Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Als het om Israël gaat dan wil je voor de mening van het volk desnoods miljoenen mensen deporteren, en hier heeft een volk opeens niets te zeggen. Een contradictie. De NAVO heeft Servië al eerder tegengehouden in Kosovo, dat moet het weer doen als ze gevolgen willen verbinden aan dit wetsvoorstel, dat weinig anders is dan een verkrampte poging om een grote staat binnen te slepen.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Punt is: het Westen zei: autonomie. Dat krijgen ze nu, en nu willen ze meer. Dat is niet fair ten opzichte van de Serviers. En is beloning voor wangedrag! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En waarom? Omdat ze wisten dat de Serviers helemaal niet zouden tekenen. En dat ze dan wisten dat het uit de hand liep. Ben je dan oprecht? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
'Ik vind 50% van de stemmen te weinig om een grondwet mee aan te nemen' |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mijn punt: waarom bombarderen we Servie om Kosovo onafhankelijk te laten worden. Waarom bombarderen we Serviers in Bosnie om hen NIET onafhankelijk te laten worden. Waarom geen Koerdistan en wel een Kosovo? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Kosovaren waren nooit geinteresseerd in autonomie, ze wilden onafhankelijkheid. En wij zijn er in getrapt! Trouwens, waarom mag Georgie wel uit USSR stappen, maar Zuid-Ossetie niet uit Georgie? Georgie was lid van club van volkeren zonder land (soort alternatieve VN). Maar is nu tegen lidmaatschap van Zuid-Ossetie... hoe bedoel je dubbele moraal!??? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Dat terwijl een Albanië met Kosovo erbij wel degelijk zich prima kan ontwikkelen.
||
![]() |
Citaat:
Ossetie: Zuid-Ossetie wil bij Noord-Ossetie, wat republiekje binnen Rusland is. Ik zou zeggen: gauw naar Rusland, iedereen blij. Staten hechten zo aan die randgebieden. Wat moet je ermee? Als gebiedje niet bij je wilt horen, wat heb je er dan aan? |
![]() |
|
De oude hendrikxx is weer terug zie ik.. Ben je eigenlijk in staat tot het geven van antwoorden in plaats van direct vergelijkingen en talloze wedervragen te stellen?
Overigens vreemd dat je eerst stelde dat Kosovo niet onafhankelijk mag worden van Servië om nu te zeggen dat het in jouw opinie juist prima is.
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik bedoelde te zeggen: (1) Raar dat men met Serviers EN Kosovaren afspreekt dat Kosovo autonomie krijgt binnen Servie? (heeft Tibet dat trouwens bij onze vriend China?) (2) Raar dat er voor Kosovaren andere regels gelden dan voor Koerden, Sorben, Osseten, Tibetanen... |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Persoonlijk zie ik niet in waarom van kosovo niet een soort andorra gemaakt kan worden: beheerd door twee landen
![]() maar dat is mijn ideaal dan weer en hoewel het in andorra werkt, hoeft het nog niet elders te werken.
|
![]() |
|
Nederland heeft zijn eigen Kosovo!
'Friesland moet onafhankelijk worden' Friesland moet zich scheiden van de rest van Nederland. Dat is althans het standpunt van de regionale partij 'deFriezen', die volgend jaar meedoet aan de verkiezingen voor de Provinciale Staten. De voorzitter van de partij, Doede Damsma, vindt dat er een referendum moet komen waarin de Friezen zich kunnen uitspreken over het lot van Friesland. In de Friese Staten en gemeenten wordt veel geklaagd over het gebrek aan bevoegdheden. De partij denkt dat het met een onafhankelijk Friesland, en dus alle gewenste bevoegdheden, een betere toekomst voor de Friezen kan realiseren. Als de Friese Staten een referendumvoorstel afwijzen, dan wil de partij met een burgerinitiatief een volksraadpleging afdwingen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Van mij mogen ze het proberen... ![]()
||
![]() |
Citaat:
Prima hoor, gewoon doen!! (2) Prima dus, ga lekker je eigen weg. Maar laat stukken Friesland waar veel Nederlanders wonen dan bij Nederland. En stukjes Groningen waar veel Friezen wonen naar Friesland... |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Maar gaat vooral om:
Maar laat stukken Friesland waar veel Nederlanders wonen dan bij Nederland. En stukjes Groningen waar veel Friezen wonen naar Friesland... Kijk, sommige Serviers zeggen: laat stukje van Noord-Kosovo dan bij Servie. Nee, zegt het Westen: Kosovo moet een geheel blijven. Met rechten voor Servische minderheid. Maar dan kan je ook zeggen 'Staat Servie' moet een geheel blijven met voor Kosovaarse minderheid rechten. Westen houdt steeds vast aan fictie van multi-etnische entiteiten, maar ondertussen erkent het wel steeds nieuwe, kleinere, ethnisch homogenere staten. Haal dan de bezem er echt door! Had men in 1991 ook moeten doen: Kroatie onafhankelijk? Prima, maar dan laten we die stukjes waar veel Serviers wonen bij Servie. Dat had heel veel ellende gescheeld. Nee, Kroatie moest een geheel blijven. Maar Joegoslavie dan... dat dan niet... ?? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
De verdeling was eerder in de buurt van de 95/5. Lees het eens goed! In het artikel staat het volgende: De opkomst was 53% en 51,7% van de kiesgerechtigden heeft ingestemd met de grondwet. 51,7/53*100% = 97,5% voor-stemmers onder de stemmers!
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Rotterdam zou misschien dan over tien jaar met meer Turkse dan Nederlandse inwoners ook bij Turkije moeten horen. Vraag me af of de NAVO dan ook 'ingrijpt'. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Bovendien praat je dan over een paar duizend mensen. In het geval van de Albanezen praat je over miljoenen mensen.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Die mensen kunnen recht op een eigen mening hebben én tegelijkertijd als provincie officieel bij Servië horen. |
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat Servië in hun oorlogen en hun gevechten in Kosovo zo ongeveer al hun rechten verspeelt hebben. Als de NAVO niet had ingegrepen dan was Kosovo etnisch gezuiverd en waren alle Albanezen gedood of verdreven. Je kunt niet stellen dat diezelfde Albanezen dan weer moeten doen alsof er niks gebeurd is en maar deel moeten gaan uitmaken van hetzelfde Servië dat hen dood wilde hebben.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
T_ID: Ik denk dat je je beledigende uitspraken iets kan minderen tegenover Serviërs. Je geeft een erg eenzijdig beeld van de geschiedenis van Kosovo en Servië en de gebeurtenissen die zich daar hebben afgespeeld. Een beeld dat is opgebouwd uit het volgen van Nederlandse media en waaruit geen objectief oordeel kan worden geveld.
Je oordelen zijn berust op één kant van het verhaal en daarom vraag ik je hier verder niet over te schrijven. Dat je een land een 'ultra-nationalistische en oorlogzuchtige staat' noemt is beschamend, al is het maar omdat je vanuit jouw eenzijdige informatiebronnen het recht denkt te hebben een bevolkingsgroep zwart te maken tegenover een groep veelal onwetende scholieren. Denk je nou echt dat een oorlog een spel is tussen goed en slecht volk? Nee, dat denk je niet. Ik zag namelijk in je weblog het volgende staan naar aanleiding van de dood van Milosevic eerder dit jaar: "Over het hele conflict kan ik kort zijn: Alle zijden hadden bloed aan hun handen. Het Balkanconflict kenden geen wolven of schapen, iedereen vocht, geen van de zijden kan claimen onschuldig te zijn." Misschien kan je hier net zo gereserveerd of neutraal blijven als je deed in je weblog? Dankjewel. |
![]() |
||
Citaat:
Het is niet normaal om te verwachten dat als bevolkingsgroepen met elkaar vechten ze vervolgens als dikke vrienden in een land blijven wonen. En ja, Servië is oorlogszuchtig, anders waren ze niet gaan matten. En ja, Servië is ultranationalistisch, anders waren Karadzic en Mladic al lang uitgeleverd en was deze grondwet, die een verkapte poging is de Albanezen in Kosovo autonomie te ontzeggen, niet aangenomen. Weerleg die constateringen inhoudelijk of kom met een zinnige reden waarom de Serviërs de Albanezen aansluiting bij Albanië mogen ontzeggen.
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|