Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2007, 10:25
Verwijderd
Die cave of ordeals is best lastig . Daar moet wel iets heel bijzonders liggen.

Spoiler
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2007, 15:29
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Laurens schreef op 07-01-2007 @ 11:25 :
Die cave of ordeals is best lastig . Daar moet wel iets heel bijzonders liggen.

Spoiler
Spoiler
Oud 07-01-2007, 15:33
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 07-01-2007 @ 08:40 :

En mag idd hopen dat ze de boel niet weer vertragen tot in de eeuwigheid zoals met TP en nu ook weer met de nieuwe mario
Mwa. Vertraging is vervelend idd, maar dat weet je zeker dat het spel niet afgeraffeld is. Wind Waker zakt zo erg in op het einde vanwege die triforce hunt, maar dat kwam gewoon omdat ze in tijdnood kwamen. Dat wilden ze bij TP voorkomen waar ze naar mijn mening heel erg in geslaagd zijn.
Oud 07-01-2007, 17:43
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Spoiler
Oud 07-01-2007, 18:49
Verwijderd
Citaat:
NyteWolf schreef op 07-01-2007 @ 18:43 :
Spoiler
Heb 'm net gehaald. Vind de magic armour niet zo denderend, je bent zo door je rupees heen. Misschien vind ik nog ergens een giant wallet ofzo, net als in OOT .
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 19:43
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Laurens schreef op 07-01-2007 @ 19:49 :
Heb 'm net gehaald. Vind de magic armour niet zo denderend, je bent zo door je rupees heen. Misschien vind ik nog ergens een giant wallet ofzo, net als in OOT .
Spoiler

Het belangrijkste in de cave zijn 4 flessen met blue medicine of iets dergelijks.
Oud 07-01-2007, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 07-01-2007 @ 20:43 :
Spoiler

Het belangrijkste in de cave zijn 4 flessen met blue medicine of iets dergelijks.
Ah, zoiets had ik al verwacht. Ik moet er nog twee, dus ik zal eens zien. Helaas wel twee van dezelfde, dus ik weet niet waar ik moet zoeken
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 21:34
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Laurens schreef op 07-01-2007 @ 22:15 :
Ah, zoiets had ik al verwacht. Ik moet er nog twee, dus ik zal eens zien. Helaas wel twee van dezelfde, dus ik weet niet waar ik moet zoeken
De golden bugs had ik vrij snel eigenlijk, en zonder hulp van gamefaqs. Het laatste piece of heart heb ik vandaag gevonden.
Nu alleen nog enkele spoken.
Oud 07-01-2007, 23:27
foefighter
foefighter is offline
ik heb hem binnen maar wel de cube versie. Hebben mensen hier ook wel eens de cube en wii versie gespeeld.
mis je veel als je hem niet op de wii speelt?
Oud 08-01-2007, 09:56
Verwijderd
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 07-01-2007 @ 22:34 :
De golden bugs had ik vrij snel eigenlijk, en zonder hulp van gamefaqs. Het laatste piece of heart heb ik vandaag gevonden.
Nu alleen nog enkele spoken.
Hoeveel spoken zijn er eigenlijk in totaal? Ik wil iig nog tot de 60 komen, dus ik moet er nog 15. Waarschijnlijk kom ik onderweg nog wel een golden bug tegen, ik ga zo even kijken in welk gebied ik er nog geen heb gevonden.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 16:22
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Laurens schreef op 08-01-2007 @ 10:56 :
Hoeveel spoken zijn er eigenlijk in totaal? Ik wil iig nog tot de 60 komen, dus ik moet er nog 15. Waarschijnlijk kom ik onderweg nog wel een golden bug tegen, ik ga zo even kijken in welk gebied ik er nog geen heb gevonden.
Spoiler
Oud 08-01-2007, 17:48
Verwijderd
Hm, je zal er maar eens eentje missen in een grotje ofzo
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 17:59
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Laurens schreef op 08-01-2007 @ 18:48 :
Hm, je zal er maar eens eentje missen in een grotje ofzo
Die grotspoken zijn niet de irritantste eigenlijk. De vervelenste zitten in het open veld, want die verschijnen alleen 's nachts.
En in dungeons zitten ze ook.
Oud 08-01-2007, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 08-01-2007 @ 18:59 :
Die grotspoken zijn niet de irritantste eigenlijk. De vervelenste zitten in het open veld, want die verschijnen alleen 's nachts.
En in dungeons zitten ze ook.
Mja, ik heb het idee dat ik de spoken in het open veld redelijk eenvoudig kan vinden, als je 's nachts met Epona rondrijdt zie je ze al vanaf een vrij grote afstand. Ik moet er nog 14

Pieces of heart locaties:
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 20:10
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
ik heb ze nu allemaal
Oud 08-01-2007, 22:31
Verwijderd
Uitgespeeld.

Eerst nog alles vinden.

Dan speel ik m denk ik over een tijdje opnieuw.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 10:57
Verwijderd
Ik speel echt zooo rustig Ik ben nu op weg naar de tweede dungeon

Epona is zo cool
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 11:37
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 07-01-2007 @ 16:33 :
Mwa. Vertraging is vervelend idd, maar dat weet je zeker dat het spel niet afgeraffeld is. Wind Waker zakt zo erg in op het einde vanwege die triforce hunt, maar dat kwam gewoon omdat ze in tijdnood kwamen. Dat wilden ze bij TP voorkomen waar ze naar mijn mening heel erg in geslaagd zijn.
vertraging om het niet af te raffelen ben ik groot fan van, maar om een game als mario die al af is uit te brengen op een 'tactisch' tijdstip, of TP die al bijna af was een jaarje op te puchen om het een launch game voor de wii te laten worden, dat soort dingen vind ik dan weer minder

Citaat:
Ik speel echt zooo rustig Ik ben nu op weg naar de tweede dungeon

Ik zelf ook, zit nu bij de ingang van dungeon 3(waterpak ) met al bijna 20 uur speeltijd
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 11:59
Verwijderd
Ik ga er maar weer eens mee verder, lekker genieten
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 14:45
Verwijderd
Ik heb welgeteld er 60 uur over gedaan. Lekker rustig ja.

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 17:30
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Toch mag de moeilijkheidsgraad van het combat aspect wel een tikkeltje omhoog hoor.
Oud 09-01-2007, 17:49
Verwijderd
Vind ik niet, ik vind het juist wel tof dat je een beetje om je heen kunt slashen zonder echt bang te zijn dat je in elke kamer dood kunt gaan. Ik denk zelfs dat ik het spel minder leuk zou vinden als het moeilijker zou worden. En bovendien, dingen als de Cave of Ordeals maken het weer een beetje goed, toch?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 18:01
Verwijderd
Ik vind ook niet dat het moeilijker moet, ik vind het nu juist fijn.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 18:33
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Ok, ik heb nu een vraagje.

Welke namen hebben jullie gegeven aan Link en Epona?
Gewoon Link en Epona?
Of iets anders?
Link zal bij veel mensen wel gewoon je eigen naam hebben. Ik ken ook mensen die hem een of ander scheldwoord als naam gegeven hebben... Bij een maat van me heet ie Nazi bijvoorbeeld.

En voor het eerst mag je nu ook je paard een naam geven. Er zullen hier vast mensen rondlopen die het beest de naam van hun (ex-)vriendin gegeven hebben... Toch?
Of een of andere vrouwelijke celeb die je altijd al hebt willen berijden . Scarlett is eigenlijk een best mooie naam.
En die gast van de PU had het paard Mr. Ed genoemd. Die is ook briljant natuurlijk.

En jullie?
Oud 09-01-2007, 18:43
Verwijderd
Link heeft mijn naam
En Epona heet gewoon Epona
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 19:06
Verwijderd
Link heeft mijn naam

Oh, en de moeilijkheidsgraad is wel goed zo. Alleen de eindbazen aan het einde van kerkers hadden wel wat moeilijker gemogen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 09-01-2007 @ 19:43 :
Link heeft mijn naam
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 21:09
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Link --> Link
Epona --> Epona

Ik moet nog beginnen met mijn tweede playthrough.
Ik heb het te druk gehad met de andere spellen (Red Steel, Rayman).
Oud 10-01-2007, 08:41
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 09-01-2007 @ 19:33 :
Ik ken ook mensen die hem een of ander scheldwoord als naam gegeven hebben... Bij een maat van me heet ie Nazi bijvoorbeeld.
Je zou ze maar kennen
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 09:33
TommytheCat
TommytheCat is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 09-01-2007 @ 12:37 :
, of TP die al bijna af was een jaarje op te puchen om het een launch game voor de wii te laten worden, dat soort dingen vind ik dan weer minder
Ach ja, als je je even realiseert hoeveel er voor Nintendo op het spel staat kan ik er best begrip voor opbrengen.

Verder ben ik net klaar met de 4e dungeon
Oud 10-01-2007, 11:40
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Bij mijn eerste playthrough heb ik ze trouwens gewoon Link en Epona genoemd, bij mijn tweede mijn eigen naam en die van mijn vriendin.
Ik heb er al twee playthroughs op zitten dus Maar het is Zelda dus er zullen er vast nog meer volgen. Ik moet alvast wat leuke namen bedenken dus...
Oud 10-01-2007, 11:47
issie88
issie88 is offline
Kheb um net uitgespeeld... ong 30 uur, is aardig lang geloof ik
kvonnut een geweldig spel, ga um ook nog een keer spelen zodra mn tentamen afgelopen zijn

maar kvond het spel wel een beetje makkelijk
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 12:52
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Laurens schreef op 09-01-2007 @ 18:49 :
Vind ik niet, ik vind het juist wel tof dat je een beetje om je heen kunt slashen zonder echt bang te zijn dat je in elke kamer dood kunt gaan. Ik denk zelfs dat ik het spel minder leuk zou vinden als het moeilijker zou worden. En bovendien, dingen als de Cave of Ordeals maken het weer een beetje goed, toch?
Ik heb iets tegen spellen waarbij ik maar op 1 keer ben doodgegaan puur door het vechten. Ik heb liever dat iets écht een uitdaging is.
Oud 10-01-2007, 13:43
Verwijderd
Citaat:
issie88 schreef op 10-01-2007 @ 12:47 :
Kheb um net uitgespeeld... ong 30 uur, is aardig lang geloof ik
kvonnut een geweldig spel, ga um ook nog een keer spelen zodra mn tentamen afgelopen zijn

maar kvond het spel wel een beetje makkelijk
30 uur in totaal?! Ik ben nu net in de 2de dungeon en ben al 10 uur bezig
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 16:57
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 10-01-2007 @ 14:43 :
Oud 10-01-2007, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 10-01-2007 @ 14:43 :
dat was ik ook toen ik de 2e dungeon klaar had..
maar het spel is denk ik best wel in 30uur te halen als je gewoon flink doorspeelt. hij heeft gelijk, de moeilijkheidsgraad is echt neit hoog. Maar het is meer gewoon dat je 'graag' langer doet over het spelen, omdat er zoveel dingen nog omheen zijn te doen..
ik ben nu die 1000rupees
Spoiler
dat is voor mn quests nu iig nog helemaal niet nodig, maar vind het wel leuk om dat gewoon te doen

Ik zit nu op 30uur en ben net op weg naar de 5e tempel..
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 18:07
Verwijderd
Ik zit nu, denk ik, vlakbij het eind
Spoiler
en heb er nu iets van 48 uur op zitten. En ja, er zitten veel uren in waarin ik gewoon doelloos over hyrule field heb gedwaald of naar bugs/poes/pieces of heart heb gezocht.

Maar.dat.is.leuk.!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 19:38
Dinalfos
Dinalfos is offline
Doodgaan is bij Zelda helemaal niet relevant. Dat is het nooit geweest. Anders hadden ze het wel moeilijker gemaakt in die zin.

Jammer dat mensen dat niet snappen.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 19:49
Verwijderd
True, hoewel er in OoT wel een 'timer' was die bijhield hoevaak je game-over was gegaan.. snapte eerst nooit waar die getalletjes voor stonden..
later was het dus wel de uitdaging om met zo'n laag mogelijk getal(of het liefst dus 0) het spel uit te spelen..

Het meeste dood ga ik hier ook gewoon door met mn stomme kop in een ravijn te pleuren of in drijfzand te flikkeren..
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 19:50
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Mijn eerste playthrough (zonder enige sidequest/zoeken) was 26,5 uur. Het is wel goed te doen.

Ik heb met die setup (geen enkele upgrade, 16 pieces of heart) ook de Cave geprobeerd, maar in het laatste gevecht ging ik dood
Oud 10-01-2007, 20:15
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 10-01-2007 @ 20:49 :
True, hoewel er in OoT wel een 'timer' was die bijhield hoevaak je game-over was gegaan.. snapte eerst nooit waar die getalletjes voor stonden..
later was het dus wel de uitdaging om met zo'n laag mogelijk getal(of het liefst dus 0) het spel uit te spelen..

Het meeste dood ga ik hier ook gewoon door met mn stomme kop in een ravijn te pleuren of in drijfzand te flikkeren..
Dat wist ik niet eens

Maar hoe vaak ik het spel ook heb uitgespeeld, ik heb nog nooit de behoefte gevoeld om zo min mogelijk dood te gaan. Ik wil gewoon de ervaring herhalen.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 10-01-2007 @ 21:15 :
Dat wist ik niet eens

Maar hoe vaak ik het spel ook heb uitgespeeld, ik heb nog nooit de behoefte gevoeld om zo min mogelijk dood te gaan. Ik wil gewoon de ervaring herhalen.
haha, nee ik had ook iemand anders nodig die het mij vertelde.. en toen had ik het getest, en het klopte wel, iedere keer dat ik dood ging(en het werd dan ook gesaved als je door wilde spelen) kwam er een puntje bij..
Maar de ervaring is idd het belangrijkst, maar toch, deze zelda vind ik in meerdere opzichten wel minder uitdagend, niet alleen qua doodgaan, ook qua puzzels is het soms wel moeilijk, maar nergens echt vervelend.
Het lastigst(en origineelst) vind ik majora's mask nogsteeds omdat die tijd het vaak irritant maakte om de tempels door te gaan.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 22:12
wilco984
wilco984 is offline
Waar zit de cave of ordeals precies ? Wil er wel een keer aan beginnen.. lijkt me wel leuk!
Oud 11-01-2007, 08:38
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 10-01-2007 @ 21:39 :
haha, nee ik had ook iemand anders nodig die het mij vertelde.. en toen had ik het getest, en het klopte wel, iedere keer dat ik dood ging(en het werd dan ook gesaved als je door wilde spelen) kwam er een puntje bij..
Maar de ervaring is idd het belangrijkst, maar toch, deze zelda vind ik in meerdere opzichten wel minder uitdagend, niet alleen qua doodgaan, ook qua puzzels is het soms wel moeilijk, maar nergens echt vervelend.
Het lastigst(en origineelst) vind ik majora's mask nogsteeds omdat die tijd het vaak irritant maakte om de tempels door te gaan.
De puzzels waren in deze zelda makkelijker, en het spel al helemaal. Ik weet niet hoe het komt, maar ik ben maar een paar keer doodgegaan door een tekort aan hartjes. Het lijkt ook wel of je veel sneller en vaker hearts erbij krijgt dan in OOT.

Overigens waren de tempels in majora's mask alleen lastig omdat je niet kon saven tussendoor. (ja, het kon wel, maar dan moest je de temple uit, en met de tijd die je nog over hebt weer verder. Nogal vervelend). Qua tijd had je opzich genoeg, zolang je maar de song of slow time speelde.
Oud 11-01-2007, 10:13
Verwijderd
Nou ja, je hebt hier vast ook gewoon weer 20 harten om in totaal te krijgen? dus ik denk niet dat die pieces of heart sneller zullen verschijnen. maar we weten waarschijnlijk gewoon beter waar te zoeken en waarop te letten. Iets wat in OoT nog niet zo was. Nu vind ik iedere steen en iedere scheur in een muur verdacht, en dan heb ik er vaak zo weer een piece of heart of een orange rupee bij. Terwijl ik daar bij de eerste keer OoT niet echt aandacht aan schonk.

Als dit de eerste zelda is die je speelt(shame on you) dan is het denk ik wel een stuk lastiger, terwijl wij alle trucjes toch al wel weten.

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 11-01-2007, 11:56
Verwijderd
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 11-01-2007 @ 11:13 :
Spoiler
Echt nodig heb je ze nergens, maar ze zijn vaak wel rete-handig en bovendien gewoon cool

Er wordt trouwens wel met rupees gestrooid, je vindt bij iedere bocht een schatkist met 100 rupees erin, zodat je eigenlijk constant met een volle wallet loopt . Helemaal frustrerend omdat je dan niet alle schatkistjes in een temple kunt openen, zodat het niet 'compleet' is ofzo als je de temple verlaat
Met citaat reageren
Oud 11-01-2007, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 11-01-2007 @ 11:13 :

Spoiler
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 11-01-2007, 16:05
Verwijderd
Citaat:
MegaManX schreef op 11-01-2007 @ 16:58 :
Spoiler
ja, maar dat zegt ie toch zo'n beetje bij ieder zelda spel? bij OoT zei ie ook dat ie nog wraak zou nemen. Als ganon definitief dood gaat, dan sluit je ook meteen de mogelijkheden uit om het spel verder te laten gaan.. en dat zou zonde zijn natuurlijk

Verder nog ff dezelfde vraag als wilco, waar zit die cave of ordeals eigenlijk? of kan je daar pas naartoe als je het spel uit hebt?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2007, 16:44
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
De cave of ordeals zit:
Spoiler

Ik vind het in het veld wel handig dat Link de rupees terug in de kist doet als zijn wallet vol zit. Maar in de kerkers is het zwaar irritant omdat ik dat niet goed kan zien of ik alle kisten met pieces of heart gehad heb...
Er zijn 2 oplossingen: de makkelijkste is even rupees opmaken door magic armor aan te doen. Maar dat kan alleen als je dat al hebt natuurlijk.
In de eerste kerkers kun je eruit warpen met Ooccoo en even rupees opmaken door pijlen, bommen, potions etc. aan te schaffen.
Oud 11-01-2007, 16:57
Verwijderd
Spoiler
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten