Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik denk dat de meeste rokers zullen redeneren: uitgaan=gezellig kletsen, dansen, drinken, roken. dus drink je en wil je een peuk= bier+peuk-->buiten... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
die bouncers roken zelf ook.... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik ben gewoon voor de keuze van de eigenaar, zodat we rook- en niet-rookcafé's krijgen |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En dan zit je nog steeds met: werkplek moet rookvrij zijn!! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als je bij een cafe wil gaan werken, lijkt het mij dat je er rekening mee houdt dat je in een rokerig gebied komt te zitten. Als je daar achteraf commentaar op gaat geven kan je je spullen pakken. Voor jou 10 anderen. En als je niet tegen rook kan, dan ga je toch gewoon niet uit? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en rookvrije werkplek... waarom daar over zeiken? t is nou niet echt dat de horeca zulke geweldige carrierevooruitzichten biedt. mensen kiezen voor het hele pakket en roken hoort daar bij, net als dronken mensen, schreeuwende kinderen en arrogante kutklanten. waarom daar nu opeens over klagen? het is hun vrije keus! |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Dus: al wil je rookcafe, dat wordt dan cafe zonder personeel! Citaat:
De omgekeerde wereld! Echt, hoe kan je zoiets schrijven!?? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(2) Waarom zeiken... tja, ask the lawmakers?! Dan moet men die uitzondering voor horeca personeel handhaven.... dat zie ik niet gebeuren. |
![]() |
||
Citaat:
Als je er niet tegen kan dat je in elkaar geslagen wordt tijdens het uitgaan, dan ga je toch lekker niet uit? Mensen zijn nu eenmaal dronken en agressief, gewonden en doden horen bij uitgaan, wie dat niet leuk vind mag ook thuisblijven. Ik hoop dat hiermee genoeg is geïllustreerd waarom je argument verkeerd om geredeneerd is. Als iemand zo nodig verslaafd moet zijn op een manier dat ze zelfs die paar uurtjes niet zonder paffen kunnen, dan blijven ze maar thuis, of lopen ze lekker elke tien minuten een eind naar buiten. Het is niet alsof roken een grondrecht is. Roken is een verslaving die per definitie schadelijk is voor jezelf en anderen.
||
![]() |
Citaat:
En inderdaad: als je niet eens paar uurtjes zonder kan... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En als jij werkelijk zo graag rookvrij uit wil gaan, en je vindt het te lang duren voordat europa wat doet, waarom heb je dan nog steeds geen rookvrije kroeg geopend??? Lijkt me geen slecht idee, zolang de wetten er nog steeds niet zijn... onderneem eens wat actie ipv je badinerende gewhine.... |
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast vind ik het nog steeds ontzettend smerig als ik ergens zit te eten en ze zitten aan de tafel naast me te roken. Terwijl volgens mij (en nee, ik geen bewijzen en weet het niet zeker) in de landen waar een rookverbod is ingesteld er echt niet ineens duizenden horeca gelegenheden gesloten zijn.
|
![]() |
|
![]() |
wat een geklaag. over 5-10 jaar weten we niet beter als dat je niet mag roken in de horeca. wie rookt er tegenwoordig nog op kantoor, in collegezalen of in een winkel? niemand.
mocht "vroeger" ook allemaal, toen kwam er een periode van protest en nu is het doodnormaal. qua horeca zitten we nu even in de protestfase... aan de andere kant vind ik het overheidsbeleid ook een beetje krom. als je in een restaurant (waar je al geacht wordt een rookvrije ruimte te hebben) één niet-rokerstafel midden tussen de rokerstafels zet, dan voldoe je al aan de eisen. klinkt weer erg bureaucratisch. en als je het roken zo ver terug wil dringen (soms tot in het belachelijke) dan moet je het gewoon verbieden. dit is weer een halfbakken beleid.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
gevolg: de rokers gingen om het half uur met zn allen naar buiten en zetten het glas om de hoek van de deur. ze rookten buiten en deden steeds één stap naar binnen om een slok te drinken. als ze zichzelf van een afstandje hadden kunnen zien, dan waren ze ongetwijfeld gaan afkicken, want het is sneu/eng hoe afhankelijk dat overkomt.
||
Citaat:
Überhaupt is het belachelijk om te roepen 'jij doet het niet, dus je weet het niet', dat is arrogant, en gezien de foute aannames hier nog eens onterecht ook. En als we het nou over heroïne hadden, of coke, okay, dan is niet gebruiken een probleem, maar allejezus wat voor zwakke persoonlijkheid moet je hebben om niet eens een uurtje zonder nicotine te kunnen. De drang is puur psychisch.
|
Ze moeten roken gewoon helemaal verbieden in heel Europa. Ze moeten een doel stellen: binnen 20 jaar is europa rookvrij (zodat verslaafden ruimschoots de tijd hebben om af te bouwen en af te kicken). Net als in de oorlog soort bonnen uitdelen per week, zijn je bonnen op, jammer dan geen sigaretten meer.
Als over 20 jaar Nederland rookvrij is zullen de wachtlijsten langzaam gaan slinken in de ziekenhuizen, er komt meer ruimte vrij in de ziekenhuizen zodat iedereen geholpen kan worden. (de hart en vaatziekten zullen dalen). Het gevolg is dat de volksgezondheid zal verbeteren. Ook hoef er geen geld worden gespendeerd aan nutteloze anti-rookcampagnes en derg. Sommige zaken moet je stevig aanpakken ![]()
||
![]() |
Citaat:
Dus, OF: je kan gewoon paar uur zonder (niks aan de hand) OF: je kan dat niet, dan ben je verslaafd en wil je heel graag van die verslaving af! Toch? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nee ik wil niet stoppen, dus stop met je arrogante gezwam. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
waar ontken ik die feiten?? En ja, meneer hendriks onderneemt actie, maar met de insteek van hem, zullen veel rokers alleen maar de neiging krijgen om rook expres in zijn smoel te blazen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar dat heb ik niet nodig... |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Ik ben voor
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik overdreef dan ook, het is vervelend voor mensen die daar last van hebben, maar rooklucht is gewoon iets wat nu min of meer is vastgebijteld in het uitgaansleven. Ik betwijfel dan ook sterk of er daadwerkelijk iets zal gebeuren. Ik ben zelfs trouwens geen roker, op een blowtje zo nu en dan na. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Als je zegt dat iets niet klopt moet je ook zeggen waarom het niet klopt!!! Dit is gewoon logisch redeneren. Als er niet word gerookt zijn er toch minder hart en vaatziekten, dus: ook minder kosten hier omtrent in de zorg. En wachtlijsten zullen ook slinken op dit gebied in de zorg.
||
Citaat:
Als iedereen NU zou stoppen met roken, kwam de zorg echt zwaar in de problemen. Alle ex-rokers leven opeens een stuk langer (is duurder), waardoor ze allerlei andere ouderdomsziektes zouden krijgen. Een niet-roker is voor de zorg duurder dan een roker, als ik het goed heb onthouden.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
niet dronken over straat en niet roken in publieke ruimtes. ik ben wel voor. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 10-02-2007 00:38 |