Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2006, 14:29
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
MightyDuck1 schreef op 11-12-2006 @ 11:18 :

In 1994 was de F1 nog wel erg onveilig hoor, kijk maar naar de crash van Senna, de crash was opzich niet heel spectaculair maar de schade was erg groot en Senna overleed er wel aan.

In 1996 kwamen pas die cockpit dingen met dat piepschuim erin die het hoofd konden beschermen bij een crash, vind ik toch wel 1 van de beste verbeteringen op het gebied van veiligheid in de F1.
Kijk maar naar de crash van Pedro Diniz in 1999 op de Nurburgring, erg spectalaire crash, maar zijn leven is wel gered door dat ding (weet ff niet meer hoe het heet).

We hebben toch wel veel crashes gehad de laatste jaren waarbij tot nu toe iedereen van de coureurs het overleefd heeft en wat je misschien in de jaren 70-80 begin jaren 90 niet had zien gebeuren.
Ik noem op vanaf 1998:

1998: Spa - Villeneuve crash in Eau Rouge
1998: Spa - Startcrash
1999: Spa - Villeneuve en Zonta crash in Eau Rouge
2000: Monza - Startcrash
2001: Melbourne - Villeneuve botst tegen R. Schumacher in 3e ronde van de race, marshall komt even later om het leven
2001: Spa - Luciano Burti botst tegen Irvine
2002: A1 Ring - Heidfeld knalt tegen Sato aan na herstart
2003: Interlagos - Webber crash en even later Alonso

Alle crashes die ik me nog kan herrineren tot dusver, zal er vast wel een aantal vergeten zijn, maar deze zijn toch allemaal redelijk goed afgelopen zonder een dodelijk ongeval.
Deze vond ik de meest schokkend in mijn ogen. Vooral Heidfeld vs. Sato in 2002, wat een immense klap was dat zeg.
Oud 11-12-2006, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Biertank 52 schreef op 11-12-2006 @ 15:29 :
Deze vond ik de meest schokkend in mijn ogen. Vooral Heidfeld vs. Sato in 2002, wat een immense klap was dat zeg.
True, hij staat ook op 1 in de top 10 ergste F1 crashes allertijden, gelukkig is het goed afgelopen.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 18:13
Verwijderd
3 Nederlanders in de F1 ha

Citaat:
Van der Garde derde coureur bij Super Aguri
15 december 2006

Giedo van der Garde is volgend seizoen de derde rijder van Super Aguri. Dat heeft het Japanse team vrijdag bekendgemaakt. De 21-jarige coureur uit Veenendaal, die deel uitmaakt van het rijdersprogramma van McLaren, zal voor het team testen en is de eerste reserve, mocht een van de racecoureurs niet beschikbaar zijn.

Van der Garde is enorm blij met deze kans. "Ik ben erg opgetogen dat ik deel uit kan maken van het Super Aguri-team en een goed plekje in de Formule 1 krijg", zei Van der Garde over zijn aanstelling. "Vanaf dat ik begon in de karts (op 9-jarige leeftijd, red.), heb ik altijd gezegd dat ik in de Formule 1 wilde komen. Ik hoop Super Aguri verder te kunnen helpen en veel te leren. Ik kijk enorm uit naar mijn eerste ritje met een Formule 1-wagen."

Van der Garde, die afgelopen jaar zesde werd in de F3 Euroseries, heeft al een stoeltje gepast in de Super Aguri-fabriek in Engeland. Het is nog niet bekend wanneer hij zijn F1-debuut zal maken. "We zijn erg blij dat Giedo het team komt versterken", zei teambaas Aguri Suzuki. "Hij is een jonge coureur met veel potentie. Hij zal het in het begin heel zwaar hebben in de F1, maar hij heeft voldoende talent."
Bron: F1Racing

Yeah wat gun ik het hem zeg net zo erg als dat ik Doornbos het gun om te racen dit jaar, van der Garde is een echt race talent, hij is niet voor niks 2e geworden tijdens de Masters.

Ik hoop dat ie ver gaat komen en dat we hem over 2 of 3 jaar in een echt goed raceteam zien rijden.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 19:30
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Mja, van der Garde is een aardig talent... Maar ik heb t idee dat ie iets tekort komt. Hij is niet voor niets dit seizoen helemaal zoek gereden door zijn teamgenoot in de F3 Euroseries.
Oud 15-12-2006, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Brain-Damage schreef op 15-12-2006 @ 20:30 :
Mja, van der Garde is een aardig talent... Maar ik heb t idee dat ie iets tekort komt. Hij is niet voor niets dit seizoen helemaal zoek gereden door zijn teamgenoot in de F3 Euroseries.
Daarom issie ook 3e rijder, om dingen te leren.
Hij heeft nu Davidson als teamgenoot, ook een heel groot talent, reken maar dat vd Garde daar heel veel van kan leren.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 23:37
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
MightyDuck1 schreef op 15-12-2006 @ 20:39 :
Daarom issie ook 3e rijder, om dingen te leren.
Hij heeft nu Davidson als teamgenoot, ook een heel groot talent, reken maar dat vd Garde daar heel veel van kan leren.
Davidson is 1 van de mindere coureurs van het veld. Een talent kun je het haast niet meer noemen, want hij is al dik in de 20. En daarnaast is ie nooit doorgebroken als 3e rijder van Honda, en andere teams stonden niet bepaald in de rij hem te contracteren heb ik het idee.
Van der Garde kan eerder iets van Sato leren.

Telfort zal hem wel aan dit zitje geholpen hebben... Want aan zijn prestaties zal hij het niet direct te danken hebben gehad.
Oud 16-12-2006, 16:25
Verwijderd
Ha, vet, heb nog ooit kartles gehad van die kerel.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 17:26
McDuck
McDuck is offline
Opgelet!!

Morgen (zondag 17 december) is er om 12:10 een jaaroverzicht van het afgelopen seizoen! Te zien op SBS6.

Niet vergeten te kijken!
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 17:29
Blaf
Blaf is offline
Citaat:
McDuck schreef op 16-12-2006 @ 18:26 :

Niet vergeten te kijken!
Oud 16-12-2006, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Brain-Damage schreef op 16-12-2006 @ 00:37 :
Davidson is 1 van de mindere coureurs van het veld. Een talent kun je het haast niet meer noemen, want hij is al dik in de 20. En daarnaast is ie nooit doorgebroken als 3e rijder van Honda, en andere teams stonden niet bepaald in de rij hem te contracteren heb ik het idee.
Van der Garde kan eerder iets van Sato leren.

Telfort zal hem wel aan dit zitje geholpen hebben... Want aan zijn prestaties zal hij het niet direct te danken hebben gehad.
Davidson was wel altijd heel snel op de vrijdagen in de vrije trainingen.

Ik heb Sato nog haast nooit iets goeds zien doen, een gevaar op de weg is het, als Sato vd Garde iets gaat bijleren dan verongelukt ie nog, en dat willen we niet denk ik.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 18:13
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
McDuck schreef op 16-12-2006 @ 18:26 :
Opgelet!!

Morgen (zondag 17 december) is er om 12:10 een jaaroverzicht van het afgelopen seizoen! Te zien op SBS6.

Niet vergeten te kijken!
Shit, gemist...
Dat krijg je nou als je het forum verlaat.

Komt er nog ergens een herhaling?
Zo niet, dan heb ik pech gehad.
Oud 20-12-2006, 21:28
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 20-12-2006 @ 19:13 :
Shit, gemist...
Dat krijg je nou als je het forum verlaat.

Komt er nog ergens een herhaling?
Zo niet, dan heb ik pech gehad.
Volgens mij heb je geluk gehad want ik vond het bar slecht.. Oke, bijna alle momenten zaten er wel in maar dat was het dan ook. Saai commentaar erbij, af en toe had Mol het over Villeneuve ofzo 'die ook een erg grote klapper maakte dat weekend', maar dat krijg je dan vervolgens niet te zien. Het is wel aardig om al die momenten nog eens te zien, maar veel dingen deden me helemaal niets omdat het zo saai gebracht werd. Drama.. ik ben blij dat we volgend jaar weer RTL krijgen.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 23:17
Verwijderd
Citaat:
McDuck schreef op 20-12-2006 @ 22:28 :
ik ben blij dat we volgend jaar weer RTL krijgen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 20:28
Verwijderd
RTL akkoord met Olav Mol en Allard Kalff
04 januari 2007

Olav Mol en Allard Kalff voorzien de Formule 1 de komende drie seizoenen van commentaar. Dit kan F1Racing.net onthullen.

In mei 2006 werd bekend dat RTL Nederland de uitzendrechten voor de Formule 1 had verkregen voor de seizoenen 2007, 2008 en 2009. Het was echter lange tijd onzeker of commentator Olav Mol mee zou verhuizen van SBS6 naar RTL.

-----------------------------------------------------------------------------------------
Ok, Olav gaat gewoon weer naar RTL, cool vraag me af wat Allard dan gaat doen, gewoon weer pitreporter net zoals een aantal jaren terug maar toen gestopt omdat ie er geen zin meer inhad en dan nu toch weer terug?

Allard en Indy 500 en A1GP was gewoon bagger commentaar, maar toen ie nog pitreporter was kon ik hem nog wel goed vinden.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 09:21
McDuck
McDuck is offline
Hmmm...
Het kan twee kanten op volgens mij. Aan de ene kant is het wel leuk dat Kalff terug komt samen met Mol. Zij deden het vroeger ook altijd dus in dat opzicht gaan we weer terug naar wat we vroeger hadden en daar had ik nooit problemen mee. Mol als commentator en Kalff als pitreporter voor intervieuws met uitgevallen coureurs, teamleden etc.
Aan de andere kant vind ik het wel jammer dat Jack Plooi zo te horen niet meer voor gaat komen. Ik vind Plooi helemaal niet zo fantastisch, maar als pitreporter deed hij het erg leuk altijd.

Nuja we zullen wel zien hoe het zal gaan.
Is er al wat bekend over wie de uitzendingen gaat presenteren? Ik neem aan dat dat dan weer Ruud ter Weijden gaat worden, of is hij inmiddels al met pensioen oid?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 10:31
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Albers rijdt vanaf dit seizoen met een nieuwe helm:

In plaats van een oranje helm met zwarte bollen, is het nu een zwarte helm met oranje bollen...

Dat is ook nieuws...
Oud 05-01-2007, 16:59
Verwijderd
Citaat:
McDuck schreef op 05-01-2007 @ 10:21 :
Hmmm...
Het kan twee kanten op volgens mij. Aan de ene kant is het wel leuk dat Kalff terug komt samen met Mol. Zij deden het vroeger ook altijd dus in dat opzicht gaan we weer terug naar wat we vroeger hadden en daar had ik nooit problemen mee. Mol als commentator en Kalff als pitreporter voor intervieuws met uitgevallen coureurs, teamleden etc.
Aan de andere kant vind ik het wel jammer dat Jack Plooi zo te horen niet meer voor gaat komen. Ik vind Plooi helemaal niet zo fantastisch, maar als pitreporter deed hij het erg leuk altijd.

Nuja we zullen wel zien hoe het zal gaan.
Is er al wat bekend over wie de uitzendingen gaat presenteren? Ik neem aan dat dat dan weer Ruud ter Weijden gaat worden, of is hij inmiddels al met pensioen oid?
Ruud wie? Ohh ja hij, die vroeger in de studio zat.

Ik heb al sinds F1 bij sbs was niks meer van hem gehoord dus lijkt me ook niet meer dat hij terugkomt.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 18:03
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Van Allard heeft ook nooit iemand weer iets gehoord binnen de F1, en hij is nu ook weer terug.

Ik hoop idd dat Ruud terugkomt.

Maar het allergrootste voordeel is dat er niet meer van die achterlijke belspelletjes zullen zijn waarschijnlijk. "Wie is de wereldkampioen van 2006?" Huhu, bleeh.
Oud 05-01-2007, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Biertank 52 schreef op 05-01-2007 @ 19:03 :
Van Allard heeft ook nooit iemand weer iets gehoord binnen de F1, en hij is nu ook weer terug.

Ik hoop idd dat Ruud terugkomt.

Maar het allergrootste voordeel is dat er niet meer van die achterlijke belspelletjes zullen zijn waarschijnlijk. "Wie is de wereldkampioen van 2006?" Huhu, bleeh.
Bij RTL waren er ook belspelletjes maar dan op een andere manier, dan moest je raden wat het onderdeel was wat ze lieten zien.

Ik hoop ook dat Tom Coronel wegblijft, die denkt dat F1 een soort circus is met allemaal clowns en lachebekjes zet er dan iemand neer die er tenminste nog serieus over kan praten.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 20:35
McDuck
McDuck is offline
Oef zometeen krijgen we nog Marcel Maijer.

Of erger nog, Barbara Barend. Het kan zomaar. Want verstand van voetbal heeft ze immers ook niet.

Ik heb toch echt liever Ruud ter Weijden, of tenminste iemand met verstand van Formule 1. En niet zo'n gemaakt enthousiast figuur als Cuilenborg..
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 12:22
Mitros
Mitros is offline
En we hebben wat plaatsjes van de nieuwe wagens

Toyota

Ferrari

Felippe Massa in actie met zijn nieuwe bak

Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 14:59
Mitros
Mitros is offline
Super aguri ging vandaag voor het eerst de baan op met de nieuwe wagen

Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 18:01
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Hé, leeft Toyota nog steeds in 2002? Alweer exact dezelfde kleuren.
Oud 15-01-2007, 19:35
Mitros
Mitros is offline
Citaat:
Biertank 52 schreef op 15-01-2007 @ 19:01 :
Hé, leeft Toyota nog steeds in 2002? Alweer exact dezelfde kleuren.
Toyota veranderd nooit wat aan de kleurstelling, Mclaren is helaas ook een teleurstelling, ik had wat verwacht ala de Marlboro Mclarens uit midden jaren 90, maar nee hoor

Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 20:46
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Mitros schreef op 15-01-2007 @ 20:35 :
Toyota veranderd nooit wat aan de kleurstelling, Mclaren is helaas ook een teleurstelling, ik had wat verwacht ala de Marlboro Mclarens uit midden jaren 90, maar nee hoor

[afbeelding]
Deze wagen vind ik verschrikkelijk van McLaren. Rood overheerst ineens teveel. Vorig jaar zat het op het randje, vandaar dat ik dat ook niet echt een mooie auto vond qua kleurstelling.
Oud 15-01-2007, 21:00
Nick-Name
Nick-Name is offline
Citaat:
Mitros schreef op 15-01-2007 @ 15:59 :
Super aguri ging vandaag voor het eerst de baan op met de nieuwe wagen

[afbeelding]
Dat is niet de nieuwe Super Aguri, dat Aguri die z'n eigen bak test (en Brundle heeft Christian Danner mochten 'm ook aan de tand voelen)

Citaat:
Teambaas Aguri Suzuki test maandag met de eigen SA06 in het Britse Silverstone. De 46-jarige Japanner reed zijn laatste Formule 1-race in 1995, voor Ligier.

Naast Suzuki nemen ook voormalig F1-coureurs Martin Brundle, die in 1996 zijn loopbaan afsloot bij Jordan en nu commentator is bij ITV, en Christian Danner, die eind jaren tachtig meedeed aan 47 Grands Prix, plaats achter het stuur van de SA06. Brundle en Danner komen met de Japanse wagen in actie voor een tv-programma.

Voor Suzuki is het de eerste keer dat hij zijn eigen Super Aguri-bolide uitprobeert.
Bron: F1racing.nl
De McLaren is geil.. de pakjes wat minder
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 21:12
Verwijderd
Ik vind de McLaren best gaaf uitzien, maar ik ben kleurenblind en rood is voor mij geen opvallende kleur, misschien scheelt dat
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 21:54
PV
PV is offline
Citaat:
McDuck schreef op 07-01-2007 @ 21:35 :
Oef zometeen krijgen we nog Marcel Maijer.

Of erger nog, Barbara Barend. Het kan zomaar. Want verstand van voetbal heeft ze immers ook niet.

Ik heb toch echt liever Ruud ter Weijden, of tenminste iemand met verstand van Formule 1. En niet zo'n gemaakt enthousiast figuur als Cuilenborg..
Jaa Ruud
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 23:49
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Foto's van de nieuwe Williams zijn 'gelekt'...:

De livery van vorig seizoen was echt wel een stukkie mooier...
Oud 16-01-2007, 10:04
McDuck
McDuck is offline
Wow die Williams ziet er wel strak uit zeg..
En ik vind McLaren zeer tegenvallen, inderdaad te veel rood erin.
En de pakken van McLaren zijn wel apart, maar niet speciaal lelijk vind ik..
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 10:14
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
En de nieuwe BMW:

Nouja, nieuw....
Het gaat zo moeilijk worden de Williams en de BMW uit elkaar te houden.
Oud 16-01-2007, 10:18
Verwijderd
BMW, Williams, damn ik wist het vorig seizoen niet eens welke van de 2 nou welke was.

BTW, ik hoorde zeggen dat Ferrari nog steeds met Marlboro mag rijden in sommige landen, maar sigaretreclame mocht vanaf dit jaar toch helemaal niet meer?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 16:01
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Waarom hebben Ferrari en Williams kappen op de sidepods? Speciale reden of alleen voor de sier op dit moment?
Oud 16-01-2007, 21:20
McDuck
McDuck is offline
Ik denk voor de sier want dat soort kleine dingetjes (hoewel dit dan wel een iets groter klein dingetje is) veranderen op elk circuit alijtd weer.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 22:06
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Het zijn gewoon 'doppen' om die sidepods af te dichten zodat er geen vuil, stof, e.d. in terecht komt. Die foto's zijn geen officiele presentatie foto's, dus het is zeker niet voor de sier... Wanneer ze ermee zouden gaan rijden halen ze die dingen eruit natuurlijk, de motor heeft koeling nodig, anders hadden ze die hele sidepods wel weg kunnen laten.
Oud 16-01-2007, 22:33
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 16-01-2007 @ 23:06 :
Het zijn gewoon 'doppen' om die sidepods af te dichten zodat er geen vuil, stof, e.d. in terecht komt. Die foto's zijn geen officiele presentatie foto's, dus het is zeker niet voor de sier... Wanneer ze ermee zouden gaan rijden halen ze die dingen eruit natuurlijk, de motor heeft koeling nodig, anders hadden ze die hele sidepods wel weg kunnen laten.
Ja, daarom snapte ik het ook al niet.
Oud 17-01-2007, 12:40
knijtert
knijtert is offline
Ik krijg alweer helemaal de spanningskriebels dit jaar. Ik kijk echt heel erg uit naar het nieuwe formule 1 seizoen. Dat heb ik ieder jaar eigenlijk wel een beetje en dan zakt het naarmate het seizoen vordert weer weg. Maar ik heb het nu wel heel erg.

Opzich wel slecht, want ik heb me de afgelopen jaren geirriteerd aan de manier waarop Alonso reed. En nu hij bij McLaren zit heb ik spanningskriebels omdat ik hoop dat hij ( of Hamilton natuurlijk ) kampioen word.

Ik weet trouwens niet of dit in een F1 nieuwtjestopic thuishoort. Maar ik vond deze post te onzinnig voor een nieuw topic en ik wou het toch even kwijt
Oud 17-01-2007, 12:45
knijtert
knijtert is offline
Citaat:
McDuck schreef op 16-01-2007 @ 11:04 :
Wow die Williams ziet er wel strak uit zeg..
En ik vind McLaren zeer tegenvallen, inderdaad te veel rood erin.
En de pakken van McLaren zijn wel apart, maar niet speciaal lelijk vind ik..
[afbeelding]
Ik vind de McLaren er opzich heel gaaf uitzien. Alleen sommige rood vlakken zijn te
Ik ben allang blij dat er nog zoveel grijs/zilver in zit eigenlijk, ik was een klein beetje bang dat er nog meer rood in zou komen.

en de pakken vind ik eigenlijk ook wel ok
Oud 17-01-2007, 13:07
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck1 schreef op 16-01-2007 @ 11:18 :
BTW, ik hoorde zeggen dat Ferrari nog steeds met Marlboro mag rijden in sommige landen, maar sigaretreclame mocht vanaf dit jaar toch helemaal niet meer?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 13:08
knijtert
knijtert is offline
Citaat:
MightyDuck1 schreef op 17-01-2007 @ 14:07 :
Ik weet ook niet echt hoe dat zit...

Er was ook sprake van dat dat een jaar uitgesteld zou worden. Dat wouden sommige teams in ieder geval, weet niet of dat gelukt is
Oud 17-01-2007, 14:22
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
MightyDuck1 schreef op 17-01-2007 @ 14:07 :
Ik weet wel - maar dat weet iedereen waarschijnlijk- dat er de vorige jaren nog wel met tabaksreclame gereden mocht worden in oosterse landen en in Europa niet meer. Dus die 'sommige landen' zal wel slaan op oosterse landen.
Maar ik weet niet precies hoe het zat met de officiele regels over tabaksreclame. Het zou in een bepaald seizoen helemaal verboden worden, ik dacht in 2008 maar dat weet ik niet zeker.
Hoe dan ook vind ik het hele verbod op tabaksreclame onzinnig, maar dat terzijde.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 14:26
knijtert
knijtert is offline
Citaat:
McDuck schreef op 17-01-2007 @ 15:22 :
Ik weet wel - maar dat weet iedereen waarschijnlijk- dat er de vorige jaren nog wel met tabaksreclame gereden mocht worden in oosterse landen en in Europa niet meer. Dus die 'sommige landen' zal wel slaan op oosterse landen.
Maar ik weet niet precies hoe het zat met de officiele regels over tabaksreclame. Het zou in een bepaald seizoen helemaal verboden worden, ik dacht in 2008 maar dat weet ik niet zeker.
Hoe dan ook vind ik het hele verbod op tabaksreclame onzinnig, maar dat terzijde.
Aan de ene kant vind ik het jammer en aan de andere kant vind ik het terrecht.

West is voor mij McLaren en dus zou ik willen dat dat zo blijft.

Maar aan de andere kant vind ik ook dat tabaksreclame verboden moet worden.
Oud 17-01-2007, 14:34
McDuck
McDuck is offline
Inderdaad, West hoort bij McLaren zoals Lucky Strike bij BAR Honda en Honda.
Ik vind het hypocriet dat reclame voor tabak maken verboden is maar dat het wel wordt verkocht en dat er op elk pakje 'roken is dodelijk' staat. Ook vraag ik me af of een Button-fan opeens Lucky Strike gaat roken en iemand die rood een mooie kleur vindt opeens Marlborro gaat roken. En ik snap wel dat het reclame maken voor tabak opzichzelf niet erg wenselijk is, maar ik vraag me af of het ook zo'n groot effect heeft op kijkers.
En bovendien lijkt mij drank veel gevaarlijker dan tabak. Voor drank mag wel reclame gemaakt worden, dus alles bij elkaar vind ik het op z'n minst een beetje hypocriet.
En verder zorgen deze maatregelen ook nog voor veranderingen op de GP-kalender, wat ook niet altijd in het voordeel van de kijker uitpakt. Zo had de FIA eens eens een keer problemen met Spa over tabaksreclame waardoor die race in 2003 niet eens op de kalender stond.

Laatst gewijzigd op 17-01-2007 om 14:37.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 14:47
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Ik vind de nieuwe McLaren wel mooi! Ze konden wel wat kleur gebruiken. Dat grijs en zilver was wat mij betreft veel te sober...
Dit was de mooiste McLaren van de afgelopen jaren:

Nieuws uit het Spyker kamp:
Citaat:
Spyker F1 haalt grote sponsor binnen

Het Nederlandse Spyker F1-team heeft woensdag bekendgemaakt een meerjarige samenwerkingsovereenkomst te hebben gesloten met Medion. Het logo van de Duitse elektronicaproducent zal te zien zijn op de wagens en de race-overalls.

Teambaas Colin Kolles is content met de nieuwe sponsor: "We zijn erg blij dat we partners van Medion worden. De innovatieve producten van dit grote en succesvolle bedrijf zullen door alle afdelingen van het team gebruikt worden."

Medion was al de persoonlijke sponsor van Spyker F1-coureur Adrian Sutil. Christian Eigen, financieel directeur van Medion: "We steunen Sutil al sinds het begin van zijn loopbaan. We geloven in zijn talent en zijn ambitie. Nu hij in de Formule 1 gaat rijden, is het voor ons een logische stap om partner van zijn team te worden."
Oud 17-01-2007, 14:54
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 17-01-2007 @ 15:47 :
Ik vind de nieuwe McLaren wel mooi! Ze konden wel wat kleur gebruiken. Dat grijs en zilver was wat mij betreft veel te sober...
Dit was de mooiste McLaren van de afgelopen jaren:

[afbeelding]

Nieuws uit het Spyker kamp:
Dat was toch de testauto van vorig seizoen?

@ Spyker: Netjes
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 15:02
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Idd, hiermee testen ze in Jerez vorig jaar. Oranje is eigenlijk de officiele racekleur van McLaren.

Spyker zou trouwens ook in onderhandeling zijn met Capri-Sonne (sponsor van Sutil), een software bedrijf (waarschijnlijk Exact) en een telecom bedrijf (welke is onbekend)...
Oud 17-01-2007, 15:04
Mitros
Mitros is offline
Citaat:
McDuck schreef op 17-01-2007 @ 15:54 :

@ Spyker: Netjes
Weten we ook meteen waarom Sutil mag racen
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 15:19
knijtert
knijtert is offline
Citaat:
McDuck schreef op 17-01-2007 @ 15:34 :
Ik vind het hypocriet dat reclame voor tabak maken verboden is maar dat het wel wordt verkocht en dat er op elk pakje 'roken is dodelijk' staat. Ook vraag ik me af of een Button-fan opeens Lucky Strike gaat roken en iemand die rood een mooie kleur vindt opeens Marlborro gaat roken. En ik snap wel dat het reclame maken voor tabak opzichzelf niet erg wenselijk is, maar ik vraag me af of het ook zo'n groot effect heeft op kijkers.
En bovendien lijkt mij drank veel gevaarlijker dan tabak. Voor drank mag wel reclame gemaakt worden, dus alles bij elkaar vind ik het op z'n minst een beetje hypocriet.
En verder zorgen deze maatregelen ook nog voor veranderingen op de GP-kalender, wat ook niet altijd in het voordeel van de kijker uitpakt. Zo had de FIA eens eens een keer problemen met Spa over tabaksreclame waardoor die race in 2003 niet eens op de kalender stond.
Waarom denk je dat West, Marlboro en Lucky Strike ( en alle andere sponsers ) op die wagens willen staan? Niet omdat ze fan zijn van het team, kijk naar Marlboro en Vodafone. Kennelijk levert het wat op om erop te staan. In het geval van West, Marlboro en Lucky Strike betekend het dus dat er meer tabak verkocht word. En dat word hiermee dus duidelijk wel mee tegengegaan.

Nogmaals, ik vind het jammer, maar ik begrijp het wel.

Of drank veel gevaarlijker is dan tabak is een geheel andere discussie. Roken is in ieder geval alleen slecht en alcohol is bij gematigt gebruik zelfs gezond. Ook al vind je dat alcohol dan ook verboden moet worden, er moet ergens begonnen worden, je kan niet ineens alle reclame verbieden, dat is praktisch onmogelijk.
Oud 17-01-2007, 15:22
knijtert
knijtert is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 17-01-2007 @ 16:02 :
Idd, hiermee testen ze in Jerez vorig jaar. Oranje is eigenlijk de officiele racekleur van McLaren.

[afbeelding]

Spyker zou trouwens ook in onderhandeling zijn met Capri-Sonne (sponsor van Sutil), een software bedrijf (waarschijnlijk Exact) en een telecom bedrijf (welke is onbekend)...
Dat zou betekenen dat ze wel heel veel sponser geld gaan krijgen... of al hebben want volgens mij hebben ze al heel wat aardige sponsercontracten.

Betekend dit ook dat ze nu in de middenmoot mee kunnen gaan draaien? of het seizoen daarna...
Niet als draait om geld, dat bewijzen Red Bull en Toyota maar al te goed. Maar geld is toch altijd de grote belemmering geweest van de ontwikkeling bij het team dat nu spyker heet.
Oud 17-01-2007, 15:30
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
McDuck schreef op 17-01-2007 @ 15:34 :
Het gaat bij sponsoren vooral om het vergroten van de naamsbekendheid. Het is niet zo dat bedrijven de fans van bepaalde teams of coureurs persee voor zich willen winnen. Het gaat erom dat zoveel mogelijk mensen hun naam/kleuren zien zodat er uiteindelijk een vorm van herkenning ontstaat.
Hoe meer naamsbekendheid, hoe eerder iemand de link legt naar jouw product. Stel, ik zeg 'sigaretten' dan denk jij bijvoorbeeld 'Marlboro'! Omdat je die kent van al die jaren dat ze op de Ferrari staan en jij dat elke keer langs ziet komen als je F1 zit te kijken...

Ik ben het wel eens met het verbieden van tabacs reclame/sponsoring. En dat drankreclame/sponsoring wel mag vind ik niet vreemd. Roken is altijd schadelijk voor de gezondheid. En drank alleen als je het teveel nuttigd. Anders zouden ze ook McDonalds reclame moeten verbieden, want teveel hamburgers is ook schadelijk...
Reageren

Regels voor berichten