Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2007, 13:40
Verwijderd
Citaat:
farouk schreef op 11-01-2007 @ 13:19 :
dat is onzin, de reden dat die dingen gebruikt worden is om dat ze beter resolutie hebben en je makkelijker en sneller iets kunt creeren wat op de normale pc tien keer zo lang duurt.
Het kost misschien wel iets meer tijd om je kleuren correct te calibreren voor bijv. print op een PC, maar het is niet onmogelijk. Je kunt niet zonder? Bullshit, er zijn maar een x aantal fabrikanten die TFT schermen produceren. Ik kan een zelfde kwaliteit monitor dus ook aan een Windows PC hangen. Fonts lijken wel beter leesbaar op een mac bij erg hoge resolutie vergeleken met windows, omdat Mac Os fonts anti-aliast.

Laatst gewijzigd op 11-01-2007 om 13:42.
Advertentie
Oud 11-01-2007, 13:44
Magican
Magican is offline
Zo'n telefoon is REVOLUTIONAIR, want je kan ermee mp3's luisteren, foto's maken en zelfs BELLEN.
Oud 11-01-2007, 13:45
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Carn schreef op 11-01-2007 @ 11:26 :
"in de graphische wereld kun je ook niet zonder apple"

onzin; Apple's zijn gewoon idiot proof en dat is makkelijjk als er mensen mee werken die naast de programma's waar ze mee werken er niet veel verstand van hebben. Niet dat het slechte dingen zijn, daar niet van.
feit is wel dat verreweg de meeste grafische bureaus op apple's werken, beetje makkelijk om dat weg te doen met 'de mensen die er op werken hebben verder niet echt verstand van computers'.
Oud 11-01-2007, 13:46
]{ing
]{ing is offline
''And the reality slowly sets in about what the iPhone is and is not. Noted analyst and Engadget pal Michael Gartenberg stated that the iPhone is first party software ONLY -- i.e. not a smartphone by conventional terms, being that a smartphone is a platform device that allows software to be installed. That means hungry power-users -- you know, those people ready and willing to plunk down $600 for an 8GB musicphone -- won't be able to extend the functionality of their phone any more than Apple (but thankfully not Cingular) dictates. Other unfortunate realities about the device:

* No 3G. We know you know, but still, it hurts man.
* No over the air iTunes Store downloads or WiFi syncing to your host machine.
* No expandable memory.
* No removable battery.
* No Exchange or Office support.''

http://www.engadget.com/2007/01/09/t...-a-smartphone/
Oud 11-01-2007, 13:49
Carn
Carn is offline
Citaat:
Escapism schreef op 11-01-2007 @ 13:45 :
feit is wel dat verreweg de meeste grafische bureaus op apple's werken, beetje makkelijk om dat weg te doen met 'de mensen die er op werken hebben verder niet echt verstand van computers'.
Dat is het ook omdat het gewoon waar is. Ik zeg ook niet dat Apple's slecht zijn oid, ze zijn gewoon makkelijk in gebruik èn dus aantrekkelijk voor bedrijven die niet de nodige ICT support in huis hebben.

@ Rutger; idd, kwaliteit van het feitelijke scherm staat compleet los van Apple; die kopen dat ook gewoon in bij een fabrikant.

Zat net een artikel te lezen over de OLED tv's van Sony, goeie shit gaat dat worden.
Oud 11-01-2007, 13:50
Carn
Carn is offline
Citaat:
]{ing schreef op 11-01-2007 @ 13:46 :
''And the reality slowly sets in about what the iPhone is and is not. Noted analyst and Engadget pal Michael Gartenberg stated that the iPhone is first party software ONLY -- i.e. not a smartphone by conventional terms, being that a smartphone is a platform device that allows software to be installed. That means hungry power-users -- you know, those people ready and willing to plunk down $600 for an 8GB musicphone -- won't be able to extend the functionality of their phone any more than Apple (but thankfully not Cingular) dictates. Other unfortunate realities about the device:

* No 3G. We know you know, but still, it hurts man.
* No over the air iTunes Store downloads or WiFi syncing to your host machine.
* No expandable memory.
* No removable battery.
* No Exchange or Office support.''

http://www.engadget.com/2007/01/09/t...-a-smartphone/
haha. Nu heeft zelfs de fucking PSP meer mogelijkheden .
Oud 11-01-2007, 13:56
reno
reno is offline
Citaat:
Carn schreef op 11-01-2007 @ 00:06 :
ik vond die ene multimedia video/music player van nog geen 100 dollar met flink wat geheugen en aardig scherm een stuk interessanter eigenljik
Vertel eens? Kan er niks over vinden...
Oud 11-01-2007, 13:57
Carn
Carn is offline
Citaat:
reno schreef op 11-01-2007 @ 13:56 :
Vertel eens? Kan er niks over vinden...
ik ook niet maar ik zag het op CNN; blijkbaar dus een lowbudget mediaplayer met redelijk wat geheugen en een leuk schermpje. Ik ga nog even zoeken en zal deze post editen als ik het vind.
Oud 11-01-2007, 13:59
Carn
Carn is offline
overigens, de Nokia N800 kost minder dan de iPhone en heeft, op multitouch na, al een stuk meer te bieden.
Oud 11-01-2007, 14:02
farouk
farouk is offline
maar de draadloze internet verbinding waar je dus niet voor hoeft te betalen is wel iets nieuws ik heb er nog nooit van gehoord en dat klinkt dus echt wel vet.

en wat denk je hier van de apple werkt met 64 bits de gemiddelde comp met 32 bits daar zit dus een heel duidelijk verschil in.

er zijn haast geen virusen voor de apple dus geen risico om je bestanden kwijt te raken. Best een goede reden voor een designer/bedrijf/scholier om dat ding aan te schaffen.

ik heb zelf een macbook en ik moet zeggen dat het gewoon de fijnste laptop ooit is. ik twijfelde wel tussen de macbook en de sony vile vaio (of hoe je het schrijft). maar uiteindelijk kan je er gewoon niet om heen dat als je geen gameverslaafde mafkees bent er geen rede is om geen apple aan te schaffen.

wel tof dat het een beetje leeft ik had het niet verwacht
Oud 11-01-2007, 14:07
Verwijderd
Citaat:
Magican schreef op 11-01-2007 @ 13:44 :
Zo'n telefoon is REVOLUTIONAIR, want je kan ermee mp3's luisteren, foto's maken en zelfs BELLEN.
De rest laat je voor het gemakt even achterwegen?
Oud 11-01-2007, 14:09
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Carn schreef op 11-01-2007 @ 13:49 :
Dat is het ook omdat het gewoon waar is. Ik zeg ook niet dat Apple's slecht zijn oid, ze zijn gewoon makkelijk in gebruik èn dus aantrekkelijk voor bedrijven die niet de nodige ICT support in huis hebben.

@ Rutger; idd, kwaliteit van het feitelijke scherm staat compleet los van Apple; die kopen dat ook gewoon in bij een fabrikant.

Zat net een artikel te lezen over de OLED tv's van Sony, goeie shit gaat dat worden.
maar de vraag is dan waarom je, als het zo is dat je bij macs veel minder support nodig hebt, überhaupt pc's zou nemen, dat kost je weer een frigging ITC afdeling

http://www.youtube.com/watch?v=TT3_tiQZwwA flauw, maar wel grappig.
Oud 11-01-2007, 14:10
Carn
Carn is offline
Citaat:
farouk schreef op 11-01-2007 @ 14:02 :
maar de draadloze internet verbinding waar je dus niet voor hoeft te betalen is wel iets nieuws ik heb er nog nooit van gehoord en dat klinkt dus echt wel vet.

en wat denk je hier van de apple werkt met 64 bits de gemiddelde comp met 32 bits daar zit dus een heel duidelijk verschil in.

er zijn haast geen virusen voor de apple dus geen risico om je bestanden kwijt te raken. Best een goede reden voor een designer/bedrijf/scholier om dat ding aan te schaffen.

ik heb zelf een macbook en ik moet zeggen dat het gewoon de fijnste laptop ooit is. ik twijfelde wel tussen de macbook en de sony vile vaio (of hoe je het schrijft). maar uiteindelijk kan je er gewoon niet om heen dat als je geen gameverslaafde mafkees bent er geen rede is om geen apple aan te schaffen.

wel tof dat het een beetje leeft ik had het niet verwacht
draadloze internetverbinding is compleet afhankelijk van de provider. Reken daar in NL dus maar niet al te hard op; het zal wel gebeuren icm een duur abonnement.

Tja; x64 techniek bij PC's bestaat al jaren en wordt op high-end levels heus wel gebruikt; je kan ook bv gewoon een 64bits versie van XP bij je pc krijgen. Aangezien de PC wereld afhankelijk is van het altijd gare windows is die opmars nu pas begonnen; techniek bestaat al jaren. Overigens niet echt iets om van de daken te schreeuwen gezien het succes van x32 dual cores.

Daar heb je gelijk in; omdat het gewoon een simpel gesloten systeem is is er ook weinig aan te klooien. Ik ben zelf ook pro-blackbox achtige OS systemen . De enige problemen die ik met mijn PC heb gehad zijn gewoon hardware matige dingen tho.

Een gameverslaafde mafkees koopt geen Vaio prul maar wacht op de Alienware Area 51 m9750 , een lappie met 2 x GeForce Go 7950, 2 x hd a 200gb bij 7200 rpm en een goede 2 gig aan ram. Voor nog geen 2000 dollar!
Oud 11-01-2007, 14:11
Carn
Carn is offline
Citaat:
Escapism schreef op 11-01-2007 @ 14:09 :
maar de vraag is dan waarom je, als het zo is dat je bij macs veel minder support nodig hebt, überhaupt pc's zou nemen, dat kost je weer een frigging ITC afdeling

http://www.youtube.com/watch?v=TT3_tiQZwwA flauw, maar wel grappig.
Omdat veel van dat soort bedrijven dus geen specifieke software nodig hebben voor de gang van zaken. Beetje nadenken aub.
Oud 11-01-2007, 14:12
farouk
farouk is offline
http://www.youtube.com/watch?v=YobYd7U7cuk

deze is ook echt geniaal
Oud 11-01-2007, 14:12
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Carn schreef op 11-01-2007 @ 14:11 :
Omdat veel van dat soort bedrijven dus geen specifieke software nodig hebben voor de gang van zaken. Beetje nadenken aub.
over wat voor soort bedrijven heb je het dan?
want mijn verhaaltje gaat gewoon over grafische bureaus.
Oud 11-01-2007, 14:14
Carn
Carn is offline
Citaat:
Escapism schreef op 11-01-2007 @ 14:12 :
over wat voor soort bedrijven heb je het dan?
want mijn verhaaltje gaat gewoon over grafische bureaus.
ja, die hebben ook niet meer nodig. Dus die kunnen perfectly fine apple-bakjes gebruiken. Een bedrijf wat dus wat meer nodig heeft dan wat een photoshop te bieden heeft moet het dus verderop gaan zoeken. Of zelf ontwikkelen.
Oud 11-01-2007, 14:15
farouk
farouk is offline
Citaat:
Een gameverslaafde mafkees koopt geen Vaio prul maar wacht op de Alienware Area 51 m9750 , een lappie met 2 x GeForce Go 7950, 2 x hd a 200gb bij 7200 rpm en een goede 2 gig aan ram. Voor nog geen 2000 dollar!
you've lost me
Oud 11-01-2007, 14:16
Carn
Carn is offline
Citaat:
farouk schreef op 11-01-2007 @ 14:15 :
you've lost me
Mooi .
Oud 11-01-2007, 14:17
farouk
farouk is offline
en ik moet weer terug naar mijn les later
Oud 11-01-2007, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 11-01-2007 @ 13:49 :
Oftewel, wintel bakken zijn wel slecht want daar heb je een hele support afdeling voor nodig om ze draaiende te houden ?
Oud 11-01-2007, 15:01
Carn
Carn is offline
Citaat:
Fake schreef op 11-01-2007 @ 14:53 :
Oftewel, wintel bakken zijn wel slecht want daar heb je een hele support afdeling voor nodig om ze draaiende te houden ?
jep; helaas.
Oud 11-01-2007, 15:02
Verwijderd
Wat een dooddoener!
Oud 11-01-2007, 15:03
Carn
Carn is offline
tja, de mislukkingen van Microsoft zijn al lang en breed beschreven. Maar dat neemt niet weg dat je dus maar Apple's moet gebruiken als je iets "grafisch" doet.
Oud 11-01-2007, 15:04
Verwijderd
Apple crasht nooit , ahum.

Ik vind XP stabiel (genoeg). Wel alle updatjes netjes draaien enzo natuurlijk.
Oud 11-01-2007, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 11-01-2007 @ 15:03 :
tja, de mislukkingen van Microsoft zijn al lang en breed beschreven. Maar dat neemt niet weg dat je dus maar Apple's moet gebruiken als je iets "grafisch" doet.
Als je niet zo veel geld hebt en je wilt 3D gaan ontwerpen kom je met windows idd aan een sneller systeem denk ik.
Oud 11-01-2007, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Bardamu schreef op 11-01-2007 @ 15:04 :
Apple crasht nooit , ahum.
Nooit is simpelweg niet mogelijk op computer gebied, zelden wel. Ik heb mijn Powerbook in de laatste 3 jaar welgeteld 1x een hard reset moeten geven. Voor de rest nooit problemen gehad.
Oud 11-01-2007, 15:12
Carn
Carn is offline
Citaat:
Bardamu schreef op 11-01-2007 @ 15:05 :
Als je niet zo veel geld hebt en je wilt 3D gaan ontwerpen kom je met windows idd aan een sneller systeem denk ik.
ik zie ze bij ILM en Weta niet snel Apple-gebasseerde systemen gebruiken ;P
Oud 11-01-2007, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Fake schreef op 11-01-2007 @ 15:08 :
Nooit is simpelweg niet mogelijk op computer gebied, zelden wel. Ik heb mijn Powerbook in de laatste 3 jaar welgeteld 1x een hard reset moeten geven. Voor de rest nooit problemen gehad.
Ja unix based, dus zeker wel stabieler. Maar inderdaad: alle computers crashen.
Oud 11-01-2007, 15:36
Vice
Vice is offline
Citaat:
Fake schreef op 11-01-2007 @ 15:08 :
In die 5,5 jaar dat ik mijn iMac heb, is die 1 keer helemaal vastgelopen.
Oud 11-01-2007, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 11-01-2007 @ 15:12 :
ik zie ze bij ILM en Weta niet snel Apple-gebasseerde systemen gebruiken ;P
http://www.apple.com/nl/hotnews/pres...scarshake.html

Oud 11-01-2007, 15:39
Carn
Carn is offline
software, lieverd. Weta draait verder op IBM Blades.
Oud 11-01-2007, 15:58
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Citaat:
Jimmy Who? schreef op 11-01-2007 @ 11:17 :
Dat je daar over zeurt is ook wel heel erg LS. Daarnaast is het ding nog niet eens te koop, dus van een trend spreken is wel erg voorbarig.
mwoah het was meer een constatering. Ik vind het best knap van ze, ze doen iets qua image wat anderen niet kunnen evenaren. Ik ben benieuwd hoe lang ze dat volhouden want het is nu al best een aantal jaar aan de gang.
Oud 11-01-2007, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 11-01-2007 @ 15:36 :
In die 5,5 jaar dat ik mijn iMac heb, is die 1 keer helemaal vastgelopen.
Maar programma's crashen net zo goed.
Oud 11-01-2007, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 11-01-2007 @ 15:39 :
software, lieverd. Weta draait verder op IBM Blades.
Waar dus waarschijnlijk Powerpc cpu's inzitten die vervolgens OSX draaien
Oud 11-01-2007, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Bardamu schreef op 11-01-2007 @ 15:58 :
Tuurlijk, verschil is alleen dat het besturingssysteem bruikbaar blijft als dat gebeurt. Windows wil in zijn val nog wel eens wat meer programma's meenemen, schermen die wit worden enzo.
Oud 11-01-2007, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Fake schreef op 11-01-2007 @ 16:05 :
Tuurlijk, verschil is alleen dat het besturingssysteem bruikbaar blijft als dat gebeurt. Windows wil in zijn val nog wel eens wat meer programma's meenemen, schermen die wit worden enzo.
precies
Oud 11-01-2007, 16:44
Metal
Metal is offline
Citaat:
Fake schreef op 11-01-2007 @ 11:01 :
Nou is het nog een kwestie van wachten op de iPhone shuffle, lekker random mensen bellen met een druk op de toets!

zie ik wel zitten, als ik 's nachts thuiskom na het uitgaan! dan ben ik wel down!
Oud 11-01-2007, 16:48
Carn
Carn is offline
Citaat:
Fake schreef op 11-01-2007 @ 16:04 :
Waar dus waarschijnlijk Powerpc cpu's inzitten die vervolgens OSX draaien
nee, zitten Xeon's in icm linux.
Oud 11-01-2007, 16:51
Verwijderd
Nou goed, het punt is iig dat ze niet op windows draaien
Oud 11-01-2007, 16:56
Carn
Carn is offline
Citaat:
Fake schreef op 11-01-2007 @ 16:51 :
Nou goed, het punt is iig dat ze niet op windows draaien
ik wil ook linux draaien maar ik ben gewoon te lui.
Oud 11-01-2007, 17:18
Verwijderd
En dan moet je textures maken en gebruik je toch maar photoshop .

Ik heb the gimp een aantal maal gebruikt maar wat een irritante interface. met al die losse venstertjes.
Oud 11-01-2007, 17:54
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Bardamu schreef op 11-01-2007 @ 15:58 :
Dat terzijde, als je gewoon goed omgaat met Windows XP en je hebt stabiele hardware en software blijft die ook niet compleet hangen oid..
Oud 11-01-2007, 18:56
Sooz
Sooz is offline
http://forum.scholieren.com/forumdis...?s=&forumid=74
Oud 11-01-2007, 19:29
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
farouk schreef op 10-01-2007 @ 23:41 :
oke maar als je er volgend jaar mee loopt dan mag ik lachen
die kans is nihil tenzij ik er een vind op straat of voor m'n verjaardag krijg.
Oud 11-01-2007, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Horror Kitty schreef op 11-01-2007 @ 19:29 :
die kans is nihil tenzij ik er een vind op straat of voor m'n verjaardag krijg.
kan niet lang meer duren voordat ipods en iphones op straat te vinden zijn
Oud 11-01-2007, 19:55
Maija
Maija is offline
te duur,
Oud 12-01-2007, 00:16
matt trakker
matt trakker is offline
Citaat:
Bardamu schreef op 11-01-2007 @ 17:18 :
En dan moet je textures maken en gebruik je toch maar photoshop .

Ik heb the gimp een aantal maal gebruikt maar wat een irritante interface. met al die losse venstertjes.
zo werkt photoshop op osx ook

linux is gaaf maar ik kan mn windows apps niet missen helaas, en dualbooten is ook ruk. dus dan maar de terminal in osx.
Oud 12-01-2007, 01:19
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 11-01-2007 @ 17:54 :
Dat terzijde, als je gewoon goed omgaat met Windows XP en je hebt stabiele hardware en software blijft die ook niet compleet hangen oid..
Als er een programma crasht op de windows xp bak hier beneden (en ja, die beschikt over stabiele hard en softwaren + alle updates) en crasht 8 van de 10 keer de hele pc. En zoals gezegd is, crasht er een programma onder osx dan crasht er een programma onder osx, de rest werkt gewoon nog.
Oud 12-01-2007, 12:52
Verwijderd
Citaat:
matt trakker schreef op 12-01-2007 @ 00:16 :
zo werkt photoshop op osx ook
Klopt. Dus eigenlijk hou ik ook gewoon meer van Adobe in Windows dan op Mac, overzichtelijker imo!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten