Oud 05-02-2007, 23:14
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
De eerste concrete afspraken van het regeerakkoord beginnen duidelijk te worden.

Een aantal punten van het toekomstige kabinet.

-De hypotheekrenteaftrek blijft ongemoeid
-Modernisering huren gaat niet door
-Bejaardenbelasting, gepensioneerden moeten meebetalen aan hun eigen AOW
-Frustreren en hinderen van mensen die abortus of euthanasie willen
-Verplichte bedenktijd voor uitvoeren van een overtijdbehandeling
-Pil en tandartscontrole terug in basispakket van de zorg
-No claim-voordeel afgeschaft
-Generaal pardon voor alle asielzoekers van voor april 2001
-Er komt een nieuwe minister voor Integratie en Wijkverbetering
-Co2 uitstoot met 25% omlaag t.o.v. uitstoot van 1990
-Heffing voor mensen die voor hun 65e stoppen met werken
-Kinderopvang wordt niet gratis
-Verplichte stage van scholieren van 3 maanden
-Rookverbod in de horeca van de baan. ('in 2011')

Bronnen: 1, 2, 3, 4
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2007, 23:19
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Allejezus wat een kutplannen. Behalve de handhaving van de hypotheekrenteaftrek is er serieus niks positiefs of werkbaars in te vinden.

De eerste tekenen van het treiteren en hinderen van alles dat non-gristelijk is manifesteren zich al, of er in 2011 nog vrijheid is valt nog maar te bezien.

Binnenkort hebben we 450.000+ extra ongeïntegreerde Nederlanders, want dat is het aantal nog niet gelegaliseerde asielzoekers die voor 2001 een aanvraag indiende. Verdonk waarschuwde nota bene destijds nog het niet zo vaag te definiëren omdat dan iedereen die een aanvraag indiende er onder kon vallen.

Jongeren zijn volgens dit kabinet kennelijk per definitie tuig, want anders kregen ze geen drie maanden dwangarbeid opgelegd.

De echte beslissingen zijn de ijskast in gegaan. Geen rookverbod in de horeca, geen gratis kinderopvang, geen stamcelonderzoek.



Bah, dit kabinet is aan het regeerakkoord te zien nu al het slechtste dat Nederland in dik twintig jaar gehad heeft.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 23:28
Verwijderd
Misschien een goed idee om de hoofdpunten in algemene bewoordingen op te stellen in plaats van je vvd-frustraties ertegenaan te gooien?

Het moge niet echt een verrassing zijn dat ik dit regeerakkoord veel te conservatief vind. Maar het generaal pardon: wel jammer van de hypotheekrenteaftrek. Jammer dat GroenLinks niet meedoet, want er zijn veel kansen blijven liggen om er een echt progressief akkoord van te maken. Nee, dit wordt niet echt mijn kabinet. Maar CDA-PvdA-CU is nog altijd beter dan CDA-VVD, dus een klein lichtpuntje.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 00:06
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 06-02-2007 @ 00:19 :
Allejezus wat een kutplannen. Behalve de handhaving van de hypotheekrenteaftrek is er serieus niks positiefs of werkbaars in te vinden.

De eerste tekenen van het treiteren en hinderen van alles dat non-gristelijk is manifesteren zich al, of er in 2011 nog vrijheid is valt nog maar te bezien.

Binnenkort hebben we 450.000+ extra ongeïntegreerde Nederlanders, want dat is het aantal nog niet gelegaliseerde asielzoekers die voor 2001 een aanvraag indiende. Verdonk waarschuwde nota bene destijds nog het niet zo vaag te definiëren omdat dan iedereen die een aanvraag indiende er onder kon vallen.

Jongeren zijn volgens dit kabinet kennelijk per definitie tuig, want anders kregen ze geen drie maanden dwangarbeid opgelegd.

De echte beslissingen zijn de ijskast in gegaan. Geen rookverbod in de horeca, geen gratis kinderopvang, geen stamcelonderzoek.



Bah, dit kabinet is aan het regeerakkoord te zien nu al het slechtste dat Nederland in dik twintig jaar gehad heeft.
hahaha, ik denk dat de PvdA ervoor heeft gezorgd dat stamcelonderzoek alsnog mogelijk blijft. De CU wil een verbod en het CDA neigt hier in de conservatieve kant ook naar.
De bijbetaling van mensen die voor 65 pensioneren: goede zaak, die na 65 blijven werken bonus; goeie zaak.
Er mag best wat gebeuren aan dat allemachtige geziek van mensen die niet willen werken of vinden dat ze het zo druk hebben op het werk. Laat ze maar wat langer doorwerken.

Ik mis alleen sanering ambtenarenapparaat. Er is naar mijn schatting ongeveer 25% overhead, ik heb veel kennisen bij lokale en landelijke overheden zitten en die voeren minimaal 30% van hun tijd geen flikker uit. Wachten wachten wachten.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 00:11
Verwijderd
vind het eigenlijk best meevallen... zorg en onderwijs
en dat rookverbod, tjah... ben echt benieuwd wat ze met coffeeshops en tabakswinkels willen doen..
en abortus en euthanasie valt ook best mee, ze willen enkel dat de huidige bedenktijd gehandhaafd wordt. vind ik niet zo slecht. abortus is geen voorbehoedsmiddel
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 07:56
Verwijderd
Je zou de topic start ook wat minder tendensieus kunnen maken
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 09:22
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
T_ID schreef op 06-02-2007 @ 00:19 :
Allejezus wat een kutplannen. Behalve de handhaving van de hypotheekrenteaftrek is er serieus niks positiefs of werkbaars in te vinden.

De eerste tekenen van het treiteren en hinderen van alles dat non-gristelijk is manifesteren zich al, of er in 2011 nog vrijheid is valt nog maar te bezien.

Binnenkort hebben we 450.000+ extra ongeïntegreerde Nederlanders, want dat is het aantal nog niet gelegaliseerde asielzoekers die voor 2001 een aanvraag indiende. Verdonk waarschuwde nota bene destijds nog het niet zo vaag te definiëren omdat dan iedereen die een aanvraag indiende er onder kon vallen.

Jongeren zijn volgens dit kabinet kennelijk per definitie tuig, want anders kregen ze geen drie maanden dwangarbeid opgelegd.

De echte beslissingen zijn de ijskast in gegaan. Geen rookverbod in de horeca, geen gratis kinderopvang, geen stamcelonderzoek.

Bah, dit kabinet is aan het regeerakkoord te zien nu al het slechtste dat Nederland in dik twintig jaar gehad heeft.
Wat ben je toch ontzettend cynisch. Dit helpt de sfeer op dit forum echt niet

Verder, ik vind die regeling van extra 'bedenktijd' voor overtijdsbehandelingen niet zo'n goed idee. Het is al een hele stap om naar zo'n dokter te gaan lijkt me, om dat dan een keer extra te moeten omdat je je moet 'bedenken' is overdreven.

Ik vind die 3 maanden stage ook wel erg veel, omdat je al veel moet leren en echt niet zomaar 3 maanden over hebt om een stage in te doen. Lijkt me een slecht plan, maar laat ze dat lekker daar uitzoeken.

Voor de rest kan ik me d'r wel in vinden. Uiteindelijk zal het meer gaan over hoe ze de problemen van bijv. PRIVATISERING (het STOMSTE wat ze hebben bedacht in de EU) gaan aanpakken.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 09:24
Duplo - Dos
Avatar van Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
eddie schreef op 06-02-2007 @ 08:56 :
Je zou de topic start ook wat minder tendensieus kunnen maken
id


verder ziet het er allemaal wel goed uit
__________________
Zeeuwse meziek: sitterdags luuster ik meziek, sondags draai ik meziek en smeandags meld ik meziek. || Aôles op z'n tied, zei Prediker
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 09:42
ganralph
ganralph is offline
conservatief, ja. maar had imho veel slechter gekund.
zaken die er echt toe doen (generaal pardon, CO2-uitstoot) zijn wel ok geregeld. wetten rond euthanasie, homohuwelijk en abortus zijn als het ware bevroren, waardoor ze de komende vier jaar niet achteruit zullen gaan.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 09:50
Moustache
Avatar van Moustache
Moustache is offline
Ik baal vooral van de nieuwe accijnsverhogingen op tabak en alcohol, maar dat is meer uit eigenbelang.
Verder vind ik die extra bedenktijd bij overtijdsbehandeling belachelijk, maar voor de rest heb ik niet echt problemen met het regeerakkoord.
__________________
Guitarred and feathered
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 10:09
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Hetgeen ik belachelijk vind is de verhoging van salarissen van ministers in stappen met in totaal 30%! Doe effe normaal...
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 10:10
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Er zitten goede punten tussen, maar helaas ook kristelijke punten. Tja, dat viel te verwachten.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 10:11
Verwijderd
Zoals het er nu uitziet, vind ik het best oke.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 10:17
Verwijderd
Hm, weinig schokkende nieuwe dingen te verwachten deze kabinetsperiode
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 10:24
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 06-02-2007 @ 11:09 :
Hetgeen ik belachelijk vind is de verhoging van salarissen van ministers in stappen met in totaal 30%! Doe effe normaal...
Die verdienen ook zooo veel...
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 10:31
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 06-02-2007 @ 11:09 :
Hetgeen ik belachelijk vind is de verhoging van salarissen van ministers in stappen met in totaal 30%! Doe effe normaal...
Secretarissen-generaal verdienen zelfs meer dan ministers... Afgezien daarvan staat het salaris van een minister niet in verhouding tot topfuncties in het bedrijfsleven.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 10:33
Duplo - Dos
Avatar van Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 06-02-2007 @ 11:09 :
Hetgeen ik belachelijk vind is de verhoging van salarissen van ministers in stappen met in totaal 30%! Doe effe normaal...
opzich is dat niet verkeerd, kijkend naar hetgeen wat ze verdienen en welke verantwoordelijkheid ze dragen.
__________________
Zeeuwse meziek: sitterdags luuster ik meziek, sondags draai ik meziek en smeandags meld ik meziek. || Aôles op z'n tied, zei Prediker
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 11:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ganralph schreef op 06-02-2007 @ 10:42 :
zaken die er echt toe doen (generaal pardon, CO2-uitstoot) zijn wel ok geregeld.
Ik denk het niet. De uitstoot van Co2 is sinds 1990 aardig gestegen. Ik denk dat het niet echt realistisch is om te stellen dat je binnen vier jaar dat met 25% terug kunt brengen, terwijl we bijvoorbeeld al weten dat in die periode het verkeer fors gaat groeien en we echt niet binnen die periode een aantal kerncentrales neer kunnen zetten voor schone energieopwekking.

Ik weet niet in hoeverre we dus waarde moeten hechten aan die belofte, ik verwacht zelf geen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-02-2007, 11:34
Not Fade Away
Not Fade Away is offline
Er komen maatregelen tegen geweld en discriminatie van homo´s, dit terwijl de cu tegen het homohuwelijk is.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 11:49
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
T_ID schreef op 06-02-2007 @ 00:19 :
Allejezus wat een kutplannen. Behalve de handhaving van de hypotheekrenteaftrek is er serieus niks positiefs of werkbaars in te vinden.
Dat is nou iets wat ik jammer vind. Daar had best iets aangedaan kunnen worden, een maximum instellen. Want nu profiteren mensen van deze regeling die toch al genoeg geld hebben terwijl het eigenlijk voor bedoelt is om starters op de woningmarkt te helpen.

Citaat:

De eerste tekenen van het treiteren en hinderen van alles dat non-gristelijk is manifesteren zich al, of er in 2011 nog vrijheid is valt nog maar te bezien.
Dat van die vrijheid is overdreven en dat van het hinderen van alles dat niet christelijk zijn klopt ook niet. De pil komt namelijk weer in het pakket. Verder kan het geen kwaad mensen nogmaals te laten nadenken over keuzes als eutanasie en abortus.

Citaat:

Binnenkort hebben we 450.000+ extra ongeïntegreerde Nederlanders, want dat is het aantal nog niet gelegaliseerde asielzoekers die voor 2001 een aanvraag indiende.
Volgens mij is het altijd gegaan over die groep van 26.000. Dus overdrijf je weer is.

Citaat:

Verdonk waarschuwde nota bene destijds nog het niet zo vaag te definiëren omdat dan iedereen die een aanvraag indiende er onder kon vallen.
Verdonk dat was toch die minister die meerdere malen de kamer voorgelogen heeft, dus dat is niet een betrouwbare bron.

Citaat:

Jongeren zijn volgens dit kabinet kennelijk per definitie tuig, want anders kregen ze geen drie maanden dwangarbeid opgelegd.
Een stage van drie maanden is wat anders dan dwangarbeid.

Citaat:

De echte beslissingen zijn de ijskast in gegaan. Geen rookverbod in de horeca, geen gratis kinderopvang, geen stamcelonderzoek.
Dat klopt dus niet wat je zegt. Als er besloten is iets niet te doen is dat wat anders dan de ijskast ermee in. Dat jij het niet eens bent met de gemaakte keuze is iets totaal anders.


Citaat:

Bah, dit kabinet is aan het regeerakkoord te zien nu al het slechtste dat Nederland in dik twintig jaar gehad heeft.
Nee ik vond het laatste kabinet een stuk slechter. Maar hier wil je gewoon je VVD frustraties afreageren.

De echt goede dingen van dit kabinet vind ik de CO2 uitstoot te willen terugdringen en de no claim in het nieuwe zorgstelstel afschaffen.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 11:56
UnderControl
Avatar van UnderControl
UnderControl is offline
Citaat:
Not Fade Away schreef op 06-02-2007 @ 12:34 :
Er komen maatregelen tegen geweld en discriminatie van homo´s, dit terwijl de cu tegen het homohuwelijk is.
Geweld tegen homo's lijkt me ook bar weinig te maken hebben met al dan niet voorstander zijn van het homohuwelijk.
__________________
Logic will break your heart.....
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 12:00
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Not Fade Away schreef op 06-02-2007 @ 12:34 :
Er komen maatregelen tegen geweld en discriminatie van homo´s, dit terwijl de cu tegen het homohuwelijk is.
Een beetje een wassen neus, want dat was toch al verboden. Op z'n best is dit betere uitvoering van al bestaande wetgeving. Maar ik heb zo mijn twijfels dat zo'n programma meer dan een krantenkop zal worden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 12:12
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 06-02-2007 @ 12:49 :
De echt goede dingen van dit kabinet vind ik de CO2 uitstoot te willen terugdringen en de no claim in het nieuwe zorgstelstel afschaffen.
Waarom vind je de no-claim zo vervelend?
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 12:21
Duplo - Dos
Avatar van Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
Neiu schreef op 06-02-2007 @ 13:12 :
Waarom vind je de no-claim zo vervelend?
is daar uitleg voor nodig?
__________________
Zeeuwse meziek: sitterdags luuster ik meziek, sondags draai ik meziek en smeandags meld ik meziek. || Aôles op z'n tied, zei Prediker
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 12:27
Not Fade Away
Not Fade Away is offline
Citaat:
UnderControl schreef op 06-02-2007 @ 12:56 :
Geweld tegen homo's lijkt me ook bar weinig te maken hebben met al dan niet voorstander zijn van het homohuwelijk.
Doelde vooral op het discrimineren van homo's
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2007, 13:08
MH
Avatar van MH
MH is offline
Citaat:
Duplo - Dos schreef op 06-02-2007 @ 13:21 :
is daar uitleg voor nodig?
Het nadeel van no-claim afschaffen is dat wij als armlastige, naar omstandigheden gezond levende studenten moeten betalen voor een chronisch zieke met een royaal aanvullend pensioen.
Een ander voordeel was dat ik de no-claim (dit jaar dan voor het laatst) teruggestort kreeg in vakantietijd. Dat betekent in april weer €255,- in het laatje, wat rechtstreeks naar een arm land gaat (voor mijn eigen vakantiedoeleinden uiteraard).
Maar ach, het is mss wel leuk voor die chronisch zieke AOW'er. Kan die ook eens achter de geraniums vandaan. Nu nog ophouden met zeiken over gebrek aan respect van de jeugd van tegenwoordig, want ik betaal mee aan zijn rollator.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 13:14
Duplo - Dos
Avatar van Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
MH schreef op 06-02-2007 @ 14:08 :
Het nadeel van no-claim afschaffen is dat wij als armlastige, naar omstandigheden gezond levende studenten moeten betalen voor een chronisch zieke met een royaal aanvullend pensioen.
Een ander voordeel was dat ik de no-claim (dit jaar dan voor het laatst) teruggestort kreeg in vakantietijd. Dat betekent in april weer €255,- in het laatje, wat rechtstreeks naar een arm land gaat (voor mijn eigen vakantiedoeleinden uiteraard).
Maar ach, het is mss wel leuk voor die chronisch zieke AOW'er. Kan die ook eens achter de geraniums vandaan. Nu nog ophouden met zeiken over gebrek aan respect van de jeugd van tegenwoordig, want ik betaal mee aan zijn rollator.
mij hoef je het niet uit te leggen.
__________________
Zeeuwse meziek: sitterdags luuster ik meziek, sondags draai ik meziek en smeandags meld ik meziek. || Aôles op z'n tied, zei Prediker
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 14:55
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Duplo - Dos schreef op 06-02-2007 @ 13:21 :
is daar uitleg voor nodig?
Ja, ik begrijp dat chronisch zieken zonder kinderen die moeten rondkomen van een bijstandsuitkering, AOW-uitkering of inkomen uit een andere bron rond het minimum behoorlijk hebben moeten inleveren zodat hun bestedingspatroon waar al nauwelijks speling op zit anders ingevuld moest worden. Hoe groot is deze groep? Hoe groot is de groep die wel profiteert van de no-claimkorting? Wat is daar verder op te verzinnen? Blijkbaar is de zorgtoeslag dan niet hoog genoeg.
M'n ergernis wat betreft het afschaffen van de no-claimregeling komt voornamelijk voort uit dat er maar constant wordt doorgejengeld over de mensen die duurder uit zijn en 'gepakt worden', terwijl er ook groepen mensen, waaronder chronisch zieken en grote gezinnen, goedkoper en beter uit zijn, mede door de acceptatieplicht en kinderen (met kans op dezelfe aandoening) gratis meeverzekerd.
Recentelijk (kan hem nu zo snel niet meer terugvinden) stond een reportage in M magazine van NRC Handelsblad over de gevolgen van het nieuwe zorgstelsel voor verschillende groepen mensen, waaronder een chronisch zieke, een gepensioneerd echtpaar en een gezin geloof ik. Het bleek dat de chronisch zieke door de acceptatieplicht en het gratis meeverzekeren van kinderen vele malen goedkoper uit was. Het gezin was ook goedkoper uit. De gepensioneerden weet ik niet zeker meer, maar die waren wel duurder uit geloof ik, onder andere door geen zorgtoeslag en aanvullende verzekeringen.

Het gebrek aan enige vorm van een studentenregeling komt daar nog eens bovenop. Al voordat dit zorgstelsel is ingevoerd was het zo dat studenten door alle regelingen tussen wal en schip vielen: laag inkomen via de overheid (stufi) maar toch particulier moeten verzekeren. Oplossing: verzekeraars maakten speciale studentenpolissen met een kleinere dekking en een lagere premie en studenten die zich particulier moesten verzekeren kregen een kleine tegemoetkoming bovenop de basisbeurs. Dat werkte goed.
Bij het invoeren van het nieuwe zorgstelsel werd duidelijk dat studenten, een relatief gezonde groep met een erg laag inkomen, door de nieuwe premies, geen kinderen en nauwelijks compensatie een groot stuk van hun budget zouden moeten reserveren terwijl ze relatief weinig met de gezondheidszorg te maken krijgen + wat ik net noemde. De no-claimkorting zou hier een pleister voor zijn.
Vorig jaar vielen studenten die zich normaliter verplicht particulier moesten verzekeren opnieuw tussen wal en schip doordat ze ook geen no-claimkorting terugkregen terwijl de ziekenfondsverzekerden dat wel kregen. Dit jaar is die er wel maar komend jaar zal er helemaal geen no-claimkorting meer zijn.
Een nieuwe studentenregeling vanuit de verzekeraars kan niet, omdat de basisverzekering voor iedereen hetzelfde moet zijn. Het extra geld bovenop de basisbeurs is weggehaald omdat dit gecompenseerd zou worden door de zorgtoeslag. (Kleine noot: Sowieso is de samenstelling van de studiefinanciering idioot.) Collectieve regelingen zijn er wel maar gelden voor zowel studenten als medewerkers als wie er ook maar aan de universiteit/hogeschool verbonden is waardoor de premie net zoveel als bij een gemiddeld bedrijf gedrukt wordt.

Nu verder ontopic, de aanpassingen in het basispakket wat betreft tandarts en pil zijn wel erg fijn. Verder ben ik het eens met het generaal pardon, de bejaardenbelasting, geen liberalisering van de huren, veel nieuwe huizen, het bevriezen van de huidige abortus- en euthanasieregelingen (geen achteruitgang) en de maatschappelijke stage. Minder vind ik het uitstellen van een algemeen rookverbod, de handhaving van de huidige hypotheekrenteaftrekregeling (geen bovengrens) en het niet gratis worden van kinderopvang.
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 15:03
lawallan
Avatar van lawallan
lawallan is offline
Citaat:
T_ID schreef op 06-02-2007 @ 00:14 :
De eerste concrete afspraken van het regeerakkoord beginnen duidelijk te worden.

Een aantal punten van het toekomstige kabinet.

-De hypotheekrenteaftrek blijft ongemoeid
-vrijgeving huren gaat niet door
- rijkere gepensioneerden moeten meebetalen aan de AOW
-verlengen van bedenktijd bij abortus of euthanasie
-Verplichte bedenktijd voor uitvoeren van een overtijdbehandeling
-Pil en tandartscontrole terug in basispakket van de zorg
-No claim afgeschaft en vervangen door eigen risico
-Generaal pardon voor alle asielzoekers van voor april 2001
-Er komt een nieuwe minister voor Integratie en Wijkverbetering
-Co2 uitstoot met 25% omlaag t.o.v. uitstoot van 1990
-Heffing voor mensen die voor hun 65e stoppen met werken
-Kinderopvang wordt niet gratis
-Verplichte stage van scholieren van 3 maanden
-Rookverbod in de horeca in 2011

Bronnen: 1, 2, 3, 4
wat ben je toch een slechte verliezer T_ID, altijd maar commentaar hebben op de bronnen die Mark_Almighty van de groenlinks website afplukt maar als het er op aankomt de waarheid wel kleuren met je eigen meningen. Ik heb geprobeerd het regeerakkoord wat objectiever te omschrijven.

wat je onder andere nog vergeten was:
-meer geld naar milieu
-meer geld naar onderwijs
-meer geld voor opknapping oude buurten
-streven naar een begrotingsoverschot van 1%

over het algemeen ben ik ben best tevreden over deze punten, alleen toch jameer van de Cu punten en dat het rookverbod er pas in 2011 komt.
__________________
Nothing is just satire

Laatst gewijzigd op 06-02-2007 om 15:08.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 15:22
juno
Avatar van juno
juno is offline
Er gaan vooral plannen NIET door, valt mij op.

Dat gebemoei met de buiken van vrouwen was te verwachten. CDA doet wel of ze een centrumpartij zijn, maar geef ze een medestander en ze laten zich weer van hun ware gristenaard zien.

Laatst gewijzigd op 06-02-2007 om 15:25.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 15:42
MH
Avatar van MH
MH is offline
Maar wat is er mis met betere anticonceptie, betere seksuele voorlichting en een verplichte bedenktijd bij abortus? Het gaat wel om ongeboren leven. Weliswaar ongeboren, maar toch.
En betere bijstand voor mensen die de prostitutie willen verlaten, wat is daar op tegen? Alsof hoereren (lees: je lichaam door een ander laten verkopen) een verworven recht is van de prostituee.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 15:54
Samaris
Avatar van Samaris
Samaris is offline
Citaat:
MH schreef op 06-02-2007 @ 16:42 :
Het gaat wel om ongeboren leven.

Laat ik het er op houden dat de meningen daarover verdeeld zijn.

Ik vind de meeste punten ronduit achterlijk, maar dat krijg je als kerk en staat niet goed gescheiden worden.
__________________
Spatieszijnvoormietjes.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 15:58
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
MH schreef op 06-02-2007 @ 16:42 :
Maar wat is er mis met betere anticonceptie, betere seksuele voorlichting en een verplichte bedenktijd bij abortus?
Dat je er van uit kunt gaan dat de gemiddelde Nederlander geen volslagen josti is en dat zelf kan bedenken. Om nog maar te zwijgen van het traineren van al genomen besluiten van mensen, want dat is wat er achter 'maatregelen om abortus tegen te gaan' schuil gaat.
Citaat:
lawallan schreef op 06-02-2007 @ 16:03 :
over het algemeen ben ik ben best tevreden over deze punten, alleen toch jameer van de Cu punten en dat het rookverbod er pas in 2011 komt.
Ken je de uitdrukking 'een doekje voor het bloeden'?

Dit beleid is driewerf slecht, met per ongeluk af en toe een mogelijk positief iets erin. Ik zie de verdienste van de gristen-conservatieve coalitie er niet echt in, die positieve zaken zou Michiel Smit desnoods nog kunnen regelen als hij ooit in een coalitie kwam.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 16:04
Zangi
Zangi is offline
-De hypotheekrenteaftrek blijft ongemoeid

-Modernisering huren gaat niet door
ik vond de oude plannen niks maar gewoon niets doen zie ik ook niet zitten

-Bejaardenbelasting, gepensioneerden moeten meebetalen aan hun eigen AOW

-Frustreren en hinderen van mensen die abortus of euthanasie willen ? ?

-Verplichte bedenktijd voor uitvoeren van een overtijdbehandeling

-Pil en tandartscontrole terug in basispakket van de zorg
belachelijk dat ze er ooit uit zijn gehaald natuurlijk
(de pil uit het pakket onder vvd bewind nog wel en nu fitten op de CU he T_ID)

-No claim-voordeel afgeschaft was onzinnige regeling kostte alleen maar geld en effect is nooit aangetoond

-Generaal pardon voor alle asielzoekers van voor april 2001
even zien wat dat precies is alle azielzoekers vind ik te veel van het goede

-Er komt een nieuwe minister voor Integratie en Wijkverbetering
tja daar kun je nu nog niet veel over zeggen natuurlijk

-Co2 uitstoot met 25% omlaag t.o.v. uitstoot van 1990

-Heffing voor mensen die voor hun 65e stoppen met werken

-Kinderopvang wordt niet gratis
zou alleen slecht zijn voor de kwaliteit

-Verplichte stage van scholieren van 3 maanden
onzinnig plan


-Rookverbod in de horeca van de baan. (\\\'in 2011\\\')
niet te overdreven over het roken doen

Laatst gewijzigd op 06-02-2007 om 16:07.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 16:07
Zangi
Zangi is offline
Er komt geen parlementair onderzoek naar de politieke steun die Nederland heeft gegeven aan de Irak-oorlog.


dit vind ik trouwens echt belachelijk in het regeerakkoord moet beleid worden afgesproken niet even balkenendes nekje veiliggesteld

echt een dikke voor coalitie
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 16:09
Zangi
Zangi is offline
. Abortus en euthanasie blijven mogelijk. Wel komt er een verplichte bedenktijd voor de overtijdbehandeling.


dat frustreren valt wel mee dus er komt alleen een bedenktijd zoals die er voor abortus al is kan ik niet mee zitten
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-02-2007, 16:15
Zangi
Zangi is offline
Citaat:
alluman schreef op 06-02-2007 @ 11:31 :
Secretarissen-generaal verdienen zelfs meer dan ministers... Afgezien daarvan staat het salaris van een minister niet in verhouding tot topfuncties in het bedrijfsleven.
nou en

in amerika verdient een de president ook maar 3 ton
voor de machtigste functie van de wereld niet veel en veel minder dan de gemiddelde topman van een groot concern

je gaat niet de politiek in voor het geld
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 16:15
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Zangi schreef op 06-02-2007 @ 17:09 :
dat frustreren valt wel mee dus er komt alleen een bedenktijd zoals die er voor abortus al is kan ik niet mee zitten
Dat is maar het halve verhaal. Het journaal repte over meer maatregelen, maar die heb ik er niet bij gezet omdat er toen verder geen bron van was.


Nu wel hier te lezen en te beluisteren.
http://www.bnr.nl/ShowNieuwsArtikel....elicht&id=5545

Voor de VVD is in ieder geval de hut te klein dat niet alleen getornd wordt aan rechten, maar Bos en Balkenende zelfs nog een keer letterlijk gezegd hebben dat dat niet zou gebeuren, maar dat ze dat woord fluitend breken en gaan tornen aan de bepalingen.

Luister de reactie van Anouschka van Miltenburg. Heel goed verwoord.


Een bedenktijd voor een overtijdsbehandeling is een achterlijke maatregel. Je ontneemt mensen de kans om een mogelijke zwangerschap te voorkomen voordat er een ingrijpendere abortus nodig is, en de mensen die je daartoe hebt gedwongen ga je dan ook nog eens lastig vallen met extra hinderende maatregelen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 06-02-2007 om 16:18.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 16:18
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
ik denk dat de pil terug in het zorgpakket een klein voordeeltje zou kunnen zijn ( )

voor de rest is het enige redelijke punt dit:
Citaat:
-De hypotheekrenteaftrek blijft ongemoeid
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 16:22
Verwijderd
-De hypotheekrenteaftrek blijft ongemoeid
-Modernisering huren gaat niet door
-Bejaardenbelasting, gepensioneerden moeten meebetalen aan hun eigen AOW
-Frustreren en hinderen van mensen die abortus of euthanasie willen
-Verplichte bedenktijd voor uitvoeren van een overtijdbehandeling
-Pil en tandartscontrole terug in basispakket van de zorg
-No claim-voordeel afgeschaft
-Generaal pardon voor alle asielzoekers van voor april 2001
-Er komt een nieuwe minister voor Integratie en Wijkverbetering
-Co2 uitstoot met 25% omlaag t.o.v. uitstoot van 1990 /
-Heffing voor mensen die voor hun 65e stoppen met werken
-Kinderopvang wordt niet gratis
-Verplichte stage van scholieren van 3 maanden
-Rookverbod in de horeca van de baan. ('in 2011') /
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 17:17
Verwijderd
Oh ja, inderdaad jammer dat er geen parlementair onderzoek naar de Nederlandse steun aan de oorlog in Irak komt. Lijkt me wel redelijk nodig, aangezien we het hier hebben over een illegale oorlog die nog elke dag gigantisch veel leed veroorzaakt in Irak.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 17:22
MH
Avatar van MH
MH is offline
Citaat:
T_ID schreef op 06-02-2007 @ 16:58 :
Dat je er van uit kunt gaan dat de gemiddelde Nederlander geen volslagen josti is en dat zelf kan bedenken. Om nog maar te zwijgen van het traineren van al genomen besluiten van mensen, want dat is wat er achter 'maatregelen om abortus tegen te gaan' schuil gaat.
Dus jij vindt bedenktijd een belediging voor iemands verstand? Dat zegt dan meer over jou dan over de bedenkers van het voorstel.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 17:23
Zangi
Zangi is offline
Citaat:
Sylph schreef op 06-02-2007 @ 18:17 :
Oh ja, inderdaad jammer dat er geen parlementair onderzoek naar de Nederlandse steun aan de oorlog in Irak komt. Lijkt me wel redelijk nodig, aangezien we het hier hebben over een illegale oorlog die nog elke dag gigantisch veel leed veroorzaakt in Irak.
mm ja maar ik vind het nog fouter dat het in het regeerakkoord zit in het regeer akkoord moet alleen beleid zitten

benbenieuwd wat pvda en cu van het cda hebben gekregen in ruil voor geen onderzoek
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 17:32
Verwijderd
+

- zoete lieve Gerretje die het druk krijgt de komende jaren waarin er meer uitgegeven gaat worden dan er binnenkomt.

- uitkeringseisen worden versoepeld en verscheidene worden verhoogd

- natuurlijk wordt er meer geld in politie en onderwijs gestop, in ijdele hoop op verbetering

et cetera.*

Nederland zal een stukje armer worden komende jaren. Blij dat ik er niet meer woon (en werkzaam ben in 1 van de twee sectoren die wel ongekend zal groeien: belastingadvies)


* bron
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 17:43
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Bedenktijd invoeren voor abortus en euthanasie is een volslagen gotspe. Alsof daar al niet genoeg over nagedacht wordt. En zelfs al zijn er mensen die abortus gebruiken als anticonceptie, so what? Het is maar een kwak celletjes hoor.

Voor wat betreft euthanasie hebben de kristenpaupertjes helemaal geen excuus. Mensen gaan echt niet over één nacht ijs waar het geliefden betreft. Als mensen euthanasie voorstaan dan is dat púúr uit medemenselijkheid. Dan kun je wel heel hard roepen "denk er nog eens over na, er zijn alternatieven!!", maar dat slaat dan natuurlijk nergens op. Het leven is niet zo heilig dat het koste wat het kost beschermd moet worden.

Mijn minachting is groeiende.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 17:48
Verwijderd
Ik zie dat er weer goed wordt geinvesteerd in de jonge kinderen, terwijl de studenten er niet bijkrijgen.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 17:53
Politiker
Avatar van Politiker
Politiker is offline
Hmmm.... Het ziet er wel aardig uit.

Over 4 jaar (of misschien eerder) praten we verder. Dan pas kunnen we egt gaan kijken wat deze regering ons gebracht heeft. Dus ik wacht nog even rustig af.

In ieder geval wens ik het aanstaande kabinet veel succes!
__________________
Wat heb je aan al je miljoenen Piet, als je piesen moet en je kan het niet!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 18:14
RepsaJ Neretgun
RepsaJ Neretgun is offline
Citaat:
T_ID schreef op 06-02-2007 @ 00:14 :
De eerste concrete afspraken van het regeerakkoord beginnen duidelijk te worden.

Een aantal punten van het toekomstige kabinet.

1.Frustreren en hinderen van mensen die abortus of euthanasie willen
2.Verplichte bedenktijd voor uitvoeren van een overtijdbehandeling
3.pil en tandartscontrole terug in basispakket van de zorg
4.No claim-voordeel afgeschaft
5.Generaal pardon voor alle asielzoekers van voor april 2001
6.Er komt een nieuwe minister voor Integratie en Wijkverbetering
7.Co2 uitstoot met 25% omlaag t.o.v. uitstoot van 1990
8.Heffing voor mensen die voor hun 65e stoppen met werken
9.Kinderopvang wordt niet gratis
10.Verplichte stage van scholieren van 3 maanden
11.Rookverbod in de horeca van de baan. ('in 2011')
12.De hypotheekrenteaftrek blijft ongemoeid
13.Modernisering huren gaat niet door
14.Bejaardenbelasting, gepensioneerden moeten meebetalen aan hun eigen AOW

Bronnen: 1, 2, 3, 4
even mijn mening over dit gebeuren.

1. Ik vind het belachelijk om mensen te frusteren die abortus willen plegen. Als een 16 jarig meisje zwanger raakt "per ongeluk" dan vind ik dat ze het recht heeft om abortus te plegen. Het is gemeen om ze te frusteren in deze keuzen. Het gaat hier wel om 2 (of 3) mensen levens. Het kind uiteraard. Als deze ongewenst is zou het misschien een rot leven kunnen krijgen. De moeder (16 jaar) haar leven staat op 1 moment helemaal op zijn kop. Haar leven is drastish veranderd! En de vader indien niet weggelopen heeft opeens ook verplichtingen.
2.Geen mening
3.Daar ben ik het mee eens. De tandarts kosten zijn de pan uit gerezen. Tandarzen verdienen meer dan Huisdokters.(algemeen bekend)
4.Geen mening
5.Daar ben ik het niet mee eens. Andere mensen moesten terug gestuurd worden naar hun land. Als ze waren gebleven en hadden geweigerd terug te gaan waren ze toch om deze reden erin gekomen. Nederland is voor de Nederlanders. Alleen politieke vluchtelingen mogen naar binnen. En ik zal je zeggen ze laten nu ook economishe mensen toe. En dat vind ik belachelijk. Gewoon die mensen voortrekken. Ik ben het helemaal met Verdonk eens.
6.Wat willen ze daar mee berijken? We hebben toch al gemeenten.
7.In 1 woord EENS
8.Daar ben ik het ook mee eens, het geld moet ergens vandaan komen.
9.Eens, je moet je kind niet naar een opvang sturen. Maar je moet een huisman of huisvrouw hebben die voor het kind zorgt. Dat hoort in een gezin vind ik.
10.Ik heb vernomen dat HBO mensen niet aanneemd op werkervaring maar op kennis. Dus waarom zouden we stage moeten lopen? MBO heeft stage kan ik mij herinneren. Maar als je wilt doorstromen naar HBO hoef je die stage niet te lopen. Je krijgt dan niet je MBO certificaat en je gaat meteen naar het HBO. Als je dat niet haald kan je altijd nog stage doen en krijg je het MBO certificaat altijd nog.
11.Ik snap niet waarom ze dat niet eerder doen. Roken is slecht en dodelijk. Eigenlijk geeft de regering het volk gif (of Kankercellen). Ze moeten dit niet toelaten.
12.Geen mening
13.Geen mening
14.Dat vind ik nergens op slaan. Je geeft de regering als bejaarde 50 euro. En je krijgt 100 euro terug... krijg je in ware 50 euro dus minder. Vind ik nergens op slaan. Ouderen hebben hard gewerkt voor nederland.

De punten waar geen mening staat daarmee bedoel ik eigenlijk te zeggen dat ik daar geen of te weinig verstand van hebt om erover te oordelen.

Ik weet dat de onderste 3 punten bovenaan horen te staan. Maar de numering ging fout
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 18:37
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 06-02-2007 @ 00:14 :
De eerste concrete afspraken van het regeerakkoord beginnen duidelijk te worden. Een aantal punten van het toekomstige kabinet.
Het zou eerlijker zijn als je ze gewoon objectief neerzet en daarná pas commentaar levert, maar dat zal wel weer teveel gevraagd zijn.

Citaat:
-De hypotheekrenteaftrek blijft ongemoeid
Waardoor we door blijven gaan met het spekken met enkele miljarden van de rijkste bewoners die Nederland rijk is met een systeem waarvan iedereen behalve VVD en CDA doorheeft dat het onhoudbaar is.

Citaat:
-Modernisering huren gaat niet door
Moet zijn: fors op kosten jagen huurder gaat niet door.

Citaat:
-Bejaardenbelasting, gepensioneerden moeten meebetalen aan hun eigen AOW
Moet zijn: VUT'ters met ruim aanvullend pensioen vanaf €15.000 gaan vanaf 2011 meebetalen aan AOW.

Citaat:
-No claim-voordeel afgeschaft
Moet zijn: niet-winstgevende no-claim die chronisch zieken en bejaarden teisterde, wordt afgeschaft.

Ik vond vooral de reactie van Wilders en LRV (Lijst Rita Verdonk) hilarisch.

Ik vind het nu al geen goed regeerakkoord, omdat er geen parlementair onderzoek komt naar de steun voor de inval in Irak in 2003, waarvan JP 'normen en waarden' Balkenende de enige overgebleven wereldleider is die zegt dat die "noodzakelijk" was.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 18:55
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
MH schreef op 06-02-2007 @ 18:22 :
Dus jij vindt bedenktijd een belediging voor iemands verstand? Dat zegt dan meer over jou dan over de bedenkers van het voorstel.
Nee, ik vind de suggestie dat mensen te debiel zijn om zelf te besluiten belachelijk, terwijl de mensen die dit bedacht hebben net zo goed als iedereen hier weet dat dat niet zo is.

Er liggen gvd nog aan toe adviezen om de bedenktermijn voor abortus af te schaffen, en het opvolgen daarvan bestaat uit het verder aan banden leggen, mensen dwingen te wachten, een toch al slechte ervaring nog ingrijpender maken en een religieuze visie aan mensen op te leggen?

De maatregel gaat tegen elke perceptie van logica en verstand in, er is geen zinnig argument voor, toch wordt het voor iedereen verplicht gesteld.
Ik noem dat onderdrukking.


Van de fundamentalisten was te verwachten dat ze hiermee zouden komen, ik heb ook altijd al betuigd dat die partij gevaarlijk was, en de bedoelingen van het CDA waren ook nooit kristalhelder, maar Bos heeft door dit niet te voorkomen Nederland een slag in het gezicht verkocht. Kennelijk hecht de PVDA even weinig aan vrijheid als hun gristelijke coalitiepartners.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 06-02-2007 om 18:58.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Groen Links: Nieuw kabinet heeft weinig te bieden op het gebied van emancipatie
Kitten
53 11-03-2007 11:54
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Kritiek op Duits regeerakkoord
Supreme Dutch
38 14-11-2005 11:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Dé reacties op het Regeerakkoord... en wat vinden wij er van?
Anne
114 02-06-2003 07:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Stelling: Regeerakkoord = verplichting
Evito
10 19-04-2003 17:26
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap CDA wint verkiezingen, verliest regeerakkoord
Go
2 06-07-2002 00:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Link naar regeerakkoord
Go
2 04-07-2002 20:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:43.