Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Feestdagen

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2006, 14:01
dineke151
dineke151 is offline
hee hee
er gebeuren natuurlijk ook ongelukken. vertel hier je gebeurtenissen over vuurwerk, ongelukken enzovoort.
Advertentie
Oud 20-12-2006, 14:18
Blaf
Blaf is offline
heel veel kleinde brandwonden altijd verder ook niks maar ja dat krijg je er van als je met romeinse kaarsen op elkaar gaat schieten en afweert met je blote handen
Oud 20-12-2006, 14:49
Verwijderd
Klik
Oud 20-12-2006, 14:51
dineke151
dineke151 is offline
Citaat:
Jive. schreef op 20-12-2006 @ 15:49 :
Klik
dat gaat niet over ongelukken wel?
Oud 20-12-2006, 14:52
Verwijderd
Citaat:
dineke151 schreef op 20-12-2006 @ 15:51 :
dat gaat niet over ongelukken wel?
Wat staat er in de openingspost ?!
Oud 20-12-2006, 14:53
dineke151
dineke151 is offline
Citaat:
Jive. schreef op 20-12-2006 @ 15:52 :
Wat staat er in de openingspost ?!

oeps,.. mijn schuld dan hee!! sorryy
Oud 20-12-2006, 14:54
Verwijderd
Citaat:
dineke151 schreef op 20-12-2006 @ 15:53 :
oeps,.. mijn schuld dan hee!! sorryy
No Problemo
Oud 20-12-2006, 14:55
dineke151
dineke151 is offline
Citaat:
Jive. schreef op 20-12-2006 @ 15:54 :
No Problemo
haha,, okee,.
Oud 20-12-2006, 16:39
Verwijderd
Nee maar 5 jaar geleden ben ik wel een keer bijna beschoten door zo'n zogenaamde romeinse kaars. Ik was toen zo geschrokken dat ik dat rotjoch had geslagen en in de vijver van het park heb geduwd. En later gezeur gekregen van die ouders
Oud 20-12-2006, 17:38
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Haha, elke gelegenheid grijpen die zich voordoet om het verhaal van mijn broer en de vuurwerkdummy te vertellen.
Mijn broer houdt van vuurwerk. Naar belgië gegaan om dummies te halen. Gewoon de hulzen zeg maar, maar zonder kruit. Van die dingen die in de etalage hangen. Dus hij die dingen op z'n kamer hangen. Wiltie kijken wat er gebeurd als je de lont aansteekt. Dus dat ding bleek niet helemaal leeg te zijn. Hij hoorde het sissen, vluchtte de kamer uit, deur dicht."BOEM!" Wij naar boven rennen, hij helemaal doodsbang.
Oud 20-12-2006, 18:57
Verwijderd
Ik heb gelukkig nog nooit ernstige ongelukken meegemaakt. Maar dat scheelde soms niet veel. Vorig jaar bijvoorbeeld stonden wij gezellig allemaal buiten naar het vuurwerk te kijken. Onze buurman wilde een gigantische vuurpijl afsteken. Hij zette dat ding dus gewoon in de grond in plaats van in een fles of 'vuurpijlhouder'. Hij steekt dat ding aan, en rent snel weg. Dat lontje brandt dus op en die pijl wil de lucht in. Maar dit gebeurde dus niet. Die vuurpijl bleef gewoon in de grond vastzitten. Wij rennen dus allemaal weg, en 5 seconde later explodeert het gevaarte. Dus we zitten allemaal in zo'n knetterregen.

Gelukkig hielden we er niks aan over, behalve dan wat schroeiplekjes in de jas.
Oud 20-12-2006, 20:56
Verwijderd
Dus.

Ik heb wel eens een brandwondje op mijn hand gehad door een fokking Bengaalse Lucifer. Dat zijn lucifers met een gekleurd vlammetje, niets meer en niets minder. Maar die dingen waren van karton gemaakt en dat brandde binnen een paar seconden helemaal op, voordat ik de kans had om 'm los te laten.
Oud 20-12-2006, 21:03
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
MTpower schreef op 16-12-2006 @ 18:57 :
Van vorig jaar dan maar...

Hier stond ik toch net iéts te dicht bij een nitraatmat, wist niet dat dat ding zo explodeerde, ik voelde de druk en het afval deed best pijn in m'n gezicht
Het waren overigens 500 klappen in ongeveer 3-4 seconden
http://rapidshare.com/files/7753016/nitraatmat.mp4.html

Dit was vlak nadat er perongeluk een wat grotere vuurpijl op de grond was beland, waardoor hij dus horizontaal afschoot. Toen leek het een paar gasten leuk om een nog wat grotere pijl ook zo af te schieten, maar hij bleef dus hangen achter een opstaande straatsteen, het is niet goed te zien maar de reactie van die gast zegt genoeg
http://rapidshare.com/files/7753266/...grond.mp4.html

Ze zijn in MP4 formaat, je moet zelf maar even uitzoeken of je het af kan spelen

Heb er nog wel een paar, maar niet zo'n zin in dat ge-upload, misschien later
Misschien dat hier iemand ze kijkt...
Oud 21-12-2006, 08:56
Verwijderd
een keer zo'n mooie grote siervuurpijl gehad, die ervoor koos om niet omhoog te gaan, maar met een mooie boog over de gracht te suizen en midden in een groep mensen te belanden en daar al zijn gekleurde sterren tot ontploffing te laten komen.

de plek waar die mensen stonden, was in no time leeg

Een keer een voetzoeker van de buurjongen tegen mijn kop aan gekregen, de muts die ik droeg, heeft dat nauwelijks overleefd

iets ergers was er geloof ik niet
Oud 21-12-2006, 13:33
dineke151
dineke151 is offline
nou lekker,..
zijn er nog meer verhalen whuaha,..
Oud 21-12-2006, 14:23
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Jive. schreef op 20-12-2006 @ 15:49 :
Klik
Oud 22-12-2006, 12:22
M@rco
M@rco is offline
(http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1517887)
Oud 22-12-2006, 14:45
*oma*
*oma* is offline
Aha, ik dacht dat het aan mij lag
Oud 22-12-2006, 16:35
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Sierpijlen met kapote stok in de spleet van een bankje stoppen en hopen dat ie recht omhoog gaat is een slecht idee, wel was de hele straat paars

Maar op de een of andere manier gebeurt er nooit echt iets met mij met oud en nieuw, zelfs niet als we shok en van die kaarsen op elkaar af schieten, al was het wel een erg slecht idee om een chinese 1 bij 1 meter cake na dat ie was afgegaan nog effe op het vuur te gooien
Oud 22-12-2006, 22:28
aapje
aapje is offline
mn vriend ging 2 jaar geleden proberen een vuurpijl vast te houden, maar dat was toch wel erg warm dus op het laatste moment laattie hem uit zn hand schieten, zo mijn haar in .
Er zit nu nog steeds een kaal plekje.
Oud 23-12-2006, 12:44
Trass
Trass is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 22-12-2006 @ 17:35 :
zelfs niet als we shok en van die kaarsen op elkaar af schieten, al was het wel een erg slecht idee om een chinese 1 bij 1 meter cake na dat ie was afgegaan nog effe op het vuur te gooien
Dat mensen vuurwerk gaan afsteken ok, maar dat je wíl dat er ongelukken gebeuren

Ik heb geen ongelukken meegemaakt met vuurwerk en ik denk ook niet dat dat ooit gaat gebeuren. Wel mensen zonder gevoel voor ook maar een beetje verantwoordelijkheid die het stoer vonden om rotjes naar de ezel in de kerststal en bij mensen in de tuin te gooien
Oud 23-12-2006, 15:43
Verwijderd
Mijn vriend had het ludieke idee om een soortement van rotje op de schuur te zetten wat er natuurlijk afviel en tegen mijn been aanschoot. Ik heb er niets van over gehouden, alleen een week of wat pijn aan mijn scheenbeen.
Oud 23-12-2006, 15:45
Verwijderd
zo lekker zijn vuurwerk ongelukken niet..
een "kennis'' van mij heeft een slagaderlijke bloeding gehad, en lag op de intensive care door zelfgemaakt vuurwerk. Hij had 2 liter bloed verloren, en heeft het op 't nippertje gehaald. Ook niet zo slim zelfgemaakt vuurwerk. Maar zo zie je dit is toch erg.
Oud 23-12-2006, 16:44
dineke151
dineke151 is offline
Citaat:
Queasy schreef op 23-12-2006 @ 16:45 :
zo lekker zijn vuurwerk ongelukken niet..
een "kennis'' van mij heeft een slagaderlijke bloeding gehad, en lag op de intensive care door zelfgemaakt vuurwerk. Hij had 2 liter bloed verloren, en heeft het op 't nippertje gehaald. Ook niet zo slim zelfgemaakt vuurwerk. Maar zo zie je dit is toch erg.
wat erg man!!! dat is indd niet leuk!
Oud 23-12-2006, 19:32
Mestkever
Mestkever is offline
Hier een ongelukje met een patroon die gebeurt is. Patronen zijn vooral populair langs het duitse grensgebied van Overijssel, Drenthe en Groningen.

Als het dus mis gaat is dit het resultaat.

http://img.photobucket.com/albums/v4...ige/hihihi.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v4...khand1vboo.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v4...khand2vboo.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v4...and3aavboo.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v4...khand4vboo.jpg

Na een hoop gedoe heeft de chirurg er dit nog van kunnen maken. Tot zover de hand van mijn achterneef.

[Mutant]Edit: even linkjes van gemaakt, beetje onsmakelijk als je dit niet verwacht[/Mutant]

Laatst gewijzigd op 28-12-2006 om 14:22.
Advertentie
Oud 24-12-2006, 00:45
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mestkever schreef op 23-12-2006 @ 20:32 :
Hier een ongelukje met een patroon die gebeurt is. Patronen zijn vooral populair langs het duitse grensgebied van Overijssel, Drenthe en Groningen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Na een hoop gedoe heeft de chirurg er dit nog van kunnen maken. Tot zover de hand van mijn achterneef.
Dit soort foto's weerhouden mij er niet van om wat met vuurwerk te kloten
Wel erg kut voor hem natuurlijk, maar als je gewoon een beetje uitkijkt valt het wel mee...
Ik kan ook wel foto's gaan posten van mensen die een auto ongeluk gehad hebben, ook niet bepaald prettig
Oud 24-12-2006, 11:01
dineke151
dineke151 is offline
Citaat:
Mestkever schreef op 23-12-2006 @ 20:32 :

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

gatver,..!!!
en dan mis je ineens vingers,... nou,.. lekker
[afbeelding]

Oud 24-12-2006, 11:02
snoopy
snoopy is offline
ik hou niet van vuurwerk (nou ja... siervuurwerk om naar te kijken...) dus gebeuren daar bij mij ook nooit ongelukken mee.
Oud 24-12-2006, 22:47
Chronocide
Chronocide is offline
Ik doe niet meer aan vuurwerk sinds vorig jaar. We hadden wat lawinepijlen uit Oostenrijk gekocht, die we dan vastmaakten in de grond en aanstaken. Maar de laatste schoot uiteindelijk toch nog los en ging bij de buren door de voorruit heen.

Nou goed, laten we zeggen dat er van hun St. Bernards hond niet veel meer over was dan een paar darmpjes en wat vacht.

Nee da's niet waar natuurlijk, maar dit soort verhalen verkopen goed.

Het ergste wat er ooit gebeurde was een lullig siervuurpijltje van 2 euro die eerst ontplofte (nou ja, hij siste een beetje dreigend) en toen pas de lucht in ging. Het lontje viel op m`n jas, waar nu een gat in zit.
Oud 25-12-2006, 09:28
gewoonmax
gewoonmax is offline
bah die foto's, zit net te eten. Maar ik denk dat je met wat normale kanonslagen en babypijltjes nooit echte ongelukken kunt krijgen tenzij je ze in je oog gaat stoppen ofzo.
Oud 26-12-2006, 01:25
Mestkever
Mestkever is offline
Citaat:
gewoonmax schreef op 25-12-2006 @ 10:28 :
bah die foto's, zit net te eten. Maar ik denk dat je met wat normale kanonslagen en babypijltjes nooit echte ongelukken kunt krijgen tenzij je ze in je oog gaat stoppen ofzo.
Daar heb je gelijk in. Dit is ook niet met nederlands vuurwerk gebeurt.
Oud 27-12-2006, 23:33
Verwijderd
Er zitten nu 3 kleine zwarte gaatjes in mijn jas.

Ohoooh!

En verder:
Citaat:
MTpower schreef op 24-12-2006 @ 01:45 :
Dit soort foto's weerhouden mij er niet van om wat met vuurwerk te kloten
Wel erg kut voor hem natuurlijk, maar als je gewoon een beetje uitkijkt valt het wel mee...
Ik kan ook wel foto's gaan posten van mensen die een auto ongeluk gehad hebben, ook niet bepaald prettig
Oud 28-12-2006, 21:18
drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Ik heb eigenlijk nog nooit iets spannends beleefd op vuurwerkgebied.
Oud 29-12-2006, 08:19
Verwijderd
Een keer schoot een vuurpijl onverwachts mijn kant op. Als ik niet in een reflex gebukt had, had ik 'm in mijn gezicht gekregen Ik was toen 10 ofzo.

En een ander jaar schoten we een setje kleine vuurpijltjes af. Dat leek wel goed te gaan, maar na een minuutje riep mijn nichtje (toen 7 ofzo): "Papa, 't wordt een beetje warm...."
Bleek een vuurpijl dwars door haar jas te zijn gegaan en onder haar arm was blijven nasmeulen

Verder geen psychische of lichamelijke schade iig
Oud 29-12-2006, 10:32
gewoonmax
gewoonmax is offline
gisteren stiekum al wat afgestoken. Maar die lont die sproeit vuur ofzo, nu dikke blaar op mn duim van een aansteeklont
Oud 29-12-2006, 10:41
Verwijderd
ik moet nog vuurwerk halen
maar ik denk niet dat ik wat haal.. misschien wat siervuurwerk
Oud 31-12-2006, 17:51
capibara
capibara is offline
Op mijn oude bril zit nog een brandgat van zo'n romeinse kaars. Een of andere lamlul vond het nodig om op me te knallen met die zooi. Zonder -7 was ik nu blind
Oud 01-01-2007, 13:53
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
gebeurt niet echt veel met vuurwerk

aleen door de wint gister blaar op m'n hand van het londje van een pijl
Oud 01-01-2007, 14:56
lucass
lucass is offline
heb nog nooit een ongeluk meegemakt
wel veel risicos genomen vuurwerkgevechten enz en mensen meegemaakt die rotjes in hun hand hielden terwijl die ontplofte nooit wat aan de hand geweest
Oud 01-01-2007, 15:16
zeep007
zeep007 is offline
Gisteren zo'n kut bom. De jongens moesten even stoer doen, en ik zeiken natuurlijk, onverantwoord blabla.

En toen zag ik zo'n stuk kalk op me afkomen... want daar zatten die dingen in ofzo... Eerste reactie was handen voor mijn ogen, en toen had ik een opgezwollen middenvinger, en stuk kalk tegen mijn wang aan, zit nu een schaafwond. En hard dat die dingen aankwamen!

Ben wel een mazzelpik geweest, en die jongens maar stoer verder gaan... sukkels...
Oud 01-01-2007, 16:31
Chronocide
Chronocide is offline
Gister was er een vent die met een lawinepijl z`n halve kop d'raf blies in Ambacht. Ze hebben `m nog steeds niet kunnen identificeren.
Oud 04-01-2007, 12:01
Verwijderd
Lawinepijlen zijn voor mensen die graag een darwinaward willen winnen. Tering zeg.
Zelfde geldt voor mensen die mortieren afsteken. En dan vooral even teruglopen om te kijken óf ie het wel doet.

Ben zelf verder ook niet heilig, praktisch elk jaar wel wat illegaal vuurwerk, nitraten of patronen. Ik vraag me vooral af hoe je het voor elkaar krijg om je halve hand 'dr af te blazen met een patroon? Het good ol' vasttapen van een half rotje aan zo'n ding is niet meer hip ofzo? Dat ze een stukje wegschieten als je ze afsteekt weet je dus let je ook op dat er 1 niemand dicht in de buurt is en 2 je dat ding gewoon een mooi eind wegknikkert.

Ongelukjes komen bij mij altijd vooral van klieren met licht legaal spul (romeinse kaarsen e.d.). Als kind ooit een keer een rotje in (open) hand laten ontploffen omdat ik per abuis m'n aansteeklont weggooide.
En ik heb dit jaar een blauwe plek opgelopen door het kokertje van een thunderking die met een flinke snelheid tegen m'n been schoot. Iets ernstigers dan een licht brandwondje, een piepje in m'n oren of een blauwe plek is me nooit overkomen.
Advertentie

Regels voor berichten