Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2006, 15:01
gunit78
gunit78 is offline
hallo,

ik heb voor nl een hele iritante leraar. hij doet altijd alsof hij heel veel macht over zijn leerlingen heeft door ze bijv in de pauze nog niet weg te laten gaan uit zijn lokaal. nu heeft hij (zelf) ingesteld dat als je in zijn les te laat komt moet je de tijd dat je te laat was aan het eind van de dag 1x, 2x of 3x komen inhalen.(dit naast de maatregelen van de afdelingshoofd zelf).
mijn vraag is of hij dit wel mag doen. zelf een extra straf bij te laatkomers bedenken??

alvast bedanktt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-12-2006, 15:04
dineke151
dineke151 is offline
heey
er zullen altijd zulke irritante leraren blijven. ik denk dat je dit met je mentor moet bespreken. sommige scholen vinden dat het mag, maar de meeste scholen vinden dit niet kunnen volgens mij. je kunt het beste naar je mentor gaan en wat gaan regelen.

groetjes mij
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 20:40
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
gunit78 schreef op 20-12-2006 @ 16:01 :
hallo,

ik heb voor nl een hele iritante leraar. hij doet altijd alsof hij heel veel macht over zijn leerlingen heeft door ze bijv in de pauze nog niet weg te laten gaan uit zijn lokaal. nu heeft hij (zelf) ingesteld dat als je in zijn les te laat komt moet je de tijd dat je te laat was aan het eind van de dag 1x, 2x of 3x komen inhalen.(dit naast de maatregelen van de afdelingshoofd zelf).
mijn vraag is of hij dit wel mag doen. zelf een extra straf bij te laatkomers bedenken??

alvast bedanktt
Tuurlijk mag hij dit doen.

Toch vraag ik me af waarom hij moeite doet voor leerlingen die stelselmatig te laat komen, waarom weigert hij die leerlingen niet gewoon in de les.
Als er steeds leerlingen te laat binnenkomen is ook irritant zowel voor de leraar als voor de leerlingen die wèl op tijd zijn gekomen.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 10:08
luchtballon
luchtballon is offline
Misschien mag het wel, maar het is wel kut. Ik vind het ontzettend flauw van leraren.

Maarja. Je kunt toch gewoon de klas uit lopen? Ook wel es gedaan als ik pauze had.
Naar je mentor is misschien een beter idee om het conflictlozer op te lossen.
Oud 26-12-2006, 14:58
remy476
remy476 is offline
gewoon niet gaan
Oud 26-12-2006, 15:02
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Ja, dat mag.

Sterker nog, ik juich het toe. Het is zeer irritant als leerlingen te laat komen en daardoor de les verstoren.
Tenzij de les nog niet eens echt is begonnen, dan is het inderdaad wat flauw. Maar als je de les stoort en systematisch te laat komt, valt er heel veel om te zeggen om dit als maatregel te gebruiken.
Oud 26-12-2006, 23:12
Verwijderd
Is het nou zo moeilijk om tijd te komen.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 23:30
Verwijderd
Citaat:
Lafjuh schreef op 27-12-2006 @ 00:12 :
Is het nou zo moeilijk om tijd te komen.
Je moest is weten voor hoeveel scholieren het de dagelijkse orde is om minstens een paar minuten te laat te komen.

Ik vind het prima dat er gestraft word, je moet maar op tijd komen.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 00:06
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
natuurlijk mag hij dat. een leraar mag tenslotte alle mogelijke middelen toepassen om zn leven draaglijker te maken. Duimschroeven, lijfstraffen, publieke vernedering, eenzame opsluiting, etc... moet kunnen toch (!)

ontopic : natuurlijk mag dit.
Oud 27-12-2006, 00:09
Verwijderd
Natuurlijk moet er gestraft worden, de les verstoren is gewoon irritant. De vraag is echter of het dubbel straffen mag.

Als de school een straf zet op te laat komen, in het geval van de TS dus de maatregelen van het afdelingshoofd, vind ik het nergens op slaan dat de leraar daar nog een keer straffen op gaat zetten. Dan kan je volgens mij beter de maatregelen van het afdelingshoofd zwaarder maken, omdat je dan minder gezeur over ongelijkheid krijgt.

Maar voor een echt antwoord zal je toch altijd op school moeten navragen.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2006, 21:36
drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Citaat:
gunit78 schreef op 20-12-2006 @ 16:01 :
hallo,

ik heb voor nl een hele iritante leraar. hij doet altijd alsof hij heel veel macht over zijn leerlingen heeft door ze bijv in de pauze nog niet weg te laten gaan uit zijn lokaal.
Als jullie dat doen heeft hij dat toch ook?
Oud 28-12-2006, 22:10
Verwijderd
Leraar zijn, is geen pretje. De leerlingen worden steeds mondiger, willen overal met je over in discussie en als het ze niet bevalt, kun je mee naar de conrector...

Ken je klassiekers
Met citaat reageren
Oud 28-12-2006, 22:35
mandark
mandark is offline
ik vind lesverstoorders wel een welkome afwisseling
Oud 28-12-2006, 22:56
Nona
Nona is offline
Prima dat hij dat doet.

En ja natuurlijk mag dat. Tenzij hij onredelijk hoge straffen geeft, daarmee kun je wel naar je conrector stappen. Maar dit vind ik allesbehalsve onredelijk.
Reageren

Regels voor berichten