Citaat:
fruitvliegje schreef op 18-11-2006 @ 14:36 :
Dus, na het schuin lezen van deze topic, concludeer ik: meisjes hebben geen last met zeggen: ja, mannen en vrouwen kunnen gewoon vrienden zijn, maar jongens zeggen: neen, want er zullen sowieso seksuele gevoelens zijn?
Buiten dat ik dit best toch wel betwijfel (maar ik sluit het niet uit) vraag ik me toch ook af: waarom zou je geen vrienden kunnen zijn met iemand waarvoor je ook seksuele gevoelens hebt?
Of zie ik dit nu helemaal verkeerd
|
Het punt is een beetje dat je als man (oké ik zal alleen voor mezelf spreken) überhaupt niet zit te wachten op vriendschap met een vrouw die je niet aantrekkelijk vindt. Je moet er toch mee over straat en straks denken ze nog dat het je vriendin is enzo, dat schiet allemaal niet op. Alleen meisjes die je zelf leuk/aantrekkelijk vindt komen dus eventueel in aanmerking, maar daar wil je nou juist heel andere dingen mee doen dan alleen maar een vriendschapsband onderhouden. Juist dit laatste, dat je dus eigenlijk iets anders wil maar genoegen neemt met veel minder, is in vele opzichten niet goed. Ze neemt jou niet meer serieus als man omdat je genoegen neemt met veel minder dan je eigenlijk wil, je zou jezelf niet meer serieus moeten nemen omdat je jezelf grandioos voor de gek houdt en als vriend word je op een gegeven moment ook niet echt meer serieus genomen.
De enige situatie waarin ik me kan indenken dat het kan werken is als je als man in een situatie zit waarin je ruim voldoende aan je trekken komt bij andere meisjes en haar domweg niet meer nodig hebt daarvoor, maar dit is ook weer een heel onwaarschijnlijke situatie, namelijk als je dan blijkbaar zo goed in de markt ligt waarom kom je bij haar dan niet verder dan vriendschap?
Dan wil ik graag nog even de vraag omdraaien: Waarom heb je geen sex met iemand die sexuele gevoelens voor je heeft? A: Je vindt hem wel aantrekkelijk maar hebt een of andere vage morele overtuiging dat je geen sex met vrienden hebt, B: Je vindt hem niet aantrekkelijk en hij jou woest, wat de verhouding nou niet bepaald gelijkwaardig maakt. Dit lijkt me simpelweg geen ideale basis voor een vriendschap.