Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2006, 21:55
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mephisto schreef op 18-11-2006 @ 22:06 :
inderdaad, de vaak valse hoop die ze koesteren om alsnog seks te kunnen hebben
En jij denkt dat vrouwen dat erg vinden? Dat interesseert ze echt niet. Ik geloof niet dat vrouwen op dat gebied vrij naïef zijn. Sterker nog, het zal me niks verbazen als de meeste dames gewoon gebruik/misbruik van zo'n situatie maken.
Oud 18-11-2006, 21:58
Verwijderd
Citaat:
fruitvliegje schreef op 18-11-2006 @ 19:45 :
Gelukkig dat ze ook een ontwikkeld brein hebben die hen ook andere boodschappen meegeeft dan "Neuken, neuken, neuken!"

In de visie zoals jij ze beziet zou dan ook elke man geregeld vreemdgaan, want elke vrouw moet geneukt worden (dan doet het er zelfs niet toe of ze aantrekkelijk is of niet)
Och, vreemdgaan is niet sociaal geaccepteerd. Veel mannen willen echter wel iets 'achter de hand' houden. Ironisch genoeg val ik daar niet onder, omdat ik daar veel te eerlijk voor ben. Daarom ben ik waarschijnlijk ook zo'n klootzak.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 01:26
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gelukkig dat ze ook een ontwikkeld brein hebben die hen ook andere boodschappen meegeeft dan "Neuken, neuken, neuken!"
Tuurlijk, maar ik garandeer je: de gemiddelde (single) man zal, als hij een vrouw aantrekkelijk vindt, de kans aangrijpen om met haar naar bed te gaan.

Citaat:

In de visie zoals jij ze beziet zou dan ook elke man geregeld vreemdgaan, want elke vrouw moet geneukt worden (dan doet het er zelfs niet toe of ze aantrekkelijk is of niet)
Vreemdgaan wordt vooral door onze ratio beperkt, daar het sociaal simpelweg niet geaccepteerd is. Het hebben van een relatie is een beperking net zoals het feit dat de tegenpartij niet geintereseerd is, of het feit dat de tegenpartij een collega is bijvoorbeeld, dat is.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 01:27
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-11-2006 @ 22:58 :
Och, vreemdgaan is niet sociaal geaccepteerd. Veel mannen willen echter wel iets 'achter de hand' houden. Ironisch genoeg val ik daar niet onder, omdat ik daar veel te eerlijk voor ben. Daarom ben ik waarschijnlijk ook zo'n klootzak.
Euh, hoezo contradictio?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 01:28
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
juno schreef op 18-11-2006 @ 20:07 :
Eh, omdat je maar nooit weet wanneer het meer dan "vriendschap" kan worden?
De desbetreffende vriendin zou zomaar gewoon eens 'zin' kunnen hebben bijvoorbeeld, en het kost nou niet bepaald moeite om een vriendschap 'warm' te houden.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 11:04
Vip3r
Vip3r is offline
Laddertheorie is wat mij betreft een feit!

In mijn geval klopt het gewoon precies. Ik heb er nu een mooie friends with benefits relatie aan overgehouden
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 19-11-2006 @ 02:27 :
Euh, hoezo contradictio?
Wat is tegenstrijdig?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 11:35
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Chimera schreef op 19-11-2006 @ 02:26 :
Tuurlijk, maar ik garandeer je: de gemiddelde (single) man zal, als hij een vrouw aantrekkelijk vindt, de kans aangrijpen om met haar naar bed te gaan.
Gister in M/V (op talpa ja) bleek dat idd uit een test. Ze lieten een vrouw op straat onbekende mannen aanspreken en vragen of ze met haar mee wilde om seks te hebben. Van de 16 mannen aan wie ze het gevraagd had, wilde geloof ik 12 of 14 mannen mee...

Met de man wilde geen enkele vrouw mee... (als was ik wel met hem mee gegaan denk ik )
Oud 19-11-2006, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 19-11-2006 @ 12:35 :
Gister in M/V (op talpa ja) bleek dat idd uit een test. Ze lieten een vrouw op straat onbekende mannen aanspreken en vragen of ze met haar mee wilde om seks te hebben. Van de 16 mannen aan wie ze het gevraagd had, wilde geloof ik 12 of 14 mannen mee...

Met de man wilde geen enkele vrouw mee... (als was ik wel met hem mee gegaan denk ik )
Oud onderzoek, hoor.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 20:50
juno
juno is offline
Citaat:
Chimera schreef op 19-11-2006 @ 02:28 :
De desbetreffende vriendin zou zomaar gewoon eens 'zin' kunnen hebben bijvoorbeeld, en het kost nou niet bepaald moeite om een vriendschap 'warm' te houden.
Jongen, het zal je misschien verbazen, maar veel vrouwen doen precies hetzelfde hoor.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 13:10
Verwijderd
Citaat:
fruitvliegje schreef op 18-11-2006 @ 19:10 :
Ik vind de theorie maar belachelijk, ik heb twee beste vrienden en als die zo graag seks met mij zouden willen had ik dat al wel lang gemerkt.
Dat dacht ik zo'n jaartje of 1,5 jaar geleden ook nog
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 12:12
Daboman
Daboman is offline
Die theorie verklaart een hoop.

Het gekke is alleen het continu lijkt alsof er nog een tweede ladder is voor de mannen. Deze zou je ook "just be friends" kunnen noemen. Op de reacties gaat hij daar ook op in. Maar het verklaart niet wat er gebeurt wanneer zowel de vrouw als de man zich in de "just friends" ladder bevinden. Hij verklaart alleen waarom je de 2 ladders van vrouwen niet als 1 ladder kunt zien.

Verder gaat de theorie er vanuit dat het per definitie onmogelijk is om bevriend te zijn met iemand waarvoor je seksuele gevoelens hebt. Ik vraag me af waar dat op gebaseerd is. Het is frusterend, dat zeker. Maar wat nou als zo'n vriendin laag op de ladder van een man staat? Dan zijn de seksuele gevoelens weg en is het ineens wel mogelijk?!

Op die punten vind ik dat de theorie niet geheel dekkend is. Misschien wordt hier te weinig ingegaan op het feit dat iemand aantrekkelijk kan zijn als er goed mee te praten is. Misschien is het op die basis toch dekkend. Aan de andere kant, er bestaat volgens mij geen enkele theorie die geheel dekkend is en de uitzondering bevestigt de regel.

Laatst gewijzigd op 26-11-2006 om 12:33.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 12:57
smvs
smvs is offline
Citaat:
fruitvliegje schreef op 18-11-2006 @ 14:36 :
Dus, na het schuin lezen van deze topic, concludeer ik: meisjes hebben geen last met zeggen: ja, mannen en vrouwen kunnen gewoon vrienden zijn, maar jongens zeggen: neen, want er zullen sowieso seksuele gevoelens zijn?

Buiten dat ik dit best toch wel betwijfel (maar ik sluit het niet uit) vraag ik me toch ook af: waarom zou je geen vrienden kunnen zijn met iemand waarvoor je ook seksuele gevoelens hebt?

Of zie ik dit nu helemaal verkeerd
Het punt is een beetje dat je als man (oké ik zal alleen voor mezelf spreken) überhaupt niet zit te wachten op vriendschap met een vrouw die je niet aantrekkelijk vindt. Je moet er toch mee over straat en straks denken ze nog dat het je vriendin is enzo, dat schiet allemaal niet op. Alleen meisjes die je zelf leuk/aantrekkelijk vindt komen dus eventueel in aanmerking, maar daar wil je nou juist heel andere dingen mee doen dan alleen maar een vriendschapsband onderhouden. Juist dit laatste, dat je dus eigenlijk iets anders wil maar genoegen neemt met veel minder, is in vele opzichten niet goed. Ze neemt jou niet meer serieus als man omdat je genoegen neemt met veel minder dan je eigenlijk wil, je zou jezelf niet meer serieus moeten nemen omdat je jezelf grandioos voor de gek houdt en als vriend word je op een gegeven moment ook niet echt meer serieus genomen.

De enige situatie waarin ik me kan indenken dat het kan werken is als je als man in een situatie zit waarin je ruim voldoende aan je trekken komt bij andere meisjes en haar domweg niet meer nodig hebt daarvoor, maar dit is ook weer een heel onwaarschijnlijke situatie, namelijk als je dan blijkbaar zo goed in de markt ligt waarom kom je bij haar dan niet verder dan vriendschap?

Dan wil ik graag nog even de vraag omdraaien: Waarom heb je geen sex met iemand die sexuele gevoelens voor je heeft? A: Je vindt hem wel aantrekkelijk maar hebt een of andere vage morele overtuiging dat je geen sex met vrienden hebt, B: Je vindt hem niet aantrekkelijk en hij jou woest, wat de verhouding nou niet bepaald gelijkwaardig maakt. Dit lijkt me simpelweg geen ideale basis voor een vriendschap.

Laatst gewijzigd op 26-11-2006 om 13:14.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 16:04
deoxyribose
deoxyribose is offline
Ik weet niet hoe het met andere vrouwen zit, maar ik zoek in mannelijke vrienden hele andere eigenschappen dan in een vriendje. Ben dan veel minder veeleisend, belangrijk is alleen dat je lol kunt hebben met elkaar. Ik weet niet of hetzelfde geldt voor mannen. Maar het kan toch niet heel anders zijn? Daarom vind ik bovenstaande redenering een beetje raar. Want dan zouden mannen en vrouwen dus echt nooit vrienden kunnen zijn, omdat de mannen dan niet aan hun trekken komen. Dit druist toch echt in tegen wat ik om me heen zie. Tenzij er natuurlijk allemaal onderhuidse opgekropte frustraties bestaan bij die mensen.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 16:08
smvs
smvs is offline
Citaat:
deoxyribose schreef op 26-11-2006 @ 17:04 :
Tenzij er natuurlijk allemaal onderhuidse opgekropte frustraties bestaan bij die mensen.
Correct.

En tja het is ook maar net wat je onder vriendschap verstaat, lol hebben is heel leuk maar zonder enige diepgang noem ik het niet snel vriendschap.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 17:03
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
smvs schreef op 26-11-2006 @ 17:08 :
Correct.

En tja het is ook maar net wat je onder vriendschap verstaat, lol hebben is heel leuk maar zonder enige diepgang noem ik het niet snel vriendschap.
Ach, je moet toch prioriteiten stellen in 't leven...

En tja, ikzelf heb een aantal diepgaande vriendschappen met mannen. Misschien verlangen die allemaal naar mij, natuurlijk heel egostrelend, maar ik merk niet echt dat ze er mee zitten. En tja, friends with benefits is niet voor iedereen weggelegd. Ik denk dat het teveel gezeik geeft.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 17:10
Anki
Anki is offline
ja dat kan, ik heb meerdere hele goede vrienden...mannen.
Sommige zijn exen, maar nu echte goede vrienden. Het kan wel, en het is nog leuk ook nog.
Oud 26-11-2006, 18:04
Vice
Vice is offline
Citaat:
smvs schreef op 26-11-2006 @ 13:57 :
De enige situatie waarin ik me kan indenken dat het kan werken is als je als man in een situatie zit waarin je ruim voldoende aan je trekken komt bij andere meisjes en haar domweg niet meer nodig hebt daarvoor, maar dit is ook weer een heel onwaarschijnlijke situatie, namelijk als je dan blijkbaar zo goed in de markt ligt waarom kom je bij haar dan niet verder dan vriendschap?
Of als je als man al een vriendin hebt. Ik ben zelf ook liever bevriend met jongens/mannen die een relatie hebben, want dan weet ik zeker dat ze me niet hoeven.
Oud 27-11-2006, 10:33
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Vice schreef op 26-11-2006 @ 19:04 :
Of als je als man al een vriendin hebt. Ik ben zelf ook liever bevriend met jongens/mannen die een relatie hebben, want dan weet ik zeker dat ze me niet hoeven.
Neuh, dat is gewoon een netwerk opbouwen voor als 't ooit uitgaat

Maar, jij viel toch op vrouwen, dus dan is er toch helemaal geen probleem?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 17:46
Vice
Vice is offline
Citaat:
Chimera schreef op 27-11-2006 @ 11:33 :
Neuh, dat is gewoon een netwerk opbouwen voor als 't ooit uitgaat

Maar, jij viel toch op vrouwen, dus dan is er toch helemaal geen probleem?
Voor mij niet, maar misschien wel voor jongens.
Oud 28-11-2006, 22:45
EXBO
EXBO is offline
Citaat:
Chimera schreef op 19-11-2006 @ 02:28 :
jij bent serieus oversekst

verder sluit ik me aan bij Lotte en Niena*
Oud 29-11-2006, 13:32
Lyne
Lyne is offline
Citaat:
Nala schreef op 20-11-2006 @ 14:10 :
Dat dacht ik zo'n jaartje of 1,5 jaar geleden ook nog
Ik heb hier geloof ik gereageerd een tijdje geleden, over dat ik twee jongensvrienden had met wie het nooit meer zou worden. Een van die jongens vindt mij leuk.
Dus ja, ik weet het niet hoor, of dat hele vrienden met jongens wel werkt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten