Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik wil niet lullig zijn maar je zit je nu wel een beetje aantestellen. Ik snap dat je enorm depri wordt van dit thuis zitten en niks doen en dat zal nog wel erger worden naarmate het jaar vorderd. Maar je hele leven nee. Gebruik het als een ervaring om van te leren en volgend jaar als een stimulans om het jaar te halen.
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Als je maar wel weer gaat beginnen ![]() En een jaar, wat maakt dat nou uit man, je hebt er nog zat (hoop ik voor je iig ![]()
|
![]() |
ik heb vandaag een gesprek gehad met mijn ouwe decaan en ze raadt mij om mbo te doen, ik zelf ben er op tegen omdat ik niet mbo wilt doen.....want ik heb al juridisch gedaan en het was ook geen zak aan, wat kan ik nu doen? gewoon mbo kiezen en dan mijn ouders blijmaken dat ik op school zit?
|
![]() |
|
Iets kiezen waar je zelf niet achterstaat schiet niet op. De kans dat je er dan weer mee gaat stoppen is heel erg aanwezig. Tenzij je alsnog van plan bent het dan ook echt af te maken, maar het is wel lastig.
|
![]() |
|
![]() |
ze zei tegen me dat een mbo opleiding even veel waarde heeft als een havo diploma, misschien zelfs meer omdat je al kan werken met een mbo diploma...maar het blijft moeilijk....ze raadde me aan om ICT of SPW te doen, omdat ik later in de ergens in de geneeskunde richting wilt doen...maar ik weet het niet....
|
![]() |
|
Mijn broertje doet MBO chemie's laborant en op zijn school kun je ook medisch laborant doen, dan ben je al in de medische richting bezig. En deze mbo sluit goed aan op de manier van werken op het HBO.
Hij zit op het Mondriaan College. Deze is wel in Delft, maar ik weet niet of ze ook verspreid over nl zitten. In ieder geval veel sucses met de keuze die je maakt.
|
![]() |
denk zeker dat het beter is om gewoon effe te wachten en pas het volgende schooljaar te beginnen, weetje ik heb ook zelf TL gedaan, daarna beetje rondgereist enzo, dus heb wel een paar jaar verloren, maar uiteindelijk ging ik wel terug naar de havo, en dat afgemaakt, ik ben nu 23, en doe HBO,
neem de tijd, en denk goed na over je keuzes ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
je hebt de TL gedaan en daar een diploma van.
Op het horizoncollege kan je ieder moment van het jaar instromen en zeker in februari. Op de meeste ROC's kan dit niet. Ik loop zelf stage bij leerplicht (in Den Helder) en adviseer veel leerlingen in een situatie als die van jou om naar het Horizoncollege te gaan. Bovendien; met een Havo diploma kan je naar het HBO maar met een VMBO-TL diploma kun je meteen naar MBOniveau 4 en vervolgens alsnog een HBO gaan doen als je dat graag wilt... Ik zou het horizon dus eens proberen. Ik vind het héél raar dat je na een week weg te zijn geweest van de havo al niet meer terugmocht...!
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Psychologie |
Niet geaccepteerd worden door ziekte, daarom niet naar school. kimberley | 21 | 29-03-2004 11:01 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Het Verdriet Ieke | 0 | 02-02-2004 16:52 | |
Algemene schoolzaken |
ik kan nie meer naar school dreamster1987 | 26 | 27-09-2002 21:27 | |
Psychologie |
nie meer naar school kunnen door de depressie (misschien wel meer) dreamster1987 | 13 | 19-09-2002 13:28 | |
Psychologie |
Te veel meegemaakt en nog steeds het stopt niet. ik kom er niet overheen. HELP ME!!!! *leintje* | 20 | 12-03-2002 20:35 |