![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik kan je reactie eigenlijk alleen maar begrijpen als je niet van jonge kinderen houdt. Sinterklaas is dé gelegenheid dat we allemaal kunnen genieten van de wereld waarin het kind leeft. Ontopic: Een vriendinnetje kwam bij mij thuis spelen en we raakten aan de praat over het feest van Sinterklaas dat er weer aan zat te komen. Toen begon ze me een beetje uit te lachen ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() en OMG, wordt er in de paashaas geloofd ![]() ![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik denk dat het verhaal van Sinterklaas veel makkelijker te ontkrachten is dan dat van de paashaas; Sinterklaas en zijn Pieten kun je veel vaker in het 'echt' zien waarbij er steken kunnen vallen in het spel. Het verhaal van de paashaas is daarnaast veel kleiner en laat dus meer ruimte voor de kinderlijke fantasie die geheel eigen 'bewijzen' gaat creëren om de waarheid van het verhaal te ondersteunen, en om deze laatste reden was het ook moeilijker te accepteren dat het allemaal niet waar is. Tsja ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en btw vind ik het raar als een kind serieus gelooft dat ie kan vliegen ![]() sinterklaas is een volwassenen creatie, en iedereen doet of ie bestaat of zegt dat ie bestaat, en dat is liegen. feit. valt niet over te twisten ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() en verder neem ik aan dat je bedoelt dat het vreemd is het niet te vertellen? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zat in groep 3, en had een tekening gemaakt en in m'n schoen gedaan, en toen vond ik die de volgend ochtend terug in de kast.
En toen heeft mijn mij moeder het 'grote mensen geheim' (zoals ze dat zo mooi noemde) maar gelijk verteld. Die dag voelde ik me zo groot, ik was alle kinderen stiekem aan het uitlachen omdat zij er nog in geloofden. |
![]() |
||
Citaat:
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Weten jullie nog... Vlooienband | 146 | 02-12-2004 13:50 |