Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2007, 15:28
Magican
Magican is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 13-01-2007 @ 15:03 :
Wat triest zeg, jij weet helemaal niets van het VMBO. Ik heb onder andere mijn lesbevoegdheid voor het VMBO, dus ik denk dat ik wel iets meer weet van VMBOleerlingen dan jij. Ze zijn niet dom en lui, de meeste VMBO-leerlingen leren gewoon beter door iets in de praktijk te doen dan uit een boekje. En ze willen inderdaad wat vaker weten wat ze in de toekomst hebben aan een bepaald vak, niet heel vreemd als je het mij vraagt.
Maar goed, jij als arrogant VWO-ertje zal dat wel niet kunnen begrijpen. Dat zegt meer over jou, dan over het VMBO.
Waarom wordt iedereen boos als je zegt dat mensen op het VMBO over het algemeen dommer zijn dan mensen op het VWO. Het is niet alsof Meph meteen een waardeoordeel aan domheid bevestigd ofzo.
Maar jij wel, dus dat zegt erg veel over jou
Oud 13-01-2007, 15:34
wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 13-01-2007 @ 15:23 :
Dom = minder goed leren (en dan heb ik het over dingen uit een boek, en niet leren een boter-kaas-en-eierenspelletje van hout te maken, of iets dergelijks) + minder inzicht (=minder hoog IQ).
Als iemand goed kan leren zou die een hoger niveau aan kunnen. Als diegene geen zin heeft om er iets aan te doen (=lui) dan kan die alsnog naar vmbo moeten.

Er is nergens gezegd dat wij neerkijken op vmboleerlingen, integendeel ik kijk eerder neer op vwoleerlingen die heel dom overkomen.
Dom is niet minder goed leren en een hoog IQ is niet zozeer veel inzicht.

Dom is onwetend, onnadenkend.

Een hoog IQ betekent dat iemand een grote algemene ontwikkeling heeft die iemand ook in zijn of haar vrije tijd groter blijft maken.

Op (in elk geval) mijn HBO-opleiding zaten veel studenten die ooit op het VMBO begonnen zijn, dat waren veel hardere werkers dan bijvoorbeeld de havisten.

Wat dat neerkijken betreft, dan heb ik het vooral over de opmerkingen van Mephostophilis, die ronduit denigrerend zijn!
Oud 13-01-2007, 15:41
Magican
Magican is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 13-01-2007 @ 15:34 :
Belachelijke definitie.
Oud 13-01-2007, 15:45
wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
Magican schreef op 13-01-2007 @ 15:41 :
Belachelijke definitie.
dom2 (bn.)
1 beperkt van verstand => bęte, dommig, hij heeft het buskruit niet uitgevonden, hij is niet wijzer, oenig, onbenullig, onnozel, simpel, stom, suf, sullig; <=> slim

Uit de Van Dale.
Oud 13-01-2007, 15:49
Magican
Magican is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 13-01-2007 @ 15:45 :
dom2 (bn.)
1 beperkt van verstand => bęte, dommig, hij heeft het buskruit niet uitgevonden, hij is niet wijzer, oenig, onbenullig, onnozel, simpel, stom, suf, sullig; <=> slim

Uit de Van Dale.
Dat zijn allemaal andere woorden voor het woord dom en bewijst niet dat datgene wat jij zegt waar is.
Oud 13-01-2007, 15:51
~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 13-01-2007 @ 15:23 :
Dom = minder goed leren (en dan heb ik het over dingen uit een boek, en niet leren een boter-kaas-en-eierenspelletje van hout te maken, of iets dergelijks) + minder inzicht (=minder hoog IQ).
Als iemand goed kan leren zou die een hoger niveau aan kunnen. Als diegene geen zin heeft om er iets aan te doen (=lui) dan kan die alsnog naar vmbo moeten.

Er is nergens gezegd dat wij neerkijken op vmboleerlingen, integendeel ik kijk eerder neer op vwoleerlingen die heel dom overkomen.
IQ en inzicht staan los van elkaar. IQ meet niet de intelligentie van iemand. Intelligentie is niet meetbaar. IQ is een maatstaf voor de vaardigheden van intelligentie. Bij een vmbo-er is deze gemiddeld lager dan een vwo'er. Is dat belangrijk? Ieder zijn eigen ding. We hebben net zo goed stratenmakers, als apothekersassistentes, als dokters nodig.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 15:51
wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
Magican schreef op 13-01-2007 @ 15:49 :
Dat zijn allemaal andere woorden voor het woord dom en bewijst niet dat datgene wat jij zegt waar is.
Wat is jouw definitie van dom dan?
Oud 13-01-2007, 15:56
Magican
Magican is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 13-01-2007 @ 15:51 :
Wat is jouw definitie van dom dan?
Zelfde definitie die Hanneke (en Meph) hanteert. Maar in ieder geval niet 'niet slim zijn' of 'oenig', want dat is gewoon een andere manier om 'dom' te zeggen.
Oud 13-01-2007, 15:57
Magican
Magican is offline
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 13-01-2007 @ 15:51 :
IQ en inzicht staan los van elkaar. IQ meet niet de intelligentie van iemand. Intelligentie is niet meetbaar. IQ is een maatstaf voor de vaardigheden van intelligentie. Bij een vmbo-er is deze gemiddeld lager dan een vwo'er. Is dat belangrijk? Ieder zijn eigen ding. We hebben net zo goed stratenmakers, als apothekersassistentes, als dokters nodig.
IQ is wel degelijk meetbaar.
Zij heeft nooit gezegd dat een hoog IQ belangrijk is.
Oud 13-01-2007, 15:59
~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
Magican schreef op 13-01-2007 @ 15:57 :
IQ is meetbaar ja. Intelligentie niet.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 16:01
wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
Magican schreef op 13-01-2007 @ 15:56 :
Zelfde definitie die Hanneke (en Meph) hanteert. Maar in ieder geval niet 'niet slim zijn' of 'oenig', want dat is gewoon een andere manier om 'dom' te zeggen.
Zo en die andere woorden voor dom zo zie jij VMBO-ers? Onnozel , oenig? Alleen omdat je niet goed uit een boekje kunt leren ben je nog niet dom. Of denk jij van wel?
Oud 13-01-2007, 16:02
wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
Magican schreef op 13-01-2007 @ 15:57 :
Met wat? Een IQ-test? Daar kun je jezelf in trainen dus zo meetbaar is IQ niet er is nog veel te weinig bekend over IQ om een betrouwbare meting te kunnen doen.
Oud 13-01-2007, 16:04
Verwijderd
Citaat:
wolvin_26 schreef op 13-01-2007 @ 16:02 :
Met wat? Een IQ-test? Daar kun je jezelf in trainen dus zo meetbaar is IQ niet er is nog veel te weinig bekend over IQ om een betrouwbare meting te kunnen doen.
IQ is zeker wel meetbaar. Intelligentie niet precies. Intelligentie is niet hetzelfde als IQ*. Volgens mij is dat wat je bedoelt.

* hoewel er natuurlijk wel een sterke correlatie is
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 16:06
Magican
Magican is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 13-01-2007 @ 16:01 :
Zo en die andere woorden voor dom zo zie jij VMBO-ers? Onnozel , oenig? Alleen omdat je niet goed uit een boekje kunt leren ben je nog niet dom. Of denk jij van wel?
Ik zie ze niet als dom. Ik zie ze als dommer dan een VWOer. En dat zijn ze dan ook. En dat is niet alleen omdat ze niet goed uit een boekje kunnen leren.

En wat jij zegt over IQ doet niets af aan het feit dat je IQ kan meten.
Oud 13-01-2007, 16:07
Uice
Uice is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 13-01-2007 @ 15:12 :
Ja, oke op die manier. Maargoed, het blijft dat je geen(/niet meer) tijd wil steken in school.
Klopt, in mijn geval omdat ik gewoon klaar was. Waarom zou ik meer tijd steken in school als er zoveel leukere dingen zijn?
Oud 13-01-2007, 16:08
wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 13-01-2007 @ 16:04 :
IQ is zeker wel meetbaar. Intelligentie niet precies. Intelligentie is niet hetzelfde als IQ*. Volgens mij is dat wat je bedoelt.

* hoewel er natuurlijk wel een sterke correlatie is
IQ is in zekere mate meetbaar. Maar niet geheel exact. Zo zat er bij mij op de (HBO)opleiding een studente die ooit op de LOM-school is begonnen, tot haar 16e wezen IQmetingen uit dat ze op een IQ van ongeveer 70 zat. Op het HBO heeft ze opnieuw een test gedaan uitslag: IQ 120.
Oud 13-01-2007, 16:09
Verwijderd
De definitie van IQ is: Dat wat een IQ test meet. Dat maakt IQ per definitie meetbaar. Dat zo'n test fout kan gaan is een ander verhaal.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 16:15
wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 13-01-2007 @ 16:09 :
De definitie van IQ is: Dat wat een IQ test meet. Dat maakt IQ per definitie meetbaar. Dat zo'n test fout kan gaan is een ander verhaal.
Ja dat zei ik net dus ook. Het is met een test meetbaar, maar die metingen zijn lang niet altijd betrouwbaar. Dus zoveel zegt een meting niet.
Oud 13-01-2007, 16:16
wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
Magican schreef op 13-01-2007 @ 16:06 :
Ik zie ze niet als dom. Ik zie ze als dommer dan een VWOer. En dat zijn ze dan ook. En dat is niet alleen omdat ze niet goed uit een boekje kunnen leren.

En wat jij zegt over IQ doet niets af aan het feit dat je IQ kan meten.
In welk opzicht zijn ze dan "dommer" dan een VWO-er? En hoeveel ervaring heb je met VMBO-leerlingen?
Oud 13-01-2007, 16:20
Magican
Magican is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 13-01-2007 @ 16:16 :
In welk opzicht zijn ze dan "dommer" dan een VWO-er? En hoeveel ervaring heb je met VMBO-leerlingen?
Mijn zus is er een, mijn broertje is er een. Een van me beste vrienden heeft zelfs het IVBO gedaan dus doe nou niet alsof ik vanuit mijn ivoren toren neerkijk op andere mensen en zomaar beslis dat ze dommer zijn.
Hoeveel ervaring heb jij eigenlijk met VWO-ers?

En ze zijn dommer in het opzicht dat ze minder inzicht hebben en dus minder snel iets begrijpen en dat ze minder snel informatie op kunnen nemen.
Oud 13-01-2007, 17:58
Rio Jams
Rio Jams is offline
noes, nog steeds discussie
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 18:03
Blaf
Blaf is offline
deze discussie komt me vaag bekend voor
Oud 13-01-2007, 18:07
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik kijk neer op mensen die dom zijn. Ik lach geen vmbo'ers uit omdat die per definitie dom zijn. Wat vrienden van mij zitten om het vmbo enzo en die zijn heel erg aardig (sociaal intelligent) en dergelijke. Kijk ook niet op ze neer omdat ze toevallig geen latijn kennen.
Ik kijk neer op mensen als het kuddedieren zijn die meelopen met de mode en de media, wie dan ook die 50 cent en dergelijke echt goed vind, asociale mensen en dergelijke. En op het vmbo zitten dat soort mensen maar even goed op het havo en in het vwo. Dus dat vmbo staat er los van.
Oud 13-01-2007, 18:28
Verwijderd
is er weer een vmbo discussie?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 18:29
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Jup. Ik probeer me er meer buiten te houden dan de vorige waaraan ik meedeed, maar ik kan het niet laten zo nu en dan wat te posten.
Oud 13-01-2007, 18:36
wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
Magican schreef op 13-01-2007 @ 16:20 :
Mijn zus is er een, mijn broertje is er een. Een van me beste vrienden heeft zelfs het IVBO gedaan dus doe nou niet alsof ik vanuit mijn ivoren toren neerkijk op andere mensen en zomaar beslis dat ze dommer zijn.
Hoeveel ervaring heb jij eigenlijk met VWO-ers?

En ze zijn dommer in het opzicht dat ze minder inzicht hebben en dus minder snel iets begrijpen en dat ze minder snel informatie op kunnen nemen.
VMBO-ers begrijpen sneller iets door het te doen dan door het te lezen. De snelheid waarmee ze informatie opnemen heeft met de manier van lesstof brengen te maken. Het "verhaaltje"en de oefeningen eromheen dus.

Ik heb genoeg ervaring met VWO-ers, ik heb ze alles bij elkaar een half jaar lesgegeven. Saaiste halfjaar ever!
Oud 13-01-2007, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 13-01-2007 @ 13:13 :
Gewoon een kwestie van prioriteiten. Of je vind het belangrijker zo hoog mogelijk te halen, of je vind het belangrijker te zuipen met je vrienden.

Vorig jaar deed ik VWO5 en 6, waardoor ik dus al dik 40 uur per week op school zat. Als ik al al die tijd besteed zou hebben aan werk, waar had ik dan in godsnaam die andere twintig uur vandaan moeten halen? Vijf op zaterdag, vijf op zondag, en dan nog twee uur op alle doordeweekse dagen? Okee, het is mogelijk, maar ik was gewoon na een uur of minder per week huiswerk wel klaar. En dan deed ik weliswaar het meeste niet, maar ik haalde gewoon cijfers van acht tot tien en was daar tevreden mee.
Je begrijpt me niet. Wat mij betreft is het maximale dat je kunt bereiken op het middelbaar onderwijs een 5,5 op het vwo voor alle dingen, simpelweg omdat het niveau van de stof zo laag is dat het toch niets uitmaakt of je een 6 of een 10 haalt.

Echter, iemand die vmbo doet en met harder werken wel vwo kan, is gewoon lui. Daarmee zeg ik niet dat ik vind dat iedereen constant in de boeken moet hangen, omdat dat niet relevant is voor mijn vaststelling.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 18:54
Verwijderd
Citaat:
wolvin_26 schreef op 13-01-2007 @ 15:03 :
Wat triest zeg, jij weet helemaal niets van het VMBO. Ik heb onder andere mijn lesbevoegdheid voor het VMBO, dus ik denk dat ik wel iets meer weet van VMBOleerlingen dan jij. Ze zijn niet dom en lui, de meeste VMBO-leerlingen leren gewoon beter door iets in de praktijk te doen dan uit een boekje. En ze willen inderdaad wat vaker weten wat ze in de toekomst hebben aan een bepaald vak, niet heel vreemd als je het mij vraagt.
Maar goed, jij als arrogant VWO-ertje zal dat wel niet kunnen begrijpen. Dat zegt meer over jou, dan over het VMBO.
Nou, alle ex-vmbo-leerlingen die ik ken zijn lui of waren dat in de tijd dat ze middelbaar onderwijs volgden. Mijn broer heeft vbo gedaan en niet afgemaakt. Eén van mijn beste vrienden heeft vmbo gedaan. Mijn broer heeft inmiddels een mbo-diploma en zei dat hij best HTS wilde gaan doen, maar ja, dan moet hij ook wiskunde doen en daar is hij te lui voor. Moet hij natuurlijk allemaal zelf weten, maar dat maakt mensen die bewust slecht presteren niet minder lui.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 18:56
Rio Jams
Rio Jams is offline
Citaat:
ecnelis schreef op 13-01-2007 @ 18:28 :
is er weer een vmbo discussie?
ik maakte zelfs weer een piet-oma's-seks vergelijking
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 18:57
Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 13-01-2007 @ 18:36 :
..

Ik heb genoeg ervaring met VWO-ers, ik heb ze alles bij elkaar een half jaar lesgegeven. Saaiste halfjaar ever!
Hier moest ik om lachen.
Oud 13-01-2007, 18:59
wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
Zwoek schreef op 13-01-2007 @ 18:57 :
Hier moest ik om lachen.
Omdat?
Oud 13-01-2007, 19:00
wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-01-2007 @ 18:54 :
Nou, alle ex-vmbo-leerlingen die ik ken zijn lui of waren dat in de tijd dat ze middelbaar onderwijs volgden. Mijn broer heeft vbo gedaan en niet afgemaakt. Eén van mijn beste vrienden heeft vmbo gedaan. Mijn broer heeft inmiddels een mbo-diploma en zei dat hij best HTS wilde gaan doen, maar ja, dan moet hij ook wiskunde doen en daar is hij te lui voor. Moet hij natuurlijk allemaal zelf weten, maar dat maakt mensen die bewust slecht presteren niet minder lui.
Er zitten anders ook een heleboel luie mensen op de HAVO en het VWO. Het heeft dus meer met doorzettingsvermogen te maken dan met luiheid. Iemand die weinig doorzettingsvermogen heeft is niet per definitie lui.
Oud 13-01-2007, 19:01
Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 13-01-2007 @ 18:59 :
Omdat?
Ja het kwam bij mij heel erg ik-ben-nou-mijn-kant-aan-het-verdedigen over.
Ik kan het niet uitleggen
Oud 13-01-2007, 19:04
wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
Zwoek schreef op 13-01-2007 @ 19:01 :
Ja het kwam bij mij heel erg ik-ben-nou-mijn-kant-aan-het-verdedigen over.
Ik kan het niet uitleggen
Ik gaf antwoord op de vraag hoeveel ervaring ik heb met VWO-ers. Professioneel dus een half jaar en in mijn sociale leven al vanaf de HAVO. Snap je m nu?
Oud 13-01-2007, 19:06
Verwijderd
Citaat:
wolvin_26 schreef op 13-01-2007 @ 19:00 :
Er zitten anders ook een heleboel luie mensen op de HAVO en het VWO. Het heeft dus meer met doorzettingsvermogen te maken dan met luiheid. Iemand die weinig doorzettingsvermogen heeft is niet per definitie lui.
Ik heb ook nooit gezegd dat er geen luie mensen op de havo en het vwo zitten, sterker nog, dat heb ik expliciet beweerd. Maar bij gelijke luiheid, is een havist slimmer dan een vmbo'er en een vwo'er slimmer dan een havist. Ik zou mezelf ook als lui beschouwen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 19:07
Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 13-01-2007 @ 19:04 :
Ik gaf antwoord op de vraag hoeveel ervaring ik heb met VWO-ers. Professioneel dus een half jaar en in mijn sociale leven al vanaf de HAVO. Snap je m nu?
Ik snapte hem al, maar met je 'saaiste jaar ever' kwam je op mij over alsof je alle VWO-ers over één kam scheert. Dat probeerde ik net te zeggen, maar ik merk dat ik op dit moment heel slecht ben in het opschrijven van wat ik daadwerkelijk wil zeggen.
Oud 13-01-2007, 19:09
wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
Zwoek schreef op 13-01-2007 @ 19:07 :
Ik snapte hem al, maar met je 'saaiste jaar ever' kwam je op mij over alsof je alle VWO-ers over één kam scheert. Dat probeerde ik net te zeggen, maar ik merk dat ik op dit moment heel slecht ben in het opschrijven van wat ik daadwerkelijk wil zeggen.
Op professioneel gebied eigenlijk wel. Ze waren ZO braaf dat het gewoon niet leuk meer was!
Oud 13-01-2007, 19:15
Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 13-01-2007 @ 19:09 :
Op professioneel gebied eigenlijk wel. Ze waren ZO braaf dat het gewoon niet leuk meer was!
Lang niet alle VWO-ers zijn zo. Maar goed, dat doet er nu niet toe.
Oud 13-01-2007, 19:17
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 13-01-2007 @ 19:09 :
Dat is toch fijn voor een leraar?
Oud 13-01-2007, 19:18
wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
Zwoek schreef op 13-01-2007 @ 19:15 :
Lang niet alle VWO-ers zijn zo. Maar goed, dat doet er nu niet toe.
Laat ik het dan zo zeggen, ze zijn bij VMBOers en havisten vergeleken erg braaf.
Oud 13-01-2007, 19:20
Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 13-01-2007 @ 19:18 :
Laat ik het dan zo zeggen, ze zijn bij VMBOers en havisten vergeleken erg braaf.
Dat kan wel
Oud 13-01-2007, 20:02
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 13-01-2007 @ 15:34 :
Dom is niet minder goed leren en een hoog IQ is niet zozeer veel inzicht.

Een hoog IQ betekent dat iemand een grote algemene ontwikkeling heeft die iemand ook in zijn of haar vrije tijd groter blijft maken.

Op (in elk geval) mijn HBO-opleiding zaten veel studenten die ooit op het VMBO begonnen zijn, dat waren veel hardere werkers dan bijvoorbeeld de havisten.

Wat dat neerkijken betreft, dan heb ik het vooral over de opmerkingen van Mephostophilis, die ronduit denigrerend zijn!
IQ is niet algemene ontwikkeling. Algemene ontwikkeling is meer kennis, met IQ wordt meer inzicht gemeten (denk ik, gezien de tests).
Algemene ontwikkeling wordt ook meer naarmate je ouder wordt. Maar je IQ gaat niet vooruit.

Ook bij mij in de klas zitten mensen die van vmbo komen. Dat die harder werken lijkt me logisch, als ze het niveau van een vmbo'er hebben moeten ze wel harder werken voor havo.

Over welke opmerkingen van Meph heb je het dan?
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 13-01-2007 @ 15:51 :
Ik heb niet heel veel verstand van IQ, maar het heet vast niet voor niks INTELIGENTIE quotient.
En heb ik (of iemand anders) ergens gezegd dat vmbo'ers door hun lagere IQ minder goed zijn, minder nodig in de maatschappij?
Citaat:
wolvin_26 schreef op 13-01-2007 @ 16:02 :
Daardoor gaat het resultaat niet heel erg omhoog.
Oud 13-01-2007, 20:03
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 13-01-2007 @ 19:18 :
Ik heb 5 jaar op vwo gezeten, en zit nu op havo. Ik vond mijn klasgenoten op vwo een stuk relaxter.
Oud 13-01-2007, 20:31
wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 13-01-2007 @ 20:03 :
Ik heb 5 jaar op vwo gezeten, en zit nu op havo. Ik vond mijn klasgenoten op vwo een stuk relaxter.
Wat versta jij onder relaxter?
Oud 13-01-2007, 20:32
wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 13-01-2007 @ 20:02 :
IQ is niet algemene ontwikkeling. Algemene ontwikkeling is meer kennis, met IQ wordt meer inzicht gemeten (denk ik, gezien de tests).
Algemene ontwikkeling wordt ook meer naarmate je ouder wordt. Maar je IQ gaat niet vooruit.

Ook bij mij in de klas zitten mensen die van vmbo komen. Dat die harder werken lijkt me logisch, als ze het niveau van een vmbo'er hebben moeten ze wel harder werken voor havo.

Over welke opmerkingen van Meph heb je het dan?

Ik heb niet heel veel verstand van IQ, maar het heet vast niet voor niks INTELIGENTIE quotient.
En heb ik (of iemand anders) ergens gezegd dat vmbo'ers door hun lagere IQ minder goed zijn, minder nodig in de maatschappij?
Daardoor gaat het resultaat niet heel erg omhoog.

De mate van algemene ontwikkeling geeft wel degelijk aan of iemand hoger of lager intelligent is.
Oud 13-01-2007, 21:35
Verwijderd
*diepe zucht.* 't valt allemaal niet mee he?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 21:39
Rio Jams
Rio Jams is offline
slotje
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 22:07
Blaf
Blaf is offline
vwo-ers zijn gewoon nerds
havo - ers eten stront
en vmbo-ers zijn achterlijk