![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Joh 8:3 Toen brachten de schriftgeleerden en de Farizeeën een vrouw bij hem die op overspel betrapt was. Ze zetten haar in het midden en 4 zeiden tegen Jezus: ‘Meester, deze vrouw is op heterdaad betrapt toen ze overspel pleegde. 5 Mozes draagt ons in de wet op zulke vrouwen te stenigen. Wat vindt u daarvan?’ 6 Dit zeiden ze om hem op de proef te stellen, om te zien of ze hem konden aanklagen. Jezus bukte zich en schreef met zijn vinger op de grond. 7 Toen ze bleven aandringen, richtte hij zich op en zei: ‘Wie van jullie zonder zonde is, laat die als eerste een steen naar haar werpen.’ 8 Hij bukte zich weer en schreef op de grond.
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt. http://nl.wikipedia.org/wiki/Mythologie
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En mensen die bijna dood ervaringen hebben gehad, die vergelijkbaar zijn met nn-dmt. Dat maakt dingen niet bepaald aards vind je niet? Trouwens wel een interesante gedachte.. hoe stel jij dat voor als alles aards zou zijn? Als alles goddelijk is hoeft niets van gelijke status te zijn, niemand is gelijk maar toch goddelijk. Mensen lijken op elkaar, maar gelijkheid valt volgensmij toch ver te zoeken. N beetje raar van hak op de tak geschreven dit, mijn excuses ervoor het is al laat. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Spijbelaar!? ![]() Nee sorry maar ik zeg dat meestal gewoon als ik het zie, en zo onthou je mss dat het weinig is (a) of ben je dyslectisch (of hoe je dat schrijft ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik zeg naar ik weet nooit bepaalde spreuken op. Dit gebeurd geloof ik wel bij Rooms Katholieken. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Al met al zal ik niet ontkennen dat het christendom ook met spreuken werkt en dat bidden een dergelijke functie heeft. Ik denk alleen -als christen- dat dit niet de enige functie van bidden is.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Er is zelfs een bijbelboek dat spreuken heet. I rest my case. ![]()
||
Citaat:
@deleugen: ja, misschien in zeker mate, hoewel de verschillen tussen gelovigen m.i. toch meer met dogmatische zaken samenhangen dan met de functies van het bidden (meer ook met de manier waarop gebeden wordt, niet zozeer met de vraag wat je ermee wilt bereiken).
||
![]() |
Citaat:
Bij hekserij, waar dit topic over gaat, gaat het toch meer over het opzeggen van bepaalde spreuken die dan een bepaalde invloed kunnen uit oefenen. Volgens mij is het gebed bij christenen heel anders, je praat gewoon in normale zinnen en legt je problemen voor enzo. Misschien kan ter verduidelijking even uitgelegd worden wat er in dit topic precies bedoelt word met spreuken? Want dat is mij niet helemaal helder. |
![]() |
||
Citaat:
Wat mensen met hun eigen overtuiging doen, bepaalt of het een onschuldige hobby is of een levensgevaarlijke doctrine. Paganisten op blote voeten in het bos zijn onschuldig, radicale moslims met bomgordel levensgevaarlijk. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Maar wat geloof jij dan wel als ik vragen mag? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Volgens mij is het heel anders als spreuken bij hekserij enzo. Ik kan het verkeerd hebben hoor. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() taal is om te communiceren, en als je begrijpt wat ik wil zeggen dan is dat voldoende toch ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Niets. Dat bestaat, mensen die niets geloven en daar ook geen behoefte aan hebben. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Waar het uiteindelijk op neer komt dat je een bepaald ritueel of gebruik uitoefent naar een kracht. Zoiezo komen spreuken in het christendom voor zoals T_ID aangaf, dat pleit al genoeg voor het feit dat het christendom overeenkomt met moderne hekserij in dit opzicht. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 27-12-2006 om 22:15. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Klacht moslima omdat huisarts de toegang weigerde II arPos | 186 | 12-04-2010 20:55 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het kwaad arPos | 33 | 07-07-2009 15:14 | |
wat is hekserij/satanisme/e.a. Hernuel Fan | 46 | 09-08-2005 21:25 | |
Enquete heksen en hekserij LadyOfDarkness | 1 | 17-11-2003 15:52 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Wie wil stukJE engels vertalen? Sask!a | 6 | 09-01-2003 02:22 | |
De Kantine |
Is het satanisme bedreigend of niet bedreigend voor Christenlijken? Christel | 46 | 19-04-2002 02:04 |