Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2006, 13:03
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Chimera schreef op 02-12-2006 @ 13:57 :
Euh, en dan gepakt worden voor moord, nee, da's slim...
Waarschijnlijk deed hij dat niet express.

In het nieuws werd gistermiddag verteld dat er met helikopters en dergelijke naar hem werd gezicht. Het is dus niet zo dat hij zichzelf aangaf, maar gewoon niet kon ontkomen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2006, 13:04
juno
juno is offline
Misschien is de dader iemand die boos was op de vader van het knulletje, omdat deze, de bankdirecteur, hem niet uit een of andere financiele nood wilde helpen, en toen doordraaide?

Of hij heeft vieze dingen gedaan met het ventje en was bang dat deze het zou doorvertellen.

Ik ben benieuwd of wij dat ooit te horen zullen krijgen.

Laatst gewijzigd op 02-12-2006 om 13:12.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 13:12
Love & Peace
Love & Peace is offline
In dat geval kun je toch beter de directeur zelf pakken. Het lijkt me sowieso stug dat een bankdirecteur zich met persoonlijke gevallen bemoeit.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 15:55
Arcades
Arcades is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 01-12-2006 @ 23:01 :
Sorry, maar ik vind het nogal hypocriet als dagelijks in Kenia elfjarige meisjes worden verkracht, kindsoldaten worden gerekruteerd in Uganda etc. en er dan hier een ontzettend drama wordt gemaakt van één moord. Allemaal erg voor die familie enzoverder, maar het heeft me allemaal iets te veel een Daily Mirror-gehalte.
Wat een dikke bullshit. Als er in Nederland iets vreselijks gebeurd is het dus niet belangrijk omdat er in Afrika op grotere schaal (mogelijk) ergere dingen gebeuren.
Zo kan je alles wel relativeren, Nederland is maar een klein landje. Sommige dingen zijn LOKAAL belangrijker dan andere dingen. Dingen die in Nederland gebeuren zullen meer invloed op ons hebben dan dingen die in Afrika gebeuren.
Oud 02-12-2006, 18:06
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
juno schreef op 01-12-2006 @ 18:42 :
Voor dit soort gevallen zou ik dan weer wel de doodstraf willen invoeren. Zelfs ik, toch een overtuigd tegenstander van het recht van de staat om te mogen doden.

En voor die TBS er die 113 cavia's heeft doodgemarteld wil ik ook best in het vuurpeloton ingedeeld worden.
Precies.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 18:14
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 02-12-2006 @ 19:06 :
Precies.
Huhu. Hier gaan mensen wel om argumenten vragen, in tegenstelling tot onzin.

Waarom vind je dat?
Oud 02-12-2006, 18:21
T_ID
T_ID is offline
Is ie dood, komen we erachter dat toch een ander dat kind had vermoord, en niet degene die nu gearresteerd is. Yay voor de doodstraf.
Oud 02-12-2006, 19:05
Magican
Magican is offline
Citaat:
Voor dit soort gevallen zou ik dan weer wel de doodstraf willen invoeren. Zelfs ik, toch een overtuigd tegenstander van het recht van de staat om te mogen doden.

En voor die TBS er die 113 cavia's heeft doodgemarteld wil ik ook best in het vuurpeloton ingedeeld worden.
''Ik ben principieel tegen de doodstraf behalve in dit soort gevallen.''
Oud 02-12-2006, 19:35
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 01-12-2006 @ 23:56 :
Ga alsjeblieft snel terug naar Drugs en Alcohol..
A gosh had ik er een achter moeten zetten voordat je door hebt dat het hier om sarcasme ging?
Oud 02-12-2006, 19:35
Politiker
Politiker is offline
Citaat:
Magican schreef op 02-12-2006 @ 20:05 :
''Ik ben principieel tegen de doodstraf behalve in dit soort gevallen.''
Oud 02-12-2006, 19:44
Soundwave
Soundwave is offline
Citaat:
T_ID schreef op 02-12-2006 @ 19:21 :
Is ie dood, komen we erachter dat toch een ander dat kind had vermoord, en niet degene die nu gearresteerd is. Yay voor de doodstraf.
Je hebt gelijk, maar je kan ook zeggen. Sluit je hem op. Hij komt weer vrij, of een weekendje uit (voor de TBS'ers onder ons). Heeft hij er weer één vermoord. Niet zo yay voor de gematigde straffen die dit land kent.
Oud 02-12-2006, 19:50
Verwijderd
Citaat:

Wat een verschrikkelijke emo-reactie weer. 'Ach de caviaatjes, nou dan de doodstraf maar weer!!111!'.
Doen alsof je een onderbouwde mening hebt over de doodstraf, maar op het moment dat iets je emotioneel raakt/dichtbij komt in een keer het tegenovergestelde gaan roepen. Heel slecht.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 19:52
Soundwave
Soundwave is offline
Niet lullig bedoeld en nog meer off topic. Maar 113 cavia's.. wie telt dat ?

'' Ah kut zeg deze heb ik dubbel geteld ''
Oud 02-12-2006, 20:09
jompo
jompo is offline
Citaat:
Hoi Hans van Baalen!
Oud 02-12-2006, 20:12
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Soundwave schreef op 02-12-2006 @ 20:52 :
Niet lullig bedoeld en nog meer off topic. Maar 113 cavia's.. wie telt dat ?

'' Ah kut zeg deze heb ik dubbel geteld ''
"Ik heb hier ergens een los koppie"
"ja en ik ergens nog iets wat ooit een achterlijf was"
"samen 1?"
Oud 02-12-2006, 20:12
hookee
hookee is offline
Citaat:
juno schreef op 02-12-2006 @ 14:04 :
Misschien is de dader iemand die boos was op de vader van het knulletje, omdat deze, de bankdirecteur, hem niet uit een of andere financiele nood wilde helpen, en toen doordraaide?
Of hij heeft vieze dingen gedaan met het ventje en was bang dat deze het zou doorvertellen.
Ik ben benieuwd of wij dat ooit te horen zullen krijgen.
Wat ik had gelezen was dat het jochie vanuit de aula teruggegaan was naar de klas "om iets op te halen". Lijkt me héél toevallig als de dader het specifiek op dit jongetje had voorzien hij van deze gelegenheid gebruik kon maken. Dat klinkt eerder naar een ongelukkig toeval, òf hij moet het moment (dagenlang?) afgewacht hebben.
V.w.b. de vieze dingen, dan zou 't jongetje zich vaker afgezonderd hebben, dat zou zijn opgevallen. In het laatste geval zullen ze de toedracht wel onder de pet willen houden, al is het maar voor de ouders.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 10:30
gewoonmax
gewoonmax is offline
misschien heeft dit wel te maken met het boerka(gezichtsbedekkende kleding) verbod. Omdat nu iemand een kind vermoord terwijl diegene gezichtsbedekkende kleding draagt en hij nu niet meer te vinden is moeten we het nu allemaal met dat verbod eens zijn.

zo werkt het in mijn ogen echt..
Oud 03-12-2006, 11:56
Verwijderd
Citaat:
Soundwave schreef op 02-12-2006 @ 20:44 :
Je hebt gelijk, maar je kan ook zeggen. Sluit je hem op. Hij komt weer vrij, of een weekendje uit (voor de TBS'ers onder ons). Heeft hij er weer één vermoord. Niet zo yay voor de gematigde straffen die dit land kent.
Doe niet zo dom, populistische aap.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 12:06
fractuur
fractuur is offline
Je moet toch niet denken aan wat er gebeurd zou zijn als dat jochie niet in zijn eentje terug gelopen was naar zijn klas. Had hij hetzelfde jongetje dan gepakt met de halve klas erbij? Wilde hij gewoon wraak op iets of iemand en heeft hij willekeurig een kind gepakt? Wat had hij gedaan als dat kind niet alleen was geweest?

Toch nog een beetje mazzel dat niemand uit zijn klas het heeft zien gebeuren.
Oud 03-12-2006, 12:43
Soundwave
Soundwave is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-12-2006 @ 12:56 :
Doe niet zo dom, populistische aap.
Slaap lekker verder. Een meerderheid van het volk wilt allang veel zwaardere straffen.
Oud 03-12-2006, 12:55
juno
juno is offline
Zolang die meerderheid nog het volk wilt met een t schrijft inplaats van het volk wil zonder t, kan die meerderheid de pot op want dan is ze te stom om voor de duvel te dansen.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 12:59
Soundwave
Soundwave is offline
Citaat:
juno schreef op 03-12-2006 @ 13:55 :
Zolang die meerderheid nog het volk wilt met een t schrijft inplaats van het volk wil zonder t, kan die meerderheid de pot op want dan is ze te stom om voor de duvel te dansen.
Oh god nee he. Taalfoutje detected.

juno schrijf je trouwens als you know trutje.
Oud 03-12-2006, 13:05
juno
juno is offline
+
Citaat:
Soundwave schreef op 03-12-2006 @ 13:59 :
Oh god nee he. Taalfoutje detected.

juno schrijf je trouwens als you know trutje.
Hmm, jij hebt duidelijk geen klassieke talen op school gehad.

Google eens op Juno? De romeinse godin, echtgenote van Jupiter?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 13:06
Soundwave
Soundwave is offline
Citaat:
juno schreef op 03-12-2006 @ 14:05 :
+

Hmm, jij hebt duidelijk geen klassieke talen op school gehad.

Google eens op Juno? De romeinse godin, echtgenote van Jupiter?
+

*hap**hap*

You know. Maar je begreep het niet.
Oud 03-12-2006, 13:08
Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:

Je moet wel consequent blijven he. Dus kijk, of je bent voor de doodstraf of je bent tegen.
Oud 03-12-2006, 13:17
juno
juno is offline
Citaat:
Soundwave schreef op 03-12-2006 @ 14:06 :
+

*hap**hap*

Jawel, maar als taalpurist ben ik tegen het zogenaamd fonetisch misbruiken van welke taal dan ook.

u no, zou de correcte nep vertaling van you know zijn. Niet juno. En dat zou dan eerder nog ju no zijn, niet aan elkaar geschreven dus.

Kortom, de vertaling van juno als you know klopt van geen kanten.

Als je een woordgrapje maakt, moet hij wel goed zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 13:18
Verwijderd
Citaat:
Soundwave schreef op 03-12-2006 @ 14:06 :
+

*hap**hap*

Je faalt.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 13:19
juno
juno is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 03-12-2006 @ 14:08 :
Je moet wel consequent blijven he. Dus kijk, of je bent voor de doodstraf of je bent tegen.
Als jurist ben ik tegen, als mens soms voor. Wie aan mijn geliefden komt, kan absoluut een voortijdige gang naar zijn Schepper verwachten. Als jurist ben ik tegen eigenrichting, als mens wederom niet.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 13:27
Soundwave
Soundwave is offline
Citaat:
juno schreef op 03-12-2006 @ 14:17 :
Jawel, maar als taalpurist ben ik tegen het zogenaamd fonetisch misbruiken van welke taal dan ook.

u no, zou de correcte nep vertaling van you know zijn. Niet juno. En dat zou dan eerder nog ju no zijn, niet aan elkaar geschreven dus.

Kortom, de vertaling van juno als you know klopt van geen kanten.

Als je een woordgrapje maakt, moet hij wel goed zijn.
Woordgrapjes zijn vaak flauw en niet leuk. Het is alleen niet nodig om ieder foutje te moeten verbeteren, want in jouw tekst hierboven staat ook een (of meer) fout, en in deze ongetwijfeld ook één (of meer).
Oud 03-12-2006, 13:33
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 03-12-2006 @ 14:19 :
Wie aan mijn geliefden komt, kan absoluut een voortijdige gang naar zijn Schepper verwachten.
Dit is echt zo'n opmerking van het niveau Frans Bauer. En het is des te erger omdat je wel genoeg intelligent bent om je 'juridische' mening te vormen. Zo jammer dat het dan weer verpest moet worden door zo'n oppervlakkige, emotionele uitspraak. Principes zijn principes, in elk geval. Jij wilt echt iemand zonder meer vermoorden die 'aan een van je geliefden komt'? Lekker ben je dan.
Het punt is gewoon dat veel mensen (en wie weet ikzelf ook!) wel de neiging/het sentiment zouden hebben dit te doen, maar het feit dat jij dat sentiment rechtvaardigt en gewoon schaamteloos wilt verdedigen vind ik echt slecht.

Laatst gewijzigd op 03-12-2006 om 13:36.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 13:34
juno
juno is offline
Hij wilT is een fout die ik zo verschrikkelijk vaak tegenkom, die zichzelf als een olievlek schijnt uit te breiden omdat iedereen het fout van elkaar overschrijft . Dat moet een halt toegeroepen worden, anders weet straks niemand meer dat de derde persoon enkelvoud alleen maar stam is en niet stam plus t.

Daarom verbeter ik het af en toe, om de taalverloedering tegen te gaan.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 13:35
juno
juno is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 03-12-2006 @ 14:33 :
Dit is echt zo'n opmerking van het niveau Frans Bauer.
Geen idee, ik luister niet naar de goede man. Ik bezit geen televisie, dus ik word gelukkig ook niet vaak (zeg maar gerust nooit) met hem geconfronteerd.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 13:37
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 03-12-2006 @ 14:35 :
Geen idee, ik luister niet naar de goede man. Ik bezit geen televisie, dus ik word gelukkig ook niet vaak (zeg maar gerust nooit) met hem geconfronteerd.
zie edit (dan kun je je er ook niet meer zo makkelijk van af maken als hier).
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 13:43
juno
juno is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 03-12-2006 @ 14:37 :
zie edit (dan kun je je er ook niet meer zo makkelijk van af maken als hier).
Wat ik vind dat moet, en wat ik wil, zou willen en wel of niet ook zal doen, dat zijn zaken die niet noodzakelijkerwijs gelijk zijn. Zo rechtlijnig ben ik niet in mijn denken.

Misschien doe ik het niet. Misschien wel. De situatie heeft zich gelukkig nog niet voorgedaan. Tot die tijd weet ik het niet en kan ik het ook niet weten.

Omdat de mens van nature slecht is, sluit ik echter niets uit.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 13:55
Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
juno schreef op 03-12-2006 @ 14:19 :
Als jurist ben ik tegen, als mens soms voor. Wie aan mijn geliefden komt, kan absoluut een voortijdige gang naar zijn Schepper verwachten. Als jurist ben ik tegen eigenrichting, als mens wederom niet.
Wat is dit voor nonsense! Zoals ik al eerder zei, of je bent voor of je bent tegen. Niet van twee wallen eten.
Oud 03-12-2006, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Sherpao schreef op 03-12-2006 @ 14:55 :
Wat is dit voor nonsense! Zoals ik al eerder zei, of je bent voor of je bent tegen. Niet van twee wallen eten.
nonsens
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Soundwave schreef op 03-12-2006 @ 13:43 :
Slaap lekker verder. Een meerderheid van het volk wilt allang veel zwaardere straffen.
En wat de meerderheid van het volk wil moet altijd ingevoerd worden. Denk je dat een meerderheid lagere belastingen wil?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 15:35
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 03-12-2006 @ 14:33 :
Dit is echt zo'n opmerking van het niveau Frans Bauer. En het is des te erger omdat je wel genoeg intelligent bent om je 'juridische' mening te vormen. Zo jammer dat het dan weer verpest moet worden door zo'n oppervlakkige, emotionele uitspraak. Principes zijn principes, in elk geval. Jij wilt echt iemand zonder meer vermoorden die 'aan een van je geliefden komt'? Lekker ben je dan.
Het punt is gewoon dat veel mensen (en wie weet ikzelf ook!) wel de neiging/het sentiment zouden hebben dit te doen, maar het feit dat jij dat sentiment rechtvaardigt en gewoon schaamteloos wilt verdedigen vind ik echt slecht.
Huil niet zo. Ik kan me persoonlijk ook wel bepaalde figuren voorstellen waarvan ik vind dat ze best kapot mogen. Dat betekent echter niet dat ik opeens een voorstander ben van dood- of lijfstraffen. Je kunt nu wel heel studentikoos gaan zitten oh-noezen, maar zo gek is dat helemaal niet. Het is prima mogelijk om een onderscheid te maken.
Oud 03-12-2006, 16:27
Blood Fire Rage
Citaat:
Sherpao schreef op 03-12-2006 @ 14:55 :
Kan best, je kunt van meerdere kanten naar dingen kijken, en van de ene kant voor en van de andere kant tegen zijn.

Bijvoorbeeld neem armen in Nederland; ik zou vanuit het christelijke medemenselijkheidsdenken kunnen vinden dat we de armen moeten steunen en ze geld geven zodat ze ook een leuk leven kunnen hebben, maar vanuit egoistisch oogpunt (normaal voor het individu) zou ik kunnen denken dat die sloebers maar voor zichzelf moeten zorgen, zoals ik ook doe.

Je hoeft niet ergens maar een mening over te hebben.
Oud 03-12-2006, 17:18
Soundwave
Soundwave is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-12-2006 @ 16:20 :
En wat de meerderheid van het volk wil moet altijd ingevoerd worden. Denk je dat een meerderheid lagere belastingen wil?
Meestal zal je er naar moeten luisteren. Lagere belasting kunnen niet, althans voor zo ver ik weet krijg je dan een zeer moeilijke situatie. Hogere straffen is een ander verhaal, daar kan je rekening mee houden tot in zekere mate. Maar dat is alles met alles wel zo.
Oud 03-12-2006, 17:24
Magican
Magican is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 03-12-2006 @ 17:27 :
Je hoeft niet ergens maar een mening over te hebben.
Maar je kunt wel 1 mening als je 'beste' mening bestempelen en dat dan als je (hoofd)mening zien.
In het geval van Juno ga ik er vanuit dat ze de 'juridische' mening zo ziet.
Oud 03-12-2006, 17:26
Blood Fire Rage
Citaat:
Magican schreef op 03-12-2006 @ 18:24 :
Maar je kunt wel 1 mening als je 'beste' mening bestempelen en dat dan als je (hoofd)mening zien.
Het kan, maar het hoeft niet. De gemiddelde mens is een vat vol tegenstrijdigheden
Oud 03-12-2006, 17:27
juno
juno is offline
Citaat:
Magican schreef op 03-12-2006 @ 18:24 :
Zeker, maar ik weet niet of ik mijn emoties kan uitschakelen als het moment daar is dat iemand mijn kind verkracht.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 17:30
Blood Fire Rage
Citaat:
juno schreef op 03-12-2006 @ 18:27 :
Zeker, maar ik weet niet of ik mijn emoties kan uitschakelen als het moment daar is dat iemand mijn kind verkracht.
Uitschakelen hoeft ook niet. Het kanaliseren van die emoties in agressie is wat je beter maar uit kan schakelen.
Oud 03-12-2006, 17:35
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Hoe wil het nou met die bankdirectuer te maken hebben? Dat knulletje was toevallig in dat klaslokaal. Toevallig op de verkeerde plaats op het verkeerde moment. Toevallig het zoontje van de bankdirecteur.

En van mij mogen ze de dader toevallig ophangen.
Oud 03-12-2006, 17:36
Blood Fire Rage
Citaat:
Aragnabite schreef op 03-12-2006 @ 18:35 :
En van mij mogen ze de dader toevallig ophangen.
En waarom mogen ze van jou de dader ophangen?
Oud 03-12-2006, 19:58
Magican
Magican is offline
In Hart van Nederland, kind schrijft iets in condoleance boekje en moeder staat er bij
'Schrijf je wel een beetje netjes, het is voor Jesse', of de burgemeester die gaat vertellen wat voor leuk kind die Jesse wel niet was.
Oud 03-12-2006, 19:59
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 03-12-2006 @ 18:36 :
En waarom mogen ze van jou de dader ophangen?
Om aan te tonen dat zijzelf even zo barbaars is.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 19:59
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Magican schreef op 03-12-2006 @ 20:58 :
In Hart van Nederland, kind schrijft iets in condoleance boekje en moeder staat er bij
'Schrijf je wel een beetje netjes, het is voor Jesse', of de burgemeester die gaat vertellen wat voor leuk kind die Jesse wel niet was.
Dat is niet goed?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 20:01
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 03-12-2006 @ 20:59 :
Dat is niet goed?
Beetje overdreven emo-tv. Het is niet alsof heel Nederland met dat kind zijn eigen kind heeft verloren, dus een beetje onzinnig om de emoties vervolgens dwars over het televisiescherm te flatsen.
Reageren

Regels voor berichten