma, vindt dat er een referendum moet komen waarin de Friezen zich kunnen uitspreken over het lot van Friesland. In de Friese Staten en gemeenten wordt veel geklaagd over het gebrek aan bevoegdheden. De partij denkt dat het met een onafhankelijk Friesland, en dus alle gewenste bevoegdheden, een betere toekomst voor de Friezen kan realiseren. Als de Friese Staten een referendumvoorstel afwijzen, dan wil de partij met een burgerinitiatief een volksraadpleging afdwingen.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 13:40
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 01-11-2006 @ 14:33 :
Hoe gaat Friesland of all places zich redden? Ze schijnen te vergeten dat die hele zooi daar kunstmatig in leven wordt gehouden door NL en de EU. En dan willen ze de banden met beide kwijt... strak plan!

Van mij mogen ze het proberen...
Oud 01-11-2006, 14:17
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:

Friesland moet zich scheiden van de rest van Nederland. Dat is althans het standpunt van de regionale partij 'deFriezen', die volgend jaar meedoet aan de verkiezingen voor de Provinciale Staten.
(1) Kan dat grondwettelijk?
Prima hoor, gewoon doen!!

(2) Prima dus, ga lekker je eigen weg. Maar laat stukken Friesland waar veel Nederlanders wonen dan bij Nederland. En stukjes Groningen waar veel Friezen wonen naar Friesland...
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 14:31
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 01-11-2006 @ 15:17 :
(1) Kan dat grondwettelijk?
Prima hoor, gewoon doen!!
Heb je bedacht dat het best kan dat dat partijtje drie leden en tien supporters heeft?
Oud 01-11-2006, 14:31
Verwijderd
Citaat:
akumabito schreef op 01-11-2006 @ 14:40 :
Hoe gaat Friesland of all places zich redden? Ze schijnen te vergeten dat die hele zooi daar kunstmatig in leven wordt gehouden door NL en de EU. En dan willen ze de banden met beide kwijt... strak plan!

Van mij mogen ze het proberen...
Jemig, ik als toekomstig ontwikkelingsgeograaf zou in Friesland veel goeds kunnen doen
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 14:32
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 01-11-2006 @ 15:31 :
Jemig, ik als toekomstig ontwikkelingsgeograaf zou in Friesland veel goeds kunnen doen
Joh, je kan Brabanders pas goed pesten door te zeggen dat je hoopt ooit in Breda goed werk te kunnen gaan doen.
Oud 01-11-2006, 14:52
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Maar gaat vooral om:

Maar laat stukken Friesland waar veel Nederlanders wonen dan bij Nederland. En stukjes Groningen waar veel Friezen wonen naar Friesland...

Kijk, sommige Serviers zeggen: laat stukje van Noord-Kosovo dan bij Servie. Nee, zegt het Westen: Kosovo moet een geheel blijven. Met rechten voor Servische minderheid. Maar dan kan je ook zeggen 'Staat Servie' moet een geheel blijven met voor Kosovaarse minderheid rechten.

Westen houdt steeds vast aan fictie van multi-etnische entiteiten, maar ondertussen erkent het wel steeds nieuwe, kleinere, ethnisch homogenere staten.

Haal dan de bezem er echt door!

Had men in 1991 ook moeten doen:

Kroatie onafhankelijk? Prima, maar dan laten we die stukjes waar veel Serviers wonen bij Servie. Dat had heel veel ellende gescheeld.

Nee, Kroatie moest een geheel blijven. Maar Joegoslavie dan... dat dan niet... ??
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 14:53
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 01-11-2006 @ 15:32 :
Joh, je kan Brabanders pas goed pesten door te zeggen dat je hoopt ooit in Breda goed werk te kunnen gaan doen.
Je praat nu zeker uit ervaring
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 17:39
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-11-2006 @ 15:32 :
Ikke nie begryp...
Oud 01-11-2006, 17:53
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Vengeance schreef op 30-10-2006 @ 19:22 :
Goh. Projecteer zijn mening niet als een feit, je weet dat hij bedoelde te zeggen:

'Ik vind 50% van de stemmen te weinig om een grondwet mee aan te nemen'
En waar staat dan dat de verdeling 50/50 was?

De verdeling was eerder in de buurt van de 95/5. Lees het eens goed!

In het artikel staat het volgende: De opkomst was 53% en 51,7% van de kiesgerechtigden heeft ingestemd met de grondwet. 51,7/53*100% = 97,5% voor-stemmers onder de stemmers!
Oud 01-11-2006, 18:00
hookee
hookee is offline
Dat zou ik een gigantisch duidelijke statement noemen. Raar dan toch dat het nieuwsbericht het zó niet vermeldt.
Het kan twee dingen betekenen; ze willen het niet, of het is een foutje en bedoelden met kiesgerechtigden; "geldige stemmen".
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 20:51
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 01-11-2006 @ 15:53 :
Je praat nu zeker uit ervaring
Als iemand enthousiast over Boxmeer (wattes?) zit te vertellen in het gesprek mengen en met gefaked enthousiasme zeggen 'ja, lijkt me leuk, misschien kunnen we daar met een excursie van ontwikkelingsgeografie een keer naartoe'..
Oud 01-11-2006, 21:23
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
hookee schreef op 01-11-2006 @ 19:00 :
Dat zou ik een gigantisch duidelijke statement noemen. Raar dan toch dat het nieuwsbericht het zó niet vermeldt.
Het kan twee dingen betekenen; ze willen het niet, of het is een foutje en bedoelden met kiesgerechtigden; "geldige stemmen".
Nee, het is een heel duidelijk bericht. Er is geen aannamegrens bepaald op basis van de stemmende bevolking, maar op basis van de kiesgerechtigde bevolking. Was er dus 49% komen opdagen en stemde daarvan 100% vóór de grondwet, dan was hij er niet gekomen. Komt 100% opdagen en stemt 51% vóór, dan wordt hij wél aangenomen. Met de tegen-stemmen wordt dus in feite niets gedaan, alleen het aantal voor-stemmen wordt geteld. Kortom, niet stemmen = tegen-stemmen bij dit referendum. Vandaar ook dat het percentage voor-stemmers zo hoog ligt. Zeg je 97,5%, dan geeft dat een flink vertekend beeld.
Oud 01-11-2006, 21:27
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 01-11-2006 @ 21:51 :
Als iemand enthousiast over Boxmeer (wattes?) zit te vertellen in het gesprek mengen en met gefaked enthousiasme zeggen 'ja, lijkt me leuk, misschien kunnen we daar met een excursie van ontwikkelingsgeografie een keer naartoe'..
Met ontwikkelingsgeografie I doe je iig nog geen excursies Ik zou wel het vak volgen! Tis namelijk serieus een eitje
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 13:01
Verwijderd
Citaat:

Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 15:07
Lucia
Lucia is offline
Citaat:
T_ID schreef op 30-10-2006 @ 10:41 :
De NAVO moet zich vooral niet twee keer dezelfde fout maken. En een grote staat binnenslepen? Zoals al is gezegd, Kosovo ís officieel van Servië. Dan kunnen er nog wel meer Albanezen dan Serviërs wonen, maar dat heeft ook zijn oorzaak...
Rotterdam zou misschien dan over tien jaar met meer Turkse dan Nederlandse inwoners ook bij Turkije moeten horen. Vraag me af of de NAVO dan ook 'ingrijpt'.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 19:12
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Lucia schreef op 05-11-2006 @ 16:07 :
Zoals al is gezegd, Kosovo ís officieel van Servië.
Nonsens. De mensen daar hebben recht op een eigen mening.
Citaat:
Rotterdam zou misschien dan over tien jaar met meer Turkse dan Nederlandse inwoners ook bij Turkije moeten horen. Vraag me af of de NAVO dan ook 'ingrijpt'.
Nee, want Turkije is niet bepaald een buurland. Bovendien gaat het dan om migratie, en niet om een volk dat er al eeuwen woont en een groot probleem heeft met de bevolkingsgroep die het gros van het land uitmaakt.

Bovendien praat je dan over een paar duizend mensen. In het geval van de Albanezen praat je over miljoenen mensen.
Oud 05-11-2006, 20:26
hookee
hookee is offline
Citaat:
Komt nog bij dat Turkije ook bij de NAVO hoort.. (die fout hadden ze decennia geleden al gemaakt )
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 20:45
Lucia
Lucia is offline
Citaat:
T_ID schreef op 05-11-2006 @ 20:12 :
Nonsens. De mensen daar hebben recht op een eigen mening.

Die mensen kunnen recht op een eigen mening hebben én tegelijkertijd als provincie officieel bij Servië horen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 20:52
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Lucia schreef op 06-11-2006 @ 21:45 :
Die mensen kunnen recht op een eigen mening hebben én tegelijkertijd als provincie officieel bij Servië horen.
En als ze nu er geen zin hebben in provincie te spelen voor een ultra-nationalistische en oorlogszuchtige staat die al eerder etnische oorlogen voerde met andere etnische groepen en tevens geprobeerd heeft om de Albanezen te verdrijven/vermoorden?

Ik denk dat Servië in hun oorlogen en hun gevechten in Kosovo zo ongeveer al hun rechten verspeelt hebben.

Als de NAVO niet had ingegrepen dan was Kosovo etnisch gezuiverd en waren alle Albanezen gedood of verdreven.

Je kunt niet stellen dat diezelfde Albanezen dan weer moeten doen alsof er niks gebeurd is en maar deel moeten gaan uitmaken van hetzelfde Servië dat hen dood wilde hebben.
Oud 06-11-2006, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Lucia schreef op 06-11-2006 @ 21:45 :
'Officieel' staat Kosovo toch gewoon onder VN-bestuur?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 10:44
Lucia
Lucia is offline
T_ID: Ik denk dat je je beledigende uitspraken iets kan minderen tegenover Serviërs. Je geeft een erg eenzijdig beeld van de geschiedenis van Kosovo en Servië en de gebeurtenissen die zich daar hebben afgespeeld. Een beeld dat is opgebouwd uit het volgen van Nederlandse media en waaruit geen objectief oordeel kan worden geveld.
Je oordelen zijn berust op één kant van het verhaal en daarom vraag ik je hier verder niet over te schrijven. Dat je een land een 'ultra-nationalistische en oorlogzuchtige staat' noemt is beschamend, al is het maar omdat je vanuit jouw eenzijdige informatiebronnen het recht denkt te hebben een bevolkingsgroep zwart te maken tegenover een groep veelal onwetende scholieren.

Denk je nou echt dat een oorlog een spel is tussen goed en slecht volk?

Nee, dat denk je niet.
Ik zag namelijk in je weblog het volgende staan naar aanleiding van de dood van Milosevic eerder dit jaar:

"Over het hele conflict kan ik kort zijn: Alle zijden hadden bloed aan hun handen. Het Balkanconflict kenden geen wolven of schapen, iedereen vocht, geen van de zijden kan claimen onschuldig te zijn."

Misschien kan je hier net zo gereserveerd of neutraal blijven als je deed in je weblog?
Dankjewel.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 10:57
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Lucia schreef op 07-11-2006 @ 11:44 :
T_ID: Ik denk dat je je beledigende uitspraken iets kan minderen tegenover Serviërs.
Wat voor onzin is dit nu weer? Zijn ze elkaar daar te lijf gegaan ja of nee?

Het is niet normaal om te verwachten dat als bevolkingsgroepen met elkaar vechten ze vervolgens als dikke vrienden in een land blijven wonen.

En ja, Servië is oorlogszuchtig, anders waren ze niet gaan matten. En ja, Servië is ultranationalistisch, anders waren Karadzic en Mladic al lang uitgeleverd en was deze grondwet, die een verkapte poging is de Albanezen in Kosovo autonomie te ontzeggen, niet aangenomen.

Weerleg die constateringen inhoudelijk of kom met een zinnige reden waarom de Serviërs de Albanezen aansluiting bij Albanië mogen ontzeggen.
Oud 07-11-2006, 11:02
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-11-2006 @ 22:42 :
'Officieel' staat Kosovo toch gewoon onder VN-bestuur?
Klopt. Maar het is staatsrechterlijk nog steeds een deel van Servië. De vraag is wel hoe lang dat nog het geval is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten