Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-12-2006, 23:28
owlbeer
owlbeer is offline
en ik ging gelijk al dood

iemand nog beginnertips ofzo?
Oud 24-12-2006, 01:12
Verwijderd
In het begin doodgaan was bij ff7, voor zover ik me kan herinneren, vrij onmogelijk.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 01:24
owlbeer
owlbeer is offline
dan heb ik het onmogelijke mogelijk gemaakt
Oud 24-12-2006, 01:52
Marcade
Marcade is offline
Bij die eerste baas in de reactor is dat heel goed mogelijk; als je 't voor 't eerst speelt en niet door hebt hoe je die baas moet aanpakken.

Zorg dat je ervoor gesaved hebt en probeer door te krijgen hoe die aanvalt.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 01:58
owlbeer
owlbeer is offline
daar ging ik idd dood.

Hey maar soms kan ik ineens zo;n speciale aanval doen (ben ff de naam kwijt) bouw je dat alleen op als je gewoon aanvalt of ook als je magie doet?
Oud 24-12-2006, 02:08
Marcade
Marcade is offline
Tijd geleden dat ik FF 7 gespeeld heb; maar je bouwt idd iets op als je aanvalt en dan kan je een extra krachtige aanval doen.

Je moet onthouden dat je ook al wat 'potions' als items heb; als je health laag is moet je die gebruiken om wat sterker te worden.

Je moet ook uitkijken voor die aanval met die staart en zorgen dat je daarvoor niet laag in health ben. Je weet dat die met die staart gaat aanvallen omdat die vantevoren volgens mij een melding geeft dat die daarvoor aan 't voorbereiden is, oid.

Het is niet al te moeilijk; onthou iig. dat je potions moet gebruiken als je health laag is.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 02:15
owlbeer
owlbeer is offline
je kan niet verdedigen ofzo toch? Alleen items, magic or potions?
Oud 24-12-2006, 10:16
Verwijderd
Citaat:
owlbeer schreef op 24-12-2006 @ 02:58 :
daar ging ik idd dood.

Hey maar soms kan ik ineens zo;n speciale aanval doen (ben ff de naam kwijt) bouw je dat alleen op als je gewoon aanvalt of ook als je magie doet?
Limit Break. Je bouwt het op als je fysiek (dus niet door magic ed) geraakt wordt en hit points kwijtraakt. Des te meer HP je kwijtraakt, des te sneller je limit break-balkje opvult.

En om verschillende meerdere limit break-levels te krijgen moest je die ofwel een aantal keer gebruiken ofwel een x aantal vijanden doden ermee.

De eerste baas is een eitje. Zoals er wordt verteld tijdens de battle: als zijn staart omhoog staat, kun je hem beter niet aanvallen, want dan counter-attackt ie met een laser beam. Wacht dus tot zijn staart weer naar beneden is. (Maakt het hele gevecht een beetje langdradig, maar ach).

En je kunt je wel verdedigen (Defend optie), daarvoor moet je op links of rechts drukken als je cursor op Attack staat.

Verder ehh:

- Equip in het begin alle materia die je krijgt.
- Zet long range attack-mensen (Barrett bijv.) in de achterste rij (kan je in menu regelen door op het portret te klikken), want dan vangen ze de helft van de gebruikelijke damage op (bij physical attacks).
- Maak veelvuldig gebruik van Aeris' Cure magic (of Healing Wind limit break!).

Tis idd niet moeilijk om dood te gaan in het begin. Hell, het hele spel is makkelijk, eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 17:23
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
OMG, nooit FF gespeeld?

Citaat:
N00dles schreef op 24-12-2006 @ 11:16 :
- Maak veelvuldig gebruik van Aeris' Cure magic (of Healing Wind limit break!).
Ik neem niet eens de moeite Aeris te levellen...
If you catch my drift
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 22:32
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 24-12-2006 @ 18:23 :
OMG, nooit FF gespeeld?

If you catch my drift
I catch. Ik ook niet, maar ja, in Midgar is de (level 1) LB Healing Wind nog wel nuttig. Daarna wordt ze genadeloos gedegradeerd tot laatste reserve-op-de-bank.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 00:05
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 24-12-2006 @ 18:23 :
OMG, nooit FF gespeeld?

If you catch my drift
Aeris final limit = teh shizzle. Je weet toch.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 01:21
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
owlbeer schreef op 24-12-2006 @ 00:28 :
Ik heb nu dus ff7 voor de PC
Hoe, wat, waar? Ik wil ook.
Oud 25-12-2006, 09:47
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef op 25-12-2006 @ 01:05 :
Aeris final limit = teh shizzle. Je weet toch.
Oud 25-12-2006, 23:58
knappe jongen
knappe jongen is offline
Teh nostalgie.... en dat op kerstmis.

Ik denk dat ik maar ff ff7 uit de kast haal
Oud 26-12-2006, 01:48
owlbeer
owlbeer is offline
Citaat:
Luminon schreef op 25-12-2006 @ 02:21 :
Hoe, wat, waar? Ik wil ook.
goed zoeken
Oud 27-12-2006, 10:19
owlbeer
owlbeer is offline
Ok vervelende schorpioen ben ik voorbij.

Voorlopig verder geen problemen. Ow ja, materia, wel of niet equippen?

en blijven die spreuken zo standaard?
Oud 27-12-2006, 13:53
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
owlbeer schreef op 27-12-2006 @ 11:19 :
Ok vervelende schorpioen ben ik voorbij.

Voorlopig verder geen problemen. Ow ja, materia, wel of niet equippen?

en blijven die spreuken zo standaard?
Het equippen van material beïnvloedt je statistieken zowel positief als negatief. Met name de sterkere magic / summon materia verlagen je strength en hit points met 5-10%. Als je met Cloud en Barret bijvoorbeeld voornamelijk physieke aanvallen gebruikt kan het verstandig zijn om hier naar te kijken. Over het algemeen heb je er het meest aan om gewoon alle slots te vullen met materia, daar materia ook in level stijgen.

En spreuken blijven niet zo standaard. Wacht maar tot je summons krijgt.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 15:57
owlbeer
owlbeer is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef op 27-12-2006 @ 14:53 :
Het equippen van material beïnvloedt je statistieken zowel positief als negatief. Met name de sterkere magic / summon materia verlagen je strength en hit points met 5-10%. Als je met Cloud en Barret bijvoorbeeld voornamelijk physieke aanvallen gebruikt kan het verstandig zijn om hier naar te kijken. Over het algemeen heb je er het meest aan om gewoon alle slots te vullen met materia, daar materia ook in level stijgen.

En spreuken blijven niet zo standaard. Wacht maar tot je summons krijgt.
ok ik ben weer eenstukje verder. Moest boven op een toren tegen ene Reno vechten. Hoe ver ben ik dan? En wat doe ik in godsnaam tegen die pyramide aanval?
Oud 27-12-2006, 16:28
Zyh
Zyh is offline
dat is allemaal nog vrij aan het begin, hierna krijg je een stuk met een motor en dan een baas en dan begint het spel pas echt met de wereldkaart enzo.

die pyramide is een schild, misschien heb je debarrier gekocht ergens dan kan je die gebruiken om het weg te halen, anders er gewoon doorheen raggen met sterke aanvallen

als ik jou was zou ik tifa in je team houden en goed levellen, imo het beste personage in FF7, vooral als je al haar limit breaks hebt

free hint: als je een back attack krijgt (dus met je rug naar je vijanden staat) druk dan snel L1 en R1 (wegrennen) hierdoor zullen je mannetjes zich omdraaien en word je niet in je rug aangevallen.

geweldig spel echt ff7 zitten bij mij ook heel wat uurtjes in
Oud 27-12-2006, 17:16
Levitating Nun
Citaat:
owlbeer schreef op 27-12-2006 @ 16:57 :
ok ik ben weer eenstukje verder. Moest boven op een toren tegen ene Reno vechten. Hoe ver ben ik dan? En wat doe ik in godsnaam tegen die pyramide aanval?
Gewoon een klap verkopen aan die persoon. Doet geen damage, haalt piramide wel weg.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 17:31
owlbeer
owlbeer is offline
Citaat:
Zyh schreef op 27-12-2006 @ 17:28 :
dat is allemaal nog vrij aan het begin, hierna krijg je een stuk met een motor en dan een baas en dan begint het spel pas echt met de wereldkaart enzo.

die pyramide is een schild, misschien heb je debarrier gekocht ergens dan kan je die gebruiken om het weg te halen, anders er gewoon doorheen raggen met sterke aanvallen

als ik jou was zou ik tifa in je team houden en goed levellen, imo het beste personage in FF7, vooral als je al haar limit breaks hebt

free hint: als je een back attack krijgt (dus met je rug naar je vijanden staat) druk dan snel L1 en R1 (wegrennen) hierdoor zullen je mannetjes zich omdraaien en word je niet in je rug aangevallen.

geweldig spel echt ff7 zitten bij mij ook heel wat uurtjes in
ja ik heb ze allemaal gerenamed. Tifa is dat met die stok en die healing limit of is dat dat meisje dat met blote handen vecht =
Oud 27-12-2006, 18:01
Levitating Nun
Blote handen.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 18:37
owlbeer
owlbeer is offline
fuck fuck fuck,

die kut batterij werkte niet! Waar vind ik nu een nieuwe?
Oud 27-12-2006, 18:52
Levitating Nun
Citaat:
owlbeer schreef op 27-12-2006 @ 19:37 :
fuck fuck fuck,

die kut batterij werkte niet! Waar vind ik nu een nieuwe?

Heb je 'm gekocht in die shop? Zo ja, dan MOET-ie werken.

Heb je na het plaatsen van die batterij wel op "on" gedrukt?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 18:59
owlbeer
owlbeer is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 27-12-2006 @ 19:52 :

Heb je 'm gekocht in die shop? Zo ja, dan MOET-ie werken.

Heb je na het plaatsen van die batterij wel op "on" gedrukt?
waar moet ik op on drukken? Hij staat nu geel te knipperen, toen gingen die propellors draaien en toen stopten ze weer
Oud 27-12-2006, 19:14
owlbeer
owlbeer is offline
ok ik zat niet op de letten, ik dacht dat dat hele ding zou gaan vliegen maar ik moest er slechts langs lopen.
Oud 28-12-2006, 15:38
owlbeer
owlbeer is offline
Kut heb ik al die eindbazen verslagen zit ik eindelijk op die motor. Ga ik dood bij die laatste eindbaas omdat mijn restore all materia bij de verkeerde character zit
Oud 28-12-2006, 16:01
Levitating Nun
Ooit van gamefaqs gehoord?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2006, 22:35
Zyh
Zyh is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 28-12-2006 @ 17:01 :
haha
Oud 28-12-2006, 22:37
Jolt
Jolt is offline
Die goede oude tijd, FFVII was meesterlijk.
Hoe leuk waren die mini games, vooral als je die vogel moest beschermen.
Oud 28-12-2006, 23:41
owlbeer
owlbeer is offline
Ok ik heb nu Barret & Tifa in mijn team

of is het handiger om red XIII te nemen?
Oud 29-12-2006, 00:46
Jolt
Jolt is offline
RedXIII ownage.
Oud 29-12-2006, 07:38
Levitating Nun
Red XIII is de een na beste mage.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 09:22
Blacksummers
Blacksummers is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 28-12-2006 @ 17:01 :
Zo laag gaan we niet.

Ik vroeg me af of Ff7 nog te koop is ? Ik zal keer erachter moeten zoeken want het was toch een geweldige spel (behalve de chocobo-races )

Blacksummers
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 09:31
Jolt
Jolt is offline
Zeker nog te koop, bij nedgame of bol of zo.
Kost wel 30 euro denk ik, dat heb ik ervoor betaald.
Oud 29-12-2006, 09:35
Blacksummers
Blacksummers is offline
30 € ??? Nou waard is hij het wel maar ik ga keer erachter kijken. Ik dacht dat FF7 ooit nog voor ps3 zou uitgaan maar dat ging niet door zeker ?

Blacksummers
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 09:55
Verwijderd
Citaat:
Blacksummers schreef op 29-12-2006 @ 10:22 :
Zo laag gaan we niet.

Ik vroeg me af of Ff7 nog te koop is ? Ik zal keer erachter moeten zoeken want het was toch een geweldige spel (behalve de chocobo-races )

Blacksummers
De Chocobo-races zijn geweldig. Het gokken is leuker dan het racen, dat wel
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 10:23
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Blacksummers schreef op 29-12-2006 @ 10:35 :
30 € ??? Nou waard is hij het wel maar ik ga keer erachter kijken. Ik dacht dat FF7 ooit nog voor ps3 zou uitgaan maar dat ging niet door zeker ?

Blacksummers
Tja Advent Children shizzle.
Maja ik had het wel over de PSX versie, PC versie kan je makkelijk over al downloaden, PSX is toch net leuker vind ik dan, werkt ook makkelijk, ziet er wel minder mooi uit, maar ach.
Oud 29-12-2006, 11:42
Blacksummers
Blacksummers is offline
Citaat:
N00dles schreef op 29-12-2006 @ 10:55 :
De Chocobo-races zijn geweldig. Het gokken is leuker dan het racen, dat wel
Hoh ik was nog toen 10 of 11 jaar. Ik had er wel moeite mee om de chocobo-races te winnen

Jolt: Ik vind het ook beter via de psx, de control ligt gemakkelijk, geen last van errors (nu met windows xp en al, je moet er zelf nog kijken voor een patch ofzo). Ook al ziet het miss minder mooi uit, dat maakt niet uit, denk aan vroeger, waarom had je toen ff7 leuker gevonden. Dat helpt je echt wel

Blacksummers
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 14:26
Ymir
Ymir is offline
Ik jat gewoon maar even je topic

Ik heb ook FF7 sinds kort ( ;p) alleen heb ik een spaanse versie, en dat speelt nogal gaar. Is er een vertalingspatch, zoals ook voor Black And White was? Mijn google skills zijn niet zo goed, of het is er niet, want ik kan niets vinden ;(
Oud 29-12-2006, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Ymir schreef op 29-12-2006 @ 15:26 :
Ik jat gewoon maar even je topic

Ik heb ook FF7 sinds kort ( ;p) alleen heb ik een spaanse versie, en dat speelt nogal gaar. Is er een vertalingspatch, zoals ook voor Black And White was? Mijn google skills zijn niet zo goed, of het is er niet, want ik kan niets vinden ;(
Hmm, er is wel een programma waarin je alle teksten kunt bekijken en aanpassen, maar dat zou je dan handmatig moeten doen Voor zover ik weet is er geen vertalingspatch.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 17:56
Carn
Carn is offline
Citaat:
owlbeer schreef op 29-12-2006 @ 00:41 :
Ok ik heb nu Barret & Tifa in mijn team

of is het handiger om red XIII te nemen?
het maakt niet zo veel uit; Barret en Red zijn allebei vrij krachtig en je kan ze op de 2nd row zetten omdat ze standaard long-distance attacks kunnen (van Red weet ik dat zo niet zeker)

en Materia is erg belangrijk!

FF7 is denkik wel mn favo game tot nu toe en ik heb echt helemaal kapot gespeeld
Oud 29-12-2006, 19:19
Ymir
Ymir is offline
Citaat:
N00dles schreef op 29-12-2006 @ 18:29 :
Hmm, er is wel een programma waarin je alle teksten kunt bekijken en aanpassen, maar dat zou je dan handmatig moeten doen Voor zover ik weet is er geen vertalingspatch.
Dan moet ik dus maar op zoek naar een Engelse versie ;(
Oud 29-12-2006, 21:27
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Carn schreef op 29-12-2006 @ 18:56 :
het maakt niet zo veel uit; Barret en Red zijn allebei vrij krachtig en je kan ze op de 2nd row zetten omdat ze standaard long-distance attacks kunnen (van Red weet ik dat zo niet zeker)

en Materia is erg belangrijk!

FF7 is denkik wel mn favo game tot nu toe en ik heb echt helemaal kapot gespeeld
Red en barret hebben allebei zowel afstandswapens als close combat wapens, red wat meer close en barret wat meer afstand.

Die geruchten over een PS3 versie komen niet door advent children, maar door een Tech Demo die laat zien wat de ps3 kan waar ze de intro van ff 7 voor gebruikten. En er moet verdomme alsnog een hele remake komen .
Oud 30-12-2006, 00:27
Carn
Carn is offline
Citaat:
NyteWolf schreef op 29-12-2006 @ 22:27 :
Red en barret hebben allebei zowel afstandswapens als close combat wapens, red wat meer close en barret wat meer afstand.
Nahja wat ik dus bedoel is dat omdat het standaard attacks zijn je die 2 dus beter op de 2de rij kan zetten aangezien dat geen invloed heeft op de damage van de attack
Oud 30-12-2006, 03:39
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Carn schreef op 30-12-2006 @ 01:27 :
Nahja wat ik dus bedoel is dat omdat het standaard attacks zijn je die 2 dus beter op de 2de rij kan zetten aangezien dat geen invloed heeft op de damage van de attack
Alleen als je ze lange afstandswapens geeft .
Oud 30-12-2006, 08:18
Jolt
Jolt is offline
Cid vond ik ook wel relax, en vincent met zijn sniper was ook fijn
Oud 30-12-2006, 12:03
Carn
Carn is offline
Citaat:
NyteWolf schreef op 30-12-2006 @ 04:39 :
Alleen als je ze lange afstandswapens geeft .
ja, duh.
Oud 30-12-2006, 12:07
Carn
Carn is offline
Citaat:
Jolt schreef op 30-12-2006 @ 09:18 :
Cid vond ik ook wel relax, en vincent met zijn sniper was ook fijn
Hehe Cid's humor
Oud 30-12-2006, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Ymir schreef op 29-12-2006 @ 20:19 :