Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2002, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Upior schreef:
ahja, heb je ook nog argumentatie?
Citaat:
Van Dale:
drug (de ~ (m.))

1 verdovend of hallucinerend middel
Religie is een overtuiging, geen 'middel' (in de zin die hier bedoeld wordt)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2002, 19:14
Upior
Upior is offline
Religie verdooft wel degelijk de geest...

Religie, de opium van het volk! Zoals de communisten het ooit al eens zeiden.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Upior schreef:

Karl Marx de gexte.

Maar alsog, religie is geen drug. Als je een klap met een mokerhamer krijgt ben je ook verdoofd en dat is toch ook geen drug.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
Jammer eigenlijk dat er zo weinig Christenen zijn die zich in de discussie willen mengen.
Angst dat ze eruit worden gelult? Of zijn er niet zoveel echte Christenen hier?

(allemaal weggejaagd door Heathenpride )
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 19:41
Upior
Upior is offline
Citaat:
eXo schreef:
Karl Marx de gexte.

Maar alsog, religie is geen drug. Als je een klap met een mokerhamer krijgt ben je ook verdoofd en dat is toch ook geen drug.
kijk naar de context..
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Upior schreef:
kijk naar de context..
'k snap 't niet. goed. whatever. maakt niet uit dit ging toch nergens heen.

Geloof is een keuze (gelukkig), er zijn mensen die voor zichzelf redenen hebben om ervoor te kiezen om in bepaalde dingen te geloven en daar zijn ze vrij in. Ik geloof ook in een aantal dingen, maar niet in God.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 20:15
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef:
Angst dat ze eruit worden gelult? Of zijn er niet zoveel echte Christenen hier?

(allemaal weggejaagd door Heathenpride )
JJzD maakte kenbaar -en ik citeer- "omdat je uitlatingen geen plaats laten voor een opbouwende duiscussie.
daarnaast zijn ze weinig genuanceerd".

Met andere woorden: je hebt dermate gelijk dat ik er met de beste wil van de wereld en de Bijbel naast me nooit jouw "onzin" kan aanwijzen en omver werpen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 20:19
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef:
'k snap 't niet. goed. whatever. maakt niet uit dit ging toch nergens heen.

Geloof is een keuze (gelukkig), er zijn mensen die voor zichzelf redenen hebben om ervoor te kiezen om in bepaalde dingen te geloven en daar zijn ze vrij in. Ik geloof ook in een aantal dingen, maar niet in God.
Je hebt 't nou over de mogelijk positieve kanten van een geloof. Maar wat als je als kind geindoctrineerd wordt met de gedachte dat alléén jouw geloof "waar" is en dat de rest van de wereld evil is en verbouwd moet worden tot hetgeen jij in gelooft -- al dan niet met een flinke portie geweld?

Dan kun je op zijn minst van "ernstig beinvloed" spreken. Rationeel denken is out of the question, evenals vraagtekens zetten bij hetgeen je altijd voorgehouden is. Dat kun je met de effecten van een drug vergelijken, i.m.o.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
Je hebt 't nou over de mogelijk positieve kanten van een geloof. Maar wat als je als kind geindoctrineerd wordt met de gedachte dat alléén jouw geloof "waar" is en dat de rest van de wereld evil is en verbouwd moet worden tot hetgeen jij in gelooft -- al dan niet met een flinke portie geweld?

Dan kun je op zijn minst van "ernstig beinvloed" spreken. Rationeel denken is out of the question, evenals vraagtekens zetten bij hetgeen je altijd voorgehouden is. Dat kun je met de effecten van een drug vergelijken, i.m.o.
Misschien zijn er inderdaad toch meer knooppunten met drugs. Drugs kunnen ook goed zijn, mits je er voor kiest. Hetzelfde geldt ook voor geloof.

Maar aan de andere kant, misschien ben ik wel te kortzichtig, maar ik kan me nog goed herinneren dat ik goed teleurgesteld was toen ik erachter kwam dat Sinterklaas niet bestond. M.a.w ik had er liever nog in geloofd, soms is in iets fijns geloven beter dan de 'werkelijkheid'. Vind ik dan.

Beetje laf idd van JJzD dat ie de discussie niet aan wil gaan. Je uitlatingen waren inderdaad nogal hard, maar ik sta er wel achter (dat God ook niet vies was (is?) van een flink portie geweld enzomeer)
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 20:28
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef:
Beetje laf idd van JJzD dat ie de discussie niet aan wil gaan. Je uitlatingen waren inderdaad nogal hard, maar ik sta er wel achter (dat God ook niet vies was (is?) van een flink portie geweld enzomeer)
Duidelijke taal; daar hou ik van Overigens heb ik deze discussie al meerdere keren gevoerd (o.a. op Oneway.nl).

Citaat:
eXo schreef:
M.a.w ik had er liever nog in geloofd, soms is in iets fijns geloven beter dan de 'werkelijkheid'. Vind ik dan.
En daar schuilt 't gevaar van een geloof precies in.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:

En daar schuilt 't gevaar van een geloof precies in.
Mensen geloven liever dat ze door een goddelijke entiteit zijn geschapen dan dat ze uit een aap zijn ge-evolueerd... dat ze het gekozen volk zijn van hun God. Op zich niet eens zo'n heel gek dat ze dat denken...
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 20:39
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef:
Mensen geloven liever dat ze door een goddelijke entiteit zijn geschapen dan dat ze uit een aap zijn ge-evolueerd... dat ze het gekozen volk zijn van hun God. Op zich niet eens zo'n heel gek dat ze dat denken...
En een geloof biedt zekerheden heh? -- De hemel, vergeving..
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 20:43
Hardcore
Hardcore is offline
Ja maar heeh, verdomme Satan heeft Trance niet uitgevonden, dat hebben van die house-dj's gedaan. Hardcore rulezzzzzzz........
Oud 04-10-2002, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Hardcore schreef:
Ja maar heeh, verdomme Satan heeft Trance niet uitgevonden, dat hebben van die house-dj's gedaan. Hardcore rulezzzzzzz........
Bedankt voor je uitermate intelligente bijdrage.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
En een geloof biedt zekerheden heh? -- De hemel, vergeving..
Sja, het vooruitzicht op de oneindige heerlijkheden van een hemel is wel iets gunstiger dan dat je gewoon wegrot in de aarde denk ik..
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 20:57
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Upior schreef:

Ja, en plaats het dan ook in de context....Marx doelde hiermee op de helende, rustgevende functie die er vanuit ging...
En nee, ik ben zelf geen christen....
Maar ik zie uitspraken graag in hun context
Oud 05-10-2002, 12:55
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
GoodforNothing schreef:
Ik ben zelf christen maar vindt trance erg cool. Maar in de kerk zeggen ze dat het van satan is die muziek.. en dat hij je in een trans brengt en dat er een verkeerde geest achter zit? ofzo... wie weet hier meer over?

ik hou btw ook van hardrock, ska, classic rock, country, rock&roll, happy hardcore...
nee, ik vind dat je luisteren wat je maar wilt! En dat het absoluut nix van de Satan izzz!!!
Oud 08-10-2002, 21:19
lordgandalf
lordgandalf is offline
Citaat:
J-tjuh schreef:
nee, ik vind dat je luisteren wat je maar wilt! En dat het absoluut nix van de Satan izzz!!!
Daar ben ik het helemaal mee eens

*Gepost door een christen*
Oud 08-10-2002, 21:22
Upior
Upior is offline
Citaat:
lordgandalf schreef:

*overrompeld door ontroering*
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 23:19
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Citaat:
lordgandalf schreef:

Maar wat nou, als de paus ofzo zegt dat het wel iets van de Satan is.
Of nog "erger" stel je gaat dood, en er zou werkelijk een hemel zijn, en dan kom je daar en klop je aan, en dan mag je er niet in omdat je naar trance geluisterd hebt ?

( gho wat heb ik toch een geluk als niet gelovige, maar vooral als anti-trance liefhebber )
Oud 09-10-2002, 21:36
Rebirth Of Cool
Rebirth Of Cool is offline
Citaat:
Upior schreef:
dat bestaat niet

ik bedoel, die lui zeggen het wel, maar da's net zo'n onzin als NSBM
Dat bestaat best, neem morphia of slechtvalk, ik heb een artikel in een een of ander muziekblad waar 2 hele pagina's vol wordt besteed aan christelijke black metal
Oud 09-10-2002, 21:38
Rebirth Of Cool
Rebirth Of Cool is offline
Citaat:
Hardcore schreef:
ja idd, ga ergens anders spammen, op onzin of zo
Oud 10-10-2002, 13:59
Xeboth
Xeboth is offline
Verlos je ziel ende brand den kerk! Laat je niet beinvloeden door die mafkezen.
Oud 10-10-2002, 14:00
Xeboth
Xeboth is offline
Citaat:
Rebirth Of Cool schreef:
Dat bestaat best, neem morphia of slechtvalk, ik heb een artikel in een een of ander muziekblad waar 2 hele pagina's vol wordt besteed aan christelijke black metal
Christelijke bm bestaat niet, dan wordt het "WHITE METAL"

(dude denkt zelf na)
Oud 10-10-2002, 16:13
Upior
Upior is offline
Citaat:
Rebirth Of Cool schreef:
christelijke black metal... nat vuur, brandend water, heet ijs, etc..
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 17:12
* ²ºº² Maniac ²ºº² *
* ²ºº² Maniac ²ºº² * is offline
trance satan muziek?????
hebben al eens hardcore gehoord dan?
(BTW ik bedoel die hardcore met harde bass enzo)
Oud 10-10-2002, 20:57
Verwijderd
Citaat:
* ²ºº² Maniac ²ºº² * schreef:
trance satan muziek?????
hebben al eens hardcore gehoord dan?
(BTW ik bedoel die hardcore met harde bass enzo)
Ik hou van hardcore met harde bass enzo
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 17:33
nps
nps is offline
Er zijn ook mensen die Harry Potter satanistisch vinden.

Ik ken zelf geen enkel nummer van trance die tegen geloof gericht is, ik weet wel dat er ooit een nummer was met kerkorgeltjes dat *to the church* heette

Ik denk dat het is wat je er zelf van maakt, als je erin gelooft (net als dat je in god gelooft) dan kan je in een pakje cornflakes nog de duivel zien.
Reageren

Regels voor berichten