Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2007, 13:14
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
owlbeer schreef op 16-01-2007 @ 12:28 :
huh bij mij bestaat dat eilandje helemaal niet Ik dacht dat ik die summon in die materia cave in zuid oost kon vinden
Het eilandje staat niet op de kaart, maar bestaat wel degelijk. Is een secret zie je ;-).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2007, 14:08
Zyh
Zyh is offline
Citaat:
Carn schreef op 16-01-2007 @ 01:03 :
hoezo dyslexi. Noord-OOST.
haha

het blijft toch wel een van de vetste summons in de ff reeks die KotR :')
Oud 16-01-2007, 14:35
owlbeer
owlbeer is offline
Citaat:
Zyh schreef op 16-01-2007 @ 15:08 :
haha

k vind neo_bahamut denk ik de vetste. Wel minder damage maar daarom niet minder bruut.
Oud 16-01-2007, 15:45
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
haha

Griever roxers yo boxers
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 16:10
Verwijderd
Citaat:
haha

Wel achterlijk lang durend. Als je op een bepaald moment 4x achter elkaar die summon kon casten, waren die gevechten geen zak meer aan
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 22:05
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
god wat was dat spel gaaf
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 20:20
Zyh
Zyh is offline
Citaat:
N00dles schreef op 16-01-2007 @ 17:10 :
Wel achterlijk lang durend. Als je op een bepaald moment 4x achter elkaar die summon kon casten, waren die gevechten geen zak meer aan
hehe true, kan me ook nog vaag herinneren dat bij FF8 de laatste GF (???) die je kon halen ook zo achterlijk lang duurde
Oud 19-01-2007, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Zyh schreef op 18-01-2007 @ 21:20 :
hehe true, kan me ook nog vaag herinneren dat bij FF8 de laatste GF (???) die je kon halen ook zo achterlijk lang duurde
Mja, Eden dacht ik. Maar tegen de tijd dat je die had was je zelf al zo achterlijk sterk dat je totaal geen GF meer nodig had :0
Met citaat reageren
Oud 19-01-2007, 19:17
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
Laurens schreef op 19-01-2007 @ 12:35 :
Mja, Eden dacht ik. Maar tegen de tijd dat je die had was je zelf al zo achterlijk sterk dat je totaal geen GF meer nodig had :0
Het feit dat de eindbaas GF's met een speciale aanval kon uitschakelen hielp daar ook niet aan mee. Aura + Hero + Lionheart is je vriend, daar kan geen summon tegen op.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 15:24
Verwijderd
Citaat:
FF4-Ever schreef op 19-01-2007 @ 20:17 :
Het feit dat de eindbaas GF's met een speciale aanval kon uitschakelen hielp daar ook niet aan mee. Aura + Hero + Lionheart is je vriend, daar kan geen summon tegen op.
Meltdown was een groter probleem. Beetje jammer trouwens dat die kaart-sidequest het hele spel uit balans haalde; daarmee kon je onbeperkt holy wars en hero's e.d. halen :\

Maar goed, terug naar FF VII. Ik was er een tijd geleden aan begonnen op de psx, maar het viel me vies tegen. Ik ben maar tot aan de infiltratie van dat Shinra gebouw gekomen, maar ik vond het nog niet echt leuk ofzo. Wordt het daarna 'beter'?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 16:59
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
Laurens schreef op 20-01-2007 @ 16:24 :
Meltdown was een groter probleem. Beetje jammer trouwens dat die kaart-sidequest het hele spel uit balans haalde; daarmee kon je onbeperkt holy wars en hero's e.d. halen :\

Maar goed, terug naar FF VII. Ik was er een tijd geleden aan begonnen op de psx, maar het viel me vies tegen. Ik ben maar tot aan de infiltratie van dat Shinra gebouw gekomen, maar ik vond het nog niet echt leuk ofzo. Wordt het daarna 'beter'?
Ja. Beschouw alles in Midgar maar als een soort tutorial.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 17:16
Verwijderd
Citaat:
FF4-Ever schreef op 20-01-2007 @ 17:59 :
Ja. Beschouw alles in Midgar maar als een soort tutorial.
Mooi
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 17:48
Blacksummers
Blacksummers is offline
Kun je meer uitleg geven over die sidequest die alles uit balans bracht in FF8 ?

Ondertussen moet ik de White Seed Ship vinden, dat zal wel geen probleem worden, de verhaallijn vind ik echt wel goed en vooral Squall in begin die zo sarcastisch en gesloten is

Blacksummers
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Blacksummers schreef op 20-01-2007 @ 18:48 :
Kun je meer uitleg geven over die sidequest die alles uit balans bracht in FF8 ?

Ondertussen moet ik de White Seed Ship vinden, dat zal wel geen probleem worden, de verhaallijn vind ik echt wel goed en vooral Squall in begin die zo sarcastisch en gesloten is

Blacksummers
Er was een kaartenspel-sidequest, die ben je waarschijnlijk al wel tegengekomen. Meer info, aangezien je nog niet zo ver bent spoiler:
Spoiler

Oh, en dat White Seed ship is nog best lastig te vinden. Ik heb er de eerste keer een paar uur over gedaan .
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 23:16
Carn
Carn is offline
ff7 walst zo hard over 8 heen. Maar ik heb een hekel aan het vechtsysteem van 8, wat een onzin was dat junction gedoen. Idem voor Draw. Gelukkig was die boodschap duidelijk; weg met die troep.
Oud 21-01-2007, 00:32
Blacksummers
Blacksummers is offline
Citaat:
Carn schreef op 21-01-2007 @ 00:16 :
ff7 walst zo hard over 8 heen. Maar ik heb een hekel aan het vechtsysteem van 8, wat een onzin was dat junction gedoen. Idem voor Draw. Gelukkig was die boodschap duidelijk; weg met die troep.
Voor mij valt nog mee, geeft toe, elke game van final fantasy is idd wel anders, ze proberen het ook telkens uit.

Blacksummers
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 03:54
Verwijderd
Citaat:
8 was imho één van de slechtste delen, naast deeltje 2. (En Mystic Quest, maar die tel ik niet écht mee)
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 04:02
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Blacksummers schreef op 21-01-2007 @ 01:32 :
Voor mij valt nog mee, geeft toe, elke game van final fantasy is idd wel anders, ze proberen het ook telkens uit.

Blacksummers
Ehm dat valt ook wel mee, er zijn redelijk veel final fantasy's met hetzelfde systeem hoor.

En toch blijft tactics zowel qua gameplay als verhaal het vetst van allemaal .
Oud 21-01-2007, 09:33
Jolt
Jolt is offline
9 viel ook tegen, 10 heb ik zeer veel plezier van gehad, ga weer eens beginnen.

of 12 eens ergens een werkende versie van vinden.
Oud 21-01-2007, 10:23
Verwijderd
Ik heb tot nu toe alleen 8 en 9 uitgespeeld, en beide met veel plezier.

Met FF VII ben ik in een grijs verleden eens begonnen en heb het na tien uur spelen laten liggen. Ik was toen, als ik het me goed herinner, vlak na het stukje dat Cloud zich als vrouw moest verkleden. Dat, i.c.m. met die irritante stukjes waarin je infiltreert in het Shinra gebouw en dat gokpaleis vlakbij dat mijnstadje, maakte dat ik het niet zo tof meer vond

Maar ik ben gisteren maar eens opnieuw begonnen met deel 7 en zit nu vlak na het opblazen van reactor 1 in Midgar. In het begin dus, maar op de een of andere manier spreekt het me veel meer aan dan de vorige keer dat ik het speelde. We zullen zien
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 10:32
Verwijderd
Citaat:
Draw is opzich wel een leuke vinding, maar dat Junction is inderdaad irritant . Items equippen of voor mijn part materia is een stuk leuker bij FF 8 ben je constant bezig met 'het-drawen-van-nog-meer-dezelfde-magie-zodat-je-nog-hogere-stats-kunt-krijgen'.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 11:56
Blacksummers
Blacksummers is offline
Final Fantasy 7,8,9,10 heb ik uitgespeeld. Alleen Final Fantasy 10-2 nog niet maar dat viel tegen aangezien je alles al gezien hebt en eigelijk gewoon maar een vervolg is. Ik ben wel nieuwsgierig voor het verhaallijn maar op den duur ben je alles al gewoon en da begint saai te worden.

De verhaallijn en de gameplay vind ik altijd een grote pluspunt.

Blacksummers
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 21-01-2007 @ 10:33 :
9 viel ook tegen, 10 heb ik zeer veel plezier van gehad, ga weer eens beginnen.
9 vond ik een geweldige sfeer hebben, die weer wat meer leek op de klassieke FF's.

Citaat:
Laurens schreef op 21-01-2007 @ 11:23 :
Dat, i.c.m. met die irritante stukjes waarin je infiltreert in het Shinra gebouw en dat gokpaleis vlakbij dat mijnstadje, maakte dat ik het niet zo tof meer vond
Ik vond de infiltratie bij Shinra juist een tof stuk. Erg spannend. Het gokpaleis is ook geweldig met de chocoboraces en snowboarden.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 12:54
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 21-01-2007 @ 13:43 :
Ik vond de infiltratie bij Shinra juist een tof stuk. Erg spannend. Het gokpaleis is ook geweldig met de chocoboraces en snowboarden.
Het hele idee dat ik schatkistjes moest laten liggen omdat ik maar een beperkt aantal sleutels kon krijgen irriteerde me mateloos. Ik wil altijd alles halen, anders heb ik het gevoel dat ik een hoop mis .

En IX was
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Laurens schreef op 21-01-2007 @ 13:54 :
Het hele idee dat ik schatkistjes moest laten liggen omdat ik maar een beperkt aantal sleutels kon krijgen irriteerde me mateloos. Ik wil altijd alles halen, anders heb ik het gevoel dat ik een hoop mis .

En IX was
Oh dat met die coupons? Je kón alle kistjes krijgen hoor, gewoon een beetje logisch nadenken
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 13:56
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 21-01-2007 @ 13:58 :
Oh dat met die coupons? Je kón alle kistjes krijgen hoor, gewoon een beetje logisch nadenken
Hmm, ik kan me herinneren dat dat toen niet lukte. Misschien had ik wat coupons gemist of zo. Hoop ik

Ik ben sinds gisteren bezig met een tweede poging FF VII, dus ik zal eens kijken of het dit keer wel goed gaat. Als ik het me goed herinner ben ik er nu bijna; ik heb net reactor 5 opgeblazen.

Laatst gewijzigd op 21-01-2007 om 14:16.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 20:40
Carn
Carn is offline
Citaat:
N00dles schreef op 21-01-2007 @ 04:54 :
8 was imho één van de slechtste delen, naast deeltje 2. (En Mystic Quest, maar die tel ik niet écht mee)
Ik vind 8 gewoon qua verhaal echt erg slecht; 10 was ook niet echt veel soeps maar de rest maakte dat wel weer goed. 7 blijft (samen met 6) gewoon net wat beter in elkaar steken, zeker 7 omdat elk karakter echt zijn eigen problemen en storyline heeft ipv loze characters zoals een Zell of Selphie.
Oud 21-01-2007, 21:58
Blacksummers
Blacksummers is offline
Daar heb je wel gelijk in, nog een nadeel van ff8 is de kutregels van Cards, same/plus en random, daar irriteer ik me echt mateloos eraan Je hebt zo'n goeie kaarten en dan word je efk genaaid door een klein snotneus

Blacksummers
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 08:36
Verwijderd
Citaat:
Blacksummers schreef op 21-01-2007 @ 22:58 :
Daar heb je wel gelijk in, nog een nadeel van ff8 is de kutregels van Cards, same/plus en random, daar irriteer ik me echt mateloos eraan Je hebt zo'n goeie kaarten en dan word je efk genaaid door een klein snotneus

Blacksummers
Dat is juist een erg goede vinding, zo wordt het tenminste niet saai als je vijf goede kaarten hebt en komt er nog een beetje tactiek bij kijken, ipv domweg met goede kaarten strooien.

En je kunt natuurlijk met minder goede kaarten winnen, zeker als je nog combo's weet te maken. Hint
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 12:16
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Dat kaartspel bij ff ix was wel grote poep zeg :/.
Oud 22-01-2007, 17:42
Verwijderd
Citaat:
NyteWolf schreef op 22-01-2007 @ 13:16 :
Dat kaartspel bij ff ix was wel grote poep zeg :/.
Het zat op zich wel goed in elkaar, maar het was alleen jammer dat je er echt helemaal niks mee kon verdienen. Ja, een titel 'dat je het hoogste niveau had bereikt' maar niks qua items of skills. Dan is het ook een beetje een loze aangelegenheid.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 18:09
Blacksummers
Blacksummers is offline
Citaat:
Laurens schreef op 22-01-2007 @ 18:42 :
Het zat op zich wel goed in elkaar, maar het was alleen jammer dat je er echt helemaal niks mee kon verdienen. Ja, een titel 'dat je het hoogste niveau had bereikt' maar niks qua items of skills. Dan is het ook een beetje een loze aangelegenheid.
Ik had dat ook wel verwacht eigelijk, jammer dat er geen skills te krijgen was bij cards

Blacksummers
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 19:48
Zyh
Zyh is offline
Citaat:
Carn schreef op 21-01-2007 @ 21:40 :
loze characters zoals Zell

btw: begonnen aan FFX2, valt een beetje tegen... girl powerrrrrrrrr
Oud 22-01-2007, 20:30
Carn
Carn is offline
Citaat:
Zyh schreef op 22-01-2007 @ 20:48 :

btw: begonnen aan FFX2, valt een beetje tegen... girl powerrrrrrrrr
joh. FFX2 is gewoon een grote sidequest.
Oud 23-01-2007, 11:35
Verwijderd
FF VII bevalt me trouwens een stuk beter dan eerst . Hoe zit het nou precies met die materia? Groeit dat alleen als je het equipt én die persoon in je party zit, of krijgen alle personen de AP, ongeacht of ze nou wel of niet in je party zitten? En is het heel erg als ik bepaalde materia nog niet equip (ruimtegebrek) en ze dan pas later in het spel gebruik? Groeit het dan sneller, want meer AP door sterkere vijanden, of kan ik die achterstand dan niet meer inhalen?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 12:34
Carn
Carn is offline
Citaat:
Laurens schreef op 23-01-2007 @ 12:35 :
FF VII bevalt me trouwens een stuk beter dan eerst . Hoe zit het nou precies met die materia? Groeit dat alleen als je het equipt én die persoon in je party zit, of krijgen alle personen de AP, ongeacht of ze nou wel of niet in je party zitten? En is het heel erg als ik bepaalde materia nog niet equip (ruimtegebrek) en ze dan pas later in het spel gebruik? Groeit het dan sneller, want meer AP door sterkere vijanden, of kan ik die achterstand dan niet meer inhalen?
- Materia krijgt pas AP als je het equipt en die persoon ook in je party zit.

- Nee, ik heb me daar nooit zo zorgen over gemaakt iig. Later krijg je idd meer AP door sterkere vijanden dus vaak duurt het dan niet lang om het op nivo te krijgen.
Oud 23-01-2007, 18:48
Verwijderd
Da's mooi, want ik vind nu zoveel materia dat ik het niet allemaal kan equippen
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 21:05
Carn
Carn is offline
Citaat:
Laurens schreef op 23-01-2007 @ 19:48 :
Da's mooi, want ik vind nu zoveel materia dat ik het niet allemaal kan equippen
je hebt ook niet alles nodig. En later krijg je redelijk wat wapens met veel slots .
Oud 24-01-2007, 10:15
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 23-01-2007 @ 22:05 :
je hebt ook niet alles nodig. En later krijg je redelijk wat wapens met veel slots .
Nee, natuurlijk heb ik niet alles nodig, maar ik vind het niet tof om dingen te laten liggen waarvan ik niet weet of ik ze later nog wel een keer kan halen.

Net als met die zieke man in die buis, vlak voordat je naar Aeris' huis gaat. Ik neem aan dat je hem een medicijn moet geven van de pharmacy, maar volgens mij heb ik net de verkeerde gekozen. Ik heb de derde, maar aangezien hij een tattoo met het nummer '2' erop had . Dat kan ik nu dus niet meer inhalen :\
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 15:06
Mary Lou
Mary Lou is offline
Zo juist ook weer begonnen mede dankzij dit topic.
Oud 24-01-2007, 18:26
Blacksummers
Blacksummers is offline
Zit nu Esthar, groot stad (voor mij TE GROOT) ondertussen efk pauze, heb geen zin om heen en weer te lopen Misschien ga ik straks mijn leden beetje trainen want sommigen zitten nog aan lvl 20

Blacksummers
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Blacksummers schreef op 24-01-2007 @ 19:26 :
Zit nu Esthar, groot stad (voor mij TE GROOT) ondertussen efk pauze, heb geen zin om heen en weer te lopen Misschien ga ik straks mijn leden beetje trainen want sommigen zitten nog aan lvl 20

Blacksummers
Esthar is best groot ja, maar eigenlijk is alleen de shopping mall relevant. En lvl 20 is niet zo erg, ik trainde alleen Squall, Zell en Quistis tot level 100, de rest gebruikte ik eigenlijk nooit. En aangezien je in VIII behalve de limit breaks geen karakterspecifieke vaardigheden had maakt dat niets uit.

Bij VII zit ik nu net voorbij het punt dat je Midgar verlaat. Tot nu toe nog positief. Ik heb tenminste itt de vorige keer de alle items uit het shinra gebouw, incluis. dat raadsel van de burgemeester. Woei. Enzo.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 19:22
Blacksummers
Blacksummers is offline
Wat met partymembers als er ooit een situatie is dat de groep in 2en moet splitsen ? Dat wordt wel een stuk moeilijker denk ik

Blacksummers
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 19:46
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
Blacksummers schreef op 24-01-2007 @ 20:22 :
Wat met partymembers als er ooit een situatie is dat de groep in 2en moet splitsen ? Dat wordt wel een stuk moeilijker denk ik

Blacksummers
Nee, aangezien in FF8 het level van de tegenstander af hangt van je eigen level. Blijf jij laag level, dan blijven zij ook laag. Het kan juist voordelig zijn om je hoge level squall te pairen met twee sub level 10 karakters; 1 hit kill for teh win.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 20:00
Verwijderd
Citaat:
FF4-Ever schreef op 24-01-2007 @ 20:46 :
Nee, aangezien in FF8 het level van de tegenstander af hangt van je eigen level. Blijf jij laag level, dan blijven zij ook laag. Het kan juist voordelig zijn om je hoge level squall te pairen met twee sub level 10 karakters; 1 hit kill for teh win.
Mja, maar hangt dat niet alleen af van het level van Squall, en worden de overige karakters bij die level up- en downgrading buiten beschouwing gelaten? Er staat me zeer sterk iets van bij.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 12:31
Carn
Carn is offline
Citaat:
Laurens schreef op 24-01-2007 @ 11:15 :
Nee, natuurlijk heb ik niet alles nodig, maar ik vind het niet tof om dingen te laten liggen waarvan ik niet weet of ik ze later nog wel een keer kan halen.

Net als met die zieke man in die buis, vlak voordat je naar Aeris' huis gaat. Ik neem aan dat je hem een medicijn moet geven van de pharmacy, maar volgens mij heb ik net de verkeerde gekozen. Ik heb de derde, maar aangezien hij een tattoo met het nummer '2' erop had . Dat kan ik nu dus niet meer inhalen :\
hehe ik zou niet eens meer weten wat je van die gast kan krijgen
Oud 25-01-2007, 13:10
Verwijderd
Volgens het almachtige Gamefaqs heeft het medicijn niets met die man in de buis te maken, dus schijnt veel later nog ergens aan bod te komen. Ik zit nu vlak na het stadje dat je na Midgar bezoekt.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 14:35
Mary Lou
Mary Lou is offline
Citaat:
Laurens schreef op 25-01-2007 @ 14:10 :
Volgens het almachtige Gamefaqs heeft het medicijn niets met die man in de buis te maken, dus schijnt veel later nog ergens aan bod te komen. Ik zit nu vlak na het stadje dat je na Midgar bezoekt.
Ja daar kwam ik na een tijdje ook (opnieuw) achter.
Wall Market here I come, hij draait alvast op de achtergrond voor de vette muziekes.
Oud 25-01-2007, 15:47
Carn
Carn is offline
Citaat:
Laurens schreef op 25-01-2007 @ 14:10 :
ik weet m al weer
Oud 25-01-2007, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 25-01-2007 @ 16:47 :
ik weet m al weer
Ik hoef het niet te weten, ik moet en zal er zelf achter komen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten