Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2006, 11:04
kalinho
kalinho is offline
Ik heb een jaar geleden via de telefoon een proefabonnement genomen op de Voetbal International. Ik betaalde vooraf, en na 9 maanden zou de bezorging automatsch stop worden gezet. Ik zou 'm ontvangen tot en met het WK. Het is nu inmiddels half november, en nog steeds ontvang ik 'm. Maar op mijn afschriten staat nergens een aut. incasso, en ook heb k nog nooit een acceptgiro o.i.d. gehad.
Nou vind ik het niet zo erg, want ik vind het een best leuk blad; maar kan he tdalijjk zijn dat Voetbal International erachter komt dat ze mij al 3-4 maanden gratis bezorgd hebben, dat ze dan ineens een reuze acceptgiro sturen?
Kortgezegd, wat moet ik doen? Bellen en het risico lopen dat ze mij min of meer 'ontdekken' in het systeem en zodoende een rekening sturen. Of gewoon niks doen en wachten tot ze een keer wat van zich laten horen?
Oud 15-11-2006, 11:32
Hakuna
Hakuna is offline
Het beste is toch dat je contact opneemt en uitlegt dat je na de proefperiode nog steeds bladen ontvangt, want anders is de kans groot dat het stilzwijgend wordt verlengt in een vast abonnement met de bijhorende abonnements kosten.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 11:43
kalinho
kalinho is offline
De vrouw met wie ik destijds het proefabonnement afsloot gaf me de garantie dat na 9 maanden automatisch alles wordt stopgezet.
Oud 15-11-2006, 11:56
Mariposa
Mariposa is offline
Soms gaan er wel eens dingen mis of praten ze je dingen aan die niet waar zijn. Hoeft natuurlijk niet zo te zijn in dit geval, maar ik zou geen mensen voor de gek houden, de rekening is achteraf toch voor jou. Gewoon opbellen en de zaak uitleggen, eerlijkheid duurt het langst
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 12:02
Ndimension
Ndimension is offline
Je hebt betaald voor 9 maanden en je zou het blad ook alleen maar 9 maanden ontvangen. Als ze het vervolgens toch nog opsturen, is dat hun fout. Ik ben er absoluut geen fan van om andersman fouten op te lossen, maar dat kan af en toe wel eens handig zijn om een hoop gezeik te voorkomen.
Oud 15-11-2006, 12:03
kalinho
kalinho is offline
En als ik dan bel, kan VI dan het geld van de afgelopen 3 maanden wettelijk eisen? Want ik heb buiten die 9 maanden niet om het blad gevraagt
Oud 15-11-2006, 12:06
Ndimension
Ndimension is offline
Dat zou mooi zijn zeg. Ik kan jou toch ook niet zomaar wat blaadjes sturen zonder dat je erom vraagt en ik kan dan vervolgens toch ook geen geld gaan eisen?

Maar goed, ik ben geen jurist
Oud 15-11-2006, 12:59
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Ndimension schreef op 15-11-2006 @ 13:06 :
Dat zou mooi zijn zeg. Ik kan jou toch ook niet zomaar wat blaadjes sturen zonder dat je erom vraagt en ik kan dan vervolgens toch ook geen geld gaan eisen?

Maar goed, ik ben geen jurist
Het is een fout van de tijdschriftmaatschappij, maar jij kunt hen ook erop wijzen dat zij een fout maken, als jij dat niet doet en er gewoon van profiteert kunnen ze dat wel eisen ja.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 19:20
kalinho
kalinho is offline
wel godver de godver

Kijk ik zojuist mijn rekening, k denk ns kijken hoeveel geld ik nog kan uitgeven, zie ik opeens dit staan

BETALINGSKENM. 360227045700303
ABONNEMENT VOETBAL INTERNATIONAL
EDITIE * 200705 T/M 200730
INFO* TELEFONISCH *020*5518702

Oud 18-01-2007, 20:26
Kali
Kali is offline
Ik weet niet in hoeverre jullie een Wet op de handelspraktijken hebben, maar in de Belgische wet staat dat Gedwongen aankoop verboden is, maw als er dingen opgestuurd worden waar je niet om vroeg, dat je niet verplicht bent ze te betalen en je ook niet verplicht bent ze terug te geven...
Oud 19-01-2007, 01:52
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
kalinho schreef op 18-01-2007 @ 20:20 :
gevalletje automatische verlenging. voorspelbaarheid.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 14:17
Verwijderd
Had ik met een of andere dierenstichting, terwijl ik het wel opgezegd had. Gebeld, uitgelegd, bedrag is teruggeboekt. Het proberen waard dus?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 14:46
Roos
Roos is offline
Je kunt sowieso nu je bank bellen (wel bij Postbank in ieder geval) en de incasso zelf laten terugboeken en blokkeren.

Dan moet je natuurlijk wel dezelfde dag VI bellen om je abbo op te zeggen En erbij zeggen dat je 't bedrag hebt laten terugboeken.
Oud 22-01-2007, 14:51
T_ID
T_ID is offline
Opzeggen. Als je de verder bezorgde dingen niet wilde had je ze (mits je niet vastzat aan een stilzwijgende verlenging van het abonnement) terug moeten sturen met de mededeling dat je het niet meer wenste te ontvangen.
Oud 22-01-2007, 14:52
Verwijderd
Heb je ergens zwart op wit dat het automatisch stopgezet wordt?

Zo ja? Dan mag je de tijdschriften houden en hoef je er niet voor te betalen. Lijkt me een artikel 7 BW7
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 14:58
Poepkind
Poepkind is offline
Je mag mensen niet zomaar blaadjes opsturen en vervolgens geld van ze eisen. Je bent niet verplicht die stomme blaadjes terug te sturen en je mag ze gewoon houden. Het is natuurlijk wel zo netjes om het abbonement stop te zetten door een belletje te plegen.

En voor er hier allemaal miereneukers komen die wetsartikelen willen zien, ik heb het uit de consumentenbond en die wetsartikelen zoek je maar lekker zelf
Oud 22-01-2007, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 22-01-2007 @ 15:58 :
Je mag mensen niet zomaar blaadjes opsturen en vervolgens geld van ze eisen. Je bent niet verplicht die stomme blaadjes terug te sturen en je mag ze gewoon houden. Het is natuurlijk wel zo netjes om het abbonement stop te zetten door een belletje te plegen.

En voor er hier allemaal miereneukers komen die wetsartikelen willen zien, ik heb het uit de consumentenbond en die wetsartikelen zoek je maar lekker zelf
Dat is artikel 7, zoals ik al aangaf. Daarbij moet hij alleen wel kunnen bewijzen dat het abo inderdaad afliep en niet stilzwijgend verlengd werd, zoals waarschijnlijk in hun AV staat.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 21:39
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 22-01-2007 @ 16:22 :
Dat is artikel 7, zoals ik al aangaf. Daarbij moet hij alleen wel kunnen bewijzen dat het abo inderdaad afliep en niet stilzwijgend verlengd werd, zoals waarschijnlijk in hun AV staat.
ja maareh haar is verteld dat het zou aflopen, dus moet het ook aflopen en ze kunnen wel 100 dingen in hun AV zetten, ze mogen aan de telefoon niet slap gaan lopen lullen. dus niet betalen
Oud 22-01-2007, 21:48
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 22-01-2007 @ 22:39 :
ja maareh haar is verteld dat het zou aflopen, dus moet het ook aflopen en ze kunnen wel 100 dingen in hun AV zetten, ze mogen aan de telefoon niet slap gaan lopen lullen. dus niet betalen
Hoho, of de AV nietig is is nog maar de vraag. Je mag mensen niet zomaar iets sturen met een aankoopverplichting, en ze hoeven dat niet terug te sturen om een abonnement te ontlopen, maar als je zelf een proefabonnement hebt genomen zit dat heel anders in elkaar.
Oud 22-01-2007, 21:52
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 22-01-2007 @ 22:48 :
Hoho, of de AV nietig is is nog maar de vraag. Je mag mensen niet zomaar iets sturen met een aankoopverplichting, en ze hoeven dat niet terug te sturen om een abonnement te ontlopen, maar als je zelf een proefabonnement hebt genomen zit dat heel anders in elkaar.
Niet als dat abonnement afloopt.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 21:53
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
T_ID schreef op 22-01-2007 @ 22:48 :
maar als jou is gezegd dat het vanzelf stopt, dan moeten ze het ook vanzelf laten stoppen nietwaar.
Oud 22-01-2007, 22:00
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 22-01-2007 @ 22:52 :
Niet als dat abonnement afloopt.
Daarom moet de TS ook de voorwaarden doorlezen of dat zo is. "het proefabonnement loopt af" kan immers betekenen "we sturen niks meer" of "we zetten het dan tenzij we een tegenbericht ontvangen om in een normaal abonnement".
Oud 22-01-2007, 22:00
kalinho
kalinho is offline
Zoals ik ook al zei had ik de garantie van die vrouw dat het automatisch na die 9 maanden zou stoppen.
Gezien het feit dat ik nu een incasso kreeg voor een half jaar tot juli07 verwacht ik dus ik dat ik ;m per ongeluk een half jaar gratis heb gekregen

Anyway, van de week met de VI gebeld, en ze deden niet moeilijk, en ik kon het via mijn bank gelijk terugboeken. Ook maar even gedan
Oud 22-01-2007, 22:11
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
kalinho schreef op 22-01-2007 @ 23:00 :
Anyway, van de week met de VI gebeld, en ze deden niet moeilijk, en ik kon het via mijn bank gelijk terugboeken. Ook maar even gedan
Kijk, dat verdient nu altijd de voorkeur boven elkaar juridisch in de haren vliegen.
Reageren

Regels voor berichten