Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2007, 01:23
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 13-01-2007 @ 01:17 :
ik zou gaan voor die met atheneum. Want gymnasium heeft geen toegevoegde waarde, eerder een afnemende waarde.
Gymnasium is echt handig voor sommige studies.
Oud 13-01-2007, 01:23
Verwijderd
Citaat:
Magican schreef op 13-01-2007 @ 01:22 :
Hoezo?

@Hanneke

Inderdaad, maar ze is het niet
Omdat d evakken nutteloos zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 01:24
Verwijderd
Citaat:
Tink* schreef op 13-01-2007 @ 01:23 :
Gymnasium is echt handig voor sommige studies.
Dr waren volgens mij maar 2 soorten studies waarvoor je het echt nodig zou hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 01:25
Magican
Magican is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 13-01-2007 @ 01:23 :
Omdat d evakken nutteloos zijn.
Ik heb hiervoor dus gezegd waarom dat niet zo is. Daarnaast, als iets nutteloos is heeft het dan meteen een afnemende waarde aan iets?
Oud 13-01-2007, 01:26
Verwijderd
Citaat:
Magican schreef op 13-01-2007 @ 01:25 :
Ik heb hiervoor dus gezegd waarom dat niet zo is. Daarnaast, als iets nutteloos is heeft het dan meteen een afnemende waarde aan iets?
Ja, voor mij wel. En dan puur uit eigenwijsheid omdat ik het stom vind
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 01:26
Hanneke
Hanneke is offline
Ik voel me achtergesteld want ik doe geen VMBO en geen VWO ;(

Oh, ik vind vwo'er met een koppelteken ertussen wel erg lelijk trouwens.
Oud 13-01-2007, 01:27
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Magican schreef op 13-01-2007 @ 01:22 :
@Hanneke

Inderdaad, maar ze is het niet
Maar zoals ik al zei zijn mensen die dom overkomen vaak vervelender. Daarom is het een beetje jammer dat sommigen zich hier aangevallen voelen.
Magican
Magican is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 13-01-2007 @ 01:26 :
Ja, voor mij wel. En dan puur uit eigenwijsheid omdat ik het stom vind
En ik probeerde wat zinnigs uit je te krijgen
Verwijderd
Citaat:
Hanneke schreef op 13-01-2007 @ 01:26 :

je bent ene poepeter
Met citaat reageren
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Magican schreef op 13-01-2007 @ 01:25 :
Tip: Verwacht nooit een logische redernatie van Soiaj
Verwijderd
Citaat:
Magican schreef op 13-01-2007 @ 01:27 :
En ik probeerde wat zinnigs uit je te krijgen
Met citaat reageren
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 13-01-2007 @ 01:27 :
je bent ene poepeter
Oud 13-01-2007, 01:28
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Magican schreef op 13-01-2007 @ 01:23 :
Ok, jammer. Zou je het dan opnieuw willen proberen?
Nou ja, ik probeerde het net al een beetje te zeggen. Hele andere denkbeelden qua alles. En dat hoeft niet slecht te zijn, maar het is meer dat mensen die wel veel inzicht hebben daarin al veel verder zijn. Ik zit nu goede voorbeelden te bedenken.

Stel dat vmbo-ers het leuk vinden om onder de flat te staan en voorbijgangers uit te schelden omdat dat 'cool' is. Ik vind dat dus nergens op slaan en het triest als je op die manier cool gevonden wordt. Maar dat snappen ze dan niet.

Okee slecht voorbeeld. ;x
Oud 13-01-2007, 01:28
Verwijderd
Citaat:
Hanneke schreef op 13-01-2007 @ 01:27 :
Tip: Verwacht nooit een logische redernatie van Soiaj
prcs, mijn meningen zijn altijd te onderbouwen met 'daarom' 'gewoon' 'omdat'
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 01:29
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 13-01-2007 @ 01:24 :
Dr waren volgens mij maar 2 soorten studies waarvoor je het echt nodig zou hebben.
Letterenstudies bijvoorbeeld en die zijn er best veel.

Nee echt, latijn is echt zo handig, het patroon komt overal in voor en veel naamvallen zijn er ook van afgeleid.
Oud 13-01-2007, 01:30
Verwijderd
Citaat:
Tink* schreef op 13-01-2007 @ 01:29 :
Letterenstudies bijvoorbeeld en die zijn er best veel.

Nee echt, latijn is echt zo handig, het patroon komt overal in voor en veel naamvallen zijn er ook van afgeleid.
daarvoor heb je het niet nodig
Met citaat reageren
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 13-01-2007 @ 01:26 :

Het spijt me Hanneke, dat ik herhaaldelijk een spelfout maakte.

vwo'er, havo-er of havist? en vmbo-er?
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 13-01-2007 @ 01:30 :
daarvoor heb je het niet nodig
Echt nodig niet, maar het is wel heel erg handig. Als je Klassieke talen gaat studeren is het wel zo handig natuurlijk.
Oud 13-01-2007, 01:31
Verwijderd
Citaat:
Tink* schreef op 13-01-2007 @ 01:30 :
Echt nodig niet, maar het is wel heel erg handig. Als je Klassieke talen gaat studeren is het wel zo handig natuurlijk.
dan is het ook wle idioot als je niet gymnasium doet,
maar zoals ik zei, dan doe je weer ene nutteloze studie
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 01:31
Magican
Magican is offline
Citaat:
Tink* schreef op 13-01-2007 @ 01:28 :
Nou ja, ik probeerde het net al een beetje te zeggen. Hele andere denkbeelden qua alles. En dat hoeft niet slecht te zijn, maar het is meer dat mensen die wel veel inzicht hebben daarin al veel verder zijn. Ik zit nu goede voorbeelden te bedenken.

Stel dat vmbo-ers het leuk vinden om onder de flat te staan en voorbijgangers uit te schelden omdat dat 'cool' is. Ik vind dat dus nergens op slaan en het triest als je op die manier cool gevonden wordt. Maar dat snappen ze dan niet.

Okee slecht voorbeeld. ;x
Ik snap wat je duidelijk probeer te maken en ook dit vind ik dom gedrag. Het is alleen te laat om duidelijk te maken waarom
Oud 13-01-2007, 01:32
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 13-01-2007 @ 01:31 :
dan is het ook wle idioot als je niet gymnasium doet,
maar zoals ik zei, dan doe je weer ene nutteloze studie
Sommige mensen gaan dat studeren zonder gymnasium te hebben gedaan, maar dan wel bijspijkercursussen of wat natuurlijk. Je kunt er ook niet veel aan doen als je er later achter komt dat je dat wilt studeren en het dan te laat is om nog gymnasium te gaan doen. En of het een nutteloze studie is, is ook maar de vraag.
Oud 13-01-2007, 01:34
Verwijderd
Citaat:
Tink* schreef op 13-01-2007 @ 01:32 :
Sommige mensen gaan dat studeren zonder gymnasium te hebben gedaan, maar dan wel bijspijkercursussen of wat natuurlijk. Je kunt er ook niet veel aan doen als je er later achter komt dat je dat wilt studeren en het dan te laat is om nog gymnasium te gaan doen. En of het een nutteloze studie is, is ook maar de vraag.
beetje idioot dat je het eerst niet wil en dan wel

nou ik vinnet nutteloos en stom en idioot
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 01:35
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Tink* schreef op 13-01-2007 @ 01:30 :
Het spijt me Hanneke, dat ik herhaaldelijk een spelfout maakte.

vwo'er, havo-er of havist? en vmbo-er?
Havist en vmbo'er. En hoofdletters weet ik niet.

Oh en Latijn lijkt me best cool, zou ik best willen leren. Grieks ook, maar dat is te moeilijk.
Oud 13-01-2007, 01:37
Tink*
Tink* is offline
Ik zal het onthouden.

En nu ontopic maar weer.
Oud 13-01-2007, 01:38
Magican
Magican is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 13-01-2007 @ 01:35 :
Oh en Latijn lijkt me best cool, zou ik best willen leren. Grieks ook, maar dat is te moeilijk.
Het is beiden niet aan te raden.
Oud 13-01-2007, 01:46
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Magican schreef op 13-01-2007 @ 01:38 :
Het is beiden niet aan te raden.
Het lijkt me anders wel cool. Maar sowieso is een taal leren als het niet verplicht is gelijk al een stuk leuker.

Oh, en deze hele discussie is eigenlijk een beetje nutteloos omdat Tink en Maxwell een andere definitie van dom hebben dan Mephostiles (oid) , Magican en ik. En daardoor ga je langs elkaar praten. Taalbarriere.
Oud 13-01-2007, 01:47
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 13-01-2007 @ 01:46 :
Het lijkt me anders wel cool. Maar sowieso is een taal leren als het niet verplicht is gelijk al een stuk leuker.

Oh, en deze hele discussie is eigenlijk een beetje nutteloos omdat Tink en Maxwell een andere definitie van dom hebben dan Mephostiles (oid) , Magican en ik. En daardoor ga je langs elkaar praten. Taalbarriere.
Ja precies, het hangt echt van je definitie van dom af. Maar ik snap jullie definitie ook wel, ik denk er alleen zelf anders over.
Oud 13-01-2007, 02:02
Verwijderd
Citaat:
Hanneke schreef op 13-01-2007 @ 01:46 :

ik deel jullie definitie
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 02:04
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 13-01-2007 @ 02:02 :
ik deel jullie definitie
Oud 13-01-2007, 09:14
Ray
Ray is offline
Hu ha, asociale kutvmbo'ers en nerdish teringvwo'ers!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 09:24
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
*** schreef op 11-01-2007 @ 18:30 :
Hoi Nezzu,

/care

Groetjes,

[afbeelding]

[afbeelding]
<3
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 09:26
Carni
Carni is offline
w00t
Oud 13-01-2007, 09:27
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 10:38
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 13-01-2007 @ 01:35 :
Havist en vmbo'er. En hoofdletters weet ik niet.

Als het het alfabet kent (die eigenlijk helemaal niet zo moeilijk is) is grieks veel makkelijker, eigenlijk. Bij Grieks kan je de naamval en geslacht vrijwel altijd afleiden uit het lidwoord, en bij latijn heb je alleen de uitgang om het uit te vogelen.

En ik wil niet weer de discussie aanwakkeren, maar ik denk dat de definitie vmbo'er=>dom/lui/ambitieloos gebruikt wordt omdat dat makkelijker is dan "Vmbo'ers hebben minder grote leercapaciteiten, of geen behoefte hogerop te komen, of ze kunnen niet door problemen thuis. Dit verschilt natuurlijk. En ze kunnen emotioneel geniën zijn maar concentratieproblemen hebben."
En omdat veel van ons domweg zeggen dat vmbo'ers dom zijn, zijn we allemaal lui en daar heb ik verder totaal geen problemen mee. Soms moet je dingen niet al te serieus nemen. (granted, dat doe ik zelf ook wel eens, maar dat betekent niet dat het goed is.)
Oud 13-01-2007, 12:57
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-01-2007 @ 00:44 :
Iemand is lui als iemand redelijkerwijs veel meer tijd kan investeren om meer te bereiken maar dit toch niet doet. In het geval van middelbare scholieren is dat iemand die minder dan 60 uur per week aan school besteedt en geen VWO volgt.
Wat een onzin. Toen ik nog HAVO deed (en toen ik VWO deed trouwens ook) besteedde ik veel minder dan 60 uur per week aan school, omdat ik dan ook wel een goed cijfer haalde en geen zin had om tijd aan school te verspillen als er vrienden in het Vondelpark zaten of ongekeken DVD's op mijn kamer lagen. Het kon me niet genoeg schelen of ik nu een acht of een tien haalde voor Duits om er nog een half uur extra aan te werken.
Het gaat er niet om of je zestig of dertig uur aan je werk besteed, het gaat er gewoon om hoe goed je het doet. De een heeft daar nu eenmaal langer voor nodig dan de ander. Als je als je klaar bent nog doorgaat verspil je gewoon je tijd.
Oud 13-01-2007, 13:02
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Juice schreef op 13-01-2007 @ 12:57 :
Wat een onzin. Toen ik nog HAVO deed (en toen ik VWO deed trouwens ook) besteedde ik veel minder dan 60 uur per week aan school, omdat ik dan ook wel een goed cijfer haalde en geen zin had om tijd aan school te verspillen als er vrienden in het Vondelpark zaten of ongekeken DVD's op mijn kamer lagen. Het kon me niet genoeg schelen of ik nu een acht of een tien haalde voor Duits om er nog een half uur extra aan te werken.
Het gaat er niet om of je zestig of dertig uur aan je werk besteed, het gaat er gewoon om hoe goed je het doet. De een heeft daar nu eenmaal langer voor nodig dan de ander. Als je als je klaar bent nog doorgaat verspil je gewoon je tijd.
Hoe goed je het doet zegt niks over hoeveel je doet en of je dus lui bent of niet. Als je zessen haalt, maar makkelijk achten kan halen maar daar niet iets beter je best voor wilt doen, dan ben je lui. Dat hoeft niet gelijk verkeerd te zijn dat je daardoor slecht presteert, dat heeft er weinig mee te maken.
Oud 13-01-2007, 13:03
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Cherry Springs schreef op 13-01-2007 @ 10:38 :
Als het het alfabet kent (die eigenlijk helemaal niet zo moeilijk is) is grieks veel makkelijker, eigenlijk. Bij Grieks kan je de naamval en geslacht vrijwel altijd afleiden uit het lidwoord, en bij latijn heb je alleen de uitgang om het uit te vogelen.

En ik wil niet weer de discussie aanwakkeren, maar ik denk dat de definitie vmbo'er=>dom/lui/ambitieloos gebruikt wordt omdat dat makkelijker is dan "Vmbo'ers hebben minder grote leercapaciteiten, of geen behoefte hogerop te komen, of ze kunnen niet door problemen thuis. Dit verschilt natuurlijk. En ze kunnen emotioneel geniën zijn maar concentratieproblemen hebben."
En omdat veel van ons domweg zeggen dat vmbo'ers dom zijn, zijn we allemaal lui en daar heb ik verder totaal geen problemen mee. Soms moet je dingen niet al te serieus nemen. (granted, dat doe ik zelf ook wel eens, maar dat betekent niet dat het goed is.)
Ik ken van het alfabet alleen de letters die ik bij natuurkunde enzo moet gebruiken.

Dat tweede is precies hetzelfde als het eerste. Dus dat maakt niet uit welk van de twee je zegt.
Oud 13-01-2007, 13:05
Ray
Ray is offline
Grieks is wel degelijk moeilijker.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 13:13
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-01-2007 @ 00:50 :
De overigen zijn dus lui, want ze kunnen wel beter presteren maar dat verrekken ze, en de cirkel is rond.
Gewoon een kwestie van prioriteiten. Of je vind het belangrijker zo hoog mogelijk te halen, of je vind het belangrijker te zuipen met je vrienden.

Vorig jaar deed ik VWO5 en 6, waardoor ik dus al dik 40 uur per week op school zat. Als ik al al die tijd besteed zou hebben aan werk, waar had ik dan in godsnaam die andere twintig uur vandaan moeten halen? Vijf op zaterdag, vijf op zondag, en dan nog twee uur op alle doordeweekse dagen? Okee, het is mogelijk, maar ik was gewoon na een uur of minder per week huiswerk wel klaar. En dan deed ik weliswaar het meeste niet, maar ik haalde gewoon cijfers van acht tot tien en was daar tevreden mee.

Laatst gewijzigd op 13-01-2007 om 13:33.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 13:16
Uice
Uice is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 13-01-2007 @ 13:02 :
Hoe goed je het doet zegt niks over hoeveel je doet en of je dus lui bent of niet. Als je zessen haalt, maar makkelijk achten kan halen maar daar niet iets beter je best voor wilt doen, dan ben je lui.
Nee hoor. Gewoon een kwestie van waar je prioriteiten liggen.
Oud 13-01-2007, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Hanneke schreef op 13-01-2007 @ 13:03 :
Ik ken van het alfabet alleen de letters die ik bij natuurkunde enzo moet gebruiken.

Dat tweede is precies hetzelfde als het eerste. Dus dat maakt niet uit welk van de twee je zegt.
ik ken die letters ook wel
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Hanneke schreef op 13-01-2007 @ 13:02 :
Hoe goed je het doet zegt niks over hoeveel je doet en of je dus lui bent of niet. Als je zessen haalt, maar makkelijk achten kan halen maar daar niet iets beter je best voor wilt doen, dan ben je lui. Dat hoeft niet gelijk verkeerd te zijn dat je daardoor slecht presteert, dat heeft er weinig mee te maken.
Als je zessen gaat halen omdat je geen zin hebt beter je best te doen, vind ik je lui. Maar als je niet 60 uur per week ana huiswerk besteed omdat het niet nodig is, vind ik je dus niet lui.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 14:16
~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
En als je nu weinig doet aan school, en op de havo zit, ruime voldoendes haalt en dus eigenlijk het vwo makkelijk zou kunnen, maar je wilt iets worden waar je een hbo-opleding voor nodig hebt en de vele tijd die je over hebt vult met heel veel vrije-tijd activiteiten en je dus geen seconde op een bank zit, ben je dan ook lui?

Latijn is trouwens heel nuttig als je iets medisch studeert/ wilt gaan studeren. De meeste medicijnen en ziektes zijn uit het latijns afgeleid. Grieks lijkt me wat minder nuttig, tenzij je dat wilt gaan studeren natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 15:03
wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-01-2007 @ 00:21 :
Nee, heb ik niet gezegd. Ik zei:

vmbo => dom of lui of problemen thuis of geestelijke problemen

Dus niet iedereen die vmbo doet is dom, ze kunnen ook lui zijn.
Wat triest zeg, jij weet helemaal niets van het VMBO. Ik heb onder andere mijn lesbevoegdheid voor het VMBO, dus ik denk dat ik wel iets meer weet van VMBOleerlingen dan jij. Ze zijn niet dom en lui, de meeste VMBO-leerlingen leren gewoon beter door iets in de praktijk te doen dan uit een boekje. En ze willen inderdaad wat vaker weten wat ze in de toekomst hebben aan een bepaald vak, niet heel vreemd als je het mij vraagt.
Maar goed, jij als arrogant VWO-ertje zal dat wel niet kunnen begrijpen. Dat zegt meer over jou, dan over het VMBO.
Oud 13-01-2007, 15:10
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 13-01-2007 @ 15:03 :
Wat triest zeg, jij weet helemaal niets van het VMBO. Ik heb onder andere mijn lesbevoegdheid voor het VMBO, dus ik denk dat ik wel iets meer weet van VMBOleerlingen dan jij. Ze zijn niet dom en lui, de meeste VMBO-leerlingen leren gewoon beter door iets in de praktijk te doen dan uit een boekje. En ze willen inderdaad wat vaker weten wat ze in de toekomst hebben aan een bepaald vak, niet heel vreemd als je het mij vraagt.
Maar goed, jij als arrogant VWO-ertje zal dat wel niet kunnen begrijpen. Dat zegt meer over jou, dan over het VMBO.
Jij denkt dat er op het vmbo net zoveel hoogbegaafden zitten (die niet lui zijn) als op het vwo? Dat het best zo kan zijn dat het gemiddelde IQ op het vmbo hoger ligt dan op het vwo?
Oud 13-01-2007, 15:12
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Juice schreef op 13-01-2007 @ 13:16 :
Nee hoor. Gewoon een kwestie van waar je prioriteiten liggen.
Ja, oke op die manier. Maargoed, het blijft dat je geen(/niet meer) tijd wil steken in school.
Citaat:
Mr Soija schreef op 13-01-2007 @ 13:50 :
Als je zessen gaat halen omdat je geen zin hebt beter je best te doen, vind ik je lui. Maar als je niet 60 uur per week ana huiswerk besteed omdat het niet nodig is, vind ik je dus niet lui.
"Ik haal zonder te leren ook wel een 7, dus ik heb geen zin om er iets voor te doen". Het is niet nodig, dus ik heb geen zin.
Oud 13-01-2007, 15:12
~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 13-01-2007 @ 15:10 :
Jij denkt dat er op het vmbo net zoveel hoogbegaafden zitten (die niet lui zijn) als op het vwo? Dat het best zo kan zijn dat het gemiddelde IQ op het vmbo hoger ligt dan op het vwo?
Het lijkt me niet dat hij dat bedoelt
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 15:13
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 13-01-2007 @ 15:12 :
Het lijkt me niet dat hij dat bedoelt
Zij zegt dat vmbo net zo slim is. Dus dan trek ik deze conclusie.
Oud 13-01-2007, 15:18
wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 13-01-2007 @ 15:10 :
Hoor je mij dat zeggen? Ik dacht het niet! Ik geef alleen aan dat VMBOleerlingen niet per definitie lui en dom zijn. En wat dat IQ betreft, er zijn zeer veel verschillende soorten IQ: waar een VMBOleerling heel snel iets oppakt door iets te doen, pakt een VWOleerling iets snel op door te studeren. Het slaat dus nergens op als een VWOleerling gaat zitten neerkijken op een VMBOleerling.

Ik heb niets gezegt over hoogbegaafden (die inderdaad meestal niet op het VMBO terecht komen en die vaak wel lui zijn al dan niet door een verkeerde manier van onderwijs waardoor ze zich gaan vervelen. Trouwens ik heb ook ervaring met hoogbegaafde leerlingen die dus op sociaal gebied heel veel problemen hebben.
Oud 13-01-2007, 15:23
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 13-01-2007 @ 15:18 :
Hoor je mij dat zeggen? Ik dacht het niet! Ik geef alleen aan dat VMBOleerlingen niet per definitie lui en dom zijn. En wat dat IQ betreft, er zijn zeer veel verschillende soorten IQ: waar een VMBOleerling heel snel iets oppakt door iets te doen, pakt een VWOleerling iets snel op door te studeren. Het slaat dus nergens op als een VWOleerling gaat zitten neerkijken op een VMBOleerling.

Ik heb niets gezegt over hoogbegaafden (die inderdaad meestal niet op het VMBO terecht komen en die vaak wel lui zijn al dan niet door een verkeerde manier van onderwijs waardoor ze zich gaan vervelen. Trouwens ik heb ook ervaring met hoogbegaafde leerlingen die dus op sociaal gebied heel veel problemen hebben.
Dom = minder goed leren (en dan heb ik het over dingen uit een boek, en niet leren een boter-kaas-en-eierenspelletje van hout te maken, of iets dergelijks) + minder inzicht (=minder hoog IQ).
Als iemand goed kan leren zou die een hoger niveau aan kunnen. Als diegene geen zin heeft om er iets aan te doen (=lui) dan kan die alsnog naar vmbo moeten.

Er is nergens gezegd dat wij neerkijken op vmboleerlingen, integendeel ik kijk eerder neer op vwoleerlingen die heel dom overkomen.
Reageren

Regels voor berichten