Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En iets dat er (bijna) niets mee te maken heeft: Toen ik vanavond (kerstavond dus) op het Willemsplein aankwam, was het grappig om de scheiding tussen gelovigen en ongelovigen te zien; de gelovigen gingen de Heikese kerk in, de ongelovigen verzamelden zich om aan de Fakkeloptocht voor de Vrede mee te doen. Ik hoorde bij de ongelovigen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Je kunt wel zeggen dat ze bij hun thuis aan hun regels moet houden, maar ze eisen dat ze niet alleen bij hun thuis deze regels opvolgt maar overal. Dus ook bij haarzelf en de viering van haar grootouders.
||
Citaat:
ben benieuwd hoe de kerst van TS is verlopen!
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() De ouders zullen niet veranderen, als je vriend en jij het anders willen zullen jullie dat dus zelf moeten doen. Als je vriend ook bijna 20 is, zal hij zich wat minder afhankelijk op moeten stellen en bv. gewoon bij jou gaan slapen ed en/of gewoon het huis uit gaan, dan is het probleem meteen een stuk minder groot. Kans op ruzies met zijn ouders is groot, maar daar ontkom je niet aan, tenzij je met hem met hem trouwt ed en de kans dat je dat binnenkort gaat doen lijkt me niet zo groot (bovendien moet dat je eigen keuze zijn en niet een verplichting, vind ik). ![]() Laatst gewijzigd op 27-12-2006 om 20:53. |
![]() |
||
Citaat:
misschien is het verstandiger, als jij serieus met je vriend bezig bent, zijn achtergrond te begrijpen. jouw vriend kan het loslaten, maar het is zijn opvoeding, het zijn zijn wortels. zijn geweten is er door gevormd. hem loslaan door voor jou te laten kiezen kan makkelijk mislopen. ik zou serieus met hem praten over wat hij van het geloof vindt of wat het voor hem betekent. het zijn geen regeltjes, het is een geloof. die ouders staan vast wel open voor jouw vragen, behandel ze met respect. dan is er altijd ruimte, of je moet die ruimte nemen, duidelijk te maken dat je vriend (in de eerste plaats) en jij een andere keuze willen maken. het is dan bovendien fijn dat jij hun keuze kunt begrjipen. daar hoef je echt niet voor te gaan schelden. je vriend hoeft zich noch naar je ouders pijpen te dansen, noch naar die van jou. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
edit: blijf die ouders begrijpen, ze doen het niet om je te pesten maar vanuit hun overtuiging goed te doen. voor hen hoort de kerk er wel bij. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zou jij wel tegen iets waar je ouders voor meer dan 100% in geloven en achter staan je extreem kunnen verzetten als je weet dat je hen daarmee heel veel pijn en verdriet doet? Ik moet zeggen dat mij dat wel veel moeite zou kosten, niet omdat ik bang ben voor mijn ouders, maar omdat ik van ze houd. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() De tweede kant waar het van moet komen is vooral de kant van je vriend, in veel minder grote mate zijn ouders. Ik blijf er dan ook bij: praat er over met je vriend. HIJ zal degene moeten zijn die dingen veranderd en dus zul je er met hem over moeten praten. ![]() Laatst gewijzigd op 29-12-2006 om 20:41. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
Kerst! Daantje_0705 | 4 | 21-12-2012 10:54 | |
De Kantine |
Uit de oude DOOS: hoe noemde je als kind de geslachtsdelen? Verwijderd | 150 | 02-07-2010 09:42 | |
De Kantine |
Het Niet Grappig Topic maxwell | 59 | 02-07-2008 16:48 |