Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2002, 19:15
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Hebben er hier mensen daar ervaring mee?

Ik heb vandaag de vertrouwenspersoon van mijn school 2,5 uur gesproken, alles verteld.

Korte update:

-de reden van alle problemen ligt in de relationele sfeer (zeg maar: liefde, beter gezegd, géén liefde);
-ik kras weer regelmatig;
-ik ben totaal afhankelijk van het internet, omdat alleen hier anderen zoals ik zijn, mensen die me begrijpen;
-ik zit te twijfelen of ik nou de zeevaart of de geneeskunde in moet, ik doe nu een zeevaart-opleiding;
-altijd ruzie met ouders, vooral over internet;
-tientallen keren bijna weggelopen;
-laatste maand paar keer bijna zm gepleegd.

Omdat ik totaal afhankelijk ben van het forum en MSN, contact met anderen, kan ik dus niet zonder internet.
En nu hebben m'n ouders (al maanden geleden) gezegd, dat als het weer slecht met me gaat, ze het internet helemaal en voorgoed voor me zullen afsluiten.

Dus mijn opties zijn:
-masker ophouden voor ouders, geheim houden hoe ik me echt voel, zodat ik toch op internet kan blijven.
-eerlijk zijn tegen ouders, internet word afgesloten, ik stort meteen in en zal waarschijnlijk in de crisisopname belanden.
-via school proberen (psychologische) hulp zoeken en zorgen dat m'n ouders niets te horen krijgen.

Ik heb vandaag voor optie 3 gekozen.

Is dit verstandig??
Wat zouden jullie doen??
Advertentie
Oud 02-10-2002, 19:22
Quiana
Quiana is offline
Hoi
Ehm, het lijkt mij beter als je probeert 'af te kicken' van inet,
omdat het me nou niet gezond lijkt dat je
er zo afhankelijk van bent..
Probeer te minderen, èn intussen te praten met andere mensen..
Zo hoef je je niet alleen te uiten op inet,
maar kan je met mensen irl een oplossing zoeken voor je problemen..
Als dat niet lukt, mja, dan zou ik proberen om met je ouders te praten, en een comprimis oid te maken..
(zo van; overdag ga ik niet inetten, maar alleen 's avonds oid)
Hm, nou ja, niet echt nuttig waarschijnlijk,
maar wilde toch ff antwoorden
Oud 02-10-2002, 19:36
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik mag al maar 2 uurtjes per dag aan internet, alleen 's avonds.

En ik kán niet zonder internet. Ik ken verder niemand.
Geen vrienden, geen mensen die ik vertrouw, geen mensen die me steunen. Hier op het forum en op MSN zijn wél mensen die ik vertrouw...
Hier durf ik mezelf te zijn... in het normale leven niet...
Oud 02-10-2002, 19:47
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
-eerlijk zijn tegen ouders, internet word afgesloten, ik stort meteen in en zal waarschijnlijk in de crisisopname belanden.
okay ik ken je verder niet goed, maar zo erg zal het toch niet zijn. probeer een beetje positiever te denken. ik heb ook een beetje zoiets als jij. ik kan niet zonder internet, maar probeer niet te denken dat je helemaal gek wordt als je niet meer op internet kunt. maja mischien is het wel zo, maar denk alsjeblieft niet zo. dat maakt het alleen maar erger.
dat was het enige wat ik nu ff te zeggen had, misschien reply ik later nog wel een keer, nu niet zo goed moment
Kuzzzz
Oud 02-10-2002, 19:50
hopefully
hopefully is offline
ok ik kan wel begrijpen dat je hier jezelf kunt zijn, want dat heb ik ook wel, want ik weet toch dat mensen van hier me nooit zullen ontmoeten, dus me echt kennen en hoe ik denk en hoe ik me voel. Maar als je echt afhankelijk bent geworden van 'ons' als zijnde dit forum, dan denk ik ook dat het iets te is geworden. En je kunt niet van de een op andere dag hiermee ophouden, maar ik denk wel dat het verstandig is, dat je dit dan probeert te minderen, en dat je op de een of andere manier contact probeert te zoeken met 'echte mensen'. Dat je dan met een vertrouwenspersoon is al een goede stap denk ik, en ik weet niet of je bij een vereniging wilt, zodat je meer mensen leert kennen...?
Ik weet natuurlijk niet hoe je situatie precies is, maar k denk dat het verstandigste zal zijn, dat je meer contact probeert te zoeken met mensen in je directe omgeving
nou ik hoop dat het je lukt en dat je hier wta aan hebt!
and hopefully...
Oud 02-10-2002, 20:25
shy girl
shy girl is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Hebben er hier mensen daar ervaring mee?

Ik heb vandaag de vertrouwenspersoon van mijn school 2,5 uur gesproken, alles verteld.

Korte update:

-de reden van alle problemen ligt in de relationele sfeer (zeg maar: liefde, beter gezegd, géén liefde);
-ik kras weer regelmatig;
-ik ben totaal afhankelijk van het internet, omdat alleen hier anderen zoals ik zijn, mensen die me begrijpen;
-ik zit te twijfelen of ik nou de zeevaart of de geneeskunde in moet, ik doe nu een zeevaart-opleiding;
-altijd ruzie met ouders, vooral over internet;
-tientallen keren bijna weggelopen;
-laatste maand paar keer bijna zm gepleegd.

Omdat ik totaal afhankelijk ben van het forum en MSN, contact met anderen, kan ik dus niet zonder internet.
En nu hebben m'n ouders (al maanden geleden) gezegd, dat als het weer slecht met me gaat, ze het internet helemaal en voorgoed voor me zullen afsluiten.

Dus mijn opties zijn:
-masker ophouden voor ouders, geheim houden hoe ik me echt voel, zodat ik toch op internet kan blijven.
-via school proberen (psychologische) hulp zoeken en zorgen dat m'n ouders niets te horen krijgen.

Ik heb vandaag voor optie 3 gekozen.

Is dit verstandig??
Wat zouden jullie doen??
Ja ik denk dat optie 3 ook het beste is...je moet natuurlijk wel alles vertelle wat je op het forum ook vertelt..iig de belangrijke dingen..want dan alleen kunnen ze je verder helpen. Je ouders hoeven volgens mij nix ervan af te weten..bij riagg ofzow hoeven ze je ouders niet inte schakelen als je ouder dan15ofzow bent..kweet ut niet precies hoor. Succes ermee!
Oud 06-09-2008, 20:24
Miss-S_I
Miss-S_I is offline
NIET DOEN! Die mensen nakken je kk erg.. Ik heb het ook meegemaakt, ze zeggen dat het tussen 4 muren blijft, maar doen vanalles achter je rug om.. Ik meen het.. Wat je ook doet, ga in iedergeval niet naar het maatschappelijk werk!!
Oud 06-09-2008, 20:55
Verwijderd
hoi 6 jaar geleden
Oud 06-09-2008, 22:35
Verwijderd
Citaat:
NIET DOEN! Die mensen nakken je kk erg.. Ik heb het ook meegemaakt, ze zeggen dat het tussen 4 muren blijft, maar doen vanalles achter je rug om.. Ik meen het.. Wat je ook doet, ga in iedergeval niet naar het maatschappelijk werk!!
Whahahahahaha....

riiiight.

Na 6 jaar??? Schud de pillen ff uit je hersens.
Oud 06-09-2008, 22:49
Verwijderd
Citaat:
Ik mag al maar 2 uurtjes per dag aan internet, alleen 's avonds.

En ik kán niet zonder internet. Ik ken verder niemand.
Geen vrienden, geen mensen die ik vertrouw, geen mensen die me steunen. Hier op het forum en op MSN zijn wél mensen die ik vertrouw...
Hier durf ik mezelf te zijn... in het normale leven niet...
Als je ze echt vertrouwt, lijkt het me gewoon een optie om telefoonnummers uit te wisselen - als je internet dan daadwerkelijk wordt afgesloten, kun je bellen met de mensen die belangrijk voor je zijn. En als ze nog binnen Nederland wonen, is het niet geheel onmogelijk om ze ook af en toe irl te zien.
Oud 06-09-2008, 22:51
Volk
Volk is offline
nogal een up...
Oud 07-09-2008, 00:19
Armoed
Armoed is offline
Fail.

Regels voor berichten