Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-12-2006, 17:28
Balance
Balance is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 31-12-2006 @ 15:58 :
Klinkt wel makkelijk. Moet wel goedkomen vanavond!
Kan wel lang duren hoor, dus neem de tijd. En zorg voor voldoende speldjes!
En mocht je heel veel en/of dik haar hebben, dan kan je ook 2 staarten maken boven elkaar zeg maar. Zorg er dan wel voor dat het een beetje in elkaar overloopt, zodat je op het einde niet ziet dat het er 2 waren.

Ik weet eigenlijk niet of het makkelijk is. Maar zo deed de kapster het altijd bij mij als ik m'n haar liet opsteken voor een gala
Oud 31-12-2006, 17:32
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Balance schreef op 31-12-2006 @ 17:28 :
Kan wel lang duren hoor, dus neem de tijd. En zorg voor voldoende speldjes!
En mocht je heel veel en/of dik haar hebben, dan kan je ook 2 staarten maken boven elkaar zeg maar. Zorg er dan wel voor dat het een beetje in elkaar overloopt, zodat je op het einde niet ziet dat het er 2 waren.

Ik weet eigenlijk niet of het makkelijk is. Maar zo deed de kapster het altijd bij mij als ik m'n haar liet opsteken voor een gala
De kapper heeft het bij mij ook ooit eens gedaan, en ik heb daarvan nog voldoende speldjes en schuifjes over. Ik neem er gewoon een uur voor, moet wel genoeg zijn toch?
Oud 31-12-2006, 17:33
River
River is offline
hmpf lekker kerstvakantie.. ok ik ben een beetje asociaal af en toe.. maar ik moest gewoon 1 week rust hebben.. (dat betekend voor mij zo min mogelijk contact met vrienden, heeeel veel slapen, lezen, muziek luisteren en eten)..
omdat ik ook nog een sociale kant heb stuur ik af en toe en paar mensen een mailtje, neem ik contact op met mn beste vriendinnen etc..
en vervolgens wordt ik keihard genegeerd.
ik vraag of ze nog plannen hebben voor vanavond..
'ja, we gaan met die en die en die de stad in'

*diepe zucht*

ik snap dat ze opzich boos kunnen zijn dat ik niet elke dag wat van me heb laten horen (of dat gezond is?) en dat het 'misschien' een beetje vreemd overkomt dat ik nu wel opeens contact met ze zoek.. fijn om te horen dat zij wel een suuuuper chille week hebben gehad, de hele week chillen, dan weer dit chill, nu weer dat chill.. maargoed alsof er van hun kant wel enige vorm van communicatie naar mij is geweest..?

eh nee.

'oh nouja, kijk maar of jij ook kan komen, maar waarschijnlijk zijn wij dan allang in de stad'

dankjulliewel, beste vriendinnen
fantastisch einde van die fantastische jaar!
Oud 31-12-2006, 18:45
Verwijderd
Nohh. Londen was uberleuk, maar ik mis hem. En ja, mn beste vriend ben ik volgens mij kwijt, en zij heeft alweer een andere vriendin. Wat zeik je dan kind, dat ik te snel een ander heb.

Maar het is wel kut, allemaal, even. Ik voel me ernstig in de steek gelaten. Toch zin in woensdag, hartjeee <3.
Oud 31-12-2006, 18:48
Anetj
Anetj is offline
Dan is het vakantie... maak ik me alleen maar zorgen over school. Ik haal dit jaar gewoon niet en dan duurt het nog een jaar langer voordat ik eindelijk weg kan...
Oud 31-12-2006, 20:01
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik stop verdomme met opruimen.

Weetikveel waardie periodieke smetvrees steeds vandaan komt, maar nu ga ik toch echt stoppen met opruimen en schoonmaken.
Oud 31-12-2006, 21:53
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 31-12-2006 @ 17:32 :
De kapper heeft het bij mij ook ooit eens gedaan, en ik heb daarvan nog voldoende speldjes en schuifjes over. Ik neem er gewoon een uur voor, moet wel genoeg zijn toch?
Ik doe het altijd met klemmetjes, werkt prima en duurt bij mij niet zo heel lang, een uur is zeker wel genoeg
Oud 31-12-2006, 22:57
Nijn*
Nijn* is offline
Oké, we gaan naar Utrecht. Gelukkig nieuwjaar allemaal!!!
Oud 01-01-2007, 00:49
Verwijderd
Ze zijn de hele dag nonstop vuurwerk aan het afsteken hier. Word er gek van. Nu is het ook nog steeds aan de gang. Het is wel mooi, maar zóveel hoeft niet van mij.
En stemmingswisselingen vandaag de gekste, en vreetmomenten ook en compenseren. Wat verandert er toch eigenlijk ook niks met oud en nieuw. Hmz.

Nou gelukkig nieuwjaar iedereen.
Oud 01-01-2007, 01:41
darkfairy
darkfairy is offline
pff vreetbuien
Oud 01-01-2007, 01:45
rare kwast
rare kwast is offline
de beste wensen iedereen..
Oud 01-01-2007, 01:49
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 01-01-2007 @ 01:45 :
de beste wensen iedereen..
jij ook de beste wensen ^^
Oud 01-01-2007, 01:52
rare kwast
rare kwast is offline
straks is het borreltijd.. alle tantes, ooms, nichtjes, neefjes, achtergrut (komt op een totaal van ruim 50) bij elkaar aan de champagne..
leuk doen, praten met iedereen, lachen..
ik zie dr zoooo tegen op.. de vergelijking met iedereen, de verdriet en pijn van binnen en die lach die er aan de buitenkant op ´moet´

en dan slapen om de volgende dag naar mn werk te gaan
was er nu maar iemand die me vannacht vast kon houden
Oud 01-01-2007, 02:24
Verwijderd
Citaat:
darkfairy schreef op 01-01-2007 @ 01:49 :
jij ook de beste wensen ^^
Het zelfde hier allemaal
Oud 01-01-2007, 02:26
Verwijderd
mjin goede vornemens totaal vergeten te bedenken

ik ga voortaan vroeger opstaan voor zover dat lichamelijk mogelijk is
Oud 01-01-2007, 02:26
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Repelsteel schreef op 01-01-2007 @ 02:26 :
mjin goede vornemens totaal vergeten te bedenken

ik ga voortaan vroeger opstaan voor zover dat lichamelijk mogelijk is
*knuf*
Oud 01-01-2007, 02:33
Verwijderd
Citaat:
darkfairy schreef op 01-01-2007 @ 02:26 :
*knuf*
dikke knuffel
heb jij ook voornemens?
Oud 01-01-2007, 02:48
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Repelsteel schreef op 01-01-2007 @ 02:33 :
dikke knuffel
heb jij ook voornemens?
ja
Oud 01-01-2007, 06:40
Verwijderd
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Ben net terug uit de stad, was echt super gezellig. Alleen 1 vriendin van me is helemaal van de kaart. Uiteindelijk hebben we haar ouders gebeld (om 5 uur 'snachts) of ze haar zouden kunnen ophalen en dat hebben ze gedaan. Ik hoop maar dat ze straks lekker gaat slapen en geen gekke dingen gaat doen. Beetje confronterend is het wel, zo heb ik ook rondgelopen. Ok niet daar, en niet om die rede, maar wel zo wanhopig. Maar goed, ik voel me nu weer goed en ga me er ook niet in laten meeslepen. Ze is nu vast wel veilig bij haar ouders. Zo nu nog even heel positief: Ik ben weer gestopt met roken!!! En dit keer ga ik het echt volhouden. ik ga gewoon verder waar ik gebleven was (heb van mei tot november niet gerookt). Verder ga ik als ik wakker word straks verder met mijn dieet en ik ga, als het sportcentrum morgen (of nouja vandaag) open is, sporten... Ik word het gezondste mens op aarde (riep zij hoopvol).
Oud 01-01-2007, 07:07
Verwijderd
jemig wat een storm opeens!
Oud 01-01-2007, 11:12
Verwijderd
Citaat:
lentekriebel schreef op 01-01-2007 @ 06:40 :
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Ben net terug uit de stad, was echt super gezellig. Alleen 1 vriendin van me is helemaal van de kaart. Uiteindelijk hebben we haar ouders gebeld (om 5 uur 'snachts) of ze haar zouden kunnen ophalen en dat hebben ze gedaan. Ik hoop maar dat ze straks lekker gaat slapen en geen gekke dingen gaat doen. Beetje confronterend is het wel, zo heb ik ook rondgelopen. Ok niet daar, en niet om die rede, maar wel zo wanhopig. Maar goed, ik voel me nu weer goed en ga me er ook niet in laten meeslepen. Ze is nu vast wel veilig bij haar ouders. Zo nu nog even heel positief: Ik ben weer gestopt met roken!!! En dit keer ga ik het echt volhouden. ik ga gewoon verder waar ik gebleven was (heb van mei tot november niet gerookt). Verder ga ik als ik wakker word straks verder met mijn dieet en ik ga, als het sportcentrum morgen (of nouja vandaag) open is, sporten... Ik word het gezondste mens op aarde (riep zij hoopvol).
Goed, dat je zo positief bent, en voornemens hebt
Succes, en op naar een goed 2007 dan!
Oud 01-01-2007, 11:38
Meissiej
Meissiej is offline
Gelukkig nieuwjaar iedereen!
Oud 01-01-2007, 11:39
Verwijderd
OT:

Ik ben zo in de war,
helemaal uit mijn doen
fuckfuck
Oud 01-01-2007, 11:53
kroot
kroot is offline
gelukkig nieuwjaar iedereen!
Oud 01-01-2007, 12:56
Ann
Ann is offline
Gister was zo gezellig!!! Ik ging piano spelen, C pakte de gitaar, mijn zus ging zingen en toen was het 12 uur toen moest mijn moeder huilen omdat ze blij was dat dit jaar eindelijk voorbij was. Daarna gingen we vuurwerk afsteken toen liep H even langs, ik hem roepen, heeft hij meegeholpen, toen gingen we champagne drinken binnen en naar de ouders van E-J en ik was nog nooit zo gelukkig geweest zo gezellig was het <33

gelukkig nieuwjaar iedereen, dat het een jaar mag worden waarin veel gaat veranderen voor de meesten, houdt moed!
Oud 01-01-2007, 13:24
moon
moon is offline
Gelukkig nieuwjaar allemaal!!

ot: Mijn nieuw jaar is niet super begonnen. Ik werd hartstikke depri. wakker vanochtend. Vervolgens vertrok iedereen tegelijk en zit je na dagen met groot gezelschap weer alleen met je ouders. Tussen hem en mij ging het te goed, ik betrapte mezelf op de angst hem te verliezen en ging dingen doen waar ik nu spijt van heb. Vannacht nog nachtmerries ook helaas. Ik voel me verdomd slecht. Gatver, leuk 2007. Hopen dat het snel weg trekt ofzo.
Oud 01-01-2007, 13:44
Heksjuh
Heksjuh is offline
Gelukkig nieuwjaar iedereen

Gisteren was gezellig en leuk. Uitgaan was ook wel leuk, maar ik vond het leuker om bij iemand thuis te zitten.
Al met al toch wel een leuke avond gehad
Oud 01-01-2007, 14:13
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Gister was blegh. I feel blue.
Oud 01-01-2007, 14:15
Redhair
Redhair is offline
Ik ben nog steeds een beetje van slag. Dit kan niet alleen door de slechte drugs komen, dat is al een week geleden. Maar misschien hebben die slechte drugs wel wat in me los gemaakt. Ik voel me vaak onwerkelijk, afwezig. Heb zo nu en dan ook emotionele momenten, dan kan ik om alles janken. De angstdromen zijn voorbij, maar heb nou twee nachten lang wakker gelegen. Ach, het is die kerstboom die me stoort, want het voelt niet als kerst. Het is papa die weg is. Het is J. die een paar dagen weg is, terwijl ik die paar dagen juist niet lekker was. En, ik moet niet vergeten, het is de winter. Vorig jaar kan ik me nog wel herinneren, toen was ik ook van de wereld. Toen vroeg ik halverwege januari over hoeveel dagen het kerst was, ik was gewoon vergeten dat het al geweest was. Toen leefde ik ook een tijdje in een eigen wereld. Als het over een week niet over is ga ik gewoon even naar de dokter. Misschien iets van lichttherapie ofzo, want ik wil me niet rot voelen, ik wil weer zijn zoals het een paar weken geleden was. Maar waarschijnlijk komt J. straks thuis, dat is al een goede verbetering.
Oud 01-01-2007, 14:53
Mariekje*
Mariekje* is offline
Leuk hoor al die opleidingen, maar niet als je werkelijk geen idee meer hebt van wat je uiteindelijk wilt gaan doen. Kan dat? Dat je met werkelijkwaar alles denkt; Ook wel leuk?
Of nouja, hoe stom is het wanneer je zelfs na jarenlang spitten nog steeds geen HBO-opleiding hebt gevonden waarbij je denkt; Oh yes, dat is het!

En er is ook werkelijkwaar niemand uit mijn omgeving die me in een hokje kan plaatsen, nog irritanter. Creatieve kant... Ja, de creatieve kant komt er dan uit: Nee, hoezze. Journalistiek? Communicatie? SPH? Rechten? Economie? Tis hopeloos, en dat vind die school ook.
Oud 01-01-2007, 15:21
Meissiej
Meissiej is offline
Bah. Geen zin in.
Oud 01-01-2007, 15:38
Verwijderd
Citaat:
HvJ schreef op 01-01-2007 @ 14:53 :
Leuk hoor al die opleidingen, maar niet als je werkelijk geen idee meer hebt van wat je uiteindelijk wilt gaan doen. Kan dat? Dat je met werkelijkwaar alles denkt; Ook wel leuk?
Of nouja, hoe stom is het wanneer je zelfs na jarenlang spitten nog steeds geen HBO-opleiding hebt gevonden waarbij je denkt; Oh yes, dat is het!

En er is ook werkelijkwaar niemand uit mijn omgeving die me in een hokje kan plaatsen, nog irritanter. Creatieve kant... Ja, de creatieve kant komt er dan uit: Nee, hoezze. Journalistiek? Communicatie? SPH? Rechten? Economie? Tis hopeloos, en dat vind die school ook.
Als ik dan 1 tip mag geven. Heel veel mensen doen SPH, en er is relatief weinig werk in te vinden..
Oud 01-01-2007, 16:06
Balance
Balance is offline
Citaat:
Queasy schreef op 01-01-2007 @ 15:38 :
Als ik dan 1 tip mag geven. Heel veel mensen doen SPH, en er is relatief weinig werk in te vinden..
Whehe, rechten, communicatie en journalistiek niet dan?
Je kan veel beter gaan doen wat je wil ipv je richten op hoeveel werk er in te vinden is en hoeveel anderen het ook doen.

En HvJ: ga naar open dagen en meeloopdagen enzo. Dan krijg je een veel beter beeld van wat een studie eigenlijk inhoudt en wat de verschillen zijn enzo.

En oud en nieuw viel mee. Al heb ik nog nooit mensen zo onverantwoord zien doen zeg. En dan was ik nog wel de jongste
Oud 01-01-2007, 16:07
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Weet ik, hoewel ik wel aan meerdere kruiwagentjes kan komen. Echter zoek ik ook niet zozeer naar een opleiding die veel toekomstperspectief heeft, het heeft in 1e instantie het doel mijn kennis te vergroten, daarom wil ik ook zo snel mogelijk overstappen naar de universiteit omdat ik op het HBO gewoon niets vinden kan waarvan ik denk; Ja, dat is het!
Ik weet genoeg opleidingen als ik geen rekening zou hoeven houden met de toekomst (Gezin, dieren enz.), en dat is misschien ook wel het probleem... Ik denk heel ver in zulke dingen, en dat hindert me.

Maar bedankt voor je reactie hoor
Oud 01-01-2007, 16:09
moon
moon is offline
pfff ik heb nog nauwelijks wat gedaan vandaag, ik ben zo moe van alles. mag ik een dag bij slapen?
Oud 01-01-2007, 16:18
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Balance schreef op 01-01-2007 @ 16:06 :
Whehe, rechten, communicatie en journalistiek niet dan?
Je kan veel beter gaan doen wat je wil ipv je richten op hoeveel werk er in te vinden is en hoeveel anderen het ook doen.

En HvJ: ga naar open dagen en meeloopdagen enzo. Dan krijg je een veel beter beeld van wat een studie eigenlijk inhoudt en wat de verschillen zijn enzo.
Ik denk ook niet dat het verstandig is uit te gaan van getallen, en de werkgelegenheid van nu... Puur omdat dat over 4/5 jaar weer heel anders kan liggen. Je kunt je wel vastprikken op het aantal studenten dat jaarlijks aan een opleiding begint, maar ik vraag me dan vooral af hoeveel mensen het dan ook daadwerkelijk afronden; Ze switchen nog eens, concluderen dat het toch niets voor hen is enz.
En ik denk dat het ook geheel afhankelijk is van je instelling, als ik zie hoe mijn vriend (SPH'er in de dop) met het grootste gemak overal wordt aangenomen puur omdat hij denkt/weet HET te hebben.... En hoe een andere jongen die ik ken continue wordt afgewezen na een sollicitatie. Tsja... Wat dat betreft geldt denk ik nog steeds: Waar een wil is, is een weg.. Daar heb ik geen cijfertjes voor nodig.

Meeloopdagen zijn inderdaad geen slecht idee. Thanks
Oud 01-01-2007, 16:20
Nijn*
Nijn* is offline
I'm not scared of dying, I just don't want to
If I'd stop lying I would just dissapoint you..

Wat een heerlijke nacht was dat!! Zijn met een grote groep mensen naar de Woo gegaan in Utrecht, kwamen daarbinnen nog veel meer bekenden tegen, echt supergezellig. Heerlijk gedanst, gefeest, nergens aan gedacht, gewoon gedachten op nul en heerlijk feesten! Wat een supergoed begin van het nieuwe jaar! Het einde was wel even moeilijk, omdat iedereen kwijt was waarmee ik een taxi zou delen, en omdat J. te dronken was om nog te kunnen lopen, maar ook dat kwam weer goed.
Om 6.45 vanochtend kwam ik hier de wijk in gelopen, nog redelijk nuchter zelfs. Heerlijke nacht gehad, en nu net twee uurtjes wakker.

Nu even douchen, lekker nog één dagje rustig aandoen, en morgen weer dingen ondernemen/werken/dingen voor school doen.. Hmm, misschien wordt 2007 wel helemaal mijn jaar!

En ik had net m'n broer aan de telefoon, hij vertelde een verschrikkelijk verhaal. Een vriend van het vriendje van M. was 's nachts helemaal dronken naar het station gelopen om de trein naar huis te pakken, is helemaal bezopen op het spoor gevallen en doodgereden. Jezus Christus, ik schrok me echt kapot. Krijg er nu nog kippenvel van..
Oud 01-01-2007, 16:46
Verwijderd
Gelukkig 2007 voor iedereen!

Als ik had geweten dat het zo zou lopen (en ik had het kunnen weten!) had ik O&N ergens anders gevierd .
Ben nu gelukkig weer thuis en voel me best ok .
Oud 01-01-2007, 17:10
masterdj
masterdj is offline
Citaat:
Er is genoeg werk te vinden met de opleiding SPH, dat mensen niets kunnen vinden nadat ze die opleiding gedaan hebben zegt meer over hun dan over het 'gebrek' aan werkplekken...
Oud 01-01-2007, 17:45
darkfairy
darkfairy is offline
bah
Oud 01-01-2007, 17:59
rare kwast
rare kwast is offline
ik weet t niet meer, ik kan het niet meer..
die lach van buiten, die pijn van binnen.. met een brede lach vertellen over de luchtmacht en diep van binnen zo veel twijfel.
ik ga er kapot aan, niet alleen aan die twijfels maar aan alle gedachten aan mezelf en aan de toekomst..
de muren van de diepe put brokkelen af, hoe ga ik nu nog ooit boven komen?
wil ik wel boven komen? nee ik wil helemaal niet meer, ik wil niet meer denken, ik wil niet meer vechten, ik wil niet meer leven
Oud 01-01-2007, 18:32
Verwijderd
Ik sta nog steeds de helft van de tijd op het punt in tranen uit te barsten. Het gaat mis. Ik weet niet wat ik eraan moet doen, behalve dan natuurlijk stug volhouden dat het goed met me gaat. Maar ik zie op tegen volgende week maandag, wanneer we weer moeten beginnen, en ik zie op tegen morgen & overmorgen & elke andere dag.

En het is alsof ik me nu pas heb gerealiseerd hoe alleen ik ben, hoe weinig ik heb om op terug te vallen. Ik ben een mislukkeling, en het gaat helemaal niet goed.
Oud 01-01-2007, 18:58
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Oké, ik leid aan ernstige waanzin. Er heeft mij iemand gebeld, en ik dénk dat ik de stem herken, maar híj weet wel mijn naam. En het is een rare voicemail. Als híj het is, is hij ráár . Maar ik kan het telefoonnummer nergens vinden?
Oud 01-01-2007, 19:14
Nienna*
Nienna* is offline
Hm. Twijfel. Gisteren leuke jongen, hij had me teruggesms't, maar heeft geen beltegoed. En dan bel ik hem en moet hij ophangen, omdat hij zijn broer moet helpen.
Lag het dan toch aan de drank dat hij zo leuk deed? Achja we hebben toch niet gezoend.
Het was niet mijn bedoeling om opdringerig te zijn of zo . Hoop niet dat hij dat denkt

Maar goed, morgen komt hij <33. Ik ga nu mijn kamer opruimen want dat moet nodig gebeuren. Oh ik heb er wel zin in, maar niet zo erg als normaal. Komt misschien ook wel doordat ik hem pas nog heb gezien. Eigenlijk ben ik te brak om mijn kamer op te ruimen, was echt veel te vroeg/laat thuis vanochtend. Ik heb een aantal uurtjes slecht geslapen na een nacht doorhalen en vanavond maar weer vroeg naar bed. Moee.. oh en ik wilde nog in bad, helemaal vergeten! Nou ik begin maar met poetsen en we zien wel waar het eindigt...

Komende drie dagen worden in ieder geval superleuk.
En dan moet ik vrijdagochtend héél hard aan mijn huiswerk want ik red het nooit . En het is bijna proefwerkweek!
Maar niet aan denken. Het wordt leuk komende drie dagen. Kusjes <3
Oud 01-01-2007, 19:17
kroot
kroot is offline
Shit. Hoe slap en misselijk kun je zijn?? Ik lag niet eens al te laat op bed, heb 1 cm champagne op, en toch...
Lekker begin van het jaar.
Oud 01-01-2007, 19:29
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik wil niet meer.
Oud 01-01-2007, 19:45
Meissiej
Meissiej is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 01-01-2007 @ 17:59 :
*knip*
*warme knuffel geeft aan rare kwast* Meid. Wat naar dat je je zo voelt. Als er iets is dat ik voor je kan doen, zeg het maar. Maar geef niet op alsjeblieft..
Oud 01-01-2007, 19:50
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Meissiej schreef op 01-01-2007 @ 19:45 :
*warme knuffel geeft aan rare kwast* Meid. Wat naar dat je je zo voelt. Als er iets is dat ik voor je kan doen, zeg het maar. Maar geef niet op alsjeblieft..
tx *knuft terug*
Oud 01-01-2007, 20:16
Meissiej
Meissiej is offline
Bah. Morgen naar de riagg. Zie er echt tegenop. Als ik echt alles ga vertellen dat ik eigenlijk wil vertellen gaat het zwaar worden.
Oud 01-01-2007, 20:22
Verwijderd
Citaat:
masterdj schreef op 01-01-2007 @ 17:10 :
Er is genoeg werk te vinden met de opleiding SPH, dat mensen niets kunnen vinden nadat ze die opleiding gedaan hebben zegt meer over hun dan over het 'gebrek' aan werkplekken...
Nou.. Ik heb het laatst anders toch gelezen..
en de mensen die SPH hebben afgerond in mijn omgeving waren het er mee eens..
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten